Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

A sprawdzał ktoś w jaki sposób tuningowane są ewentualnie hamulce do Focusa ST MK2?
Co oni tam montują zamiast seryjnych tarcz 320mm i zacisków?
W sumie to najprostszy sposób na sprawdzenie potencjalnego zestawu do Mondeo MK3, ale ja jeszcze nie przetrzepałem forum Focusa.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sawekfan

11.04.2013, 23:37 #346 Ostatnia edycja: 12.04.2013, 09:23 by sawekfan
Cytat: Tomasz w 11.04.2013, 17:09
Podstawa to dobre klocki! Jeśli chcesz dobrej trwałości, to kup klocki Ferodo DS, a tarcze zostaw gładkie. Trwałość będzie zbliżona do seryjnych.

Z tym się w pełni zgodzę. Miałem Fiestę RS1800 lub jak kto woli xr2i 16v i używałem jej do rajdów. Tarcze miałem seryjnej wielkości ATE Powerdisk, więc nacinane i klocki Ferodo DS, niestety nie pamiętam modelu bo coś tam było, że zmieniało sie nazewnictwo, ale były przeznaczone do sportowej jazdy i miękkie. Zestaw spisywał się rewelacyjnie. Fading pojawił się w zasadzie tylko raz, dopiero gdy tarcze po ostrej jeździe po torze zrobiły się czerwone. Ćwiczyłem hamowanie lewą ;) Minus tych klocków był taki, że bardzo szybko się zużyły przez to, że były miękkie i nie potrzebowały się rozgrzewać aby skutecznie hamować i blokować koło na rozgrzanym sliku. Chyba klocki EBC potrzebują się rozgrzać i na zimno hamują beznadziejnie co mi nie odpowiadało, ale mogę mylić firmy ;P Gdy sprzedawałem Fieste to nie chciałem wydawać kasy na lepsze klocki i wsadziłem podstawowe Ferodo. No i wtedy właśnie poczułem różnicę. Dwa ostre hamowania i hamulec juz puchł a zblokowanie slika już było trudniejsze. Plus tez taki, że Ferodo w żadnym momencie nie piszczały co przy cywilnym samochodzie uważam, ze tez jest ważne :)

Co do zacisków 4 tłoczkowych to Volvo S60 R ma takie sygnowane przez Brembo. Wielkosć tarczy 330 mm

sseebbaa1

Cytat: Falubaz 1 w 11.04.2013, 21:45Może coś z Volvo z serii R? Trzeba to sprawdzić
No właśnie z kolegą Przemkiem (Falubaz 1) próbujemy obecnie sprawdzić czy będą pasowały zaciski od Volvo V70R i S60R z lat 2004-2007.
(mowa o przednich zaciskach, czyli tych większych)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us

Tam są zaciski 4-tłoczkowe, a więc nie powinno być tak drogo jak zestawy 6-tłoczkowe (absurdalne wręcz ceny).

Jednak już na początku można dostrzec problem, bo w tarczach od takiego Volvo są większe otwory na szpilki. To może dyskwalifikować ten pomysł. Nie wiem czy można to jakoś tanio rozwiązać, bo nigdy wcześniej tego nie analizowałem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us

Ale tak czy siak, koledzy i koleżanki pomóżcie w szukaniu rozwiązania.
Ja nadal uważam, że najlepszym tropem może być SPRWADZENIE W JAKI SPOSÓB TUNINGOWANE SĄ HAMULCE W VOLVO W KTÓRYCH MONTOWANE SĄ FABRYCZNIE ZACISKI TAKIE JAK DO FOCUSA II ST (czyli w Volvo nie z serii R, tylko te zwykłe ale z mocniejszymi silnikami np. 2.5T).


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Jendrekmak

Cytat: sseebbaa1 w 22.04.2013, 17:31czyli w Volvo nie z serii R, tylko te zwykłe ale z mocniejszymi silnikami np. 2.5T
te nie seryjne w "lepszych" wersjach volvo mają estekowe zaciski. wystarczy poszukać XC90 2,5 litra. przynajmnie ja takie kupiłem i co było na nich napisane? FoMoCo
XC90 2,9 biturbo też miał podobne jednotłoczkowe
Mondeo mk3 2004 2,0 TDCI 152KM 350Nm kombi ST look, ham. FF2 ST225, Eibach Pro -30

sseebbaa1

Przedstawiam zestawienie modeli Volvo, które miały montowane przednie zaciski hamulcwe identyczne jak w Focusie ST (2.5T).
Informacja pochodzi ze strony ATE, a więc producenta zacisków oryginalnie montowanych w ASBO.

