Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


[Focus] Zabawka

JonesB, 23.09.2015, 19:42 « poprzedni - następny »

weksla

Cytat: KrisSz w 01.10.2015, 19:13
Ford rzeczywiście trochę oszust ;)

Różnice RS vs ST (IMHO te najważniejsze)

Plazmowane tuleje
Kuty Wał i korbowody
Silikonowane tłoki (nikt nigdy nie twierdził że są kute)
Inna turbina i doładowanie do 1,5 bar
Szpera Quaife
mocniejsze półosie i sprzęgło
Revoknuckle
EGT do 1050 stopni celc JUŻa
Zakodowany Sterownik (imho ten sam co w ST)
Kolor Ultimate Green ;)
dystanse 8 mm pomiędzy zwrotnicami tylnymi a budą
Hamulce przednie z Volvo XC90
Większe wtryski inna pompa paliwa, większy zbiornik

Tylko tyle i aż tyle w seryjnym aucie robi różnicę

Za Ford Workshop Manual:

Compression ratio 8.5:1
Cylinders 5, in-line
Cylinder head Gravity die cast aluminium alloy with sintered valve guides and seats
Cylinder block High pressure die-cast aluminium alloy with bed plate, metal-sprayed bores
Crankshaft Forged Steel with 50 mm-diameter crankpins, fully balanced with ten counterweights, six 65mm-diameter main bearings and damped front pulley, overall weight 21,5 kg. Lead free bearing shells
Valves per cylinder 4
Valve gear DOHC
Included angle between valves 58 degrees
Valve sizes (mm) Intake: 31.0
Exhaust: 27.0
Turbocharger Borg -Warner K16 integrated turbo system, one-piece precision-cast thin-wall iron housing
Camshaft drive Tooth belt with dynamic tensioner, Ti-VCT (Twin independent Variable Cam Timing), timing variation 50° (intake), 30° (exhaust)
Pistons Lightweight, short-skirt silicon-aluminium alloy piston
with graphite-coated piston sleeves
Connecting rods Forged steel with fracture-split big ends, 143 mm length

KrisSz a możesz mi udowodnić albo podać wiarygodne źródło na to że seryjne RSy latają na EGT 1050 st. Czy nie jest to przypadkiem czyjś wymysł?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KrisSz

A możesz udowodnić że nie jest 1050 stopni ? Ford service manual tak podaje i ja w to wierzę. Masz budżet na auto testowe,5 sond egt do wkręcenia na wylocie z głowicy,  zrzucenia i założenia kolektora , miernik 5 kanalowy, potencjalny remont turbiny jak odłamki sond pójdą w wirniki ? Ja nie mam ani takiej ciekawości ani takiego budżetu. O co pytasz ?
Pozdrawiam

K

T

Moim zdaniem jest to całkiem prawdopodobne, a wytłumaczeniem mogą być względy ekonomiczno-ekologiczne. Oczywiście robienie takiego EGT w tuningowanym aucie, nie wiadomo po co, jest absurdem, dokładnie tak jak KrisSz pisze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

25.12.2015, 21:51 #78 Ostatnia edycja: 25.12.2015, 21:52 by weksla
No ale pytam spokojnie a wyczuwam jakieś agresywne podejscie. Sam mam silnik i caly osprzet z RS-a wiec chcę to zweryfikować. Tak czy inaczej ja po wystrojeniu nie pozwolę sobie na takie EGT. A sprawdzenie tego na w miarę wiarygodnie to potrzeba tylko w miarę dobrej termopary i wwiercenia sie w odpowiednim miejscu w kolektor wydechowy. Poprostu zwykły wskaźnik na zwyklym RSie
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Weksla, nie ma żadnej agresji. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KrisSz

Jeżeli odbierasz to co napisałem jako agresję to nie była to moja intencja. Jeżeli czujesz się urażony to prepraszam. Co do źródła to jak dotrę do kompa to gdzieś poszukam w którym miejscu service manuala to wyczytałem. Imho jest to wysoce prawdopodobne bo RS potrafi wydmuchać seryjny katalizator a padając pcmy padają raczej z przegrzania no i wyloty powietrza na masce i nawiew powietrza w płycie pod dilnikiem na DP i chłodniczkę oleju jest IMHO nie bez powodu.
Pozdrawiam

K

weksla

Spoko nie jestem urażony bez przesady☺
Jeśli znajdziesz to jak możesz to wklej to. Jeśli tak faktycznie jest to bardzo dobrze bo świadczy to o wytrzymalosci motoru. Nawiasem mówiąc czy słyszał ktoś o pękających tulejach lub blokach w RS w przeciwieństie do dość czestych przypadłosci tego typu w st?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

JonesB

29.08.2016, 21:38 #82 Ostatnia edycja: 29.08.2016, 21:45 by JonesB
Witam !

Dawno mnie nie było...brak czasu :-(

Od jakiegoś czasu zastanawiałem się dlaczego auto tak słabo hamuje...
Odpowiedź przyszła po ściągnięciu zacisków...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Do tego felgi wyglądały tak...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Auto dostało nowe klocki i tarcza przód + tył
Przewody w stalowym oplocie
I oczywiście nowy płyn hamulcowy ATE Racing

Zaciski wypiaskowane i pomalowane

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Teraz to to wygląda i hamuje :-)

« Dodane: 29.08.2016, 21:45 »

Na początku sierpnia oragnizowaliśmy kolejny rajd w Bielawie i znów można było wykorzystać możliwości auta na zamkniętej trasie pod okiem policji nie bojąc się o utratę prawa jazdy :-)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Auto prowadzi się rewelacyjnie ( jak na moje umiejętności oczywiście :-)

sseebbaa1

Co się stało z felgą? Wrzuciłeś ją do ognia, czy co? :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

JonesB

Cytat: sseebbaa1 w 29.08.2016, 22:54
Co się stało z felgą? Wrzuciłeś ją do ognia, czy co? :D

Pył z klocków plus chemia do mycia felg...efekt jak widać :-)

JonesB

Mam w bagażniku zestaw naprawczy do koła ale bez tego uszczelniającego płynu...wie ktoś jak to się nazywa i gdzie to kupić ?

lancer340

Cytat: JonesB w 29.08.2016, 23:01
Pył z klocków plus chemia do mycia felg...efekt jak widać :)

Co to za chemia  ???

JonesB

Cytat: lancer340 w 31.08.2016, 20:25
Co to za chemia ?

Pisząc chemia miałem na myśli to co używają na myjni myjąc felgi czyli to co rozpuszcza bród a później zasycha nie zmyte. To czym mi te felgi domyli tego nie wiem ale domyślam się że łatwo nie było.

lolomanolo

Cytat: JonesB w 31.08.2016, 20:52
Pisząc chemia miałem na myśli to co używają na myjni myjąc felgi czyli to co rozpuszcza bród a później zasycha nie zmyte. To czym mi te felgi domyli tego nie wiem ale domyślam się że łatwo nie było.
To się nazywa deironizer i ma za zadanie usunąć metaliczne zanieczyszczenia z klocków. Ze swojej strony polecam ADBL vampire na mocne zabrudzenia, albo vampire liquid do regularnego używania. Ten drugi nadaje się też na karoserię.

steveno

Zajebista hopka:)
Do przodu!!!