Co daje stożek w 2,5 V6?

T, 14.05.2010, 14:50 « poprzedni - następny »

TowerST

W podesłanym przeze mnie teście najlepsze wyniki są właśnie na gąbkowym ITG. Ale moja rekomendacje tego typu filtrów absolutnie nie opiera się tylko na tym teście. Sam przerobiłem już chyba wszystko. Czyściłem nie jeden filtr, przepustnice, MAF. Dodatkowo mam bardzo dobre fachowe źródło informacj (tunera). Oczywiście alfą i omegą nie jestem.

A co do sensu kupowania filtra w kicie z rurkami, opaskami i płaceniem z to kilku stów więcej to głupota. Pomierz sobie średnice przepustnicy, kup kolanko, opaski i po temacie. Przestrzegam przed wsadzaniem filtra w nadkole i W OGÓLE w miejsca syfogenne. No i dobrze byłoby wsadzić kawałek blachy, aby zrobić osłonę termiczną od silnika.
RS Mark III / było ST225 / ST150

sseebbaa1

Jest też kwestia wielkości filtra. Im większa powierzchnia filtra, tym mniejsze opory.

Ja w 3.0 V6 mam samoróbkę :) Tomasza.
No i w tym zestawie filtr Simoty ma długość ponad 22 cm. Średnica w szerszej części ma ponad 14 cm - stożek jest olbrzymi!

A jak jest w innych? Ten K&N wydaje się mniejszy, ale nie sprawdzałem wymiarów.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

29.01.2015, 14:59 #62 Ostatnia edycja: 29.01.2015, 15:02 by badger
Cytat: TowerST w 28.01.2015, 16:42W podesłanym przeze mnie teście najlepsze wyniki są właśnie na gąbkowym ITG
Nie wiem, czy oglądamy ten sam test. W tym, który ja widzę, różnice są pomijalne, w dodatku nie jest to test filtrów tylko test dolotów. Poza tym ja nie piszę, że filtry ITG są złe, bo z nimi akurat nie miałem kontaktu, tylko, że nie można powiedzieć, że każdy filtr gąbkowy filtruje lepiej niż inne, bo np. HKS jest pod tym względem beznadziejny. Istnieją zarówno dobre jak i słabe filtry gąbkowe, bawełniane i uretanowe, wszystko zależy od producenta.

Cytat: TowerST w 28.01.2015, 16:42Przestrzegam przed wsadzaniem filtra w nadkole i W OGÓLE w miejsca syfogenne.
Tu pełna zgoda.

Cytat: TowerST w 28.01.2015, 16:42No i dobrze byłoby wsadzić kawałek blachy, aby zrobić osłonę termiczną od silnika.
Prosta blacha nic nie da, filtr i tak się ogrzeje od silnika, bo jest z nim połączony. Trzeba zrobić coś, co będzie "chwytało" w okolicy filtra zimne powietrze napływające od przodu.

« Dodane: 29.01.2015, 15:02 »

Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2015, 22:38Jest też kwestia wielkości filtra. Im większa powierzchnia filtra, tym mniejsze opory.
W zasadzie to -- o ile powierzchnia nie jest ewidentnie za mała -- to nie ma to już większego znaczenia. W testach gdzie badany jest przepływ różnych filtrów odpowiednimi przyrządami różnice są praktycznie żadne.

Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2015, 22:38No i w tym zestawie filtr Simoty ma długość ponad 22 cm. Średnica w szerszej części ma ponad 14 cm - stożek jest olbrzymi!
Myślę, że to jest bardzo dobry rozmiar do tego silnika. Zwróć uwagę, że Mondeo mk3 filtr powietrza ma identyczny rozmiar zarówno w 1.8 110 KM jak i w 3.0 226 KM. Przypuszczam, że obliczyli go raczej do największego silnika, ale zapewne na styk, a może i więcej niż na styk. W innych autach o znacznie mniejszej pojemności i mocy można spotkać większe filtry niż w ST220.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 29.01.2015, 14:59Myślę, że to jest bardzo dobry rozmiar do tego silnika.
No ba!
Mój zestaw zaprojektował w końcu niezły wyjadacz!  :D :D :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy