[Mondeo] błąd ABS - C1278 - mk3 ford st220

Przeeemo30, 15.11.2018, 10:50 « poprzedni - następny »

Przeeemo30

15.11.2018, 10:50 Ostatnia edycja: 15.11.2018, 11:16 by Przeeemo30

Objawia się to w ten sposób, że po odpaleniu auta i przejechaniu kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu metrów załącza się ABS (podczas jazdy!) czyli koła są blokowane chwilowo ABS-em, mimo braku hamowania czy uślizgu! A potem włączona jest kontrolka tego autka w uślizgu czyli ABS. Wywala mi takie błędy.
To co kojarzę w ostatnim czasie to wymiana szpilki w prawym tylnym kole - wulkanizator urwał szpilke przy wymianie koła i zmienił - nie wiem czy mogło mieć to wpływ, pewnie nie, ale wolę napisać.
A druga sprawa, to gdy sprawdzałem bocznikowego to podczas pracy silnika go odpiąłem. Prawdopodobnie od tego czasu mam tę kontrolkę. Nie wiem czy układ się jakoś zapowietrzył czy co? