[Focus] ST MK2 Black

loockas, 08.04.2017, 21:38 « poprzedni - następny »

loockas

08.04.2017, 21:38 Ostatnia edycja: 08.04.2017, 21:42 by loockas
Po 3 latach ujeżdżania kombi w dieslu (Laguna 3) przyszedł czas na zmianę. Początkowo szukałem czegoś co pogodzi rolę auta rodzinnego i jednocześnie nie będzie tak nudne jak Laguna. Pomysł się jednak nie sprawdził, bo wszystko co ciekawe było poza budżetem. Jako, że do wymiany była też Ibiza mojej żony, to postanowiliśmy trochę rozdzielić role naszej małej floty. Tak o to żona wybrała sobie Renault Grand Scenica 3, jako swój samochód tzw. dzieciowóz, który jednocześnie pełnić będzie rolę samochodu na wakacje, dłuższe wyjazdy itd. Mnie pozostał zakup samochodu na dojazdy do pracy... :)

W zasadzie byłem już zdecydowany na zakup Clio 3 RS, ewentualnie Megane 2 RS chociaż wizualnie najmniej mi odpowiadało. Przejechałem się jednym Clio i wiedziałem, że to jest to czego szukam. W sumie był to najlepszy egzemplarz jaki oglądałem, ale wtedy jeszcze nie byłem przygotowany na zakup (Laguna jeszcze się nie sprzedała). Następnie zobaczyłem kolejne Clio, potem Megane i już byłem pewny, że kupię Clio ale poszukam lepszego egzemplarza. W między czasie przejechałem się Leonem 2 FR z 2.0 TFSI i coraz bardziej miałem ochotę na doładowaną benzynę. Dodatkowo przejażdżka Leonem, a potem kolejnym Clio RS uświadomiła mnie, że jestem jeszcze za wygodny na bezkompromisowe auto jakim jest Clio i potrzebuję mimo wszystko odrobiny wygody. Myśli cały czas krążyły wokół tego Leona, bo egzemplarz był w świetnym stanie, ale strach przed TFSI i opinie znajomych  skutecznie mnie zraziły. I tak o to spontanicznie (znowu...) nabyłem Forda Focusa ST drugiej generacji :)

Wyposażenie skromne choć wystarczające:

– Fotele Recaro i inne elementy wyróżniające ST czyli czarna podsufitka, kierownica, alu pedały, wskaźniki itd
– Wspomaganie kierownicy
– Elektryczne szyby i lusterka
– Klimatyzacja
– Nagłośnienie SONY
– Czujnik deszczu
– Automatyczne światła
– Fotochromatyczne lusterko wsteczne
– Przyciemnione tylne szyby
– Felgi 18" ori ST
– Lotka na tylnej klapie ori ST
– coś pewnie jeszcze...

Auto tak jak chciałem czyli w pełnej serii, zadbane i bezwypadkowe. Obecnie po serwisie startowym czyli wymienione płyny, rozrząd i paski akcesoriów. Plany na ten rok raczej skromne. Do pomalowania jest przedni zderzak z którego schodzi klar (był kiedyś malowany) oraz w niedalekim czasie do wymiany klocki hamulcowe. Felgi może jeszcze oddam do odświeżenia. Potem zobaczymy... :)

Na razie się poznajemy. Mocy mi pewnie długo nie zabraknie, a w razie konieczności jest potencjał na kilka kucy więcej. Prowadzi się świetnie (zwłaszcza w porównaniu do moich poprzednich samochodów) chociaż gokart jak Clio czy Megane to na pewno nie jest. Zawieszenie jest raczej komfortowe choć sztywne, ale na ten moment to właśnie to czego potrzebuję. Potem zobaczymy... :)

Kilka zdjęć po szybkim opłukaniu myjką, bo pogoda kiepska:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


weksla

Dobry ładny zadbany. Hehe mój też tak kiedyś wyglądał tyle że w 5 drzwiach
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Kris1976

Znalezienie serii z tego rocznika to już jest mega sztuka. Graty auta
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

loockas

Dzięki. To był pierwszy oglądany Fokus i jak go zobaczyłem to wiedziałem, że kupię. Pozostała kwestia negocjacji ceny bo przekraczał budżet, ale spotkaliśmy się we wspólnym punkcie :) Jako że Ford to był pomysł wcześniejszego dnia i nie wiedziałem o tych autach praktycznie nic (oprócz tego, że silnik jest z volvo) to przed zakupem dodatkowo oddałem auto do ASO Ford gdzie potwierdziła się historia, bezwypadkowość (poza zderzakiem i lampą, ale nic pod spodem nie ruszone) i ogólnie dobry stan mechaniczny. Po 1,5h oględzin w ASO znaleźli tylko kończące się klocki z przodu i uszkodzoną osłonę przegubu. Nie było więc za dużo powodów do negocjacji ceny, ale się udało coś urwać :)

loockas

Myślę nad zmianą amortyzatorów. Co powiecie o:

1. B6 + seryjna sprężyna
2. B8 + eibach czyli jak dobrze rozumiem = B12 Pro Kit.

Na ten moment nie mam specjalnych aspiracji sportowych. Chce po prostu dobrze prowadzące się auto na codzień z zachowaniem zdrowego rozsądku co do obniżenia, bo mam kilka krawężników obok firmy w której pracuje :) Chociaż z tego co czytałem ten eibach obniża o ok 25mm czyli bez tragedii.

Ktoś ma doświadczenia z B6 i B8? Różnica w cenie jest w zasadzie pomijalna (pomijając sprężyny).

caqerr

W ST220 mam B6 i jak dla mnie zawias jest optymalny ;)
NA b8 może być już za twardo w naszej okolicy ;)

weksla

Zdecydowanie b6
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Adiko.

B6 plus Eibach

loockas

Jesteście dość jednomyślni. Po lekturze z innych postów chyba zostanę przy seryjnej sprężynie i B6, a ewentualnie kiedyś podmienię sprężyny.

sseebbaa1

Cytat: loockas w 17.04.2017, 12:25chyba zostanę przy seryjnej sprężynie i B6, a ewentualnie kiedyś podmienię sprężyny.
Dzięki takiemu stopniowemu wymienianiu będziesz mógł też ocenić każdą z modyfikacji osobno :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

loockas

Znalazłem trochę czasu w ramach urlopu i postanowiłem ogarnąć hamulce. Na razie przód, bo było już tragicznie. Nawiercane zimmermany biły przy hamowaniu, a klocki przypominały żyletki. Padło na zestaw średnio budżetowy, do daily chyba w sam raz: ATE + DS Perf. Bicie przy hamowaniu ustało, ale jeszcze coś lekko telepie kierą pow. 130km/h. Liczę, że to tylko koła do wyważenia :)

Kolejka dalszych planów wygląda następująco:
– malowanie przedniego zderzaka (jakoś do miesiąca)
– kompletny wydech, ale wciąż nie wiem jaki, gdzie i po co :) Na razie na tapecie jest miltek i gtperformance.
– zawias i tutaj też jest dylemat, ale chyba na moje potrzeby wystarczy B6.
– jak mnie najdzie ochota to może delikatny program u Heko, a wtedy tez większy IC.

Tak wiem, zaciski do malowania. Ale mi się nie chciało i nie miałem czym :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


loockas

Byłem dzisiaj u chłopaków z FSV. Bardzo miło od takich fachowców usłyszeć pochwały odnośnie stanu własnego auta. Chyba nawet ich lekko zaskoczyłem stanem budy :P Tak czy owak kilka rzeczy do wymiany się znalazło i małymi kroczkami będziemy to robić. Mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu zagoszczą u mnie poliuretany w zawieszeniu, potem nowe poduchy pod silnikiem i prędzej czy później niestety (lub stety) nowe półosie bo obecne mają luzy.

Wczoraj wpadła gałka zmiany biegów z RS'a która zastąpiła wysłużoną ori gałkę. Na razie średnio mi się podoba, ale może jak upoluję mieszek z prawdziwej skóry zamiast ceraty, to nabierze to wyglądu. Fotkę wrzucę przy okazji jak przyjdzie nowa kierownica która właśnie się robi w Evo3000 :)

weksla

Dobrze dobrze jak dopieszczasz autko
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

loockas

Dzięki, staram się :)

Męczy mnie temat półosi. Jest szansa kupić porządne regenerowane półosie, albo nowe w dobrej kasie? Czy może zdecydować się jednak na wzmacniane od FSV i liczyć, że przeżyją ten samochód? Na szczęście temat mogę jeszcze odłożyć trochę w czasie :)

Bonorono

Analizowałem ten temat półosi i w ASO regenerowana 1200zl, nowa 2500zł. Więc jeśli chodzi o nowe to chyba lepiej te od FSV.