[Mondeo] Zmiana wybieraka / mechanizmu zmiany biegów.

Perun77, 07.11.2014, 18:36 « poprzedni - następny »

Perun77

Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem ST220, autko śmiga bez zastrzeżeń, jednakże jest jedna rzecz która mnie strasznie irytuje, a mianowicie wrzucanie wstecznego biegu (wersja poliftowa, sześciobiegowa skrzynia biegów). Jeżdżąc na co dzień Fordem Transitem, by wbić wsteczny muszę dźwignąć kołnierz wchodzący w gałkę, w mondeo, niestety wsteczny jest bez kołnierza, jeżdżąc raz jednym, raz drugim, muszę cały czas się pilnować, zwłaszcza w mondeo, by zamiast jedynki nie wbić wstecznego (w transicie, do siebie i do przodu i nie ma opcji wrzucenia niechcący wstecznego). Pytanie moje jest takie, czy ktoś próbował, zaadoptować mechanizm wybieraka, z innego forda sześciobiegowego do sześciobiegowego mondeo ? Jeśli tak to prosił bym o opisanie całego zabiegu.

sseebbaa1

Cytat: Perun77 w 07.11.2014, 18:36wrzucanie wstecznego biegu (wersja poliftowa, sześciobiegowa skrzynia biegów)
(...)
w mondeo, niestety wsteczny jest bez kołnierza
(...)
muszę cały czas się pilnować, zwłaszcza w mondeo, by zamiast jedynki nie wbić wstecznego
U mnie w ST220, przy 6-biegowej skrzyni jest kołnierz/pierścień, który należy podnieść, aby wrzucić wsteczny.
U Ciebie tego nie ma?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

U mnie też tak jest-widocznie w I polifcie nie było pierścienia :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

No to mamy już wstępną odpowiedź dla kolegi na jego pytanie :)
Cytat: Perun77 w 07.11.2014, 18:36Pytanie moje jest takie, czy ktoś próbował, zaadoptować mechanizm wybieraka, z innego forda sześciobiegowego do sześciobiegowego mondeo?
Dawcą części może być zatem Mondeo ST220, ale po drugim lifcie.
Nie wiem czy ktoś to przerabiał, ale to wydaje się najprostszą drogą skoro są to części od tego samego modelu, a tylko ulepszonego.

Zrobiłem specjalnie zdjęcia i u mnie wygląda to tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(Mondeo ST220, 2nd lift, MMT6 gearbox reverse lock-out ring)

Bez podniesienia tego pierścienia nie można wrzucić wstecznego (w lewo i do przodu; koło "jedynki").

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Aż z ciekawości sprawdziłem fotki swojego starego ST220 i rzeczywiście - wychodzi na to, że pierwszy lift ma dźwignię bez tego pierścienia.

btw - mi osobiście nigdy to nie przeszkadzało i sytuacje które opisuje Perun nigdy mi sie nie zdarzały (a przynajmniej nie zapamiętałęm takowej).
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Też jestem zaskoczony - ja akurat w pozytywnym sensie :)

Później postaram się zrobić zdjęcia mechanizmu mojego lewarka. Porównacie sobie do Waszych i być może znajdzie się odpowiedź czy można to w prosty sposób dołożyć do pierwszego polifta.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: MAG w 19.11.2014, 08:26btw - mi osobiście nigdy to nie przeszkadzało i sytuacje które opisuje Perun nigdy mi sie nie zdarzały (a przynajmniej nie zapamiętałęm takowej).
Ja celowo usunąłem u siebie ten pierścień w przedlifcie. Wyjątkowo irytująca rzecz. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Perun77

U mnie to jest o tyle kłopotliwe, że więcej jeżdżę Transitem niż Mondeo i już się przyzwyczaiłem do rozwiązania z pierścieniem. Teraz przynajmniej wiem, czego mam szukać, oczywiście nie wydam ekstra kilku stówek dla odrobiny wygody, ale czasem trafiają się okazje :).