To pomoże w szukaniu używanych przednich zacisków, które później mogą być bezproblemowo wykorzystane do montażu w Mondeo MK3.

Na stronie ATE wpisałem kod zacisku (tu akurat lewego przedniego 11.9576-9975.2)
i sprawdziłem ,,linked vehicle" a więc samochody powiązane z tą konkretnie częścią.
No i wyszło, że zaciski z Focusa II ST (2.5T) są montowane również w
Volvo V40,
Volvo S40 II,
Volvo V50,
Volvo C70 II Convertible.

Kolega Jendrekmak wskazywał, że pasują również zaciski od XC90, ale tego nie da się sprawdzić na stronie ATE. W każdym bądź razie zaciski z wyżej wymienionych modeli Volvo będą pasowały do Mondeo MK3.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Falubaz 1

COUGAR   98   01   4 X 108   BKF-FO-A001
ESCAPE 2.3 VVT   08   UP   5 X 114.3   BKF-FO-02/A
ESCORT (EURO SPEC)   90   00   4 X 108   BKF-FO-03/D
ESCORT COSWORTH   92   95   4 X 108   BKF-FO-002
FALCON   98   08   5 X 114.3   BKF-FO-03/B
FIESTA   08   UP   4 X 108   BKF-FO-03/C
FIESTA ST   04   08   4 X 108   BKF-FO-03/A
FOCUS   04   UP   5 X 108   BKF-FO-003
FOCUS RS   10   UP   5 X 108   BKF-FO-B004
FOCUS ST   05   UP   5 X 108   BKF-FO-A004
FOCUS SVT   02   04   5 X 108   BKF-FO-004
FOCUS 2.0 TDCI   09   UP   5 X 108   BKF-FO-C004
FUSION 2.3 2WD   09   12   5 X 114.3   BKF-FO-D004
MONDEO MK2   98   00   4 X 108   BKF-FO-04A2
MONDEO MK3   00   07   5 X 108   BKF-FO-04/A
MONDEO MK4   07   UP   5 X 108   BKF-FO-04A1
MUSTANG   94   04   5 X 114.3   BKF-FO-04/B
PROBE V6   93   99   5 X 114.3   BKF-FO-005
SCORPO MARK ?   94   98   4 X 108   BKF-FO-05/A


Oto lista modeli do ktorych  pasuja zaciski YXZ i prowadze rozmowy z gosciem z De ktory twierdzi ze za kompletny zestaw czyli 6 tloczkowe zaciski i tarcze 355mm x 32mm na 18" za cene 1250€  mowa o przedniej osi. Wiem ze po przeliczeniu wychodzi 5000 zl ale uwazam ze jest to jeszcze dosc rozsadna kwota.

T

Cytat: Falubaz 1 w 05.05.2013, 19:23Wiem ze po przeliczeniu wychodzi 5000 zl ale uwazam ze jest to jeszcze dosc rozsadna kwota.
Uważasz, że wpakowanie 1/3 wartości auta w kompletnie zbędną modyfikację można nazwać czymś "rozsądnym"? :)

Poza tym zdecydowanie krótszą drogę hamowania uzyska się kupując za 500 zł zaciski z Foki, a za pozostałe 4500 nowe opony i amortyzatory. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Falubaz 1

Cytat: Tomasz w 06.05.2013, 00:11
Uważasz, że wpakowanie 1/3 wartości auta w kompletnie zbędną modyfikację można nazwać czymś "rozsądnym"? :)

Poza tym zdecydowanie krótszą drogę hamowania uzyska się kupując za 500 zł zaciski z Foki, a za pozostałe 4500 nowe opony i amortyzatory. :)
Masz racje, ale chodzi mi o to ze jak juz kogos stac to rozsadniej bedzie wydac na te zaciski XYZ  6 tloczkowe
niz np brembo za prawie 10 tys.
Osobiscie jestem za tym by poprawic uklad hamulcowy w MK3 ale nie za kazde pieniadze, dlatego tez z Seba szukamy rozwiazan, mozliwosci i dzielimy sie w wami koledzy ;-)

sseebbaa1

Ja ciągle myślę, że najrozsądniejsze byłyby 4-tłoczkowe zaciski. Bo jest szansa, że po prostu będą tańsze.
(skoro Przemkowi udało się wynegocjować super cenę na 6-tłoczkowe, to może 4-tłoczkowe już całkiem zbliżą się cenowo do nowych zacisków z ASBO)

Można też pomyśleć o zamontowaniu jakiegoś zestawu 4-tłoczkowego standardowo przeznaczonego dla tylnej osi.
Bo po pierwsze taki tylny zestaw z mocniejszych aut będzie i tak aż nadto wystarczający dla przodu w Mondeo MK3,
a po drugie prawdopodobnie dużo łatwiej będzie dostać takie zaciski na tył bo są mniej chodliwe (wszyscy szukają przednich).
Oczywiście nie potrafię tu odpowiedzieć, czy inny rozstaw śrub w takich tylnych zaciskach nie zdyskwalifikuje tego pomysłu, ale warto się zagłębić w temat. Może być bowiem tak, że dawcą będzie pojazd, który nigdy na tym forum nie był analizowany (bo wszyscy sprawdzali przecież przednie zaciski).

