[Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu

wilhelm, 17.12.2015, 04:30 « poprzedni - następny »

weksla

Pewnie. To zwykłe miedziane podkładki. Trzeba mieć tylko na wzór. Można też w Aso bo figurują pod swoim numerem katalogowym tylko że przelicznik w Aso to pewnie z 10 do 1 :)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

steveno

Chłodnica,uszczelka pod głowica albo przewody.Podjedz gdzieś do serwisu niech sprawdzą czy nie masz spalin w płynie chłodniczym. Lepiej nim nie jezdzij bo rozwalsiz glowicą i pilnuj płynu.
Do przodu!!!

MAG

Steveno - pisałem już że był robiony test na zawartośc spalin w płynie i wyszedł negatywnie, czyli defacto pozytywnie wyszło ...  ;-)
Ubytek płynu jest bardzo mały - tygodniowo robię normalnie po małej mieścinie ok. 200-250km i w ciagu tygodnia ubywa mi tak na ok 1cm w zbiorniczku wyrównawczym.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

steveno

sprawdz wycieki (sorka nie doczytałem).Przy uszcelce też czasem zaczyna sie od małych obytkó a potem dużo.
Do przodu!!!

TAM

Cytat: MAG w 29.02.2016, 14:04tygodniowo robię normalnie po małej mieścinie ok. 200-250km i w ciagu tygodnia ubywa mi tak na ok 1cm w zbiorniczku wyrównawczym.
To dużo, musisz znaleźć wyciek.

steveno

sprawdz czy ubywa przy ostrej jezdzie czasem przy spokojnej jezdzie nie ubywa a przy pałowaniu ubywa
Do przodu!!!

weksla

Jeśli przy spokojnej jezdzie jest constans a przy pizdzie ubywa to sprawdzcie dobrze chlodnice. Znam to z autopsji.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

MAG jeździ raczej bez szaleństw, wnioskując z tego co napisał, więc wyciek powinien być widoczny.

MAG

Bede za chwile demontowal belki bagaznika z dachu, to sprawdze ile ubylo w tym tygodniu. Najgorsza sprawa, to to ze mechanicy nie znalezli nigdzie sladu wycieku, a jedynie w okolicy turbiny byl wyczuwalny zapach (smrod) plynu, ale zero jakichkolwiek sladow wyciekow.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Kucol

Witam Jaka jest główna przyczyna pękania tulei?
za wysoka temperatura czy uboga mieszanka?.

weksla

Zbyt wysoka temperatura jest skutkiem zbyt ubogiej mieszanki
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Bylem dzisiaj w serwisie Forda u mnie w wiosce i powiedzieli mi ze robia jakis specjalny test wysokiego cisnienia zeby znalesc nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia - umowilem sie na przyszly tydzien, to w razie czego bede wiedzial co wymienic lub naprawic jak przyjade do Polski na Wielkanoc.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

klajgus

Witam.
U mnie tez ubywa płyn chłodniczy, dzisiaj  namierzyłem  jedno miejsce wycieku, które znajduje się na  połączeniu  wężyka z głowicą z prawej strony głowicy wężyk dalej idzie do zbiorniczka  płynu.
( sorki za linki ale nie chce mi wstawić fotek)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google.com/file/d/0B9U8IeFEWimQYzl6bE1kTjk5d1k/view?usp=sharing
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google.com/file/d/0B9U8IeFEWimQQnpGazBGbTJDX3c/view?usp=sharing
Pytanie do was, czy wiecie jak to jest uszczelnione przy głowicy? dzisiaj w desperacji chciałem sprawdzić i po odkręceniu paru gratów odczepiłem ten wężyk, niestety tam było spore ciśnienie i płyn zaczął pryskać :( parząc  mi przy okazji paluchy  :} szybko założyłem z powrotem. Przed następna próbą na weekend, na pewno już na zimnym silniku, chciał bym być przygotowany dlatego pytam. Ponadto może ktoś z was umie namierzyć nr. katalogowy tego wężyka, jak bym musiał w ASO zamawiać. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Mondeo MK4
2.5 T 275KM/391Nm

bolekrbv

Ten króciec metalowy jest wkręcony na kleju w głowice i jeśli nikt tego nie odkręcał to małe szanse że na gwincie ci to puszcza. Raczej złączka jest uszkodzona a w niej jest taki mały oring i jak ktoś źle to zakładał mógł go uszczypać i teraz się leje.

klajgus

Dzisiaj już na zimnym silniku rozebrałem ten króciec i zmieniłem oring, niestety stary nie wyglądał źle, ale mam nadzieje ze to pomorze. Po robocie odpaliłem silnik i czekałem aż się nagrzeje i nic  już nie kapało. Oby to był koniec przygód z znikającym płynem.

A za nowy wężyk ASO chce u mnie 78 € :o
Mondeo MK4
2.5 T 275KM/391Nm