[Mondeo] ST200 - Podnoszenie mocy :) I nie są to tylko słowa!

jimmyST, 17.10.2015, 09:22 « poprzedni - następny »

jimmyST

Witam witam witam.
Nie miałem sie okazji przywitać, dlatego robie to juz tutaj
Od 3 dni jestem, w sumie szczęśliwym posiadaczem:
Forda Mondeo ST200 2.5 V6 24v 2000r. + LPG sekwencja.

Pierwsza myśl, chyba każdego - tuning! Podnoszenie mocy
Powiem z góry:
- hamownie mam u dwóch znajomych ( nie zaden Kreator ) wiec bedą wyniki
- mój znajomy to znany tuner projectów turbo, licze ze podejmie sie strojenia

Zamierzam:
-Powrót do serii ( filtr paliwa, olej + filtr, czyszczenie styków, sprawdzenie szczelnosci dolotu, podciśnienia, sprawdzenie dodatkowego dolotu/klap)
-Uwolnienie wydechu ( wycięcie katalizatora + podmiana srodkowego tlumika na coś przelotowego, nie koniecznie drogiego )
-CAI czyli dolot zimnego powietrza, na osłonietym stożku z nadkola
-Strojenie całego zestawu

Mój ostatni project to Volvo S70 2.3T ~299KM, dlatego mam troche zaburzone odczuwanie, jednak ST200 fajnie podaje i całkiem miło jedzie

Załozenia są takie, by autko wróciło do serii ( bo zapewne jej nie ma ) a moze i troche przebiło 205km

Pytania:
- Zawór EGR, coś z nim kombinowac, zostawic czy wyrzucić i czy wpływa jakos na negatywnie na uzyskiwanie mocy
- Czy ktoś stroił w ogóle V6? Jakies konkrety, wyniki, wykonawcy?

- Dlugoterminowy plan to wałki z 3.0 V6, jednak nie wiem jak to bedzie, czy w ogóle podejdą.


Dziekuje, zapraszam do komentowania i wypowiadania sie.
Pozdrawiam wszystkich
Konrad.

T

Cytat: jimmyST w 17.10.2015, 09:22-Uwolnienie wydechu ( wycięcie katalizatora + podmiana srodkowego tlumika na coś przelotowego, nie koniecznie drogiego )
Środkowy tłumik jest przelotowy, za to końcowe nie są.

Cytat: jimmyST w 17.10.2015, 09:22-CAI czyli dolot zimnego powietrza, na osłonietym stożku z nadkola
To raczej słaby pomysł, mało tam miejsca na to, a w polskich warunkach taka modyfikacja się nie sprawdza, bo stożek co chwilę jest brudny.

Cytat: jimmyST w 17.10.2015, 09:22- Dlugoterminowy plan to wałki z 3.0 V6, jednak nie wiem jak to bedzie, czy w ogóle podejdą.
Z seryjnych V-ek ST200 ma najlepsze wałki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

jimmyST

No to mnie nie pocieszyłes.
Wałki zostawiam w takim razie w spokoju , jednak myślałem ze w 3.0 V6 są agresywniejsze.

CAI myślę ze to zawsze dobry pomysł , kwestia podejscia do tematu i przyłożenia sie.
Moze uda sie tak umieścić by nie brudził  sie tak mocno..

W takim razie końcowe zostaną zmienione. Myślę ze jeszcze usunę srodki z katalizatorów w kolektorach.

MAG

Jesli chcesz pojsc bardziej grubo, to blok 3,0 i trasa przetarta przez Tomasza...

Daj jakies foty i wiecej info o autku.

« Dodane: 17.10.2015, 16:46 »

Jeszcze co do wydechu, to tam duzym ograniczeniem jest fabryczny y-pipe - warto sie nim zajac...
Wywalenie wnetrza prekatow ma swoje wady - sensowne wydaje sie tutaj zamontowanie kolektorow z ST220 i dalej poprowadzenie nowego wydechu na troche wiekszych srednicach rur.

Przeanalizuj watek Tomasza i ten wszystkie ktore mowia o tuningu V-ki
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

jimmyST

Az tak grubo nie potrzebuje. Gdyby priorytetem była moc, zostawił bym Volvo, tutaj chce mieć ekonomiczne lecz mocne autko z tego co mam.

Zaslepiłem dzis EGR, nie wiem czy ma to rzeczywistny związek, jednak autko jest elastyczniejsze i chętniej jedzie.
Musze sprawdzic jeszcze dodatkowe klapy w kolektorze ssacym :)

Co do kolektorów, katów - tak, ma swoje wady, dlatego zostawiam to na koniec.
Pomyśle nad kolektorami z ST220, pierw jednak usune katalizator główny i srodkowy wydech.

Niechce nic obiecywac, krzyczeć i sie wywyższać ale mam w glowie mały plan z kompressorem w roli głównej. Zobaczymy.

Zdjecia wrzuce jak coś cykne , to dopiero 3 dzień. A opis. Co chcesz wiedziec?

MAG

Cytat: jimmyST w 17.10.2015, 19:48
...
Zdjecia wrzuce jak coś cykne, to dopiero 3 dzień. A opis. Co chcesz wiedziec?
Czekamy  w takim razie na fotki. Co do opisu, to jakie nadwozie, jaki kolor itp - skoro nie ma fotek to chociaz takie info by sie przydalo...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Cytat: jimmyST w 17.10.2015, 19:48pierw jednak usune katalizator główny i srodkowy wydech.
To nie jest dobry pomysł... Zostaw główny kat albo lepiej wymień go na metalowy, natomiast usuń prekaty, bo to one stanowią największą restrykcję, ale tak jak napisał MAG dużą rolę odgrywa Y-pipe, dlatego od razu pomyśl nad wymianą kolektora wydechowego na MSDS lub podobny wraz z dedykowanym Y-pipem.

jimmyST

Zastanawiam sie nad kolektorami z ST220 bo to tanizna a jednak o wiele bardziej przeplywowe.
KAT zostanie usuniety bo mam całkowita serie ktora jest za cicha.
Przyjrze sie Y-pipe.

Natomiast od jutra zaczynam skladac dolot.

gizard

Co do kompresora, to rzeźba będzie niemała :) (wiem bo przerabiałem temat). Najwięcej problemów jest z ogarnięciem strojenia poprzez stosowanie "świnki", ecu oryginalne potrafi mieć "humorki".

jimmyST

Oooo prosze :) Wkoncu coś ciekawego.
A na jakim etapie sie poddałes , czy wszystko sie udało i project jezdzi?
Zastanawiam sie z ktorej strony umieścic kompressor ale pomysł na reszte kompletu mam na obie strony.

slavko

no czekamy czekamy na efekty oraz fotorelację, pozdro

jimmyST

A więc tak, jak mówiłem EGR zaślepiony, po tym zabiegu auto znacznie odżyło ;)

Nastepnie zabrałem sie za dolot.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Usunąłem całego Air Box'a, nastpnie dobrałem sie do podstwy akumulatora i wycinanie miejsca na wpuszczenie rury w zderzak. Cała akcja zabrała mi 5h, niestety nie odpaliła mi przecinarka, wiec musiałem obwiercić.
Na początku wyglądało to strasznie...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nastepnie, w miejsce wylądował stozek Simoty o winięty siateczką ( rajstropa... ;P )

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tak wygląda pod maską, wezględem zdjecia seryjnego.
Miejsca bardzo mało by zmieścić skrzyneczke bezpieczników ale jest okey.
Finalnie całosc bedzie owinięta bandazem termoizolacyjnym i dopracowana :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Efekty?
Standardowo dzwięk jest bardziej męski, bogatszy o wzdychanie stożka.
Lepsza reakcja na gaz, błyskawiczna.
Autko bardziej elastyczne i sprytne.

Niestety przy dzisiejszej ulewie, cięzko stwierdzić jak sie całość sprawuje.
Woda, woda i jeszcze raz woda jest wszedzie. Nie wiem czy stozek nie obrywa równiez, gdyz autko delikatnie mi przebiera na benzynie i nawet raz przy dohamowaniu zgasło...?

Na chwilę obecna zamierzam wywalic jeszcze kata, ewentualnie cos pogrzebac przy y-pip'e.
Reszta rzeczy to dopieszczenie autka, sprawdzenie blędów, całego układu elektrycznego, podcisnien a na samym koncu strojenie i hamownia.

Chyba ze wczesniej pokuszę sie o hamownie w aktualnym stanie ;)

Dziekuje. Pozdrawiam :)

slavko

bajer :) Gdzie nabyłeś stożek?

jimmyST

O masz , standard za 60zł na wyjście 77mm.
Dorzuciłem 5zł i zakupiłem Simote osobiscie , w WoboTeam na Skraju 9.
Taki sklepiek z tanimi " tjunerskimi " gratami ;P

gizard

Projekt jeździł, a dokładniej to jeździł (ok.30tyś km) teraz etap 2 czyli dołożenie napędu na wszystkie koła, a silnik zostanie zmieniony na 3.0 z zmiennymi fazami rozrządu i dwoma turbosprężarkami. Zdjęć za dużo nie mam, było to swego rodzaju prototyp. Kompresory były w zasadzie dwa :> najpierw mniejszy m45 który pompował 0.3 Bara do końca(7200rpm) teraz został zmieniony na m62 który już powyżej 4 tyś obr pompował około 0.1 bara.