Nie bijcie mnie jeżeli macie inne pomysły. Ale podzielcie się nimi.

Na początek - ma ktoś może rysunki techniczne zacisków przednich od Mondeo MK3 lub od Focusa II ST ? W sieci nic nie mogę znaleźć. Chciałbym porównać wymiary (m.in. rozstawy otworów mocujących, odsunięcie szczeliny na tarcze od linii mocowania, odsunięcie całego zacisku od osi itp.) z innymi zaciskami potencjalnych dawców.

Pozdrawiam.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

wilhelm

Grzesiek z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gtperformance.pl/ będzie w niedalekiej przyszłości zakładał jakieś 4 tłoczkowe brembo do foki ST, tarcze prawdopodobnie pójdą z RS'a. Jak będę wiedział coś więcej to dam znać.

PS. nie chodzi o moją fokę ;)

T

Cytat: Falubaz 1 w 07.05.2013, 22:04Osobiscie jestem za tym by poprawic uklad hamulcowy w MK3
Cytat: sseebbaa1 w 08.05.2013, 09:07Ja ciągle myślę, że najrozsądniejsze byłyby 4-tłoczkowe zaciski.
Ale mieliście już hamulce z Foki z dobrymi klockami, że chcecie to poprawiać? ;)

Cytat: sseebbaa1 w 08.05.2013, 09:07Oczywiście nie potrafię tu odpowiedzieć, czy inny rozstaw śrub w takich tylnych zaciskach nie zdyskwalifikuje tego pomysłu
Raczej żadne nie będą pasowały pnp, wycina się po prostu adaptery, a tarcze dobiera jakieś pasujące. Można to przemyśleć, jeśli zrobi się w mk3 ze 300 KM. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Glinek do swojego mondeo założył 4-tłoczkowe brembo i tarcze od focusa RS. Koszt tej zmiany podobno nie był specjalnie wygórowany.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Cytat:
"BREMBO 4tłoczki od e38 + tarcza od FOKI RS (wieksza niz w foce ST....)"

« Dodane: 08.09.2013, 12:41 »

Nie do końca wiem, czy te tarcze nie są za duże. Jak widać 1/5 powierzchni jest nie używana. Z drugiej strony, mają większą pojemność cieplną i większą powierzchnie, więc w teorii powinny wolniej się nagrzewać i szybciej oddawać ciepło. Ale to pewnie będą jakieś wartości marginalne... choć mogę się mylić.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

matosu

Jak dla mnie te hamulce u Glinasa to przerost formy nad trescia :-) co wiecej 1/3 nie hamuje na tarczy. Raczej to mialo tylko dobrze wygladac.

Ale co ja sie tam znam.
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

sseebbaa1

Widziałem te hamulce Glinka na MKP.
Rzeczywiście nie do końca zacisk, a tym samym i klocek, pokrywa całą powierzchnię części roboczej tarczy.

Jednak jest to większa tarcza, która powoduje, że jest lepsza (bo większa) dźwignia. Punkt przyłożenia siły hamujące jest bardziej oddalony od osi obrotu koła. Takie coś powinno lepiej hamować.
Na dodatek jest tam 4-tłoczkowy zacisk, a nie 1-tłoczkowy jak w każdym Mondeo czy nawet Focusie ST.

Tarcza od Focusa RS wydaje się oczywistym wyborem z uwagi na rozstaw otworów na szpilki i średnicę otworu centrującego.
A jeżeli chodzi o zacisk z BMW 7, to może akurat taki miał pod ręką?

Zastanawia mnie natomiast co innego.
Glinek na MKP twierdził, że zamontował tarcze od FF RS o średnicy 330mm.
Kiedy zwróciłem uwagę, że RS miał tarcze 336mm, to już nie odpisał. Więc nie wiem co tak naprawdę tam zamontował.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Ry2y

Znam Glinka od dawna. On po prostu nie zna się na tym. Na bank średnicę tarcz dał taką jak mu powiedzieli :)

« Dodane: 08.09.2013, 15:35 »

Może montujący mu te tarcze zaokrąglili w dół :)
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko