[Fiesta] Czy goły słupek z Mondeo mk3 2.0 benzyna to to samo co Fiesta ST150

TowerST, 23.10.2014, 20:26 « poprzedni - następny »

TowerST

cześć,

muszę w Fieście ST150 wymienić silnik. Używka kosztuje 3-4 tysie. Jednak słyszałem, że ten z Mondeo 2.0 mk3 to to samo (chodzi o goły słupek). Używka z Mondeo to minimum 2x mniejsza kasa. Ktoś ma wiedzę na ten temat?

pozdrawiam
Tomek
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Z tego co wiem, short block 2-litrowego Durateca-HE z Fiesty ST150 jest identyczny w Mondeo, Focusie, C-Maxie i w Galaxy. Różnice dotyczą osprzętu, który Fiesta ST ma najlepszy.

T

Też tak słyszałem i pewnie jest to prawda, bo Mondeo mk3 2.0 i Fiestę ST różni raptem 5 KM, a różnice w osprzęcie są ewidentne.

PS Fiesta ST ma, zdaje się, dość brzydką zwężkę w wydechu, której usuniecie daje widoczny przyrost za grosze. :>
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TowerST

dzięki wielkie za podpowiedzi, w sumie głowica jest OK, więc będe szukał tylko kompletnego bloku, a to jeszcze mniejsza kasa.

Cytat: Tomasz w 24.10.2014, 01:03PS Fiesta ST ma, zdaje się, dość brzydką zwężkę w wydechu, której usuniecie daje widoczny przyrost za grosze. :>

o którą część wydechu Ci chodzi, bo jeśli o kolektor to i owszem jest mocno restrykcyjny, ale wymiana na lepszy to minimum 1000 pln, a tego groszami bym nie nazwał
RS Mark III / było ST225 / ST150

T

Niestety nie pamiętam, ale była dyskusja o tym tu na forum. To był stosunkowo krótki odcinek, gdzieś z przodu, chyba w okolicach katalizatora.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TowerST

a to spokojnie, za kolektorem mam downpipe Millteka, a za nim totalny przelot jedynie z przelotowym tłumikiem końcowym. Po mieście nie jeżdżę powyżej 3500 obrotów, bo niebiescy panowie od razu by mnie zatrzymali. No ale to fiesta do zabawy, a nie do jeżdżenia po mieście (((:
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Tak w ogóle, to jeśli blok i tak jest do wymiany, najlepiej od razu zalatwić 2.3 l. Z tego powstaje naprawdę szybki samochód.

TowerST

wow! W OGÓLE nie brałem tego pod uwagę, ale rzeczywiście szybkie googlanie i widzę, że taki mod jest realny. Masz może jakieś konkretne linki, dzięki którym mógłbym dogłębniej zbadać temat.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Niestety już nie mam, interesowałem się tym jakieś 3-4 lata temu. Wtedy w pumaspeed (UK) mieli na sprzedaż taki blok razem z kolektorem 4-2-1, specjalnym dolotem i kilkoma innymi dodatkami. Dawalo to 240 KM i przepiękny moment obrotowy. Kosztowała ta impreaza niemało bo coś 2500 funtów, ale efekt był niesamowity. Była też opcja odkupienia oryginalnego bloku, wtedy cena zaczynała wyglądać realnie. Teraz ponoć najłatwiej i najtaniej jest taki blok ściągnąć ze Stanów. Życzę powodzenia, bardzo chciałbym zobaczyć tak zrobioną Fiestę.

TowerST

kompletny blok wygooglałem za 900 pln. Znalazłem też ten na pumaspeed za 1600 funtów (((: Wszedłbym w tego moda, ale boje się kwiatków po złożeniu go z głowicą od ST. Muszę przeczesać internet.
RS Mark III / było ST225 / ST150

sseebbaa1

2.3 w Fieście...
To byłby niezły potworek!
Też trzymam kciuki.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TowerST

dzięki, ale niestety bloku 2.3 nie będzie. Do wystrojenia na oryginalnym ECU praktycznie nie możliwe. Mod fajny, ale za bardzo kosztowny.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Możesz tego w ogóle nie stroić. ECU w Fieście ST150 jest na tyle elastyczne, że szybko radzi sobie z większą o 15% pojemnością. To nie jest teoria, czytałem na jakimś angielskim forum o skuteczności tego rozwiązania. Jeśli jak pisaleś możesz załatwić słupek za 900 zł, to ja bym się nie zastanawiał. Co najwyżej warto byłoby zapytać specjalistów z pumaspeed na co należy zwrócić uwagę przy montażu głowicy do nowego bloku.

TowerST

do późnej nocy i całe rano grzebałem w tym temacie, niestety regularnie pojawiało się info o ECU, co więcej pumaspeed otwarcie o tym pisze Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fastfordmag.co.uk/files/old/FAF242mod.pdf w oknie ENGINE SWAP
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Piszą tylko, że "mapping will be a nightmare", ale nikt jawnie nie każe tego robić. Oczywiście na pewno warto po swapie zrobić fine tuning, ale może Heko miał już do czynienia z tym sterownikiem? Dla mnie ważniejsze wydaje się znalezienie odpowiednich uszczelek pod głowicę. To trochę tak, jak ze swapem Durateca V6 2.5 -> 3.0. Można nic nie robić i silnik po kilku przejechanych km pracuje bardzo dobrze. Wiem, bo sam tak zrobiłem.