Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

bishop

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Tu masz podane roczniki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Ale z drugiej strony, to z tymi hamulcami od Volvo to i tak trzeba ostrożnie.
Czytałem, ze Volvo potrafiło wsadzić do danego modelu mniejsze hamulce tylko z tego powodu, że klient akurat zamówił w salonie do danego auta felgi w mniejszym rozmiarze. A gdyby zamówił większe felgi, to dostałby większe hamulce.
Jaja co?

Więc rzeczywiście dobrze, że pytasz i porównujesz wygląd :)
Porównaj z tym co znajdziesz tutaj na forum.

O patrz! Akurat leci fotka!

:D :D :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

TO SIĘ NAZYWA INFORMACJA :)

TABELA i ZDJECIE

Dziękuje.

tomi

poprzeglądałem temat ale stron że hoho i ST volvo .

Do scorpio mam zapakowane tarcze z focusa st170 300mm  zacisk z mdo mk3 z jarzemem całość.     Ogolnie skuteczność hebli w moim aucie jak było 260mm bajka.    Tylko jedno co jest irytujące że klocek z mk3 zostawia na tarcze 300mm sporo miejsca.  Ranty się robią.   

Czy jest w sensownej kasie jakiś zacisk który ma większy klocek ?? do tarcz 300mm musi pasować.     Tak się zastanawiam, Trasnit 3.2 tdci ma 300mm ale zacisk do niego znalesc słabo.     

T

Cytat: tomi w 06.04.2014, 22:56Tylko jedno co jest irytujące że klocek z mk3 zostawia na tarcze 300mm sporo miejsca.  Ranty się robią.
Ale rant jest wewnątrz czy na zewnątrz? Bo jak wewnątrz, to nie robi to wielkiej różnicy. Siła docisku nie zależy od powierzchni styku. Jedyne co da większy klocek (przy założeniu, że ten mniejszy zostawia rant od wewnątrz) to nieco większa odporność termiczna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

tomi

nie chodzi o siłe docisku tylko o powierzchnie tarcia klocka.   Klocek z mk3 zostawia od wew i zew ranty.   
Z focusa st170 klocek jest wyższy prawie o 7mm i tyle wlasnie brakuje klockowi z mk3..

Jedynie że jakis inny klocek do mdo 3 idzie zastosować ale wątpie.

T

Cytat: tomi w 06.04.2014, 23:31nie chodzi o siłe docisku tylko o powierzchnie tarcia klocka.
No dobrze, ale co chcesz uzyskać zwiększając tę powierzchnię?

Cytat: tomi w 06.04.2014, 23:31Klocek z mk3 zostawia od wew i zew ranty.
Ile jest tego rantu od zewnętrznej strony? W seryjnym Mondeo mk3 jest to ok 1-2 mm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

tomi

07.04.2014, 09:49 #427 Ostatnia edycja: 07.04.2014, 09:55 by tomi
Rozumiem że w Twojej teorii o hamulcach wielkość klocka nie ma najmniejszego znaczenia :)     to raz
A dwa poprostu nie chce rantów.

Może ktoś zakładał do mdo mk3 inne zaciski do tarcz 300mm?  

T

Cytat: tomi w 07.04.2014, 08:49Rozumiem że w Twojej teorii o hamulcach wielkość klocka nie ma najmniejszego znaczenia
Nie według mojej teorii, tylko według drugiego prawa tarcia, które mówi, że siła tarcia nie zależy od powierzchni styku ciał. I nie "najmniejszego", bo przecież napisałem, że "jedyne co da większy klocek (przy założeniu, że ten mniejszy zostawia rant od wewnątrz) to nieco większa odporność termiczna".

Jeśli chcesz poprawić skuteczność hamulców to użyj klocków o wyższym współczynniku tarcia.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

tomi

ja nic nie pisałem o skuteczności.  Mi ona wystarcza , denerwuje mnie rant po 2 stronach i niewykorzystanie powierzchni tarczy 300mm  tyle.   

sseebbaa1

Cytat: tomi w 07.04.2014, 14:25ja nic nie pisałem o skuteczności.
Pisałeś, pisałeś :)
Twoje zdanie:
Cytat: tomi w 07.04.2014, 09:49Rozumiem że w Twojej teorii o hamulcach wielkość klocka nie ma najmniejszego znaczenia  :)    to raz
A dwa poprostu nie chce rantów.
składało się z dwóch części i Tomasz odpowiedział tylko na pierwszą część tego zdania.
No bo o jaką teorię hamulców chodziło? Chyba nie wizualną.

Ale nie czepiajmy się słówek.


Rzeczywiście na tarczach 300 mm w Mondeo mk3 (w połączeniu ze zwykłymi klockami) powstaje taki mały rant.
Ja jakoś przyjąłem ten rant jako naturalną rzecz. Że tak musi być.
Ale teraz kiedy na to zwróciłeś uwagę, to przyznaję - rzeczywiście ten rant nie jest piękny.

Jeżeli nikt na forum nie będzie znał odpowiedzi na Twoje pytanie, to pozostanie raczej przykładanie do siebie różnych klocków np. w sklepie.
Nie przypominam sobie też, aby jakiś producent klocków do Mondeo mk3 zaznaczał np. że jego klocek lepiej wykorzystuje część roboczą tarczy, czy coś w tym stylu.


Tarcze Zimmermanna w połączeniu z klockami Zimmermanna wyglądały tak (jeszcze w moim poprzednim TDCi):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tak wyglądały ATE PowerDisc z klockami ATE (w moim ST220):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

tomi

08.04.2014, 20:15 #431 Ostatnia edycja: 08.04.2014, 20:16 by tomi
Przykładanie klocków strikte do mk3 nie ma sensu bo każdy jest taki sam, może uda mi sie upolować zaciski do st170 to wtedy problem się rozwiąże.  

Myślałem że ktoś kombinował z jakimiś zaciskami może od transita 2 tłoczkowe albo czegoś jeszcze innego.  

Widzę że stan agonalny tych tarcz,  ja własnie trw oddawałem do reklamacji bo po 3 tyś biły. Uwzględniono ją teraz bede miał abs brakes czy coś takiego.   

Sado

Sory, że wam się wcinam w rozmowę ale chciałbym przerobić hamulce w moim ST220 i potrzebuje rady czy dane zaciski będą pasowały na tarczę Zimmermanna 320mm

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-xc90-diesel-04r-zaciski-hamulcowe-i4150278861.html

sseebbaa1

Zaciski od Volvo XC90 raczej nie będą pasować.
Wydaje mi się, że miały one większy rozstaw otworów mocujących jarzmo.

W Mondeo i Focusie II (oraz Volvo na płycie Focusa) rozstaw wynosi około 9cm.
Zobacz post #404.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Sado

17.04.2014, 12:28 #434 Ostatnia edycja: 17.04.2014, 13:00 by Sado
A może ktoś mi poszukać odpowiednich na przód? Szukam juz kilka dni i zawsze ktoś pisze że nie będą pasować...

Te też miałem na oku Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-xc90-2-4-d5-05r-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-i4139935522.html  

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-s40-v50-04-07r-zaciski-hamulcowe-przod-i4143650458.html

ale nie będą pasować?