[Focus] Focus ST dziwne chrobotanie przy skrecie

butcher, 07.07.2015, 17:37 « poprzedni - następny »

butcher

Witam,
mam maly problem w moim ST,ku, a mianowicie przy skrecie w lewo(i tylko w lewo) pojawia sie dziwne chrobotanie. Ostatnio wymienilem obydwa wahacze z przodu, oraz mialem rozwalona oslone od przegubu, myslalem ze to moze to, dostalo sie tam brudu i sie spierniczylo, dzis wymienilem caly przegub i dalej to samo:(i juz sam nie wiem co mam z tym zrobic...


sseebbaa1

Cytat: butcher w 07.07.2015, 18:37dzis wymienilem caly przegub i dalej to samo:(
Ja miałem problem w Mondeo ST220 z nieoryginalnymi przegubami.
Może padnięty oryginalny (chroboczący) wymieniłeś na nieoryginalny (nie trzymający wymiarów! i też przez to chroboczący)?

Wtedy nałożył się podobny objaw i przez to trudno zdiagnozować...
Zakładasz, że przegub już nie jest problemem, bo przecież nowy - a jednak to on hałasuje. Tak przynajmniej było u mnie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

butcher

dodam jeszcze ze bylem w ADAC na przegladzie, szarpaki itd.. stwierdzili ze wahacze sa do wymiany i nic wiecej tyle ze w miedzy czasie doszedl ten halas i przy wymianie wahaczy wyszla peknieta guma przegubu, wiec i przegub wymienilem,reszta jest ok. Przy przyspieszaniu na wprost hamowaniu czy jezdzie przy predkosciach 0-250km/h takze nic nie slychac, tylko i wylacznie przy skrecie w lewo podczas dodawania gazu

sseebbaa1

Cytat: butcher w 07.07.2015, 19:58wiec i przegub wymienilem
No dobrze, ale jaki to przegub? :S
Oryginał? Zamiennik?

Informacja od kolegi pracującego w branży motoryzacyjnej w Niemczech - 90% zamienników przegubów (przynajmniej do Mondeo ST220) ma źle pozycjonowane nacięcia na zabezpieczenia segera (zbyt płytko lub zbyt głęboko jest to nacięcie w które wchodzi pierścień zabezpieczający; różnice mogą być niezauważalne gołym okiem). To powoduje, że cała półoś jest zbyt krótka lub zbyt długa, co ujawnia się szczególnie przy skręcie. Im mocniejszy skręt, tym mocniej pręży. A u Ciebie coś takiego właśnie jest, zresztą charakterystycznie dla przegubów - przy dodawaniu gazu:
Cytat: butcher w 07.07.2015, 19:58tylko i wylacznie przy skrecie w lewo podczas dodawania gazu
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

gucior55

kolega miał to samo w st przy zastosowaniu zamienników
problem znikł po zamontowaniu orginałów z ASO


butcher

ok dzieki Panowie, tylko teraz moge rzadac od warsztatu zeby mi wymienili na oryginal ew. doplacajac roznice za oryginalna czesc?

sseebbaa1

Tylko uważaj też na regenerowane półosie, które występują normalnie w ofercie ASO.
To jakiś przekręt z tymi półosiami, bo one raczej (ja jednak jestem tego przekonany) są robione na zamiennikach przegubów.
Półoś, jako kawał pręta jest oryginalna i odświeżona szarą farbą. Natomiast kielichów przegubów nie regeneruje się i trzeba dać nowe - a skoro są nowe to nie ma potrzeby malowania ich na szaro. A w tych moich cała półoś łącznie z przegubami była tak pomalowana. Ja uważam, że w celu ukrycia, że przegub nie jest oryginalny.
Taka "regenerowana" półoś chrobotała tak jak zużyty oryginał i jak nowy zamiennik :mad:

Ostatecznie wziąłem z internetu oryginalną używaną półoś za 100 zł z przesyłką (a nie 1500 zł) i problem rozwiązany.

Zerknij na szerszy opis mojej przygody z przegubami (Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.#711 w moim temacie).

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

wilhelm

Cytat: sseebbaa1 w 07.07.2015, 20:43Tylko uważaj też na regenerowane półosie, które występują normalnie w ofercie ASO.
To jakiś przekręt z tymi półosiami, bo one raczej (ja jednak jestem tego przekonany) są robione na zamiennikach przegubów.
Półoś, jako kawał pręta jest oryginalna i odświeżona szarą farbą. Natomiast kielichów przegubów nie regeneruje się i trzeba dać nowe - a skoro są nowe to nie ma potrzeby malowania ich na szaro. A w tych moich cała półoś łącznie z przegubami była tak pomalowana. Ja uważam, że w celu ukrycia, że przegub nie jest oryginalny.
Taka "regenerowana" półoś chrobotała tak jak zużyty oryginał i jak nowy zamiennik

Ostatecznie wziąłem z internetu oryginalną używaną półoś za 100 zł z przesyłką (a nie 1500 zł) i problem rozwiązany.

Ja kupuje regenerowane przez forda i nie wydaje mi się, żeby oryginał bardzo się różnił...

przy 60 tys zmieliłem przegub wewn. prawej półośki i kupiłem właśnie regenerowaną przez forda.
przy 100 tys padł przegub wewn. lewej półośki i zewnętrzny w prawej...

Stwierdziłem, że lepiej od razu kupić regenerowaną, bo nie wiadomo w jak zużyty był przegub wewn. po 40 tys km

Albo jeżdzę zbyt spokojnie, że mi wystarczają :D

sseebbaa1

Być może Mondeo ST220 jest jakoś bardziej czułe na złe zamienniki, niż Focus ST?
A być może do Foki te zamienniki są lepiej wykonane i dlatego nie było z tym problemu?
Innym możliwym scenariuszem jest też to, że regenerowane półosie są z reguły prawidłowo robione, a tylko ja trafiłem na jakąś dostawę/partię, na której ktoś chciał przyciąć i zastosował tańsze elementy?

Ciężko to precyzyjnie ustalić, ale na pewno warto zasygnalizować koledze taki problem skoro ciągle boryka się z chrobotaniem.

wilhelm ja też byłem przekonany, że jak wyłożę sporą kasę na regenerowaną półoś zamiast używanej (wymieniłem nawet obie strony jednocześnie), to będzie to najlepsze rozwiązanie. A jednak u mnie to nie zadziałało.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

butcher

Panowie, jeszcze jedno pytanie dysponuje ktos numerem czesci oryginalnego przegubu zewnetrznego lewa strona?bo szukalem w necie i nigdzie nie moge znalezc...

butcher

no i wyszlo jakie niemiaszki to porzadne fachowce...dwa dni dprawdzali co moze stukac bo oni przeciez przegub wymienili i tam jest wszystko ok.Nawet specjalista z TÜV byl i wszystko jest super.Dzis bylem w fordzie...faktycznie lewy przegub jest nowy,oryginalny, tyle ze prawy ledwo sie trzyma...najlepiej byloby wziac i in tym przegubem walnac w leb to by sie moze troche chociaz ogarneli...:/