Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

NeroN

Nie zapowietrzone. No była różnica ale szału nie robią. A ludzie zwykli twierdzić różne rzeczy po wydaniu pieniedzy. Innym w przybywa mocy po wywaleniu kata, innym po załozeniu stożka, innym po czipie za 50zł, a innym po 2cm średnicy tarczy hamuje auto 3 razy lepiej. Uważam że hamuje 10-20% lepiej.

Na razie pierwsze kilkanaście KM zrobione, wygląda ze będzie lepiej. Ale o ile to jak sie dotrą się okaże :)

No o beton, ładny, zarajbowany, w garażu :)

I tak pierwsza warstwa to taka jest do starcia, a stara szkoła mówiła żeby pzrecierać klockio beton :)

A i tak sie dotrą o tarczę z czasem. Jutro trasa 2500km do Włoch więc będzie jak znalazł na dotarcie :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Essio

Ogólnie hamulce w ST220 (nie wiem jak inne MK3) to porażka i nic chyba tego nie zmieni. Każdy z nas jeździł różnymi autami i ma porównanie. Ja mam do MK2, które staje dęba w porównaniu do ST220. Nie dawno kupowałem tarcze + klocki zwykłe od ATE, wcześniej było coś "lepszego", lepsza to była tylko cena, bo droższe.

Osobiście bym się zainteresował chipem za 50zł, tanio a może dać niezły przyrost mocy.  :evil: :D :evil:

Cytat: NeroN w 11.10.2012, 18:44
Jutro trasa 2500km do Włoch więc będzie jak znalazł na dotarcie :)
Szerokości i nie zajedź klocuszków.  8)
Oberslejzen!

linkgrabber

wszsytkie mk3 mają takie same zaciski ;)

2 cm na tarczy to wbrew pozorom dużo, jak dolozylem je do starych tarcz to różnica jest znacząca...

A po drugie klocek ma wieksza powierchnie cierną i trudniej cały zestaw przegrzać

weksla

no i tłok większy...
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Przede wszystkim większa średnica tarczy powoduje, że hamulec działa z większą dźwignią. Po drugie do tych zacisków można kupić dobre klocki, co samo w sobie robi zasadniczą różnicę. Po trzecie, przynajmniej w kombi, montaż tych zacisków z przodu przesuwa balans hamulców w kierunku tyłu co zwiększa ogólną skuteczność hamulców (bo w serii zawsze tył jest ustawiony za słabo). Nie wiem, czy w sedanie ten efekt też występuje, bo tam są inne zaciski z tyłu. No i oczywiście całość ma większą pojemność cieplną, co dodatkowo utrudnia przegrzanie. To tak w teorii.

A w praktyce u mnie różnica była taka, że przy seryjnych hamulcach ciągle paliłem klocki i krzywiłem tarcze, a na ASBO z Ferodo DS jeżdżę już ponad dwa lata i nic się złego nie dzieje. Uważam to za drugi najlepszy mod w moim aucie zaraz po zawieszeniu. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

linkgrabber

Tomasz a jakie tarcze masz?

T

Cytat: linkgrabber w 11.10.2012, 20:29
Tomasz a jakie tarcze masz?
Gładkie Zimmermanny na wszystkich kołach. Z tyłu klocki Ferodo Premier (DS-ów niestety nie ma).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

linkgrabber

też myślałem o gladkich ale sprzedawca twierdził, że te zimmermany nie pękają i nie krzywią sie jak nie dostana mocno po dupie (np na torze) także zobaczymy, jak te sie nie sprawdza to wskocza gladkie zimmermany albo ate. Nie wiem czemu ale jak sprawdzalem to gladkie ate byly tansze

pawpor

Cytat: linkgrabber w 11.10.2012, 22:26że te zimmermany nie pękają(...) jak nie dostana mocno po dupie (np na torze) także zobaczymy
Ja tak nie twierdziłem, zawsze powtarzam klientom, że nawiercane nie nadają się na upalanie po torze bo potrafią pęknąć a o ile sobie przypominam to tarcze brałeś właśnie od nas ;)

linkgrabber

kolego ale przeczytaj dokładnie jeszcze raz co napisalem, że NIE POPĘKAJĄ jeśli NIE BĘDĘ JEŹDZIŁ na torze ;)

Także nie przekręciłem i tak bralem u Ciebie i mimo tych malych komplikacji ktore zakonczyly sie pozytywnie polecam Was np na mkp

Tarcz i przewodow jeszcze nie zalozylem bo mi troche spraw wyskoczyło ale powinno wszystko pasowac na pierwszy rzut oka

T

Ale jedno drugiego nie wyklucza. To, że nie nadają się na tor nie oznacza, że nie mogą popękać poza torem. :)

Ogólnie tanie tarcze przewiercane zazwyczaj po pewnym czasie pękają w okolicach przewierceń ze względu na duże różnice temperatur, które w tych okolicach występują. A czy stanie się to przed ich naturalnym zużyciem, to już zależy od stylu jazdy, jeśli ktoś jeździ dynamicznie to jest to bardzo prawdopodobne. Dlatego osobiście jestem przeciwnikiem takich tarcz, no chyba, że chodzi po prostu o wygląd. Dlaczego? Bo do ostrej jazdy się nie nadają, a z kolei jak ktoś jeździ spokojnie to nie wykorzysta ich stosunkowo niewielkich zalet, które sprowadzają się głównie do nieco skuteczniejszego hamowania gdy jest ono długotrwałe (otwory poprawiają odprowadzanie pyłu i gazów i pewnie lekko poprawiają chłodzenie).

Z drugiej strony np. Ry2y jeździ chyba już dłuższy czas na komplecie Mikod, który ja załatwiłem w 1000 km, więc wygląda na to, że wszystko bardzo mocno zależy od stylu jazdy. :)

Znalazłem w necie zdjęcie popękanych Zimmermannów:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tu moje stare Mikody:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wygląda to bardzo podobnie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

linkgrabber

te zimmermany wygladaja jakby komus klocki sie skończyly i hamowal samą blachą... :D

Już te Twoje mimo, żę popękane to nie są tak pofrezowane (przez klocki chyba)

Ja nie kupilem ich na tor a jak popekaja to założe inne, ślubu z nimi nie biore :P

T

Też się zastanawiałem czy nie wziąć nawiercanych ze względu na wygląd... ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

linkgrabber

ja wzialem po to, że może zdarzy sie taka sytuacja w której będę musial hamować z dużych predkosci do 0 i wtedy te będą troche lepsze a to, że wtedy sie pokrzywią to mnie nie interesuje, wole to niz malowac przód ;)

Specjalnie jednak nie hamuje ostro tylko staram sie silnikiem, no ale na drodze różnie to jest i wszystkiego sie nie przewidzi ;)

sseebbaa1

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fastfordmag.co.uk/files/2010/04/FAF266.modifyst220.pdf

Tekst bez specjalnych konkretów, ale ogólnie "ku pokrzepieniu serc" właścicieli ST220, zwłaszcza tych chcących tuningować (o hamulcach też coś jest).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy