Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

eng

MAG koniecznie fotki i ew koszta takich modyfikacji ;)

MAG

Cytat: eng w 19.05.2010, 17:59
MAG koniecznie fotki i ew koszta takich modyfikacji ;)
Fotę obecnie mam jedynie z założonym kołem, ale w przyszłym tygodniu mam zamiar powalczyć z polakierowaniem zacisków, to zrobię foty bez kółeczka - będzie widać w całej okazałości duże zaciski.

Koszty - zaciski kupiłem za 400zł (w tym wysyłka) i było to rewelacyjna cena, bo normalnie jak się znajdzie już kogoś na allegro, kto je ma, to z reguły wołają minimum 300zł za sztukę.
Pasują również (na 99%) zaciski z Volvo (najmocniejsze wersje) po roku 2004-tym, ale z dostępnością tych zacisków również nie jest wesoło.

Tarcze i klocki to tutaj wszystko zależy od tego jak duzo kasy chcemy/możemy na to przeznaczyć.
Gładkie tarcze Zimmermann to kwota około 200złsztuka, a nawiercane 305zł/sztuka
EBC TurboGroove to ponad 500zł/sztuka
Klocki fabryczne około 250zł, Zimmermann 210zł, EBC RedStuff około 500-550zł, a Ferodo DS Performance ok.450zł.

Wymiana to plug&play - demontaż starych zacisków i montaż nowych - zero jakichkolwiek przeróbek
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Dobrą cenę dostałeś na te Zimmermanny, mam nadzieję, że nie popękają Ci zbyt szybko na otworach. Ja się chyba zdecyduję na zwykłe Zimmermanny (oczywiście gdy uda mi się wreszcie kupić te zaciski :/), ale być może dam jakieś lepsze klocki. Bardzo dobre są tarcze TG i jest spora szansa, ze nie będą pękać, bo nie są przewieraane a jedynie nawiercane, no ale są niestety drogie. :/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

dzisiaj pofatygowałem sie i sprawdzilem czy nie jest przypadkiem zapowietrzony układ i okazalo sie ze mialem dosc mocno zapowietrzone (węze mialem sztywne), po odpowietrzeniu roznica w hamowaniu jest znaczna lecz dalej brakuje mu duzo do normalnosci ;)

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

Z tego co ustaliłem sprawa wygląda tak.

Pasują zaciski od:

- Focusa mk2 ST
- Volvo S40/V50 T5 po 2004 roku (uwaga: niektóre egzemplarze mają zwykłe, mniejsze zaciski)

I to tyle. W XC90 wyglądają niemal tak samo, ale są jednak inne i RACZEJ nie pasują.
Nowe zaciski kosztują w PL ok. 1200 zł, w UK ok. 1000 zł.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

MAG a różnica w hamowaniu ogromnie duża?

T

Cytat: MAG w 21.05.2010, 07:45
Wymiana to plug&play - demontaż starych zacisków i montaż nowych - zero jakichkolwiek przeróbek
Czyli seryjne przewody pasują do tych zacisków?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

No pewnie, że tak. Od początku jak był temat wymiany zakładałem, że jeżeli już ktoś to robi to jedynie wymienia to na zasadzie PLUG and PLAY. Także musi to pasować.

MAG

Cytat: eng w 05.06.2010, 19:08
MAG a różnica w hamowaniu ogromnie duża?
"ogromnie" to bardzo subiektywne określenie  ::) ;D

w każdym razie jestem bardzo zadowolony z efektów, ale gdybym dzisiaj ją robił, to chyba wybrałbym pełne tarcze i lepsiejsze klocki zamiast mojego obecnego zestawu  :P ... (importer Zimmermanna zarzekał się że ichniejsze klocki bardzo dobrze współpracują z tymi tarczami i są do nich dostosowane)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 08.06.2010, 11:11
w każdym razie jestem bardzo zadowolony z efektów, ale gdybym dzisiaj ją robił, to chyba wybrałbym pełne tarcze i lepsiejsze klocki zamiast mojego obecnego zestawu  :P ... (importer Zimmermanna zarzekał się że ichniejsze klocki bardzo dobrze współpracują z tymi tarczami i są do nich dostosowane)
A co jest nie tak? ;)

PS. Czy przewody z Mondeo na pewno pasują? Pytam, bo chce zamówić Goodridge, ale jeśli nie pasują, to będę musiał robić jakieś na zamówienie...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Cytat: Tomasz w 08.06.2010, 11:19
A co jest nie tak? ;)

PS. Czy przewody z Mondeo na pewno pasują? Pytam, bo chce zamówić Goodridge, ale jeśli nie pasują, to będę musiał robić jakieś na zamówienie...
1. Wszystko jest OK, ale to jest tak, jak masz 150KM, to chcesz 200, bo to juz będzie potęga, a jak masz te 200 (nawet z haczykiem) to za chwile i tak jest ci mało ....
Podobnie z hamulcami  ;D , jest dużo lepiej, ale ......



.... chciałoby się jeszcze lepiej  ::)

Chyba jednak na jesieni zmienię płyn hamulcowy na jakis lepsiejszy - teraz się na to nie zdecydowałem, bo świerzy płyn był zalany wiosną 2009 przy przebiegu 137tkm (teraz jest 151tkm), ale wydaje mi się że warto jednak te parę złotych mimo wszystko na to wydać.

2. Co do przewodów - na 100% pasują te z Mondeo, chociaż akurat ja w sumie kupiłem zaciski z przykręconymi przewodami (zresztą nawet klocki w jarzmach były niewyciągniete  ;D) i nie wiem czy jak wymieniali zaciski to podłaczyli się do starych przewodów elastycznych, czy też wymienili zaciski razem z przewodami.
Na chłopski rozum łatwiej wymienić sam zacisk (bo elastyczny przewód można zacisnąć żeby płyn nie uciekł)

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 08.06.2010, 11:42
1. Wszystko jest OK, ale to jest tak, jak masz 150KM, to chcesz 200, bo to juz będzie potęga, a jak masz te 200 (nawet z haczykiem) to za chwile i tak jest ci mało ....
Podobnie z hamulcami  ;D , jest dużo lepiej, ale ......
.... chciałoby się jeszcze lepiej  ::)
Ale jest jakiś fading, czy coś takiego, czy po prostu chciałbyś, żeby hamowały jeszcze skuteczniej?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Cytat: Tomasz w 08.06.2010, 12:00
Ale jest jakiś fading, czy coś takiego, czy po prostu chciałbyś, żeby hamowały jeszcze skuteczniej?
fading jest duuuuuuuużo późniejszy niż na standardowym zestawie, ale chciałoby się żeby jeszcze jeszcze lepiej hamowały  ::)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 08.06.2010, 12:07
fading jest duuuuuuuużo późniejszy niż na standardowym zestawie, ale chciałoby się żeby jeszcze jeszcze lepiej hamowały  ::)
A jak się ten fading przy tym zestawie na początku objawia?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Cytat: Tomasz w 08.06.2010, 12:12
A jak się ten fading przy tym zestawie na początku objawia?
Jak już da się im bardzo ostro w kość, to zaczyna "puchnąć" trochę pedał hamulca i spada skuteczność hamowania.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0