[Mondeo] kolektor, bocznikowy, przepustnica

Przeeemo30, 06.11.2018, 22:17 « poprzedni - następny »

Przeeemo30

06.11.2018, 22:17 Ostatnia edycja: 08.11.2018, 12:41 by sseebbaa1
1
w tylnej odmie jak ją odpiąłem z tyłu kolektora, znaczy nie wiem czy to odma ale chyba tak, jest cała w oleju, tam aż olej dosłownie pływa.
czy to normalne? jeśli nie to co z tym zrobić? - fota

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




2
co moge zrobicz kolektorem? w środku widać dużo syfu, wyczyścić ile się da? czym najlepiej?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




3
czy to żółte co nie czasem zawor odpowietrzania

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




4
w tej małej czerwonej odmie jak chciałem przepuścić powietrze wprowadzając je ustami to aż bulgotał olej.
wobec tego czy ten grzybek dalej (nie wiem jak to sie nazywa) nie nadaje się może to wymiany?
jesli koszt nie duzy to moze warto zainwestowac? oczywiście odme przeczyszcze

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




5
bocznikowego jak naciskam na ten grzybek w doł  to jest takie skrzypienie i chrobotanie, po prostu idzie z oporem i on moze byc przycyzna braku płynnych obrotów przy ruszaniu.
mam używke i nowy zamiennik, co lepiej wsadzić? obawiam sie że używka moze byc też zła bo kupielm ja za okolo 80zł jakis czas temu (niewiele to zmienilo w obrotach),
ale pytanie jak ją przetestować czy jest dobra? w ogóle można tak naciskać w środku bocznikowego?
nie uszkodzi go to? powinno to chyba chodzić płynnie?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




6
uszczelki widze sa chyba w dosc dobrym stanie, dosc sprezyste sa te wykuklosci ktore wystaja.
kolega mi zasilikonował dodatkowo wczesniej niestety, wiec pytanie czy moge zostawic je tylko to obczyscic i ewentualnie tez dac silikonu czy lepiej nowe?
nie wiedzialem i kupiłem tylko jedna uszczelke, a sie okazuje ze tu sa dwie :)


7
jak dobra sie do przepustnicy? czy ta srubka odkresic? chce ja dokladnie wyczyścić a przy okazji zrobić thin blade

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




8
na tym zdjeciu widac ze ta srubka nawet nie dotykala tej łopatki, w związku z czym tak małe zmiany co robilem ta srubką nie poprawiały pracy przepustnicy, ciagle ona się przytykała.
teraz widzę o co chodzi i po prostu dokręciłem tą śrubkę aby minimalnie dotykała tej łopatki, przez co przepustnica sie juz nie zacina.
tak zostawić? to mogło być głównym problemem

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




9
uszczelka się już chyba nie nadaje? dociąć z płyty teflonowej PTFTE?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




10
co jeszcze można zrobić/kupić, aby potem roboty nie robić 2x? mam rozkreocny gorny kolektor


Alek

06.11.2018, 22:59 #1 Ostatnia edycja: 08.11.2018, 12:49 by sseebbaa1
Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:171
w tylnej odmie jak ją odpiąłem z tyłu kolektora, znaczy nie wiem czy to odma ale chyba tak, jest cała w oleju, tam aż olej dosłownie pływa.
czy to normalne? jeśli nie to co z tym zrobić?
Niestety w miarę normalne, można okresowo czyścić albo zrobić catch tank.
Ta odma idzie od separatora oleju, którego demontaż wymaga zdjęcia głowic, zakładam że nie chcesz iść w tą stronę :)

Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:172
co moge zrobicz kolektorem? w środku widać dużo syfu, wyczyścić ile się da?
Gumowe rękawiczki, szmata i benzyna ekstrakcyjna, tudzież szprej do odtłuszczania hamulców, filozofii nie ma


Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:173
czy to żółte co nie czasem zawor odpowietrzania
Na moje oko to jest czujnik temperatury płynu chłodniczego

Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:174
w tej małej czerwonej odmie jak chciałem przepuścić powietrze wprowadzając je ustami to aż bulgotał olej.
wobec tego czy ten grzybek dalej (nie wiem jak to sie nazywa) nie nadaje się może to wymiany?
jesli koszt nie duzy to moze warto zainwestowac? oczywiście odme przeczyszcze
Tenże "grzybek" jest na listwie paliwowej.
Nie słyszałem żeby komuś zdechł od upaćkania olejem, wyczyścić nie zaszkodzi. Może ktoś mądrzejszy pojaśni bardziej.

Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:175
bocznikowego jak naciskam na ten grzybek w doł  to jest takie skrzypienie i chrobotanie, po prostu idzie z oporem i on moze byc przycyzna braku płynnych obrotów przy ruszaniu.
mam używke i nowy zamiennik, co lepiej wsadzić? obawiam sie że używka moze byc też zła bo kupielm ja za okolo 80zł jakis czas temu (niewiele to zmienilo w obrotach),
ale pytanie jak ją przetestować czy jest dobra? w ogóle można tak naciskać w środku bocznikowego?
nie uszkodzi go to? powinno to chyba chodzić płynnie?
Powinno chodzić płynnie. Co do zasady, dałbym nowy zamiennik, jest to rzecz którą w tym aucie wymieniasz mniej więcej jak tarcze hamulcowe.
Widzę że jesteś nowy na forum. Jest taki program (ło dziwo darmowy) jak Forscan, i tenże posiada procedurę serwisową
która ocenia procentowo sprawność układu regulacji wolnych obrotów, w tym zaworu bocznikowego.
Z drugiej strony, wadliwy zawór bocznikowy powoduje po pierwsze buczenie, po drugie gaśnięcie przy zejściu na jałowe obroty; najczęściej.
Nie znalazłeś innych nieszczelności w dolocie? To by tłumaczyło lepiej twój objaw, klasycznym punktem są kolanka odm na pokrywach zaworów,
pękają od wewnątrz zgięcia; sprawdź i daj znać, jest na to dobry patent w razie czego.

Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:176
uszczelki widze sa chyba w dosc dobrym stanie, dosc sprezyste sa te wykuklosci ktore wystaja.
kolega mi zasilikonował dodatkowo wczesniej niestety, wiec pytanie czy moge zostawic je tylko to obczyscic i ewentualnie tez dac silikonu czy lepiej nowe?
nie wiedzialem i kupiłem tylko jedna uszczelke, a sie okazuje ze tu sa dwie
Chodzi Ci o uszczelki między górnym a dolnym kolektorem dolotowym? Nie słyszałem żeby ktoś zalecał silikonowanie.

Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:177
jak dobra sie do przepustnicy? czy ta srubka odkresic? chce ja dokladnie wyczyścić a przy okazji zrobić thin blade
Motylek odkręcasz zwyczajnie z dwóch śrub. Ośkę trzyma ten okrągły klips, który trzeba "wypstryknąć" mały płaskim śrubokrętem; przy okazji dobrze byłoby go nie zgubić...
Lektura zalecana:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg57341.html#msg57341
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg59857.html#msg59857
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg60203.html#msg60203

Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:178
na tym zdjeciu widac ze ta srubka nawet nie dotykala tej łopatki, w związku z czym tak małe zmiany co robilem ta srubką nie poprawiały pracy przepustnicy, ciagle ona się przytykała.
teraz widzę o co chodzi i po prostu dokręciłem tą śrubkę aby minimalnie dotykała tej łopatki, przez co przepustnica sie juz nie zacina. tak zostawić? to mogło być głównym problemem
U mnie też nie dotyka i jest ok, generalnie bocznikowy powinien sobie poradzić z nakarmieniem silnika przy zamkniętej przepustnicy.
Jeżeli lepiej pracuje w takim ustawieniu to tak zostaw.

Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:179
uszczelka się już chyba nie nadaje? dociąć z płyty teflonowej PTFTE?
Po mojemu nie jest źle, ale satysfakcja z wycięcia nowej na pewno jest bezcenna ;)


Cytat: Przeeemo30 w 06.11.2018, 22:1710
co jeszcze można zrobić/kupić, aby potem roboty nie robić 2x? mam rozkreocny gorny kolektor
To: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/152399-Dyskusja-dot-artyku%C5%82u-quot-Silikonowe-kolanka-odmy-quot?highlight=marsil
Jak masz zdjęty, możesz sprawdzić czy nie pocą się uszczelki pokryw zaworów.
Jeżeli masz auto krótko, sprawdziłbym też stan tylnych świec zapłonowych, majstry często lecą w kulki i wymieniają tylko przednie. Pamiętam o prawidłowym dokręceniu.
Przy składaniu przypilnuj żeby zawór odprowadzania oparów był sensownie przymocowany i nie latał po całej okolicy, jak masz super zapał to możesz też przeczyścić jego przewody.

