Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


[Focus] Zabawka

JonesB, 23.09.2015, 19:42 « poprzedni - następny »

KrisSz

Sugerujesz 5 sond egt w kolektorze przed turbo i wskaźnik egt z samolotu ? ;-). Powyżej 500 km tak bym zrobił. Co do mocy - pytanie jak to przenieść na glebę. Jeżeli ktoś zna inne / lepsze rozwiązanie niż PCM Syvecsa również chętnie się dowiem. Nie umniejszam niczyjej pracy ani wyników, pytanie na ile takie auto jest jeżdżalne na codzień i bezawaryjne.
Pozdrawiam

K

T

Cytat: thomas198 w 01.10.2015, 10:27A temu sa winne kolektory z bocznym wejsciem i pustym środkiem bez przegród czy kanałów.
A tak jest w seryjnych autach, czy dopiero po modyfikacjach? Bo nie chce mi się wierzyć, żeby Ford nie przeprowadził odpowiednich symulacji i stworzył kolektor na pałę. Wygląda to tak, jakby seryjny kolektor po prostu przestawał działać gdy dostaje więcej powietrza w tuningowanym aucie (prędkość przepływu wzrasta i pojawiają się turbulencje, które w taki asymetryczny sposób zaburzają przepływ do poszczególnych cylindrów).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

thomas198

Cytat: Tomasz w 01.10.2015, 11:58
A tak jest w seryjnych autach, czy dopiero po modyfikacjach? Bo nie chce mi się wierzyć, żeby Ford nie przeprowadził odpowiednich symulacji i stworzył kolektor na pałę. Wygląda to tak, jakby seryjny kolektor po prostu przestawał działać gdy dostaje więcej powietrza w tuningowanym aucie (prędkość przepływu wzrasta i pojawiają się turbulencje, które w taki asymetryczny sposób zaburzają przepływ do poszczególnych cylindrów).

Tak jest w seryjnych kolektorach i nie pracował nad tym ford bo jak wiadomo to jest silnik volvo , starsze modele silnika volvo miały inny kolektor dolotowy ,przepustnia na srodku a nie jak w nowszych modelach z boku . Dla tego w starszych modelach przeplyw powietrza jest lepszy i nie powstają niepotrzebne zawirowania , my akurat pracujemy nad kolektorem z przegrodami . A co do podejscia Forda to sa oszusty tak jak juz opisywalem w moim poście w rsie nie ma kutych tłoków , kutych korb , czy innych wałków rozrządu. A tak to było opisane na stronie Ford Polska. A dla ciekawostki tloki w rsie sa produkcji Mahle.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

sseebbaa1

thomas198 myślę, że mógłbyś założyć temat odnośnie doświadczalnego sprawdzenia różnic pomiędzy silnikiem Focusa ST i Focusa RS.
Z całą pewnością byłby to ciekawy temat, bo tak jak napisałeś, nie zawsze producent podaje rzetelne informacje i konieczna jest weryfikacja.
Natomiast roztrząsanie tego w temacie któregoś z aut spowoduje, że ciężko to będzie odnaleźć w przyszłości.

Zachęcam Cię do założenia takiego nowego tematu!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

KrisSz

01.10.2015, 19:13 #49 Ostatnia edycja: 01.10.2015, 19:14 by KrisSz
Ford rzeczywiście trochę oszust ;)

Różnice RS vs ST (IMHO te najważniejsze)

Plazmowane tuleje
Kuty Wał i korbowody
Silikonowane tłoki (nikt nigdy nie twierdził że są kute)
Inna turbina i doładowanie do 1,5 bar
Szpera Quaife
mocniejsze półosie i sprzęgło
Revoknuckle
EGT do 1050 stopni celc JUŻa
Zakodowany Sterownik (imho ten sam co w ST)
Kolor Ultimate Green ;)
dystanse 8 mm pomiędzy zwrotnicami tylnymi a budą
Hamulce przednie z Volvo XC90
Większe wtryski inna pompa paliwa, większy zbiornik

Tylko tyle i aż tyle w seryjnym aucie robi różnicę

Za Ford Workshop Manual:

Compression ratio 8.5:1
Cylinders 5, in-line
Cylinder head Gravity die cast aluminium alloy with sintered valve guides and seats
Cylinder block High pressure die-cast aluminium alloy with bed plate, metal-sprayed bores
Crankshaft Forged Steel with 50 mm-diameter crankpins, fully balanced with ten counterweights, six 65mm-diameter main bearings and damped front pulley, overall weight 21,5 kg. Lead free bearing shells
Valves per cylinder 4
Valve gear DOHC
Included angle between valves 58 degrees
Valve sizes (mm) Intake: 31.0
Exhaust: 27.0
Turbocharger Borg -Warner K16 integrated turbo system, one-piece precision-cast thin-wall iron housing
Camshaft drive Tooth belt with dynamic tensioner, Ti-VCT (Twin independent Variable Cam Timing), timing variation 50° (intake), 30° (exhaust)
Pistons Lightweight, short-skirt silicon-aluminium alloy piston
with graphite-coated piston sleeves
Connecting rods Forged steel with fracture-split big ends, 143 mm length
Pozdrawiam

K

JonesB

Ecu Spacer...to mnie ciekawi. Niby zwykły dystans a z tego co piszecie pomaga turbinie. W jaki sposób ?

MAG

Ecu Spacer pomaga w przypadku ST, gdzie fabrycznie ECU jest zamontowane w puszce filtra powietrza ograniczajac co nieco przeplyw powietrza.
Po zamontowaniu tego dystansu odtykamy ten dolot ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

JonesB

No to już rozumiem...dzięki :-)

TAM

KrisSz, nie wszystko się zgadza...
Kilka dni temu oglądałem korbowody z RS i ST. Są takie same, nie są kute.
Sterownik jest dokładnie ten sam, choć oczywiście program inny.
Pompa paliwa identyczna.
Resztę można wymienić - tak właśnie zrobiłem w swoim aucie - jedynie poza większym zbiornikiem paliwa.
Tak naprawdę różnicę między ST a RS robi Revo+Quaife, to genialne połączenie.


thomas198

No korby na pierwszy rzut oka są takie same , na pewno nie kute , roznia sie gruboscia w rs grubsze , długością w rs krótsze , sworzniem w rs jest grubszy o 2mm .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

KrisSz

Hmmmm. Nie mam możliwości zweryfikowania czy kucizna jest czy nie. Anyway. Różnice nie są ogromne na pierwszy rzut oka ale wynik końcowy w przypadku rs genialny. Imho po ponad 5 latach używania auta zupełnie nie widzę powodu żeby je sprzedawać. To nawet nie kwestia osiągów tylko jak fajnie tym autem mi się jeździ. :-D
Pozdrawiam

K

vtec

Cytat: KrisSz w 01.10.2015, 10:19
Może w końcu ktoś zrobi jakiś zlot RSów i STków na Ułężu i na standardowej trasie uda się ustalić czy są szybkie auta czy szybcy kierowcy ;). Na poprzednim setupie (360KM/580 Nm) na Ułężu jestem bodajże na 82 miejscu na 200+ kierowców - czas koło 3:10. I sporo do urwania - ale ja nie umiem jeździć (chociaż lubię) no i auto seryjne, niewyprute, bez klatki, z kierowcą koło 130 kg plus pasażer.

Ogarnięty kierowca z pewnością objedzie takiego lamusa jak ja :D

pytam się kiedy? 24.10. trening u Kai. Jedziemy?

JonesB

Cytat: vtec w 02.10.2015, 21:10pytam się kiedy? 24.10. trening u Kai. Jedziemy?

A gdzie to ?

KrisSz

Ułęż . Koło Ryk
Pozdrawiam

K

JonesB

Jeśli ten koło Lublina  to mam jakieś 600km :-)