Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Wzmocnione sprzęgło do Focusa

TowerST, 17.06.2015, 12:14 « poprzedni - następny »

TowerST

jako, że nie odpowiadasz na priv, a na forum się udzielasz to wyciągam sprawę na publiczne forum. Kupiłem od Ciebie zestaw zmodzonego sprzęgłą cytuję Ciebie "sprzęgło na jednomas+wzmocnienie docisku+kewlarowe (większe niż w seri) okładziny cierne".

Miesiąc po założeniu zaczęło się ślizgać, o czym Cię poinformowałem. Dziś je zrzuciłem z auta i rozkręciłem i z całą stanowczością stwierdzam, że docisk i tarcza to ori STkowe komponenty. Uważam, że mnie oszukałeś. Mam nadzieję, że chociaż tutaj to skomentujesz. Przykro mi, że wyciągam to na publiczne forum.
RS Mark III / było ST225 / ST150

snafu

Kurcze, sprawa do ewidentnego wyjaśnienia, nie powinno być takich sytuacji na forum (w zasadzie gdziekolwiek). 

yayko

ale na forum szczególnie

barti87

Cytat: TowerST w 17.06.2015, 12:14
jako, że nie odpowiadasz na priv, a na forum się udzielasz to wyciągam sprawę na publiczne forum. Kupiłem od Ciebie zestaw zmodzonego sprzęgłą cytuję Ciebie "sprzęgło na jednomas+wzmocnienie docisku+kewlarowe (większe niż w seri) okładziny cierne".

Miesiąc po założeniu zaczęło się ślizgać, o czym Cię poinformowałem. Dziś je zrzuciłem z auta i rozkręciłem i z całą stanowczością stwierdzam, że docisk i tarcza to ori STkowe komponenty. Uważam, że mnie oszukałeś. Mam nadzieję, że chociaż tutaj to skomentujesz. Przykro mi, że wyciągam to na publiczne forum.

Witam, jak widzisz na forum nie bywam zbyt często więc nie zawsze pamiętam o wiadomościach prywatnych z forum.
Ale zacznijmy od początku. Jeżeli chodzi o naszą transakcję odbyła się ona pod koniec stycznia 2014 roku. Sprzedawałem sprzęgło ze swojego focusa, ponieważ kupiłem spieka helixa z całym zestawem i robiłem kompleksowe zmiany w focusie. Na sprzęgle jeździłem z mocą ok 330hp i 480Nm, sprawowało się bez zarzutu (w odróżnieniu od wersji które miałem poprzednio). Tak jak opisywałem na forum sprzęgło zostało kompleksowo przerobione tzn. seryjne koło dwumasowe zostało przerobione na jednomas oraz zostało wyważone oprócz tego został wzmocniony docisk oraz wymienione zostały okładziny cierne tarczy na kevlarowe. Według fachowca ten zestaw miał starczyć na moce i moment które miałem w aucie (parametry patrz wyżej). I rzeczywiście sprawowało się bez zarzutu. Wymieniałem ze względu na to że moc i moment miały zostać zwiększone więc nie chciałem aby sprzęgło było ograniczeniem i zostało zastąpione spiekiem helixa.

Cyt.
"Dziś je zrzuciłem z auta i rozkręciłem i z całą stanowczością stwierdzam, że docisk i tarcza to ori STkowe komponenty"
Czyli jak je dostałeś to nie oglądałeś sprzęgła? Nigdzie nie pisałem że jest złożone z innych elementów niż seryjne. Seryjne koło dwumasowe zostało przerobione na jednomas i wyważone, seryjny docisk został wzmocniony a seryjna tarcza dostała nowe okładziny z kevlaru. Sprzęgło wysłane było rozkręcone więc wszystkie elementy były do wglądu.

Sprawa druga transakcję przeprowadzaliśmy na poczatku roku 2014 a wiadomość o tym że zaczyna ci się ślizgać sprzęgło otrzymałem we wrześniu 2014

cyt:

"14.09.2014, 17:56 | barti87
     Odpowiedz   Usuń 
Cześć, niestety sprzęgło zaczyna mi się ślizgać na 6tce (po niecałych 1000 km od założenia). Mam program na 460Nm, choć wychodziło 480 to specjalnie za Twoją informacją, że sprzęgło wytrzyma 480, zdusilśmy moment - nie chciałem jeździć na limicie.

Ale do rzeczy - wiem, że to sprzęgło jest specjalnie robione. Czy w związku, z tym są jakieś specjalne wytyczne odnośnie jego regeneracji?

Pozdrawiam
Tomek"

Nie mam pojęcia jak długo i w jakich warunkach używałeś swojego auta, ale u mnie nie było problemu z tym konkretnym sprzęgłem. Mogę jedynie się domyślać, że auta nie oszczędzasz skoro tyle razy ukręciłeś już półosie w dużo słabszym aucie gdzie u mnie przy większych wartościach takie rzeczy nie miały miejsca. Może po prostu nieumiejętnie używasz samochodu/sprzęgła. U mnie auto nigdy nie dostało strzału ze sprzęgła i zawsze obchodziłem się z nim w granicach rozsądku.
Trzeba liczyć się z tym, że kupujesz część używaną a nie fabrycznie nową. Wiadomo też że trzeba uwzględnić parametry i charaktrystykę przebiegu momentu aby sprzęgło nie dostawało strzała Nm bo wtedy bardzo szybko zostanie uszkodzone. Każdy element ma swój max wytrzymałości i to że u mnie wytrzymało większy moment i moc nie oznacza że u Ciebie będzie pracowac na granicy wytrzymałosci bo wystarczy inny przebieg momentu który zabije sprzęgło.

Podsumowując transakcja z początku roku a wiadomość o problemach ze sprzęgłem we wrześniu 2014r
Ludzie chcieli by kupić jak najtaniej używkę o nieograniczonych parametrach z nadzieją że sprzęgło będzie nowe i niezniszczalne.

Chyba tyle mam do powiedzenia w tym temacie.

Performance Blue
FMIC Airtec 3, Downpipe 3'', De-cat 3'', Cat Back 3'' Milltek Sport
Turbo RS, Injector 550cc, RS airbox, remap by PromotoR/CompSport, Hp 360+ Nm 500+ (will be better)

sseebbaa1

Proponuję abyście przenieśli swoją dalszą wymianę argumentów na platformę prywatnych wiadomości.
Oczywiście barti87 odpowiadaj na PW, bo widać, że na oficjalnego posta szybko zareagowałeś, a z PW był problem (co sam pośrednio potwierdziłeś).

Nie będzie zbyt eleganckie dalsze wyjaśnienie własnych racji na publicznym forum.
Takie moje zdanie.
Pozdrawiam.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

vtec

Poczekajmy na odpowiedz Tower'a ;).
Dobrze wiemy ze Tower'a Focus w garażu nie stał, a niejednokrotnie gdzieś tam sobie pojeżdżał, czego Tower nie ukrywa.