[Mondeo] st220 sprężyny tył

mstjzn, 18.06.2016, 10:01 « poprzedni - następny »

mstjzn

Witam
Pękła mi sprężyna z tyłu. Chciałbym się dowiedzieć czy sprężyny tył st220 są takie same jak do zwykłego mk3. Wolałbym zachować auto jak najbardziej się da zbliżone do tego gdy wyjechało z fabryki. Czy dostępne są gdzieś takie sprężyny? Oryginalne lub zamienniki. Jeśli pozostanie mi kupno sprężyn "tuningowych" które wiem że mogły by korzystnie wpłynąć na prowadzenie czy nie będą obciążać amortyzatorów lub innych elementów zawieszenia. Bo prześwit się zmniejszy a skok amortyzatora pozostanie taki sam itp...
Będę wdzięczny za każdą radę, posiadam st220 od 3 miesięcy i poznaje go powoli.
Pozdrawiam

zajc

Bez problemów kupisz takie sprężyny, do ST220 są inne niż do zwykłego MK3. Co do tuningowych, jak wielu użytkowników tego forum, mam założone w swoim aucie zestaw Eibach Pro Kit (koszt około 700 zł za komplet) i śmiało mogę polecić.

T

Masz sedana/liftbacka czy kombi? Bo to zasadniczo zmienia sytuację.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

mstjzn

sedan

T

W przypadku sedana zrób tak jak radzi zajc, czyli kup komplet sprężyn Eibach Pro-Kit. To są najbardziej "lajtowe" z tuningowych sprężyn i lepsze od seryjnych. Dobrze współpracują z seryjnymi amortyzatorami ST220. Oczywiście, jeśli są już zużyte, to będziesz musiał je za jakiś czas wymienić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

mstjzn

ok Dzięki za radę pomyślę o tym w przyszłości. Na razie jednak  będę musiał poszukać jakiejś tańszej opcji może założę tymczasowo od zwykłego mk3.

caqerr

skoro szukasz budżetowego rozwiązania to może to Cię zainteresuje
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,4804.0.html

Zakładanie zwykłych sprężyn od mk3 mija się z celem...

olo

Cytat: caqerr w 18.06.2016, 22:54skoro szukasz budżetowego rozwiązania to może to Cię zainteresuje
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,4804.0.html

Sprzedałem już

caqerr

Łoł, umknął mi ten post :D

mstjzn

19.06.2016, 10:04 #9 Ostatnia edycja: 19.06.2016, 10:06 by mstjzn
 Czytając specyfikacje znalazłem coś takiego "obniżenie punktu ciężkości auta do 40mm". Auto na tego typu sprężynach i seryjnych amortyzatorach ma sens? Czy jeśli zmniejszy się skok amortyzatora o te 40mm nie będą one narażone na dużo szybsze zużycie? Chciałbym jeszcze zapytać jak zmniejszenie prześwitu wpłynęło na wasze samochody? Czy spokojnie można pokonywać progi zwalniające itp? Jeżdżę głownie w mieście, średnio raz w tygodniu dłuższa trasa.

« Dodane: 19.06.2016, 10:06 »

Chodzi oczywiście o Eibach Pro Kit

T

Cytat: mstjzn w 18.06.2016, 22:51ok Dzięki za radę pomyślę o tym w przyszłości. Na razie jednak  będę musiał poszukać jakiejś tańszej opcji może założę tymczasowo od zwykłego mk3.
Nie rób tego. Jeśli dasz zwykłe sprężyny na obu osiach, to auto zacznie stać znacznie wyżej i będzie prowadziło prawie jak zwykłe mk3 z nowymi amortyzatorami (bo Twoje są pewnie trochę zużyte, więc ich siła tłumienia już w jakimś stopniu spadła). Jeśli zmienisz tylko na tylnej osi, to efekt w ogóle może być nieprzewidywalny -- tył będzie stał wyżej, a auto będzie prowadziło się dziwnie.

