Doprowadzenie powietrza do stożka

Polarny, 20.07.2010, 18:04 « poprzedni - następny »

Polarny

Tak się zastanawiam co można zrobić, by sensownie doprowadzić jakieś powietrze do stożka.
Jak wiadomo, w TDCI stożek jest za akumulatorem, który blokuje dostęp powietrza.

Rzucajcie jakieś pomysły.

Jednocześnie można się zastanowić jak lepiej skierowac strumień powietrza - na przód stożka, czy na jego boczną ścianę.

auchim

ja to chciałem machę ciąć ale jedyne sensowne wloty które mi podchodziły to z foki RS i zdeka za drogie były więc dałem sobie spokój   :(

Polarny

Mi chodzi o coś bardziej cywilnego. Nie chcę nic ciąć i robić dziur. Chce wykorzystać to co jest + ewentualnie dołożyć jakieś elementy dodatkowe.

boner

wywal akumulator :)
oczywiście mam namyśli żeby go przenieść...

T

Dokąd? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club


T

Cytat: Cartoon w 20.07.2010, 21:47
Bagażnik? :D
To chyba przerost formy nad treścią. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Cartoon

Cytat: Tomasz w 20.07.2010, 21:49
To chyba przerost formy nad treścią. :D

A niby dlaczego? Dzięki temu miałbyś lepszy rozkład masy ;)
W części samochodów to seryjne rozwiązanie... (szczególnie BMW, gdzie na siłę dociążają tył)

Polarny

A jakieś sensowne propozycje?

wilhelm

O ile dobrze kojarze to na mkp była kiedyś dyskusja o rurce która miała być poprowadzona od grilla do filtra, jak znajde to dam link.

weksla

moim zdaniem jak coś to właśnie tylko aku do bagażnika, ale  to gra nie warta świeczki
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

auchim

Cytat: wilhelm w 20.07.2010, 22:28
O ile dobrze kojarze to na mkp była kiedyś dyskusja o rurce która miała być poprowadzona od grilla do filtra, jak znajde to dam link.


?? przecież w standzie jest

Polarny

Jest, ale ona jest tak skonstruowana, że powietrze samo nie przejdzie tamtędy, lecz wymaga zassania. Stąd zastanawiam się nad czymś dodatkowym.

T

Cytat: Polarny w 21.07.2010, 08:39
Jest, ale ona jest tak skonstruowana, że powietrze samo nie przejdzie tamtędy, lecz wymaga zassania. Stąd zastanawiam się nad czymś dodatkowym.
K&N w 57i do mk3 daje kolanko, które należy zamontować w początkowej części seryjnego dolotu (za grillem) i skierować w stronę grilla. Myślę, że nie ma co kombinować bo skoro tak zrobili to pewnie działa to OK. Ew. dodatkowo możesz doprowadzić powietrze rurą spod auta, tak jak to jest w 57i do Cougara.

PS. Generalnie ciśnienie powietrza jest zwykle największe w okolicach dolnego grilla, trochę mniejsze w obszarze górnego. W okolicach podszybia jest już dużo mniejsze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Oj, coś zero pomysłów i pomocy z Waszej strony. Co się dzieje?

W międzyczasie obmyśliłem sprawę sam.

Jedynym miejscem, z którego można czerpać powietrze zza chłodnicy jest ten otwór. Innego wygodnego miejsca po prostu nie widzę.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Niestety nie mam pojęcia jak duży przepływ powietrza jest tamtędy i nawet w sumie nie wiem za bardzo jak to można sprawdzić/zmierzyć. Może jakieś pomysły z Waszej strony?

Niemniej zakładam, że powietrze musi tamtędy jakoś sobie wpadać i postanowiłe je wykorzystać i doprowadzić dodatkowo do stożka. Poszperałem i wynalazłem coś takiego:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Rurka jest wygodna, można ją dowolnie zginać i rozciągać. Jej długość to od 25 do 84 cm. Mi potrzeba około 65 cm, więc idealnie. Sama rurka byłaby już pewnie niezła, ale ten dodatkowy "lejek" moim zdaniem będzie działa na plus. Udał mi się zdobyć coś takiego we Wrocku i oto wstępna przymiarka.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Rurka występuje w dwóch kolorach (niebieski i czerwony) i żaden z nich mi nie pasuje. Wziąłem niebieski, ale nie wiem czy finalnie lepszy byłby czerwony. Zresztą oba są okropne.


Dodatkowo w rurkę od oryginalnego dolotu wsadziłem kolanko skierowane w grila, więc i tam pojawi się dodatkowe powietrze.


Zastanawiam się, czy odgradzać stożek od reszty silnika i jak tak, to czym? Są jakieś gotowce w przyzwoitych cenach?