[Focus] ST225 3D '06

enforte, 07.10.2017, 21:38 « poprzedni - następny »

enforte

07.10.2017, 21:38 Ostatnia edycja: 07.10.2017, 23:56 by enforte
Powitanie na forum było już dość dawno, pora w końcu pokazać samochód :)

Opcje i decyzje

Pod koniec stycznia ostatecznie zdecydowałem się na kupno Focusa mk2 ST. Z tego co już ustaliliśmy na forum -
samochodem mocno interesował się też Flower. Wybieranie tego, co tak naprawdę chcę zajęło mi prawie rok i zatoczyło ciekawe kółko:

1. Focus ST mk2
2. Fiesta ST mk6 (ale przyznałem, że jak na mnie jest wyraźnie zbyt mała)
3. Mondeo ST220
4. Lexus IS200/IS300
5. Jeep Grand Cheeroke
6. Kia Sorento :D
7. Seat Leon / Audi S3 (i to był typ, który trzymał się mnie baaardzo długo)
8. Focus ST mk2 ponownie :)

Czasami Audi S3 wraca mi do głowy, bo wiele rzeczy, o które w focusie trzeba walczyć/kombinować/marzyć ma się na wyciągnięcie ręki (quattro, wszelakie swapy hamulców, sięganie po moce 300KM+)

Co tu mamy?

Z ogólnej charakterystyki:
- 213kkm przebiegu przy zakupie
- dwupaliwowy
- niebieski
- trzydrzwiowy
- grzana szyba przednia z filtrem IR
- wnętrze materiałowe
- przyciemnione szyby tył i przód
- klimatyzacja automatyczna (o jej powolnej śmierci i niespodziewanym zmartwychwstaniu pisałem Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tutaj

Modyfikacje nabyte

Samochód miał za sobą 3 modyfikacje:
- zestaw półosi Motomax
- sprężyny H&R
- cat back 3 cale Mongoose [FD026-3] + 4 calowe końcówki - to jest najzabawniejsze - poprzedni właściciel był przekonany, że ma oryginał, a ja przy oględzinach w ogóle tego nie zauważyłem. Downpipe i katalizator są fabryczne.

Wg wiedzy poprzedniego właściciela ecu nie było ruszane. Z dokumentami dostałem:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



- z miłych dodatków - radio JVC KW-R510, do którego w późniejszym czasie dorobiłem adapter pod oryginalną fordowską manetkę (Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Opis)

Naprawy

Na początek do wyprostowania wpadło kilka tematów mechanicznych:
- półosie... dwa tygodnie od zakupu Motomaxy zaczęły obrzydliwie wibrować. Nie cały czas, ale w strategicznych momentach - tj. wyprzedzanie. Zamiast grzebać się ze zwrotami zamówiłem zestaw półosi od FSV. Półosie Motomax później odesłałem, ale to historia na inny moment :)
- przy okazji półosi - uszczelniacze i olej w skrzyni
- tuleje tylnego zawieszenia (cukierki)
- tuleja lewa z przodu
- amortyzatory tył - tu padło na Bilsteiny B6 + nowy zestaw osłony + odboje. W porównaniu z martwymi amortyzatorami tył momentalnie zaczął się lepiej "kleić" i... skrzypieć a więc punkt kolejny
- łączniki stabilizatora tył
- łącznik elastyczny w cat backu - okazało się, że zaczyna pękać i awaryjnie został wycięty i zastąpiony rurą. Zrobiło się ciszej, ale całość jest zbyt sztywna i w przyszłości wróci tam plecionka.
Przy okazji sezonowego serwisu zdecydowałem się na zmianę oleju z 5w30 na 0w40 (W obu przypadkach Motul).

Zeskrobałem też folię z przednich bocznych szyb.

To zamyka zakres prac w pierwszych 3-4 miesiącach. Pomijam póki co naprawy po dwóch incydentach - jak na złość sprawcy w obu przypadkach jeździli Focusami...

Zdjęcia

Każdego kto przetrwał opis (lub przewinął) zapraszam do galerii :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.










« Dodane: 07.10.2017, 22:31 »

Co dalej?

Intercooler!

Zestaw FMIC (550x230x?). Jak się okazało część mocowań na których powinien normalnie wisieć intercooler była wyłamana, więc darowałem sobie dospawywanie wieszaków. Przy okazji wymieniona osłona chłodnicy.

Całość zamontowa na aluminiowym profilu przykręconym do ramy pod chłodnicą, od góry skręcona do przedniego pasa. Co pewnie większość wie - po obu stronach są gwintowane otwory pod śrubę 8, jeden z nich użyty jest fabrycznie pod zestaw klaksonów.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(tu widać też, że ktoś zmasakrował kratki montując LEDy ;/ + typowe skutki obniżania zawieszenia :D). Nie wiem czy ta gumowa rura to oryginał, ale prędzej czy później idzie do wymiany - stan 'bieda'.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Masę czasu zajęło mi kombinowanie gdzie przenieść te cholerne klaksony :D


ECU Spacer

ECU spacer został przygotowany w oparciu o model 3D, który znalazłem w sieci (Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.(o tutaj))

Wykonany jest z plexiglasu 14mm a wycięty laserem. Na tę chwilę jeżdżę bez obudowy, ale mam pewien pomysł na zamknięcie tego z użyciem zmodyfikowanej oryginalnej osłony. Oryginalna uszczelka pozostaje po stronie airboxa więc po stronie ecu czerwony silikon. Oryginalne wkręty są za krótkie i nie znalazłem póki co ideału.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Przed montażem zmatowiłem powierzchnię plexi.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Aż kusi żeby podświetlić ;) A propos podświetlania...


Oświetlenie tablicy rejestracyjnej

Żeby nie mieć problemów kontrolami drogowymi, a przynajmniej mieć jakikolwiek argument do dyskusji kupiłem zamiast ledowych żarówek kompletny zestaw oświetlenie LED na tylną tablicę. Wg opisu i oznaczeń ma homolagację.

Jeśli chodzi o ogólną jakość to ciężko się do czegoś przyczepić, ale gdy przychodzi noc:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Moje odczucie jest takie, że zahacza to trochę o agrotuning. Po podniesieniu klapy można sobie oświetlić małe spotkanie przy grillu... W dzień tego tak nie widać, w oświetlonym mieście też, ale mimo wszystko.

Może spróbuję je przyciemnić folią/lakierem, po zaklejeniu na próbę taśmą wyglądało to moim zdaniem niemal idealnie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Przyszłość [?]

Wciąż czekam na poliuretanowe wkładki Powerflex pod skrzynię biegów. Nie wiem jak oficjalny przedstawiciel to robi, ale w ciągu 3 tygodni od zamówienia części nie dojechały jeszcze nawet do niego.

Pomijając kilka rzeczy wizualnych do poprawy chodzą mi po głowie już trzy rzeczy:
1. uzupełnienie wydechu do 3 cali na całej długości
2. strojenie
3. hamulce - mimo że na obecny zestaw rzadko narzekam, to bez problemu daje się go przegrzać  

Póki co nie wiem jeszcze ile dłubania wymagałaby instalacja LPG po zmianie wydechu




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

loockas

Fajna bestia. Dla mnie to najładniejszy kolor dla STka. 3" wydech to trochę przesada jak na te moc, ale na pewno będzie głośniej :)

enforte

Cytat: loockas w 07.10.2017, 22:43
Fajna bestia. Dla mnie to najładniejszy kolor dla STka. 3" wydech to trochę przesada jak na te moc, ale na pewno będzie głośniej :)

Dalsze ruszanie wydechu rozważam tylko w przypadku strojenia, więc mocy powinno być wtedy ciut więcej ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

enforte

Półosie

To jest chyba największy dramat w ST, poniżej kalendarium i słów kilka o półosiach