Cytat: mstjzn w 19.06.2016, 10:04Czytając specyfikacje znalazłem coś takiego "obniżenie punktu ciężkości auta do 40mm". Auto na tego typu sprężynach i seryjnych amortyzatorach ma sens? Czy jeśli zmniejszy się skok amortyzatora o te 40mm nie będą one narażone na dużo szybsze zużycie?
To jest obniżenie w stosunku do zwykłego zawieszenia w Mondeo, ST220 jest już obniżony bodaj o ok. 20 mm, a jak Twoje sprężyny były już zużyte, to dodaj do tego jeszcze parę mm.

Cytat: mstjzn w 19.06.2016, 10:04Chciałbym jeszcze zapytać jak zmniejszenie prześwitu wpłynęło na wasze samochody? Czy spokojnie można pokonywać progi zwalniające itp? Jeżdżę głownie w mieście, średnio raz w tygodniu dłuższa trasa.
Jeżeli amortyzatory są w dobrym stanie to nie ma żadnego problemu z czymś takim jak progi etc. Jedynym ograniczeniem jest fizyczna wysokość auta, czyli oczywiście nie wjedziesz na coś, o co zahaczysz zderzakiem, ale to przecież nie auto terenowe. Problemem mogą być tylko jakieś nierozsądnie wysokie krawężniki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zajc

Cytat: mstjzn w 19.06.2016, 10:04
Czytając specyfikacje znalazłem coś takiego "obniżenie punktu ciężkości auta do 40mm". Auto na tego typu sprężynach i seryjnych amortyzatorach ma sens? Czy jeśli zmniejszy się skok amortyzatora o te 40mm nie będą one narażone na dużo szybsze zużycie? Chciałbym jeszcze zapytać jak zmniejszenie prześwitu wpłynęło na wasze samochody? Czy spokojnie można pokonywać progi zwalniające itp? Jeżdżę głownie w mieście, średnio raz w tygodniu dłuższa trasa.

« Dodane: 19.06.2016, 10:06 »

Chodzi oczywiście o Eibach Pro Kit
Przy Eibachu komfort masz zachowany, sam byłem zdziwiony i na początku byłem tym trochę zniesmaczony bo oczekiwałem sztywniejszego zawieszenia, ale teraz doceniam tą charakterystykę bo auto zdecydowanie lepiej się prowadzi a jazda nim po mieście czy w trasie nie sprawia najmniejszego problemu. Wysokość auta delikatnie się zmieni, ok 15-20 mm w dół. Przed wymianą sprężyn na przeglądzie zawieszenie "wypluło" 76% sprawności, po założeniu Eibach Pro Kit 86%. Przejazd przed progi zwalniające nie stanowi problemu, kolega przy gwintowanym zawieszeniu przejeżdża przez ten sam próg na półsprzęgle na jedynce, ja jadę jak zły :D

mstjzn

Ok dzięki za wszystkie rady. Spróbuję jeszcze poszukać serii do st220, może zakup dwóch sprężyn na tył nie obciąży tak mojego portfela. Gdybym jednak nic nie znalazł zakupie Eibach. Pozdrawiam

JacekST220

Panowie czy obniżenie o 35mm z tyłu w HB na sprezynah H&R i dystansie 22mm z Dystomu bedzie pasowac przy standardowyn kole i oponie? Nie bedzie nic dobijac przycierac? Mam 2 dzici z tyłu prawie zawsze jesli jade gdzies dalej :)

zajc

12.09.2018, 09:29 #14 Ostatnia edycja: 12.09.2018, 09:33 by zajc
Cytat: JacekST220 w 12.09.2018, 08:33
Panowie czy obniżenie o 35mm z tyłu w HB na sprezynah H&R i dystansie 22mm z Dystomu bedzie pasowac przy standardowyn kole i oponie? Nie bedzie nic dobijac przycierac? Mam 2 dzici z tyłu prawie zawsze jesli jade gdzies dalej :)
W moim fordzie mam dystans z Dystomu szerokości 22mm i Eibach Pro Kit, kolo oryginalne, opona także (225/40 R18). Ani razu nie zdażyło mi się, żeby coś przycierało na normalnej drodze nawet z obciążeniem. Kilka razy przy naprawdę konkretnym dobiciu miałem wrażenie, że delikatnie coś przytarło.