Doprowadzenie powietrza do stożka

Polarny, 20.07.2010, 18:04 « poprzedni - następny »

auchim

tak jak Tomasz napisał u mnie do 57i było kolanko

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.knfilters.com/instructions/57-0577_inst.pdf
Fig #26

i wydaje mi się że to lepsze rozwiązanie, wtedy tą rurę przenieść można by było gdzieś za dolny grill

Polarny

21.07.2010, 17:14 #16 Ostatnia edycja: 22.07.2010, 12:33 by Polarny
To to kolakno też u siebie już dorzuciłem. Ale nie przenosiłbym rury na dolny grill z powodu syfu jaki może to zasysać.

Ja jednak tutaj chcę dorzucić jeszcze dodatkowe powietrze i sprawdzić czy ono jakoś wpłynie na temperaturę powietrza w dolocie.

« Dodane: 22.07.2010, 12:33 »

No więc doprowadzenie powietrza mam zamontowane wg tego co w pierwszym poście opisałem.

Dokonałem też nieco pomiarów.
Obrana przeze mnie metodologia pomiarów wygląda następująco:
- ta sama trasa
- pomiar w krótkim okresie czasu (około 30 minut, więc temperatura powietrza i ciśnienie są takie same dla wszystkich pomiarów)
- przyspieszanie na 5 biegu od prędkości 60km/h do 140 km/h (gaz na MAXa - TP = 100% - w ten sposób eliminuje błędy pomiarowe).

Pomiarów dokonywałem poprzez odczyty danych z czujników auta. Trzy opcje:
1. stożek + oryginalne doprowadzenie powietrza
2. stożek + kolanko na oryginalnym doprowadzeniu powietrza
3. stożek + kolanko + dodatkowe doprowadzenie powietrza

Czujnik z którego odczytywałem dane to IAT (czyli pomiar temperatury tuż za intercoolerem).
1. temp max. 78 *C
2. temp max. 72 *C
3. temp max. 70 *C

Mam też dane z innych czujników, tylko zastanawiam się które są najbardziej interesujące.

Przykładowo próbowałem analizować dane z MAFa. No i pomysłem na jakąś sensowniejszą analizę jest to, by brać średnią z niewielkiego przedziału przy tej samej prędkości. Czyli biore wycinek np. z prędkości 120 km/h (5 pomiarów wokół tej prędkości) i wyliczam średnią. Oto dane dla prędkości 120 km/h wyliczone w ten sposób

1. 86.92 g/s (75*C IAT)
2. 87.48 g/s (72*C IAT)
3. 90.62 g/s (70*C IAT)

Analogiczne wyniki wychodzą dla innych prędkości, z tym że im mniejsza prędkość tym różnice są mniejsze.

Co sądzicie o tych pomiarach? Jakieś uwagi? Coś zmienić?

bd77

podoba mi się takie podejście do pomiarów:)
jaka była temperatura otoczenia?

chętnie bym zerknął na podobne wyniki po założeniu lepszego IC :)

aha, nie mierzyłeś przypadkiem czasów przyspieszenia? coś się ruszyło?
może przy okazji jakimś pcmscanem zrobić pseudohamownię i zobaczyć czy wykresy się zmienią ?



nie boisz się wody wpychanej na stożek? jakby ten niebieski przewód wygiąć w kolanko skierowane do dołu zgiąć gdzieś po drodze do stożka, to część wody może by tam została...?

Polarny

Myślałem nad tym. Ten element który tutaj mam nie ma bezpośredniego kontaktu z lecącym powietrzem, bo przysłania go grill (mowa o tej pełnej części na górze grilla, przykrywana maską). Więc nie powinno tam wpadać nic. Zresztą będę obserwował.

Czasów przyspieszania nie mierzyłem w sumie. Nie sądzę jednak, by udało się je zmierzyć. Bo nawet jak zyskam 1 czy 2 KM , bo jest to zysk marginalny. Jakbym więc przyspieszał np. 20 sekund, to po tej zmianie przyspieszałbym pewnie 19.5 sekundy. Łatwiej strzelić większy błąd pomiarowy niż wychwycić taką zmianę.

Co do pomaru mocy to niebardzo rozumiem tego w tym programie. Z tego co patrzyłem, to trzeba od zera przyspieszać na jednym biegu. Pomiar na jedynce mija się moim zdaniem z celem. Pomiar na dwójcie i wyżej jest niewiarygodny, bo to nie są biegi do startu. Próbowałem pomiary mając już jakąś prędkość, ale wychodzą głupoty (np, że auto ma 60 KM).
Jak masz jakieś doświadczenie to napisz, bo ja dopiero zaczynam użytkować ten soft.

Cinkciarz

a co z deszczem? zamontowany dodatkowy wiatrołap ok łapie powietrze chłodzi stozek i tym samym zasysa chłodne powietrze i tym samym deszcz tez jak to obejść?
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

auchim

no też właśnie mnie to martwi, założę się że standardowy dolot z zamontowanym kolankiem też pewnie trochę łapie wody mimo że ma niby odpływ. Zimą mi nawet stożek śniegiem oblepiało :/ teraz na zimę będę zakładać te seryjne kolanko z przysłoną

Cinkciarz

Wtym momencie widze jedno rozwiązanie: mając to dodatkowe chlodzenie trzeba się po prostu pilnować ażeby nie naleciało wody czyli jadąc autostradą niestedy ale jak zacznie padać to trzeba bedzie pamieac o tym wim ze to mało komfortowe no ale w tym momencie chyba nie ma innego wyjscia. A no i takiego samochodu z dodatkowym chodzeniem najlepiej nie dawać kobiecie bo watpie żeby pamiętała że podczas deszczu trzeba chronić stozek :D
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

T

Moim zdaniem przesadzacie, w końcu to tylko nawiew na stożek, a nie zamknięty układ. Engalski ma chwyt powietrza w dolnym grillu do zamkniętego układu dolotowego (ze zwykłym airboksem) i nic się póki co nie stało. Choć tej drugiej opcji bym się już trochę obawiał. Nawiewu na stożek raczej nie. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Cinkciarz

Poruszamy temat rury doprowadzającej powietrze do filtra a jak wytłumaczyć takie amerykańskie rozwiązanie tutaj nie ma rury jest bezpośrednio filtr tuz przed przepustnicą nie ma rury dolotowej na masce jest wieli nos zwany RAM AIR. Ktoś potrafi to wytłumaczyc? Ram air w pontiac-ku np był montowany jako dodatkowe wyposazenie sam Ram Air dawał przyrost mocy o 25km nie ma sie co dziwic skoro silnik ma 5,7L

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

T

Cytat: Cinkciarz w 01.08.2010, 16:03
Poruszamy temat rury doprowadzającej powietrze do filtra a jak wytłumaczyć takie amerykańskie rozwiązanie tutaj nie ma rury jest bezpośrednio filtr tuz przed przepustnicą nie ma rury dolotowej na masce jest wieli nos zwany RAM AIR. Ktoś potrafi to wytłumaczyc?
Ale co konkretnie chcesz, żeby wytłumaczyć?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Cinkciarz

w tym przypadku jest filtr bezposrednio przy przepustnicy wiec woda tez sie moze nalac jeszcze latwiej niz w mondeo a mimo to montują cos takiego
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

T

Cytat: Cinkciarz w 01.08.2010, 16:16
w tym przypadku jest filtr bezposrednio przy przepustnicy wiec woda tez sie moze nalac jeszcze latwiej niz w mondeo a mimo to montują cos takiego
Nie wiemy jak to jest dokładnie zrobione. Może to nie jest zwykła "dziura nad filtrem"? W końcu istnieją np. odkurzacze wodne i bez problemu działają.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

damian88

witam. nie bede zakladał nowego tematu wiec napisze tu. co o tym sadzicie
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/simota-filtr-stozkowy-karbon-airbox-stozek-300km-i1261779897.html
mysle o podłaczeniu go juz w ten seryjny uklad dolotowy(chodzi mi o ten lapak powietrza)

T

Cytat: damian88 w 01.11.2010, 13:08
witam. nie bede zakladał nowego tematu wiec napisze tu. co o tym sadzicie
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/simota-filtr-stozkowy-karbon-airbox-stozek-300km-i1261779897.html
mysle o podłaczeniu go juz w ten seryjny uklad dolotowy(chodzi mi o ten lapak powietrza)
Poczytaj tutaj: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.cougarklub.pl/forum/viewtopic.php?p=93269#93269
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nergal

co sądzicie o tym zestawie?? moim zdaniem raczej drogi...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.inter-rally.pl/product-pol-6483-K-N-57i-Ford-Mondeo-III-2000-2007-2-0-57-0577.html

dedykowany do mondeo mk3 2.0 diesel
Nie każda morda pasuje do Forda