[Mondeo] [ST220/3.0V6] Koniec katalizatora i co dalej ?

Alek, 06.01.2015, 16:45 « poprzedni - następny »

T

Cytat: st-power w 30.06.2015, 22:01Może się mylę,ale żeby je przesunąć w sensowne miejsce to czy nie trzeba by przerobić środkową część układu wydechowego,bo w przedniej części pomiędzy kolektorami a złączami elastycznymi jest nie za wiele miejsca? I zapewne trzeba by wydłużać okablowanie sond.
Tak naprawdę optymalny pod względem mocowym wariant (biorąc pod uwagę to, co jest wykonalne) to umieszczenie tych katalizatorów w miejscu tłumików środkowych, bo na pewno są dobrze policzone. Trudno mi jednak powiedzieć, jak to będzie brzmiało. Obawiam się, że może być za dużo wysokich tonów, ale to tez kwestia gustu. Ja jestem na tym punkcie dość mocno wyczulony i bardzo mi to przeszkadza. Niektórzy z kolei uwielbiają takie brzmienie i do niego dążą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Nie zaryzykowałbym usunięciem tłumików środkowych i wstawienia w to miejsce katów-gdyby to było auto do jazdy na torze,to tak,ale do codziennej jazdy nie :)
I tak zapewne będzie znacznie lepiej zastąpienie katalizatorów ceramicznych metalicznymi o większej przepustowości.
Wiem,bo już w poprzednim aucie to przerabiałem. Oczywiście przyrosty mocy są niewielkie rzędu paru KM,ale ja to robię bo sytuacja tego wymaga,a jak zmieniać to na lepsze :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

30.06.2015, 22:19 #17 Ostatnia edycja: 30.06.2015, 22:44 by Rijndael
Cytat: st-power w 30.06.2015, 22:15Oczywiście przyrosty mocy są niewielkie rzędu paru KM
Ja testowałem takie konfiguracje:

1. bez katalizatorów i tłumików środkowych,
2. bez katalizatorów, ale z tłumikami środkowymi,
3. z katalizatorami i bez tłumików środkowych.

Mocowo najlepsza była opcja 1, a najgorsza 3. Były to jednak bardzo małe różnice, rzędu paru KM (czyli 1-2%, błąd pomiaru w zasadzie), więc wydaje mi się, ze różnica pomiędzy takim czy innym katalizatorem będzie w ogóle niedostrzegalna. Brzmieniowo najlepsza była opcja 2, a najgorsza 3.

« Dodane: 30.06.2015, 22:23 »

Jeszcze co do brzmienia, to też były małe różnice, bardziej w charakterze, niż w głośności jako takiej.

« Dodane: 30.06.2015, 22:44 »

Aha, jeszcze jedno -- w tych testach katalizatory były umieszczone daleko od głowic, bodaj około metr.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

02.07.2015, 22:44 #18 Ostatnia edycja: 02.07.2015, 22:47 by Tigerbart
Ja mam wywalone katy i jeden tłumik środkowy, za to większy od seryjnych, a na końcu 2x cat-back. Dźwięk jest znakomity, gada jakby fura miała 400 koni, natomiast jeśli chodzi o moc to jeśli w ogóle coś przybyło to tak mało, że nie odczułem różnicy. Myślę, że wirus do kompa by mógł dopiero dać jakieś lepsze - odczuwalne efekty.

Jedyne co mi przeszkadza w tym zestawieniu co mam to hałas pracy silnika pod obciążeniem przy 2000 obr, czyli jeśli chcę jechać na 6 biegu ok 80km/h, jest wtedy dość głośno i basowo. Uciążliwe w długich trasach ze stałą prędkością.

Jednak sytuacja zmienia się o 180 stopni gdy zaczynam się bawić i kręcić go do 6 tys na każdym biegu - wtedy dźwięk jest taki, że od razu  się w nim zakochałem ;)

T

Cytat: Tigerbart w 02.07.2015, 22:44Jedyne co mi przeszkadza w tym zestawieniu co mam to hałas pracy silnika pod obciążeniem przy 2000 obr, czyli jeśli chcę jechać na 6 biegu ok 80km/h, jest wtedy dość głośno i basowo. Uciążliwe w długich trasach ze stałą prędkością.
To jest niestety cecha charakterystyczna przelotowych wydechów, trochę je słychać przy takich prędkościach obrotowych. Trudno to zupełnie wyeliminować.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zimoch

26.09.2017, 13:02 #20 Ostatnia edycja: 26.09.2017, 13:04 by zimoch
Witam. Podepnę się pod temat jako że u mnie zaczęło być słychać grzechotanie w okolicach katalizatora:

Kilka pytań:
1) Czy to oznacza definitywnie koniec katów czy możliwe jest ich przeczyszczenie?
2) Jaka będzie najtańsza opcja bez robienia decata
3) Czy znacie jakąś firmę na pomorzu co ogarnie temat naprawy?
4) Czy są jakieś tańsze odpowiedniki katów seyjnych (być może sprtowe?) - gdzie tego szukać?