Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

wild_weasel

Cytat: sseebbaa1 w 12.10.2013, 20:12No i czy rzeczywiście Ferodo DS 2500 piszczą?
Zdarza im się - słyszałem to od dwóch osób, które jeżdżą na tych klockach.
Cytat: sseebbaa1 w 12.10.2013, 20:12Skoro butelka bardzo dobrego sportowego płynu potrafi kosztować ok.70-80 zł, to nie będę szukał oszczędności w postaci np. 20-30zł za jakiś przeciętny produkt. No bez sensu byłoby, przy takich kosztach, kupowanie zwykłego płynu zwłaszcza do ST.
Weź tylko pod uwagę, że lepsze płyny mają wyższą temperaturę wrzenia, ale także wyższą higroskopijność.

sseebbaa1

Cytat: wild_weasel w 12.10.2013, 20:24Weź tylko pod uwagę, że lepsze płyny mają wyższą temperaturę wrzenia, ale także wyższą higroskopijność.

O ile to skraca okresy wymiany takiego płynu?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Cytat: sseebbaa1 w 12.10.2013, 20:12Tylko pozostaje nadal pytanie z jakiego modelu Audi dopasował to NeroN?

No i czy rzeczywiście Ferodo DS 2500 piszczą?

Zdarza się im piszczeć.
Jutro zadzwonie do Nerona i będziesz wiedział co i jak ;)

« Dodane: 13.10.2013, 02:31 »

Cytat: sseebbaa1 w 12.10.2013, 20:40O ile to skraca okresy wymiany takiego płynu?

3 lata ? Jakąś tak ;)

sseebbaa1

NeroN odpisał mi, że były to klocki od Audi A6 Allroad.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 12.10.2013, 20:12Tylko pozostaje nadal pytanie z jakiego modelu Audi dopasował to NeroN?
No i czy rzeczywiście Ferodo DS 2500 piszczą?
Ja bym się na pewno nie bawił w przerabianie klocków, skoro są dostępne dobre, które pasują. Ogólnie zastanów się tez nad tym co dasz na tył — klocki z tyłu i z przodu powinny być podobne. Ja mam z przodu Ferodo DS Performance (DS 2500 wtedy nie było, ale i tak nie wiem, czy bym je brał, ze względu na tył), z tyłu natomiast Ferodo Premier (DS Performance do tylnych zacisków nie było, inaczej dałbym to samo).

« Dodane: 13.10.2013, 12:47 »

Cytat: wild_weasel w 12.10.2013, 20:24Weź tylko pod uwagę, że lepsze płyny mają wyższą temperaturę wrzenia, ale także wyższą higroskopijność.
Mi się udało zagotować RBF 660 po kilku sekundach poślizgu sprzęgła... Samymi hamulcami nie zagotowałem nigdy żadnego płynu w Mondeo, nawet takiego zwykłego, kilkuletniego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

linkgrabber

Cytat: sseebbaa1 w 12.10.2013, 20:12Tylko pozostaje nadal pytanie z jakiego modelu Audi dopasował to NeroN?

od jakiegos A6, musialbys napisac do pawpor to Ci powie dokladnie od czego i za ile mozesz je kupic

Maja tez juz normalnie do focusa z tego co patrzylem na ich stronie ale drozej. Od audi wystarczylo odciac przewody czujnika

Mi zakladał mechanik ale nie zgłaszał zadnych problemow z montażem

« Dodane: 13.10.2013, 23:47 »

te do sportu płyny powinno wymieniac sie co rok, "cywilne" co 3 lata lub po sprawdzeniu temp wrzenia

NeroN

To są dokłądnie te klocki kupowane u pawpora, są z AUdi, ale Audi ma te same zaciski co Foka ST, więc pasują plug&play ( mają dodatkowo czujniki więc kabelki trzeba odciąć). U mnie jedynie był problem bo zakładałem nowe tarcze i klocki i tarcze w audi mają chyba 1mm ciensze bo się nie chcały zmieścić. Musiałęm trochę zjechać klocka na betonie. Na używaną tarczę nie będzie problemu. IMO klocki bdb.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

pawpor

Cytat: linkgrabber w 13.10.2013, 22:45"cywilne" co 3 lata lub po sprawdzeniu temp wrzenia
Cywilne też co rok :), Chyba, że zalejemy Ate Typ 200 wtedy co 3 lata

sseebbaa1

NeroN zgadza się.
Potwierdza to też informacja uzyskana od samego pawpora:
"Tutaj są klocki które pasują z Audi
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.brakeparts.pl/product.php?id_product=3739
W katalogu Hawka są już skatalogowane jako do Focus'a ST jednak to nadal klocek dobrany od Audi (trochę grubszy).
"


NeroN potwierdzają się zatem i Twoje spostrzeżenia co do grubości klocków.

Cytat: NeroN w 14.10.2013, 09:44U mnie jedynie był problem bo zakładałem nowe tarcze i klocki i tarcze w audi mają chyba 1mm ciensze bo się nie chcały zmieścić. Musiałęm trochę zjechać klocka na betonie. Na używaną tarczę nie będzie problemu.
Zatem i ja będę musiał "jechać o betonik", bo cały zestaw nowiutki będzie!  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

pawpor

Cytat: linkgrabber w 13.10.2013, 22:45Maja tez juz normalnie do focusa z tego co patrzylem na ich stronie ale drozej. Od audi wystarczylo odciac przewody czujnika

Te Hawki do Focusa ST które mają na stronie wyświetlone (w katalogu) to są właśnie od Audi - od nas się dowiedzieli, że pasują.

btw Focusy ST w USA mają tarcze 300mm i klocki jak w normalnych focusach TDCI, 320 są w Volvo np V50 jeżeli chodzi o ścisłość w katalogu Hawka :)

sseebbaa1

NeroN - dużo musiałeś zjechać te klocki?
Napisałeś, że Twoim zdaniem łącznie brakowało 1mm, więc rozumiem, że zaledwie po 0,5mm każdy klocek wystarczy, tak?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

pawpor

Klocki od Audi mają grubość 20,4mm, Focus 18,6mm. Wiadomo, że jakiś zapas jeszcze producent zostawia więc myślę, że każdy klocek trzeba z 1mm zjechać. Dodatkową zaletą przy klockach Hawk jest to, że zrobią większy przebieg bo są grubsze :)

sseebbaa1

pawpor - można liczyć na zniżkę u Ciebie na te Hawk'i HPS do zacisków ASBO?
Jeżeli tak, to jak ją zrealizować, bo na stronie przy zamawianiu wstawia się zapewne kwota z oferty?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

pawpor


sseebbaa1

pawpor dzięki za info. Wkrótce się odezwę.


Odnośnie możliwości tuningu hamulców w Mondeo MK3 interesuje mnie jeszcze jedna rzecz.
Czy wiecie może jakie jeszcze samochody mają mocowane przednie zaciski hamulcowe na śruby rozstawione o te 9cm (jak w Mondeo)?
Chodzi mi o otwory w jarzmie, dzięki którym przykręcamy zacisk do zwrotnicy.
Wiemy, że taki rozstaw jest w Focusie i modelach Volvo robionych na płycie Focusa.

Ale jakie jeszcze samochody mają taki rozstaw mocowania?
Można to sprawdzić albo poprzez zacisk, albo poprzez zwrotnicę (jakby ktoś chciał szukać przez oględziny części).


Tutaj moje nowe zaciski z Focusa - z przyłożoną miarką do otworów w jarzmie (wspomniane 9cm).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





« Dodane: 15.10.2013, 15:39 »



Swoją drogą te 9cm rozstawu śrub, to bardzo mało.
Wydaje się, że większość aut ma szerzej rozstawione otwory (sądząc chociażby po zdjęciach w akukcjach internetowych).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy