Wygłuszanie drzwi

Polarny, 26.07.2010, 22:16 « poprzedni - następny »

wilhelm

czym one się różnią?

T

Te lepsze nazywały się "atermiczne".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

igrzelczyk

Witam Kolegów
najbardziej (jesli chodzi o drzwi)chalasuje dolna uszczelka ktora jest na progu ,pozniej wymieniłbym uzupelnil bym uszczelke dookola drzwi o wezyk igielitowy (wsadzamy go do wnetrza uszczelki)i...jest spokoj ,wyszlo mi to po kompleksowym tlumieniu auta, na marginesie nie warto przeplacac z dynamate wystarczy stp(bomb na drzwi,standard na reszte-ja na reszcie akurat mam hollywooda i tez jest ok )mata likwiduje rezonanse -nie wyglusza ,i na nia dajemy pianke(moze byc splen z stp ja kozystalem z gumy budylowej 2cm z wytlumienia szachtow wentylacyjnych-bardziej skuteczna i tansza) generalnie warto na szyby przednie(jesli tyl jest oklejony przyciemniajaca folia)nakleic folie(tzw15)antywlamaniowa (duzo daje jesli chodzi o szumy ) no i juz auto przy 180 jest tak glosne ze mozna rozmawiac szeptem hmm ale... jestesmy lzejsi o jakies 2000-3000 tysie no i auto pare kilo ciezsze :D
pozdro
maniek
ps tu macie linka z obrazowym przepisam na tlumionka furtek i autka
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.audiocar.pl/forum/viewtopic.php?t=5267  :)
Car Audio /Mistrz Europy 2010 SQ Kategoria Profi

T

Cytat: igrzelczyk w 29.08.2010, 20:16
mata likwiduje rezonanse -nie wyglusza ,i na nia dajemy pianke
No właśnie, mam spostrzeżenia. Na zewnątrz drzwi dałem STP Standard, do środka zwykłe polimerowe i niestety w obrębie średnicy i wysokiego basu słychać taki charakterystyczny pogłos (jak w za słabo wytłumionych kolumnach). Dam jeszcze trochę pianki, mam nadzieję, że to rozwiąże ten problem...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

igrzelczyk

Cytat: Tomasz w 30.08.2010, 08:42
No właśnie, mam spostrzeżenia. Na zewnątrz drzwi dałem STP Standard, do środka zwykłe polimerowe i niestety w obrębie średnicy i wysokiego basu słychać taki charakterystyczny pogłos (jak w za słabo wytłumionych kolumnach). Dam jeszcze trochę pianki, mam nadzieję, że to rozwiąże ten problem...
zew. blache wewn. drzwi powinienes wytlumic czyms sztywnym (aby skasowac rezonans blachy )plat od tapicerki tez standard moze byc pod warunkiem ze zrobiles pod niego usztywnienie (zamkniecie otworow technologicznych),w przeciwnym wypadku zrobiles membrame bierna co moze powodowac wymieniony przez ciebie efekt,jesli chciales poleciec budrzetem trzeba bylo dac standarta na zew blache+ usztywnienie i wew blache standardem i na to np splen stp i bylo by git(otwory mozna zaslepic np rozklepanym profilem do regipsow + nity)
pozdrowka
maniek
Car Audio /Mistrz Europy 2010 SQ Kategoria Profi

wojoo

Cytat: igrzelczyk w 29.08.2010, 20:16

najbardziej (jesli chodzi o drzwi)chalasuje dolna uszczelka ktora jest na progu ,pozniej wymieniłbym uzupelnil bym uszczelke dookola drzwi o wezyk igielitowy (wsadzamy go do wnetrza uszczelki)i...jest spokoj ,wyszlo mi to po kompleksowym tlumieniu auta


mogłbys cos wiecej napisac na ten temat ? ja mam najwiekszy problem wlasnie z szumami dochodzacymi z drzwi (mam wrazenie jakbym mial pootwierane okna z tyłu) nacinasz w jednym miejscu uszczelke i wkładasz tam ten wężyk ? jak poradziles sobie z dolną uszczelką
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

igrzelczyk

dolna poprostu kupilem nowa (jest delikatnie zmodyfikowana jak twierdza w serwisie)i daje rade ,jesli chodzi o uszzelke dookola drzwi porostu zdejmujesz ja w jednym miejscu nacinasz i wkladasz (musi byc dosc sztywny,ja stosuje te od sprezonego powietrza ,silikonowe)igielit o srednicy(dokladnie nie pamietam jakiej)ok 6-8mm i po szumie ,u mnie po wygluszeniu calego auta masakrycznie swistalo -i ucichlo  :)
Car Audio /Mistrz Europy 2010 SQ Kategoria Profi

hashenty

Koledzy mam pytanie  :D

Jaki mieliście patent na wygłuszenie rezonansu przycisków do szyb od strony kierowcy?
Mam całe wygłuszone drzwi przednie i jest w miarę elegancko.  Tylko jak odkręcę konkretniej to drażni mnie jak latają sobie te przyciski - 4 sztuki. Jakiś pomysł jak to usztywnić, wygłuszyć? Hałasują skubane i niesamowicie wkurzają, bo naokoło cisza i tylko to słychać. Uporałem się już z rezonansem schowka na okulary, dołożonej lampki oświetlenia nad tylną kanapą, zostało tylko to.

igrzelczyk

Cytat: hashenty w 19.09.2010, 20:32
Koledzy mam pytanie  :D

Jaki mieliście patent na wygłuszenie rezonansu przycisków do szyb od strony kierowcy?
Mam całe wygłuszone drzwi przednie i jest w miarę elegancko.  Tylko jak odkręcę konkretniej to drażni mnie jak latają sobie te przyciski - 4 sztuki. Jakiś pomysł jak to usztywnić, wygłuszyć? Hałasują skubane i niesamowicie wkurzają, bo naokoło cisza i tylko to słychać. Uporałem się już z rezonansem schowka na okulary, dołożonej lampki oświetlenia nad tylną kanapą, zostało tylko to.
sinuslive w spreju lub poprostu wyciagasz je oklejasz warstwa tasmy izolacyjnej(kotek)i wciskasz Z POWROTEM i juz
powodzenia
maniek
Car Audio /Mistrz Europy 2010 SQ Kategoria Profi

hashenty

Dzięki wielkie! Wyjąłem przyciski, okleiłem potrójna warstwą taśmy izolacyjnej (2 to było za mało - jeszcze miały luz na boki). Włożyłem na miejsce i wreszcie cisza! 8) Już nie hałasują latając na boki w prowadzeniach. Aż mi wstyd, że nie spróbowałem wcześniej ich wyjąć od góry :D. Myślałem że trzeba cały komplet z boczka wykręcić  i dalej bawić się w rozkręcanie.

Polarny

Zgodnie z zapowiedzią, po IC miało przyjść pora na wyciszenie drzwi. Przy tej okazji wymienie głośniki przednie na inne (to już załatwiłem w innym wątku).

Teraz kwestia wyboru konkretnego sposobu wygłuszenia.

Materiały:
1. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Mata STP - wybrałem tą, bo powinna być dobra, oni są z Wrocka (czyli na miejscu) i cena jest sensowna.

2. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Gąbka akustyczna

3. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Mata z wełny owczej

Jeżeli macie inne propozycję i lepsze ceny, to piszcie. A oto gdzie co i jak planuję użyć.



Drzwi
Tutaj zastanawiam się nad kilkoma opcjami.
1. Wygłuszenie drzwi samymi matami. Zarówno zewnętrz (tuż pod tapicerką), jak i wewnątrz - między blachami.
2. Wygłuszenie zewnętrznej części matami, wnętrza gąbką.
3. Wygłuszenie zewnętrznej części matami, wnętrza wełną.
4. Opcja numer 1 + wełna.

Nie wiem która wybrać opcję, bo nie wiem która najlepsza i nie wiem ile tam we wnętrzu jest miejsca. Może się okaże, że wejdzie tam tylko mata i wtedy dyskusji nie ma? Poradźcie i napiszcie dlaczego tak.

Ponadto zastanawiam się, czy wygłuszać tylko przednie drzwi, czy też tył. Najlepszą opcją byłby komplet, ale też najdroższa to opcja. Jednak póki co nastawiam się na komplet - jak szaleć to szaleć.

