[Mondeo] Mondeo MK3 2.2 TDCi Titanium X Bobsona

Bobson, 02.11.2016, 09:13 « poprzedni - następny »

Bobson

02.11.2016, 09:13 Ostatnia edycja: 02.11.2016, 09:18 by Bobson
Cześć, przedstawiam Wam moje drugie już Mondeo MK3 :)

Mondeo MK3, 2.2 TDCI, wrzesień 2004 a więc polift z 6b skrzynią, w wersji wyposażenia Titanium X i pakiecie zewnętrznym ST. Silnik w specyfikacji Euro 3 a wiec EGR i turbo sterowane podciśnieniowo, brak DPFa.

W planach typowy serwis po zakupowy plus decat, wywalenie EGRu, większy IC i kompletne czyszczenie dolotu wraz z ssącym i głowicą. Następnie remap - myślę o okolicach 200PS/450Nm.

Ostatnio trafiła mi się niezła okazja i praktycznie za grosze kupiłem nowe nivomaty do ST220 i kpl nowych sprężyn również do ST220 kombi. Z tyłu siedzi już zawias ST220, za przód muszę się zabrać, na przód oczywiście wpadną nowe Sachsy ST.

Koła na lato 17" z Volvo, model Tethys, zima 17" ori Ford 7 ramienne (na zdjęciu poniżej).
Hamulce przód z Focusa MK2 ST225 - 320mm na porządnym zacisku.

Auto ma być sensownym następcom ST220 w kwestii osiągów - na tyle ile się da dieslem ale co dla mnie najważniejsze ma bezproblemowo targać lawete z Fiestą.

Tak się prezentuje, na fotkach jeszcze tył bez zawiasu ST.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



zawias ST
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Widzę, że TDCI jest ble i nikomu się nie podoba :)

Zawias na tyle jeździ już od jakiegoś czasu, muszę się zebrać jeszcze z przodem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W między czasie odwiedziłem hamownie aby mieć punkt odniesienia jak wykonam mody silnika.
Silnik totalna seria, jak się okazało kilka dni później z nieszczelnością w dolocie zaraz za turbo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dotarł do mnie komplet sylikonowych przewodów dolotu, czekam jeszcze na flansze całkowicie usuwającą EGR. No i powoli trzeba zamówić decata i większy IC, zmontować wszystko i zrobić remap.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W temacie o Fieście wspominałem o zakupie lawety, wczoraj odebrałem lawete Boro Mini Wenus 1300DMC.
Na pusto prowadzi się super, praktycznie nie czuć że się coś holuje. Zobaczymy jak będzie z Fiestą na pace.
Na wyposażeniu kliny pod koła, 4 pasy 3pkt, wciągarka ręczna i koło zapasowe - oponki i zapas 165R13C.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Franek

Mondeo fajny. Kumam założenie diesla, więc nie troluję bo sam mam mondeo w dieslu.
Śmieszki kończą się przy dystrybutorze, szczególnie jak ktoś dużo jeździ. Do wariowania to co innego jest :)

W temacie lawety - dlaczego jednoosiowa?
1300 DMC to i tak masz B+E? I i tak musisz na viatollu latać.

Bobson

Szczerze to ST220 z LPG kosztowo palił ciut mniej po mieście i ogólnie na trasie.

Co do lawety - zestaw z moim 2.2 waży 3490KG - mowa o łącznym DMC auta i DMC lawety. Wszystkie wymagania aby jeździć na B są spełnione także nie interesuje mnie prawko E i viatoll.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

olo

Możesz dać link gdzie kupiłeś silikonowe przewody dolotu ?

Bobson

Proszę bardzo - zestaw do TDCI i skrzyni manualnej 6b
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.aliexpress.com/item/Intercooler-Boost-Turbo-Egr-Silicone-Hose-For-Ford-Mondeo-Tdci-2-0-2-2-MK3-BK/32698251430.html
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Mondeo żyje, jeździ bezawaryjnie. Od zakupu zrobiłem:
- kompletny zawias przód i tył - wahacze, amory z sprężynami ST220, tuleje itd itp - absolutnie wsio wymienione
- hamulce przód 320mm, nowy tył seryjny
- usunięty EGR, wyczyszczony dolot, silikony dolotu
- nowy osprzęt paska PK - koło pasowe, rolki, regeneracja alternatora wraz z modem koła PK - INA z sprzęgłem
i kilka innych pierdół

Trzyma się tak samo dobrze drogi jak poprzedni czarny ST220, pięknie radzie sobie z lawetą - pali 7-7,5l pod obciążeniem.

Przyzwyczaiłem się do charakterystyki diesla, brakuje mi góry bo po 3tys rpm już za dużo się nie dzieje ale to postaram się poprawić programem. Silnik sprawuje się bez zastrzeżeń - pali w mrozy bez problemów, zero dziwnych akcji. Dbam o niego dodając do każdego pełnego baku ~250ml oleju do dwusuwa - poprawia to smarowanie pompy wysokiego ciśnienia i maksymalnie niweluje opiłkowanie. Póki co filtr paliwa jest czyściutki.

W krótkim czasie chce ogarnąć jeszcze bixenon, zaciski tylne bo mam z nimi problemy, uszczelnić miskę olejową, przyciemnić szyby i zrobić w końcu program :) Ew przed programem jak dam rade może wrzucę większego ICka.

Żeby nie było suchego gadania, fotki na dowód że Mondeo daje rade :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

A co tam ciągniesz na lawecie?
Tak polubiłeś Fiestę, że dokopałeś się do pierwszej generacji?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Pomagałem znajomemu w transporcie Fiesty MK1 ;) Będzie mały sleeper z 2.0 16v pod maską :D
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

02.07.2018, 14:36 #9 Ostatnia edycja: 02.07.2018, 14:47 by Bobson
Mondeo doczekało się programu. Jest nie do końca tak jak chciałem ale już robię kolejne poprawki w sofcie i będzie lepiej. Dodatkowo wymienię jeszcze ICka bo logi są okrutne i seryjny cooler totalnie nie ogarnia w tym aucie.

Pomiar na hamowni zrobiony z pierwszym softem, na 6b - rozkręciliśmy auto do prawie 245km/h  :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Obecnie jest już inny soft w którym staramy się poprawić spadek momentu od ~2700rpm.
W poniższej tabelce wrzuciłem doładowanie na seryjnym sofcie, mod1 z hamowni i nowym jeszcze nie hamowanym mod2 od innego tunera. Jak widać w mod2 zdecydowanie poprawiliśmy górę obrotów jeśli chodzi o ciśnienie w dolocie. Poprawa względem serii jest już bardzo duża.
Jest szansa, że z ICkiem i po korektach softu przytrzymamy moment powyżej 3000rpm i pojawi się około 190PS przy 3500-3700rpm ;) Jak opanujemy górę to raczej przytnę trochę dół aby nie męczyć dwumasy jak będę jeździć z lawetą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dodatkowo wpadły już bixenony z nowymi żarnikami GE 4800k - teraz to można śmigać nocą :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Chip póki co wersja finalna ;) pomiar na 6b.

160/421 to seryjny soft, czysty dolot z zatkanym EGRem i IC 550x230mm.
193 uzyskane na minimalnym zadymieniu w górnych obrotach - brakuje już luftu więc warto pomyśleć nad hybrydowym turbo. Układ wtryskowy wydaje się mieć jeszcze całkiem spory zapas.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT