Hamulce z focusa st a rs

paweleczek666, 11.02.2016, 12:29 « poprzedni - następny »

paweleczek666

Witam,
czy znacząco róznią się hamulce w tych wersjach, wiem że z RSa są trochę większe, ale ilość tłoczków ta sama tak?
po prostu czy warto zmieniać na rs'owe?

weksla

Żeby założyć RS musisz zmienić chyba zwrotnicę. Wg mnie nie ma sensu bo to dalej jednotłok
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KrisSz

Hamulce w RS Mk2 to hamulce jednotłoczkowe z Volvo XC90 (bodajże). Na drodze działają dobrze ale do upalania nie nadają się ale nie ze względu na zacisk ale ze względu na tarcze które mają małą grubość i małą pojemność cieplną (krzywią się momentalnie).

Ponieważ w ST nie masz zwrotnicy revoknuckle i ET 60 w felgach seryjnych spokojnie zmieścisz na przeszczep jakiś brembo albo coś podobnego po drobieniu adapterów (Np AM Brakes robili kiedyś takie kombinacje, na racingforum też było parę osób dobierających tarcze i zacisk i dorabiających adaptery).
Pozdrawiam

K

TAM

Cytat: weksla w 11.02.2016, 13:02Żeby założyć RS musisz zmienić chyba zwrotnicę.
A wtedy też półosie i skrzynię...

KrisSz

Do RSa ze względu na konstrukcję zwrotnicy cieżko jest "przeszczepić" inne hamulce na przód. Felga jest mocno schowana i jest mało miejsca na zacisk. IMHO są tylko dwie firmy (AP Racing i Alcon)  które oferowały BBK do RSa na felgę z seryjnym ET bez dodawania dystansów które osłabiają prawidłowe działanie zwrotnic / revo knuckle.

Po prostu za mało miejsca żeby zmieścił się zacisk i nie ocierał o felgę. W ST jest dużo łatwiej (więcej miejsca na zacisk) i IMHO lepiej dołożyć dedykowaną szperę do szkrzyni ST, ewentualnie wzmocnić półosie i  przeszczepić jakieś brembo z Audi bo AP Racing kosztuje 13KPLN przy korzystnym kursie złotego do waluty.
Pozdrawiam

K

ccLot

14.02.2016, 20:03 #5 Ostatnia edycja: 14.02.2016, 20:19 by ccLot
Cytat: TAM w 12.02.2016, 22:26Hamulce w RS Mk2 to hamulce jednotłoczkowe z Volvo XC90 (bodajże

ccLot

14.02.2016, 20:21 #6 Ostatnia edycja: 14.02.2016, 20:24 by ccLot
Cytat: KrisSz w 11.02.2016, 14:49Hamulce w RS Mk2 to hamulce jednotłoczkowe z Volvo XC90 (bodajże).

Nie. Rs to zaciski brembo, xc 90 to ate. Zgadza sie tylko wielkość tarczy 336 mm.
Ale obydwa są jednotłoczkowe.
Faktycznie, to chyba jakiś bug albo coś ja pokreciłem tylko nie wiem w jaki sposób.
Proszę admin o zrbienie porzadku z moimi postami :)

michalsp

Z tego co mi wiadomo to w RS jest układ hamulcowy TRW a w ST jest ATE.
A co do pompy hamulcowej jest taka sama ??

ethernal

Masz rację Michał. W FF II RS zaciski przednie na pewną są produkcji TRW.

Potwierdzi mi ktoś, że długość elastycznego przewodóu hamulcowego przedniego w FF II RS wynosi 635mm?

TAM

Z tego co wiem, nie ma istotnych różnic (sam mam układ hamulcowy z RS-a, a pompa została z ST). Różni się natomiast pompa ABS – jej mechaniczna część jest w zasadzie identyczna, ale elektroniczna inna. Złącze jest kompatybilne, jednak da się to uruchomić dopiero w wersji poliftowej. Montaż w przedlifcie oznacza utratę ESP i brak możliwości odpowietrzenia układu przez IDS.

ccLot

Przepraszam za zamieszanie :stupid:, oczywiście że RS to zaciski TRW