Ile mat jest potrzebne na jedne drzwi przy opcji 1?

Nadkola
Uważam, że wygłuszenie nadkoli to obowiązek, bo to jest pewnie największe źródło szumów. Jednak mówi się łatwo, ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. Nie chciałbym być zmuszony do wybebeszenia całego auta. Doradździe i napiszcie. Wydaje mi się, że tylne nadkola to pestka, natomiast dostęp do przednich mnie przeraża. A może przednich nie trzeba już, bo jest tam wystarczająco gruba warstwa.

Ile tutaj mat jest potrzebnych?

Bagażnik
Tutaj łamie się, czy jest sens. Oczywiście dla najlepszego efektu oczywiście warto. Ale ja wygłuszam nie po to, by uzyskać mega efekt muzyczny, lecz tylko i wyłącznie pod kątem ciszy. Ponadto robię to budżetowo, więc póki co bagażnik wg planów odpada, no chyba, że ktoś mnie przekona, że to jest "must have". Wg mnie nie - ale mogę się mylić.


Dodatkowy problem z drzwiami
Mój problem z drzwiami jest taki, że one po prostu ruszają się na dziurach. Słysze to w ten sposób, iż słyszę drobne ich podskakiwanie, wskutek czego delikatnie poruszają się na uszczelce, co uwalnia dźwięk który mnie drażni. Problem dotyczy przede wszystkim drzwi kierowcy, które są najbardziej używane. Mam swój typ w czym może być problem, ale obym się mylił, więc póki co nie naprowadzam. Czy u Was macie ten sam problem? Dodam, że w poprzednim Mondeo - Mk1, miałem dokładnie ten sam problem.


Dach
Wyciszenie dachu kiedyśtam przy okazji montażu dodatkowego oświetlenia nad tylną kanapą.

Podłoga
Rzecz, którą chciałbym ruszyć, ale z drugiej strony przeraża mnie wydzieranie pół auta, więc odpada. Na temat kosztu całej operacji nawet nie wspomnę, bo to wtedy studia bez dna.



Na koniec pytanie - maty nakłada się na zimno, czy jest konieczność podgrzewania ich? Trzeba czyścić powierzchnię na którą naklejamy maty (jeżeli tak, to jakoś dokładnie, czy przetarcie szmatką z wodą do czysta wystarczy) - a może po prostu kłaść je jak jest i nie matwić się?

Ufff, to teraz potrzebuje wiedzy od Was (-:

weksla

nie znam się ale chyba sensowny zestaw, wygląda dobrze, napisz ile to mniej więcej wyniesie, może sam bym się skusił:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: Polarny w 22.09.2010, 19:26
Drzwi
Tutaj zastanawiam się nad kilkoma opcjami.
1. Wygłuszenie drzwi samymi matami. Zarówno zewnętrz (tuż pod tapicerką), jak i wewnątrz - między blachami.
2. Wygłuszenie zewnętrznej części matami, wnętrza gąbką.
3. Wygłuszenie zewnętrznej części matami, wnętrza wełną.
4. Opcja numer 1 + wełna.
W środek drzwi daj jakąś matę i na to gąbkę akustyczną (szczególnie za głośnikiem). Na zewnątrz najlepiej zanituj blachą otwory technologiczne i na to daj np. matę STP Standard.

Co do wygłuszania innych miejsc... jeśli chcesz dać stosunkowo tanie głośniki to nie wiem czy jest sens się bawić, sporo masy dojdzie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Nitowanie drzwi odpada, nie chcę bawić się w to.

T

Cytat: Polarny w 22.09.2010, 19:52
Nitowanie drzwi odpada, nie chcę bawić się w to.
Jakoś musisz usztywnić ten największy otwór, bo jak dasz matę bezpośrednio na tą dziurę to będzie Ci "grała". Ja dałem pod spód gęstą siatkę alu (taką jak do grilla), bo akurat miałem ją pod ręką. Nie jest to optymalne rozwiązanie, ale nie trzeba bawić się w nitowanie, a różnica w stosunku do maty naklejonej na powietrze jest i tak bardzo duża.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club