[Focus] ST - brak mocy, kaszle, kilka błędów

rmickey, 08.02.2017, 21:45 « poprzedni - następny »

rmickey

Panowie,

mam problem z ST, a mianowicie brak mu mocy i "kaszle". Dodatkowo wyświetla komunikat "Usterka systemu ESP" (pali się kontrolka na desce", zapala się kontrolka silnika a także wskaźnik od ciśnienia doładowania leży cały czas w pozycji "0".
Sczytałem kody błędów i wyszło:
1.  Kod: P0652 - Niskie napięcie w obwodzie B napięcia odniesienia czujnika
2.  Kod: P0101 - Problem dotyczący zakresu napięcia w obwodzie/jakości sygnału MAF
3.  Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu

Co może być przyczyną? Przepływomierz?

KrzysiekM

Sprawdzales jak samochód zachowuje sie na odpiętej przepływce?

rmickey

12.02.2017, 07:45 #2 Ostatnia edycja: 12.02.2017, 19:01 by rmickey
Cytat: KrzysiekM w 12.02.2017, 06:17
Sprawdzales jak samochód zachowuje sie na odpiętej przepływce?

Nie odpinałem przepływki, sprawdzę to dziś.
Wczoraj dobrałem się do cewek i pomierzyłem ich rezystację między pinami 1,2,4. Wyniki poniżej.
PIN 1-4 między 16,5k a 16,7k
PIN 1-2 między 15,3k a 15,5k
PIN 2-4 między 0,83k a 0,85k

Wygląda, że są ok. Miałem je jeszcze odłączać kolejno na pracującym silniku ale stwierdziłem, że nie ma sensu ponieważ silnik pracuje równo tyle, że bez turbo.
Posprawdzałem także wszystkie widoczne podciśnienia i też nic niepokojącego nie zauważyłem.

Jedyne co znalazłem to urwany element z dwoma pinami, do którego dochodzi wtyczka z wiązki wychodzącej z puszki z przekaźnikami. Element na zdjęciu poniżej. Nie mam pojęcia co to jest. Idzie od dolotu a dochodzi do w okolice serwa/pompy abs.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Może wiecie co to za część?

« Dodane: 12.02.2017, 18:48 »

Odłączyłem dziś przepływomierz, odpaliłem silnik i żadnej różnicy w jego pracy nie było jak z podłączonym. Błędy również te same.

Dodatkowo przejechałem się kawałek z podłączoną Froscan'em z diagnostyką wielu parametrów, min.  MAF, V; MAF.OBDII, g/s; TURBO, kPa; WGATE, %. Te parametry nie zmieniały wartości ani trochę, niezależnie czy na wolnych czy podczas jazdy.
Na tej podstawie wnioskuję, że przepływomierz jest uszkodzony.

Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić?

Co to jest za element na zdjęciu powyżej?



« Dodane: 12.02.2017, 19:01 »

Cytat: KrzysiekM w 12.02.2017, 06:17
Sprawdzales jak samochód zachowuje sie na odpiętej przepływce?

Odłączyłem dziś przepływomierz, odpaliłem silnik i żadnej różnicy w jego pracy nie było jak z podłączonym. Błędy również te same.

Dodatkowo przejechałem się kawałek z podłączoną Froscan'em z diagnostyką wielu parametrów, min.  MAF, V; MAF.OBDII, g/s; TURBO, kPa; WGATE, %. Te parametry nie zmieniały wartości ani trochę, niezależnie czy na wolnych czy podczas jazdy.
Na tej podstawie wnioskuję, że przepływomierz jest uszkodzony.

Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić?

Co to jest za element na zdjęciu powyżej?

KrzysiekM

To jest zawor zwrotny podcisnienia. Jesli wyjdzie zd masz cos z przeplywka to jak chcesz to sie odzywaj, mam dobra przeplywke.

rmickey


A czy przepływka od Volvo podejdzie? Jest ten sam nr części Bosch.


KrzysiekM

Skoro ten sam numer to powinna chyba, ale do konca nie wiem.

rmickey

Cytat: KrzysiekM w 14.02.2017, 13:44
To jest zawor zwrotny podcisnienia. Jesli wyjdzie zd masz cos z przeplywka to jak chcesz to sie odzywaj, mam dobra przeplywke.

Coś PW chyba nie przechodzi mi do Ciebie. Wysłałem zapytanie o cenę przepływki...

rmickey


Czy przepływka od Mondeo, Kugi lub Volvo będzie pasować? Nr cześci ten sam, pyatnie czy parametry czujnika te same.

T

Jeśli nr jest naprawdę ten sam, to powinna, ale np. przepływki z Jaga V6 i V8 wyglądają identycznie, mają prawie ten sam nr, a parametry zupełnie inne. Te parametry można właściwie łatwo sprawdzić przez obd -- po zamontowaniu "złej" przepływki będą inne korekcje dawek paliwa i inny zmierzony przepływ powietrza (najłatwiej go sprawdzić na wolnych obrotach, no i ten maksymalny).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

rmickey

Już wiem, że przepływka do wymiany. Podłączyłem nową i Forscan pokazywał przepływ...

Zamówiłem też ten uszkodzony zawór podciśnienia ze zdjęcia. Powinien być pod koniec przyszłego tygodnia. Wtedy dopiero będę mógł sprawdzić czy po wymianie przepływki i zaworu problem rozwiązany. 

rmickey

Przepływka wymieniona, zawór podciśnienia razem z przewodami (tylko aso) też. Błędy ESP i przepływki zniknęły, ale turbo dalej nie chodziło. Okazało się uszkodzony był zaworek turbiny. Po wymianie dmucha jak trzeba :)

Do diagnozy zostało jeszcze:
1. Wskaźnik ciśnienia doładowania dalej leży na 0 mimo, że turbina dmucha. Podejrzewam MAF lub elektryka do sprawdzenia, bardziej stawiam na MAF ponieważ to chyba on daje sygnał...
2. Dalej występuje błąd P0652. Czy może on pochodzić od sondy lambda?

Pocieszające jest to, że wreszcie ST jeździ jak niego przystało :)

   

TAM

MAF ma niewiele wspólnego ze wskaźnikiem ciśnienia doładowania. Błąd wskazuje na walnięty MAP sensor - może wtyczka nie jest dociśnięta?

peter2903

Panowie,
Podpinam się pod temat, generalnie poszperałem w internecie i okazuje się,że te same wkłady z oznaczeniem F 00C 2G2 XXX (XXX TO kod Bosch sensora) są w różnych obudowach. Przyznam,że ten oryginalny przepływomierz Boscha o kodzie obudowy 0280218134 jest trudno dostępny w sklepach online/allegro (widziałem na ebayu uk za ok.500-600zł). Ludzie potwierdzają,że montują same sensory(odkręcając je z "tuby") z innych marek samochodów i jeśli oznaczenie w środku się zgadza to na nowych MAF sensorach przykręconych w miejsce starego auta śmigają jak ta lala (Z fiata do opla, z lancii do alfy etc.)  Czy ktoś z Was robił taki manewr- przełożenia nowego wkładu o oznaczeniu F 00C 2G2 061(taki jest dedykowany do Focusa ST) z innej obudowy i może potwierdzić,że to działa jak oryginał?(te same wkłądy są np. w Oplach,Nissanie Terrano) Dodam,że przetestowałem już z różnych obudów wkłady F00C2G2030 F00C2G2044 F00C2G2064 i niestety koniec końców auto najlepiej zachowuje się z "starą" przepływką. A poszukuję, bo mam na postoju od 4 g/s przepływ, turbo ładuje do 1/4 i LTFT mam w okolicach -3 do -5 na tej starej,domyślnej przepływce.Dodam,że nie wywala mi żadnego błędu,ale czuje,że troche koni brakuje. Co ciekawe na tej F00C2G2044( z Volvo C30 silnik 5254T3-teoretycznie b. podobny) auto super ładuje turbo od 4. biegu, ale na postoju i w korkach to nie jest ta płynność jazdy,LTFT po kilku km jest -6...
* 2 pytanie: Możecie się podzielić info- jakie są prawidłowe korekty LTFT i STFT? -3 do +3 to dobre LTFT czy za duże? Dzięki za podpowiedzi

peter2903

Panowie czy możecie potwierdzić jaki macie odczyt MAF na rozgrzanym silniku,bieg jałowy, wszystko wyłączone oprócz silnika- czy to jest 3-3,2 g/s. Jakie są wzorcowe wartości tego parametru?
Dzięki