Przeeemo30

07.11.2018, 00:04 #2 Ostatnia edycja: 08.11.2018, 12:51 by sseebbaa1
1
chce zrobić właśnie casch tanka ale raczej myslałem że tylko od skrzyni korbowej, bo wydawało mi się że stamtad najwięcej syfu idzie, ale jak się teraz okazuje to z tej odmy separatora jest miazga.
to można cash tanka z filterkiem wziac i doprowadzic tam 2 odmy tak? bo juz z powrotem do dolotu nie chce podlaczac aby nie syfić.
i wtedy trzeba zaślepić dziury tylko, w przypadku tej odmy separatora dziure w kolektorze, tak? rozumiem ze to normalny praktykowany zabieg?

2
banalne pytanie, ale w kolektorze nie ma tam w środku już nic i mozna zalac to nawet benzyna na noc i potem jakims "szarpidrutem" to poczyścić w środku?
ogólnie czytam ze to tragedii nie ma z takim nagarem, u mnie nie ma go tak duzo, ale poczyszcze

5
kupiłem u marsila dwa kolanka, jeden od skrzyni korbowej, drugie z tyłu do kolektora co idzie. mowa o tych odmach idących do dolotu. fakt ta od skrzyni korbowej miała sparciałe.
innych kolanek nie kojarzę, jest ich więcej?

6
no właśnie nie wiem po co mi silikonował. czyli bez tego zakładać? spoko

7

10
a jak sprawdzić czy nie pocą się uszczelki pokryw zaworów? chętnie to zrobię
świece miałem wymieniane 15tys km, od razu po zakupie, wraz z kablami. robił to dobry znajomy, zrobił na pewno, bo posilikonował mi te uszczelki klektora :).
też myślałem czy nie wymienić. drogie to to nie jest... a gaz planuje zakładać jak go troche ogarne i nie bedzie problemów
"Przy składaniu przypilnuj żeby zawór odprowadzania oparów był sensownie przymocowany i nie latał po całej okolicy, jak masz super zapał to możesz też przeczyścić jego przewody."
- widać go na którymś ze zdjęć? i jego przewody? nie wiem o co chodzi

A tak przy okazji jak mam Cię Alek już "na muszce", zrobiłeś w swoim STeku jakieś zabiegi odnośnie obniżenia temperatury oleju?
obawiam się o panewki, raz przeciągnąłem wymianę oleju za długo i w ogóle dużo się pisze (seebaa) o temperaturze, seebaa1 porobił sporo zabiegów w swoim aucie.
niektóre wymagaja sporo zachodu i gotówki, dlatego zapytuję jak Ty podchodzisz do tego zagadnienia.
wywaliles piecyki, dales chlodnice oleju, wywaliles katy? cokolwiek? ludzie praktykują coś w tym kierunku?

Alek

07.11.2018, 00:55 #3 Ostatnia edycja: 08.11.2018, 12:54 by sseebbaa1
Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:041
chce zrobić właśnie casch tanka ale raczej myslałem że tylko od skrzyni korbowej, bo wydawało mi się że stamtad najwięcej syfu idzie, ale jak się teraz okazuje to z tej odmy separatora jest miazga.
to można cash tanka z filterkiem wziac i doprowadzic tam 2 odmy tak? bo juz z powrotem do dolotu nie chce podlaczac aby nie syfić.
i wtedy trzeba zaślepić dziury tylko, w przypadku tej odmy separatora dziure w kolektorze, tak? rozumiem ze to normalny praktykowany zabieg?
Usystematyzujmy. Odmy są trzy, z przedniej pokrywy zaworów, z tylnej pokrywy zaworów i trzecia z separatora/skrzyni korbowej.
Sebastian przykładowo ma wszystkie 3 bezpowrotnie wpięte w catchtank i zaślepione pozostałe otwory.
Ja tego nie przerabiałem jeszcze, ale się ku temu skłaniam.

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:042
banalne pytanie, ale w kolektorze nie ma tam w środku już nic i mozna zalac to nawet benzyna na noc i potem jakims "szarpidrutem" to poczyścić w środku?
ogólnie czytam ze to tragedii nie ma z takim nagarem, u mnie nie ma go tak duzo, ale poczyszcze
W samym gołym kolektorze, nie ma ani czujników ani gum itd.
Co do "szarpidruta", musisz się upewnić że nie zostawisz żadnych metalicznych opiłków, stąd ja na przykład preferowałbym
szmatę, względnie szczotkę ale nylonową.

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:045
kupiłem u marsila dwa kolanka, jeden od skrzyni korbowej, drugie z tyłu do kolektora co idzie. mowa o tych odmach idących do dolotu. fakt ta od skrzyni korbowej miała sparciałe.
innych kolanek nie kojarzę, jest ich więcej?
Największym problemem są kolanka na pokrywach zaworów, jest ich 2 szt., jedno na przedniej, drugie na tylnej.

