[Focus] Aktuator Forge

snafu, 04.02.2015, 11:52 « poprzedni - następny »

snafu

Aktuator Forge pod turbo z foki ST.  Ważne do 6.02.

TowerST

Cześć. Mam nówkę do sprzedania z najslabszą sprężyną (do 300 koni).
RS Mark III / było ST225 / ST150

snafu

To jest żółta (zawsze zapominam i musze wracać i szukać)? Mocowo w okolice 320-340, jeśli Heko da, chcę iść. 

TowerST

Trochę nie łąpię chcesz kupić, czy sprzedać?
RS Mark III / było ST225 / ST150

snafu

Dałem w dziale 'Kupię' zatem chcę kupić :). Sprężynkę potrzebuję taką, aby było ok na 300-340KM czyli zdaje się żółtą.

TAM

Sprężyny są wymienne, są nawet nieoficjalnie dostępne w j-w racing. Ale akurat mam na zbyciu jedną żółtą, która została mi po włożeniu niebieskiej. Tylko przestrzegam przed "dziką" wymianą we własnym zakresie - śruby trzeba dokręcać bardzo równomiernie, precyzyjnym śrubokrętem dynamometrycznym na wartość 0.40, maks 0.45 Nm. Przy większych momentach aktuator traci szczelność. W razie potrzeby mogę pomóc w wymianie, bo swego czasu zakupiłem odpowiedni sprzęt.

snafu

W jakim przypadku powinienem na tą niebieską się decydować? Moc tu jest zaleznością (zakłądam, że ciśnienie doładowania) ale to jest przekładalne na moc?

ehaw

Tower mógłbyś napisać mi na pw ile chcesz za ten aktuator?

TAM

Cytat: snafu w 04.02.2015, 14:36W jakim przypadku powinienem na tą niebieską się decydować? Moc tu jest zaleznością (zakłądam, że ciśnienie doładowania) ale to jest przekładalne na moc?
Niebieską stosuje sie stosunkowo rzadko, głównie przy programach obsługujących spore ciśnienia doładowania. Od sztywności sprężyny zależy zakres regulacji wstępnego, minimalnego ciśnienia doładowania, które jest utrzymywane przez turbinę. Czyli gdy ECU zażąda minimum ciśnienia, będzie to właśnie wartość ciśnienia wstępnego usawionego przez aktuator. Generalnie dla małej turbiny i małych (w stosunku do oryginału) mocy lepsza jest słaba sprężyna, bo oszczedza turbinę. Dla większych mocy i większych pojemnościowo intercoolerów i sprężarek potrzebne są mocniejsze sprężyny, po pierwsze aby zmniejszyć efekt turbodziury (ciśnienie w układzie szybciej wzrośnie z wartości 0.8 do 1.2 niż np. z 0.3 do 1.2), a po drugie łatwiej jest utrzymać stabilne ciśnienie w górnym zakresie obrotów, co przy słabej sprężynie jest praktycznie niemożliwe. Widać to na wielu wykresach - jeśli powyżej 4000 obrotów moc wyraźnie faluje, to z reguły jest to wina słabej pracy aktuatora spowodowanej za słabą sprężyną.

MAG

04.02.2015, 18:10 #9 Ostatnia edycja: 04.02.2015, 18:11 by MAG
Jak wyglada regulacja takiego actuatora, bo mam wrażenie ze mój powoduje przeładowania...

Np i czy trzeba go regulować na seryjnym programie, czy tez robi sie to dopiero w trakcie strojenia?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

04.02.2015, 18:45 #10 Ostatnia edycja: 04.02.2015, 18:49 by TAM
Regulacja jest stosunkowo prosta, potrzebny jest do tego wakuometr lub jakakolwiek pompka z manometrem o zakresie do 2-3  Barów (im więcej tym gorzej, bo spada dokładność). Odkręcasz śrubę regulacyjną na cięgle aktuaora po czym lekko ją dokręcasz (na minimum tak, żeby przepustnica w kolektorze była już zamknięta). Podłączasz pompkę pod aktuator i pomału zwiększasz ciśnienie. W pewnym momencie cięgno zacznie otwierać przepustnicę, wtedy zobacz co pokazuje manometr. Jeśli ciśnienie będzie za małe, trzeba podkręcić śrubę regulacyjną. Po skończonej regulacji należy zablokować śrubę (drugą śrubą).
Użyteczne ciśnienie wstępne, jakie daje się ustawić na żółtej sprężynie to zakres od 0.6-0.65 do 0.7-0.8 Bara. Różnice wynikają z rozbieżności między sprężynami. Jeśli chce się ustawić jak najmniejsze ciśnienie wstępne, to należy przestrzegać zasady, żeby śruba regulacyjna była "oddalona" nie mniej niż 1.5 obrotu od położenia zerowego, czyli od momentu gdy przepustnica jest już zamknięta. Natomiast górne wartości ciśnienia są ograniczone dlatego, że zwiekszanie napięcia sprężyny odbywa się kosztem skrócenia maksymalnego skoku cięgna aktuatora, czyli przepustnica otwiera się coraz mniej. Dla niebieskiej sprężyny te wartości wynoszą od 0.9-1.0 do ok. 1.1-1.2.
Zawsze należy najpierw ustawić aktuator (w zależności od zamiarów), a potem stroić samochód. W praktyce, dla seryjnej turbiny najlepiej ustawić możliwie najniższe ciśnienie (mowa cały czas o żółtej sprężynie). Dla RS-owej d 0.7 do 1.1, ale zależy to od innych modów / spodziewanych rezultatów. To oczywiście tak w skrócie i ogólnikowo, rzeczywiste wartości zależą też od innych czynników.

snafu

TAM dzieki za sporą dawkę praktycznej wiedzy. Czy ten sam aktuator idzie do st i rs? Forge widze ma tylko jeden. Tylko spręzynkę sie podmienia tak?

TAM

Niezupełnie ten sam - co prawda puszka jest taka sama, ale mocowania zupełnie inne, no i RS-owy ma znacznie dłuższe ciegno.
Coś źle szukałeś, linki do fotek poniżej:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusrsparts.co.uk/focus-st-forge-motorsport-actuator/prod_61.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusrsparts.co.uk/focus-rs-mk2-forge-actuator/prod_1363.html

weksla

Czyli podsumowując,
trzeba koniecznie wymieniać seryjny aktuator?
Ponoć sporo ludzi z mocą okolice 300 koni ma seryjny .
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TowerST

Podsumowując, mam program 291/460 i ori aktuator daje radę bez najmniejszego problemu, dlatego mam do sprzedania Forge, bo nie było potrzeby go instalować. Mam nadzieję, że ori wytrzyma jeszcze rok tzn. do premiery nowego RSa ((((((((:
RS Mark III / było ST225 / ST150