Focus St Mk2 ciężko pali

Lymok, 17.05.2016, 20:19 « poprzedni - następny »

Lymok

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=kJBJkuCeFkI

Witam, mógłby ktoś doradzić gdzie szukać przyczyny takiego niepalenia? Wystarczy że już raz złapie i drugim razem pali normalnie... Dzieje się tak zawsze z rana, czasem szybciej łapie ale zdarza się też że kręci z 8 sekund... Świece wymienione ale to nic nie pomogło a błędu nie ma żadnego... cewki?
Nirimov / Dawid

sseebbaa1

Mi to wygląda na problem z paliwem. Traci stopniowo ciśnienie przy dłuższym postoju, tak jak opisałeś. A odpalanie raz za razem pokazuje, że innego problemu nie ma (pompa daje paliwo, a potem nie zdąży ono "uciec" przez krótką chwilę).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Lymok

Hmm... no w sumie pasowało by. Teraz kwestia czy pompa czy coś innego...
Nirimov / Dawid

Lymok

09.06.2016, 06:27 #3 Ostatnia edycja: 09.06.2016, 06:29 by Lymok
Witam, dziwna sprawa, problem rozwiązał się sam... kiedy foka przestała normalnie palić miałem około 1/3 zbiornika paliwa, jeździłem tak aż prawie do rezerwy i ostatnio dolałem prawie full i nagle po 2 dniach zaczął normalnie palić... Dodam że tankuję zawsze na tej samej stacji (orlen)

Forscanem sprawdzałem ciśnienia na szynie wtryskowej to:
-po nocy jest 2,9 bar
-po przekręceniu kluczyka 3,5 bar ale po 10 sekundach zaczyna powoli spadać
-w trakcie palenia skacze 3,8-4,2 bar, po zapaleniu trzyma 4 bar
Nirimov / Dawid

Lymok

Witam, temat palenia nadal nie załatwiony, przez pewien czas kiedy zatankowałem go na full problem sam znikł ale z czasem się pojawił z powrotem. Dziś dałem do mechanika i stwierdzili że to przez immobilizer, czy jest to możliwe że przez immobilizer nie pali z rana i nagle łapie? Rzadko kiedy ale czasem (z 2 razy w miesiącu) wchodząc do samochodu i chcąc palić wywala błąd "bierny kluczyk niewykryty" , bateria nowa w kluczu. Otwiera samochód bez problemu.

Jutro zrobię fotkę tego ich błędu.

Forscan nigdy nie pokazał mi błędu z immobilizerem...
Nirimov / Dawid

lolomanolo

Znajomy miał kiedyś coś podobnego w rs i problemem było chyba odpowietrzenie zbiornika paliwa.

Lymok

24.10.2016, 22:21 #6 Ostatnia edycja: 25.10.2016, 17:13 by Lymok
Ciekawe, też miało by to sens, najbardziej ciekawi mnie że mi nigdy nie wywalalo błędów z immo a u mechaniora jest...

Jakiś elektrozawór odpowiada za odpowietrzenie baku?

« Dodane: 25.10.2016, 15:35 »

Jednak odpowietrzenie baku jest winne, nie wiem co dokładnie, mają szukać. Gość odkręcić wieczorem korek wlewu paliwa i tak powietrze zassało ze mówi że mało mu ręki nie wessało :-P  No i Foka odpaliła rano jak nowa.

« Dodane: 25.10.2016, 17:13 »

Dostałem zaje... info od warsztatu: "nie wiemy jak to naprawić"
Ręce opadają.
Nirimov / Dawid

TAM

Chyba podobny problem pojawił się i u mnie. Do tej pory samochód odpalał ,,za dotknięciem", teraz potrzebuje 3-4 obrotów. Kolejne uruchomienia już bez problemu. Nie ma to żadnego związku z temp. otoczenia, jedynie z czasem postoju. Jutro przed jazdą postaram się sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie.

T

Miałem kiedyś podobny problem w 2,5 V6 z powodu pękniętego kolektora wydechowego, czego nie było widać z zewnątrz (ale po demontażu flansza jednego z runnerów po prostu odpadła).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

lolomanolo

Cytat: TAM w 26.10.2016, 17:26
Chyba podobny problem pojawił się i u mnie. Do tej pory samochód odpalał ,,za dotknięciem", teraz potrzebuje 3-4 obrotów. Kolejne uruchomienia już bez problemu. Nie ma to żadnego związku z temp. otoczenia, jedynie z czasem postoju. Jutro przed jazdą postaram się sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie.
Spróbuj odpalić go po dłuższym postoju z kawałkiem rurki/węża we wlewie paliwa, to powinno wyjaśnić czy masz problemy z odpowietrzeniem.

Lymok

Cytat: TAM w 26.10.2016, 17:26
Chyba podobny problem pojawił się i u mnie. Do tej pory samochód odpalał ,,za dotknięciem", teraz potrzebuje 3-4 obrotów. Kolejne uruchomienia już bez problemu. Nie ma to żadnego związku z temp. otoczenia, jedynie z czasem postoju. Jutro przed jazdą postaram się sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie.
U mnie tez problem pojawiał się stopniowo i nikt nie chce za to się wziąść. Bosch Serwis w Zielonej Górze, stwierdzili że to nie będzie odpowietrzenie baku ale wezmą mi samochód w przyszłym tygodniu i będą szukać przyczyny.

Problem jest Tak badziewny ze auto musi stać z 4-5 godzin minimum żeby nie chciał zapalić, a niekiedy schodzi mu 2 sekundy, a niekiedy łapie od razu.
Nirimov / Dawid

TAM

Problem pojawia się dopiero po wielogodzinnym postoju, więc podobnie. Dzisiaj przed uruchomieniem sprawdziłem ciśnienie na listwie i było w porządku – 350 kPa. Odkręciłem też korek od baku, i podciśnienia prawie nie było. Bezpośrednio po nawet bardzo krótkiej jeździe jest zawsze, i to spore. Niestety będąc na hamowni zaobserwowałem niepokojące spadki ciśnienia paliwa przy dużych obciążeniach. Obawiam się, że pompa jest na wykończeniu i że właśnie to może być przyczyną niedomagań.

Lymok

Czyli warto zaryzykować, kupić pompe paliwa i zmienić? Bo nie uśmiecha mi się zostawiać samochodu w Zielonej Górze...

Pompe paliwa żeby wymienić trzeba opuszczać bak paliwa czy siedzenia z tyłu się wykręca i jest dostęp? Wie ktoś?
Nirimov / Dawid

Gomez

Opuścić bak.

TAM

Pompę chcę wymienić, bo widziałem że niedomaga, ryzykować w ciemno raczej nie warto...