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:0410
a jak sprawdzić czy nie pocą się uszczelki pokryw zaworów? chętnie to zrobię
Optycznie, blok powinien być czysty

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:04widać go na którymś ze zdjęć? i jego przewody? nie wiem o co chodzi
O tego dziada chodzi:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.google.pl/search?q=st220+evap+valve&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_icyN-sDeAhWPwosKHWMWBCUQ_AUIDigB&biw=1280&bih=579#imgrc=UfAIMoie32kPNM:

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:04zrobiłeś w swoim STeku jakieś zabiegi odnośnie obniżenia temperatury oleju?
Tak

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:04niektóre wymagaja sporo zachodu i gotówki
Wymiana panewek i szlif wału wymaga więcej ;)
Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 00:04dlatego zapytuję jak Ty podchodzisz do tego zagadnienia. wywaliles piecyki, dales chlodnice oleju, wywaliles katy? cokolwiek? ludzie praktykują coś w tym kierunku?
Ogólny konsensus, który zresztą popieram, jest taki że przegrzewanie się oleju jest istotnym problemem dla naszych aut. U siebie mam chłodnicę oleju z termostatem. Nie mam jeszcze przypiętego monitoringu parametrów, ale ciekawostka jest taka, że olej wyrzuca tyle ciepła, że jadąc przez dłuższy czas 200km/h, chłodnica oleju przegrzewa chłodnicę klimy i klima przestaje chłodzić (chłodnica oleju jest przed chłodnicą AC). Obecnie przebudowuję wydech, katalizatory wyrzucam z komory silnika i sportowe montuję w tunelu pod autem, do tego całość od głowic do katalizatorów będzie zabandażowana. Co najmniej kilka St220 w Polsce też ma chłodnice oleju, część z nich ma zapewne wycięte katalizatory dla uproszczenia.

Przeeemo30

07.11.2018, 01:52 #4 Ostatnia edycja: 08.11.2018, 12:56 by sseebbaa1
chodzi o tego wywijasa który jest złożony z dwóch węży - to zawór odprowadzania oparów? ok przeczyszczę go
moje kolanka od odem są malutkie, takie wiesz, łączniki tylko o długości kilku cm, wiec nie wiem czy o tych samych kolankach mówisz. możesz też fote zapodać?
wpisujac pokrywa zaworów wyskakuje to np:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.google.pl/search?q=st220+pokrywa+zawor%C3%B3w&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOtcfJ3sTeAhWO_CoKHQPeCwoQ_AUIDigB&biw=1366&bih=626
czyli czy coś nie cieknie z tej pokrywy? cieknie mi z miski na pewno. z pokrywy raczej nie, ale sie przyjrze.

ile kosztuje montaż chłodnicy oleju? jest jakiś post o tym? sam chyba tego nie zrobie.

Alek

07.11.2018, 11:44 #5 Ostatnia edycja: 07.11.2018, 11:52 by Alek
Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 01:52moje kolanka od odem są malutkie, takie wiesz, łączniki tylko o długości kilku cm, wiec nie wiem czy o tych samych kolankach mówisz. możesz też fote zapodać?
Chodzi właśnie o te malutkie, reszta nie pęka

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 01:52wpisując pokrywa zaworów wyskakuje to
Dobrze wyskakuje, zobacz czy na łączeniu między pokrywami a głowicą nie jest wypocony olej

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 01:52cieknie mi z miski na pewno. z pokrywy raczej nie
Tutaj jest jeszcze taki temat, że w st220 olej uzupełnia się stosunkowo często (jako że jest wydmuchiwany), i większości kierowców zdarza się chwila słabości i uzupełniają olej bez lejka chlapiąc olejem po silniku. Taki ślad utrzymuje się potem bardzo długo i powoli migruje w dół. W związku z tym proponuję Ci ocenić na spokojnie i na ostrożnie, czy to co uważasz za wyciek; przykładowo z miski, to nie jest przypadkiem upaćkany silnik od uzupełniania oleju.