Poprzedni właściciel samochód miał łącznie około 3 lat i pod koniec trzeciego roku dopadły go następujące zdarzenia:
13.06.2016 - awaryjny zakup używanej półosi (Chorwacja)
01.07.2016 - wymiana przegubu zewnętrznego
18.08.2016 - awaryjna wymiana przegubu wewnętrznego
30.08.2016 - zakup polos BRV
20.09.2016 - lewa polos BRV
10.2016 - reklamacja BRV
09.11.2016 - zestaw polosi Motomax - z tego co powiedział mi Motomax - wymienione tylko przeguby wewnętrzne
16.01.2017 - reklamacja półosi Motomax - zbyt duże osłony
27.01.2017 - montaż półosi po wymianie osłon

I w takim stanie, przekonany o niezniszczalności półosi i planowanych zerowych kosztach z nimi związanych samochód kupiłem kilka dni później ;) Nie dziwię się też, że taka liczba napraw (i koszta) i doprowadziły do decyzji o sprzedaży.

Motomaxy w połowie lutego zaczęły wibrować.

Z braku części na podmianę i ogólnie z chęci domknięcia tematu definitywnie - zamówiłem zestaw półosi FSV Performance. Montaż w kwietniu i cały letni sezon bez komplikacji.

W tzw. międzyczasie postanowiłem zareklamować półosie w Motomax i szczerze to mam "mieszane odczucia". Motomax wprost twierdzi, że na półosie do ST gwarancji nie daje i ostrzega o tym przy realizacji usług. Poprzedni właściciel, z którym się skontaktowałem z kolei mówił, że Motomax gwarancję zapewniał.

Generalnie - dotarliśmy do sytuacji, w której Motomax obwinia przeguby zewnętrzne (których nie wymieniali), przeguby wewnętrzne nie uniemożliwiają jazdy, ale w ramach sytuacji "słowo przeciw słowu" przegub wewnętrzny wymieni. Zaproponowano też wymianę przegubów zewnętrznych w cenie 550 za stronę.

O ile się nie mylę już w postach z 2015 na tym forum pojawiały się informacje, że Motomax nie podejmuje się napraw półosi z ST. Dziwi mnie to trochę, bo skoro półosie (albo focus st) jest tak trefny pod tym względem - po co psuć sobie markę i mimo wszystko wykonywać naprawy obarczone takim ryzykiem?

Półosie motomax mimo wszystko na chwilę musiały wrócić na samochód i... pierwszego dnia wibracje. Liczyłem, że po poprawkach półosie da się sprzedać, ale w tej sytuacji to żal sadzać kogoś na minę. Może to faktycznie przeguby zewnętrzne - ale mechanicy patrzą już trochę na mnie jak na wariata, a ostatnio nawet byli zdziwieni, że zdejmuję półosie, skoro luzów ich zdaniem nie ma. Możnaby to pociągnąć dalej, zmienić przeguby zew, ale nie widzę już w tym sensu.

Co do półosi FSV Performance - ciężko się o coś przyczepić. Po wakacjach przy ogólnym przeglądzie stanu okazało się, że jedna z opasek osłon pękła, a dwie inne osłony ślizgają się na wałkach. Po wysłaniu zdjęć do FSV - dostałem prośbę o przesłanie części i chyba tydzień później komplet znowu był u mnie - poprawiony i gotowy do montażu.
Przekonany jestem, że to nie będzie ostatnia zmiana w ST z pomocą wiedzy FSV :)

I na koniec: pytanie / prośba o podpowiedź - czy po stronie samochodu (nie mówię o KM/Nm i stylu jazdy) coś może doprowadzać półosie do śmierci? Nie wiem - stan poduszek, wysokość zawieszenia, inne? Zawieszenie odświeżyłem, za moment powinny pojawić się poliuretany w mocowaniu skrzyni biegów.

Słowem podsumowania - nie chciałbym żeby traktowano moja wypowiedź jako atak na motomax - nie rozumiem po prostu podejścia "na wykonane prace przy półosiach do tego modelu samochodu - Ford Focus ST - GWARANCJI NIE UDZIELAMY !!!!!!!!". Wiem, że niektórzy szczęśliwie na naprawianych u nich częściach jeżdżą, może zestawy po kompletnej wymianie obu przegubów są ok.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

loockas

15.10.2017, 00:11 #4 Ostatnia edycja: 15.10.2017, 00:15 by loockas
Cytat: enforte w 15.10.2017, 00:00Poprzedni właściciel, z którym się skontaktowałem z kolei mówił, że Motomax gwarancję zapewniał.

Ja jakoś na przełomie sierpnia i września mailowałem z motomaxem i dostałem informację, że ze względu na sportowy charakter samochodu i jego często modyfikacje, półosie (przeguby) nie podlegają gwarancji. Co do zakresu regeneracji. Najpierw zaproponowali tylko wymianę przegubów wewnętrznych, chyba 650zł/szt. Poprosiłem o wycenę również wymiany zewnętrznych, bo z racji konieczności demontażu kompletu wolałbym zregenerować wszystko. Jak to podliczyli, to wyszło niewiele taniej od FSV, a te miały już renomę na forach zrobioną. Wybór był prosty.

Cytat: enforte w 15.10.2017, 00:00I na koniec: pytanie / prośba o podpowiedź - czy po stronie samochodu (nie mówię o KM/Nm i stylu jazdy) coś może doprowadzać półosie do śmierci?

Jak już sam wspomniałeś - zobacz w jakim stanie masz poduchę skrzyni. Jej zużycie może powodować nadmierne przenoszenie wibracji na półoś. Polecam wzmocnić ją wkładką poliuretanową. Zyskasz dodatkowo precyzyjniejszą zmianę biegów.

T

Gwarancji mogą nie podlegać (bo ta jest fakultatywna) ale rękojmi przecież nie da się wyłączyć przy sprzedaży konsumenckiej, a o taką tu chyba chodzi. Coś tu się nie zgadza. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: loockas w 15.10.2017, 01:11mailowałem z motomaxem i dostałem informację, że ze względu na sportowy charakter samochodu i jego często modyfikacje, półosie (przeguby) nie podlegają gwarancji.
Takie tłumaczenie, to jest tylko jakiś wybieg. Przecież przy półosiach na samym początku ustala się jaki moment obrotowy będzie chciał je ukręcić i do tego dostosowuje się konstrukcję przegubów. Zresztą jak do nich dzwoniłem z ciekawości, to w zasadzie ich pierwsze pytanie dotyczyło planowanego momentu obrotowego.
Czyli nie można powoływać się na "sportowy charakter samochodu i jego częste modyfikacje", bo to uwzględniane jest przed realizacją zamówienia.
Oczywiście wszystko da się popsuć. Ale przecież tylko nieliczni strzelają ze sprzęgieł, a reszta kierowców Focusów ST jeździ ostro, lecz bez niepotrzebnego przeciążania napędu - czyli naprężenia na półosiach wynikają tylko z samego dodawania gazu i tym samym ustalonego momentu obrotowego.
Do tego wydaje mi się, że właściciele innych samochodów (innych niż Focusów ST) nie narzekali w tak masowej ilości na produkty Motomaxa.

Zatem rzeczywiście wygląda to na jakiś problem inny niż poziom mocy. Zasadnym wydaje się pytanie:
Cytat: enforte w 15.10.2017, 01:00I na koniec: pytanie / prośba o podpowiedź - czy po stronie samochodu (nie mówię o KM/Nm i stylu jazdy) coś może doprowadzać półosie do śmierci? Nie wiem - stan poduszek, wysokość zawieszenia, inne?

Ale z drugiej strony dlaczego półosie FSV, ani standardowe półosie nie są czułe na ten tajemniczy parametr? :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

loockas

Cytuję zatem, żeby nie było, że coś przekręciłem:

"witam,
nabyć nie można, ale można dostarczyć półosie celem regeneracji - wzmocnienia. koszt wymiany przegubu wewnętrznego prawego to koszt do 850 pln , a lewego do 600 pln.
W związku z częstymi przeróbkami mechanicznymi tego auta nie dajemy gwarancji na półosie."

enforte

Cytat: loockas w 15.10.2017, 12:26
Cytuję zatem, żeby nie było, że coś przekręciłem:

"witam,
nabyć nie można, ale można dostarczyć półosie celem regeneracji - wzmocnienia. koszt wymiany przegubu wewnętrznego prawego to koszt do 850 pln, a lewego do 600 pln.
W związku z częstymi przeróbkami mechanicznymi tego auta nie dajemy gwarancji na półosie."

No to się nniej więcej zgadza, mój paragon jest na 2x750 + kw.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

loockas

Oni wsadzają przeguby kulowe czy krzyżaki? Bo tego się nie dowiedziałem. Tak czy inaczej wymiana 4 przegubów u nich to ok 2800zł. Z tego co zrozumiałem wałki zostają seryjne. Tekst na starcie o braku gwarancji mnie zniechęcił, bo czytając jakie ludzie mają problemy z nowymi półosiami wolałem nie ryzykować ewentualnej walki z reklamacją. W FSV wyszło nieco drożej, ale miałem to na miejscu, z wymianą i mam pewność, że w razie problemów Tomek mnie nie zleje. 

enforte

15.10.2017, 14:38 #10 Ostatnia edycja: 15.10.2017, 14:51 by enforte
Wg mojej wiedzy w półosiach zostaje krzyżak (w porównianiu z półosiami FSV - znacznie bardziej pracuje "na długość")

A tu takie zestawienie półosi:

Od lewej FSV, Ford (w stanie puzzle) i Motomax. Może skala nie jest perfekcyjna, ale daje ogólny pogląd ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

enforte

W końcu po dwóch miesiącach (!) polski dystrybutor Powerflex przysłał wkładkę i tuleję do dolnego mocowania silnika:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Pierwsza odczuwalna zmiana - nowa opcja pakiet Komfort - masaż stóp, czyli mocniej wyczuwalne wibracje. Da się żyć. Z innych zmian - muszę trochę pojeździć żeby coś powiedzieć :)

Boost solenoid

Przy okazji - podmieniony boost solenoid na nowy - nie jest to dokładnie część fordowska (porównanie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tutaj. Nie było warunków żeby mocniej przycisnąć i poobserwować ciśnienia, ale gorzej raczej nie jest.

Bonus #1

Może kogoś zainteresuje - w warsztacie leżały akurat koła z FF mk3 (zwykła wersja) i była okazja przymierzyć czy ten wzór felgi (16 cali) wchodzi na STkowe zaciski z przodu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widać - bez komplikacji. Koło musiało wrócić na montaż, więc nie zdążyłem już spisać #SN ani ET.

Bonus #2

Przy smarowaniu poliuretanów mechanicy zdradzili mi metodę jednego klienta na piszczące poliuretany - "Proszę nie smarować tylko wkleić na klej do śrub" :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

loockas

Cytat: enforte w 10.11.2017, 19:30Pierwsza odczuwalna zmiana - nowa opcja pakiet Komfort - masaż stóp, czyli mocniej wyczuwalne wibracje. Da się żyć. Z innych zmian - muszę trochę pojeździć żeby coś powiedzieć

Wibracje z czasem będą znacznie mniej wyczuwalne. U mnie jest już powiedzmy ok (ok 3kkm od montażu).

PyRsHaL

Loockas - w przypadku powerflexów dostępne są chyba tylko w jednym wariancie twardości niż te z FSV, które są dostępne w bodajże 3 (soft / medium / hard).

Do mnie właśnie w niedługim czasie wleci ta z średnią twardością ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

loockas

11.11.2017, 13:37 #14 Ostatnia edycja: 11.11.2017, 13:39 by loockas
A to nawet nie wiedziałem, że są w różnych. Ciekawe co mi Tomek wpakował :P Tak czy inaczej mówił, że na początku będzie wibrować i z czasem ustanie. Tak się też stało. Jaka by ta wkładka nie była, to jednak siedzi w gumie z oryginalnej łapy i ta się pewnie w mniejszym lub większym stopniu poddaje. Zmiana jak najbardziej na plus. Wkładka + short shifter odmieniła pracę drążka zmiany biegów.

btw. miło było wczoraj poznać. Niestety musiałem szybko uciekać. Może się kiedyś uda spotkać w ciągu dnia, bo bym sobie pooglądał tego Twojego potwora.