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 01:52ile kosztuje montaż chłodnicy oleju? jest jakiś post o tym? sam chyba tego nie zrobie.
Chłodnice masz na przykład tutaj: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://fmic.pl/641-chlodnice-oleju-jrspec
U Sebastiana na temacie, masz dość wyczerpujący opis tego co i jak: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.0.html patrz dział "Chłodzenie silnika"
Gdybyś montował to Marsil robi kompatybilny przewód wody do ominięcia wymiennika ciepła, nie musisz wtedy szukać na szrocie.
W zasadzie trudność polega na znalezieniu krótszego króćca do montażu filtra, poprawnym uszczelnieniu całości, i dorobieniu stelaża pod wymiar wybranej chłodnicy.
A tutaj możesz wyszydzić mój druciarski montaż chłodnicy ;) : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,5946.msg66985.html#msg66985

sseebbaa1

07.11.2018, 12:26 #6 Ostatnia edycja: 07.11.2018, 12:39 by sseebbaa1
Przeeemo30 - już nie odpisywałem na Twoje zapytanie, bo Alek zrobił to nawet lepiej :)

To co mógłbym dodać, to tylko, że przy poprawianiu chłodzenia tego silnika należy zrobić zarówno chłodnicę oleju, jak i wyciąć decaty.
Jeżeli natomiast nie możesz ze względów finansowych zrobić obu modyfikacji jednocześnie, to zrób chłodnicę oleju. Jest to bowiem tańsza modyfikacja.
Nie rozwiązuje ona problemu, bo silnik ciągle jest nagrzewany przez katalizatory, ale przynajmniej jest wówczas jakieś urządzenie, które sprawnie stara się to ciepło usunąć - czyli właśnie chłodnica oleju.
Chłodnica usuwa ciepło z oleju o niebo sprawniej niż żałosny wymiennik ciepła pod filtrem (wymiennik ciepła ma jakąś tam sprawność tylko przy bardzo niskich obrotach lub nawet na biegu jałowym; wtedy przepływ oleju jest wolniejszy i ma on szansę trochę się schłodzić).
Ale pamiętaj, że chłodnica nie do końca rozwiązuje problem. Swoim spostrzeżeniem z klimatyzacją Alek zauważył (i opisał to), jak dużo ciepła stara się oddać na zewnątrz chłodnica oleju. To pokazuje jak duży jest to problem temperaturowy.

Wycięcie katalizatorów jest lepszym posunięciem, ale i z reguły droższym. Ponieważ jest tutaj koszt nie tylko samych decatów, ale i od razu powstaje konieczność zamontowania jakichś innych dwóch katalizatorów, najlepiej sportowych jak np. Magnaflow 59925 lub coś w tym stylu.

A. Jeszcze jedno. W zasadzie możesz zamontować podstawkę pod filtr oleju bez usuwania wymiennika ciepła. Będzie to jeszcze tańsze i prostsze, bo nie będziesz musiał szukać króćca pod filtr i innych węży wody. Minusem będzie to, że nie będziesz mógł w przyszłości np. zamontować czujnika temperatury oleju na kolejnej podstawce, bo już to się nie zmieści.
Kolega Bobson tak właśnie u siebie zrobił, że zamontował wyjście na chłodnicę bez usuwania wymiennika ciepła:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3822.msg59486.html#msg59486
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Przeeemo30

Interesuje mnie najtańsze rozwiązanie, więc skłaniałbym się ku temu aby wymiennik zostawić.
Czy samo wywalenie katów nie załatwia sprawy, w końcu to one nagrzewają mocno silnik? Lub sama wymiana na mniejsze, sportowe katy?
Więc kosztowo, chłodnica oleju 200-500zł + montaż. Zaś operacja z katalizatorami to robocizna pewnie sporo, pytanie ile? Do tego decaty 700 i katy sportowe z 800 - to ze 2000zł jak nic, bo sam spawać nie będę. Wiecie, nie chcę urazić fanów STeka, ale ja się zaczynam zastanawiać na ile jest sens pchać aż tyle w dość stary samochód z 2002r i go ulepszać. Vectra 3.2 v6 chyba nie ma tego typu problemów? Choć tam pewnie są inne, doczytałem się o problemach z katami, że się zapychają.
Jak widzę co trzeba zrobić przy tym aucie aby cieszyć się większym prawdopodobieństwem bezawaryjności, to trochę zaczynam się zastanawiam nad zmianą auta, choć STek ma to coś i nie chciałbym tego robić, dlatego dłubię i robię przy nim na tyle ile potrafię i dbam. Jak wymienię olej i zdejmę miskę, sprawdzę stan panewek, jeśli będą w złym stanie, sprzedam auto i tyle. Pytanie, czy po zdjęciu miski mam dojście także do panewek głównych? Może po prostu ich wymiana (jeśli będą w złym stanie) zmniejszy prawdopodobieńśtwo obrócenia panewki? Pytanie ile kosztowałoby kompletna wymiana panewek, co trzeba zdemontować? Od góry trzeba dojść do głównych panewek?

Alek

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 12:52więc skłaniałbym się ku temu aby wymiennik zostawić.
Jeżeli jest chłodnica oleju, to wymiennik nie specjalnie jest potrzebny

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 12:52nie chcę urazić fanów STeka
Ja tam czuję się urażony :P

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 12:52Vectra 3.2 v6 chyba nie ma tego typu problemów?
Za to ma problem ze skręcaniem :P  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=M1OBqrfIQOM

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 12:52doczytałem się o problemach z katami, że się zapychają.
Chyba można śmiało założyćże wszystkie katalizatory z tego okresu, z takimi przebiegami będą miały taki problem

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 12:52Jak widzę co trzeba zrobić przy tym aucie aby cieszyć się większym prawdopodobieństwem bezawaryjności, to trochę zaczynam się zastanawiam nad zmianą auta
Wiesz, to też nie jest tak że jak będziesz normalnie jeździć to nagle, z nienacka, panewki wystrzelą Ci przez maskę. To jest temat jeżeli chcesz od tego samochodu wymagać dużo.

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 12:52Może po prostu ich wymiana (jeśli będą w złym stanie) zmniejszy prawdopodobieńśtwo obrócenia panewki?
Moim skromnym zdaniem, wymiana panewek nie poprawi nic, bo problemem jest to że przegrzewa się olej (w pewnych warunkach), a nie że panewki są jakieś niepełnosprawne.

sseebbaa1

07.11.2018, 13:34 #9 Ostatnia edycja: 07.11.2018, 13:50 by sseebbaa1
Do niedawna wszyscy jeździli swoimi ST220 i przyjmowali za pewnik, że prędzej czy później musi coś się wydarzyć z panewkami, bo tyle było przypadków.
Mimo to jeździli i cieszyli się wyśmienitym prowadzeniem (którego nie znajdziesz w Vectrze)
- jest to zaleta, której nie otrzymasz w innym aucie, bo i innym producentom samochodów z tamtego okresu nigdy nie udało się dogonić Forda pod tym względem.
Obecnie znalazłem wyjaśnienie przyczyny padania panewek w tym konkretnie silniku i przedstawiłem rozwiązanie, o którym napisałem wcześniej.
A przecież już zamontowanie samej chłodnicy oleju za łącznie kilkaset złotych rozwiązuje w dużej części poważną wadę fabryczną.
Chciałbym, aby w innych samochodach tak poważne wady (jak padające panewki) dało się rozwiązywać za zaledwie klika stówek.
Nie zastanawiaj się tylko montuj chłodnicę oleju. No i nie zastanawiaj się nad zmianą auta :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Panewki wypadałoby sprawdzić dlatego, że do tej pory ten silnik jeździł bez odpowiedniego chłodzenia oleju.
Czyli jak zamontujesz chłodnicę to już nie będzie się przegrzewał olej, ale nadal nie wiadomo, czy panewki nie są już porysowane.
Rysy na panewce tak naprawdę zmniejszają powierzchnię roboczą panewki.

Panewki korbowodowe z reguły mocniej obrywają przez słabe smarowanie, a jednocześnie da się je wymienić od spodu, przez odkręconą miskę.
Skoro miska i tak przecieka i będzie ściągana, to tym bardziej sprawdź stan panewek korbowodowych.
Tylko musi to być kumaty mechanik, aby nie popsuł korbowodów, które są łamane.
Nie tylko trzeba pilnować, aby stopka trafiła do tego samego korbowodu, ale nawet nie można zamienić strony tej stopki
- pęknięcia muszą trafić idealnie na swoją drugą część pęknięcia.
I nawet delikatne uszkodzenie powierzchni pęknięcia (np. śrubokrętem lub przez nierównoległe dokręcanie) może spowodować, że
korbowodu nie da się już ciasno skręcić i będzie do wyrzucenia.

Miejsce "łamania" korbowodu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Druga strona tego łączenia:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Przeeemo30

07.11.2018, 14:30 #10 Ostatnia edycja: 07.11.2018, 14:33 by Przeeemo30
nie padła odpowiedź czy od strony miski dojdę do wszystkich panewek? :)
aha, no i gdize je dostac, bo o ile korbowodowe ostatnio na allegro były, to z tymi głównymi chyba wiekszy problem i w necie też nie znalazłem.
Alek, nie chciałem, serio, wiem, że mogło zaboleć. :)
Przez pare tygodni byłem nastawiony na vectre 3.2, ale jak dowiedziałem się o ST to w niedługim czasie jak tylko pojawił się egzemplarz niedaleko, pojechałem i wziąłem. za 9k, włożyłem w niego z 3k i jestem z niego zadowolony. znam zalety, zawieszenie i prowadzenie, filmik tego słynnego znawcy smaochodowego z ameryki też pokazał wiele o tym aucie, dlatego go wziąłem.
dzięki Seebaa za motywacje, tego chyba potrzebowałem. i prawdopodobnie własnie tak zrobię, że zamontuję chłodnicę i sprawdzę panewki, a potem się zobaczy. nie wiem tylko czy sam dam radę z tą chłodnicą... zrobiłbym ją tak jak bobson, tylko nie opisane tam jest dokładnie jak on dołączył to do tego filtra, czy tam trzeba jakąś dziurę wywiercić, coś spawać? moglibyście to krótko opisać, ale nieco bardziej szczegółowo dla takiego zupełnego laika jak ja? albo dałbym to do roboty mechaniorowi, tylko pytanie co mu przygotować.

Alek

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 14:30
Alek, nie chciałem, serio, wiem, że mogło zaboleć. :)
Oj tam, jaki boli to znaczy że żyjesz :P

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 14:30Przez pare tygodni byłem nastawiony na vectre 3.2, ale jak dowiedziałem się o ST to w niedługim czasie jak tylko pojawił się egzemplarz niedaleko, pojechałem i wziąłem.
A więc odrzuciłeś fałszywych proroków i podążyłeś w stronę światła

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 14:30tylko nie opisane tam jest dokładnie jak on dołączył to do tego filtra, czy tam trzeba jakąś dziurę wywiercić, coś spawać?
Nic nie spawiesz i nic nie wiercisz. Termostaty są w formie podstawek pod filtr oleju, składasz jak klocki lego. Termostat jest na drugim zdjęciu Sebastiana z ostatniego postu. Pamiętaj żeby wziąć taki z adapterem na gwint M22x1.5.

Przeeemo30

07.11.2018, 16:27 #12 Ostatnia edycja: 08.11.2018, 01:54 by Przeeemo30
ok, doczytam dokładniej jeszcze posty seby i zadam konkretne pytania, co by Was nie trudziń nadaremno
dzięki za cenne rady

« Dodane: 08.11.2018, 01:54 »

Czyli po zdjeciu miski jest dojscie tylko do panewek korbowodowych i to one sa najbardziej newralgicznym punktem? Zatem jak beda zjechane to od razu wymienic? Chcialbym to zrobic sam. Rozumiem ze nie mozna pomylic tych koncowek. Sam zrobie to powoli i starannie. Łysy na yt robi taka operacje tylko zle dokreca koncowki bo z jednej strony najpierw a potem z drugiej a przeciez trzeba raz z jednej troche raz z drugiej, miarodajnie. Musze tez miske dokladnie wyczyscic. Dam chyba rade to zrobic? Te panewki z linka co na maila Ci wyslalem beda ok Seba?

Zas co do chlodnicy, tez chce zrobic tylko mozeciw mi łopatologocznie napisac co kupic?
Chlodnica ilu rzedowa przynajmniej? Wystarczy 13rzedowa co podal bobson: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.aliexpress.com/item/EPMAN-OIL-COOLER-FILTER-SANDWICH-PLATE-THERMOSTAT-ADAPTOR-AN8-FITTINGS-3-4-16-UNF-EP-OL0404/32367071312.html ?
Podstawka z termostatem taka tez chyba bedzie dobra cp Bobsona Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.aliexpress.com/item/Universal-Black-13-Row-10AN-Aluminum-Engine-Oil-Cooler-Transmission-Cooler-Racing-Oil-Cooler-Raditor-kit/1937880942.html
Pisales do ukladu chlodzenia bobsona "Wystarczy inny króciec do przykręcenia filtra oleju i inna rura idąca od pompy wody. Resztę masz już zrobione " wiec nie bede potrzebowal króćca z st200 jak zostawiam wymiennik? Choc ten krociec przeciez mozna zalatwic alr jaki waz do pompy wody inny to nie wiem.
Przewód olejowy do chlodnocy tp rozumiem jest standardowy rozmiar? 100 i 120cm jak zrobie od razu to bedzie juz sprawdzona dlugpsc alek?
Stelaz to rozumiem ze musze jakiegos spawacza zamotac aby mi to zrpbil na wymiar? Czy tez sa jakies gotowce do kupienia?
Alek wypisal co u siebie wykprzystal ale on wymiennik wywalil a ja chce zostawic. No chyba ze lepiej faktucznie wywalic?
Co wazne, nie chodzi mi aby redukowac koszta, jesli ma to sens wydam wiecej. Nie chce jednak komplikowac sobie roboty, nie wiem czy za bardzo ktps mi w tym temacie pomoze.
Niebawem zaloze temat o moim steku i opowiem co nieco wiecej.

sseebbaa1

Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 16:27Czyli po zdjeciu miski jest dojscie tylko do panewek korbowodowych i to one sa najbardziej newralgicznym punktem?
Tak.


Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 16:27Zatem jak beda zjechane to od razu wymienic?
:D


Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 16:27Rozumiem ze nie mozna pomylic tych koncowek. Sam zrobie to powoli i starannie.
Łysy na yt robi taka operacje tylko zle dokreca koncowki bo z jednej strony najpierw a potem z drugiej a przeciez trzeba raz z jednej troche raz z drugiej, miarodajnie.
Nie miarodajnie, a równomiernie :) No i bardziej chodzi o o równoległe dosunięcie obu części łamania, żeby nie było tak, że jedna śruba jakoś krzywo dociąga dolny element korbowodu. Mogłoby bowiem wówczas dojść do uszkodzenia powierzchni łamania.
Złamane elementy mają po prostu trafić idealnie w swoje nieregularne kształty i dopiero wtedy dokręcać wg. specyfikacji.


Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 16:27Te panewki z linka co na maila Ci wyslalem beda ok Seba?
Nie.
Potrzebujemy panewek King o numerze CR6751SI, z Ty mi wysłałeś linka do CR6751SI0.25
Istotny jest ten dopisek "0.25", bo on oznacza, że o tyle musi być mniejszy wał, aby panewki pasowały. Panewki są o tyle grubsze.
A proście mówiąc są to panewki na wał, który został już poddany pierwszemu szlifowi (i to ten szlif zmniejszył wymiar wału).


Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 16:27Chlodnica ilu rzedowa przynajmniej? Wystarczy 13rzedowa co podal bobson
Ja zastosowałem chłodnicę 19-rzędową. Myślę, że 13-rzędowa będzie aż nadto wystarczająca jeżeli usuniesz katalizatory. Ale jeżeli nie wywalasz katalizatorów, to chyba lepiej 19-rzędowa.
Jeżeli wyjście na chłodnicę jest z termostatem (a takie właśnie Ci sugerujemy i takie widać na moich zdjęciach), to nie ma ryzyka zbyt mocnego wychłodzenia oleju przez za dużą chłodnicę. Termostat będzie czuwał nad tym, aby nie puszczać oleju do chłodnicy, kiedy jego temperatura spadnie poniżej 85-90 st.C.
Zatem bez obawy możesz montować większą, bo różnica w cenie nie będzie znaczna, a wydajność "na zapas" się przyda.


Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 16:27wiec nie bede potrzebowal króćca z st200 jak zostawiam wymiennik?
Jeżeli zostawiasz wymiennik ciepła, to nie potrzebujesz innego króćca. Podstawkę przykręcasz wtedy pomiędzy wymiennik, a filtr.
Zestaw, który przychodzi z podstawką ma wszystko co potrzeba i tylko musi być to dostosowane do gwintu M22x1.5 (w treści oferty powinna być informacja o rozmiarze gwintu).
Nie potrzebujesz też wtedy innych węży do wody.


Cytat: Przeeemo30 w 07.11.2018, 16:27Stelaz to rozumiem ze musze jakiegos spawacza zamotac aby mi to zrpbil na wymiar? Czy tez sa jakies gotowce do kupienia?
Gotowych stelaży niestety nie ma. W swoim temacie wstawiłem kilka fotek tego mojego stelaża, który wymyślił mechanik.
Alek na podstawie tych zdjęć sam zrobił sobie stelaż, a więc da się! :D


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Przeeemo30

08.11.2018, 13:09 #14 Ostatnia edycja: 08.11.2018, 16:59 by Rijndael
ten uśmieszek oznacza, że to nie takie chop siup? czyli jeśli panewki są po szlifowaniu to ja nie wiem czy ten wał był szlifowany, i czy sam mam go szlifować, to tuaj chyba sie robi problem i lepiej to dać mechaniorowi?
na Ali są gotowe zestawy, ale chyba nie ma tam termostatu. przewody 1.4 i 1.6 - nie za długie?
przykłądowo taki zestaw byłby ok? czy lepiej kupić co bobson + 19 rzedowa chldonice i lepiej samemu spasować przewody?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.link

a jak dobrze poszuka to i ze stelażem znajdzie xD dałoby to rade zamontować czy nie bardzo?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.aliexpress.com/item/19-Row-Engine-Oil-Cooler-Kit-Fits-For-Subaru-Impreza-WRX-STi-06-07-EJ20-EJ25/32851888180.html?spm=2114.10010108.1000013.2.62864f4abvyi2p&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0&scm-url=1007.13339.99734.0&pvid=0a65af8e-54e4-41c8-b88c-b4f30f27d1fc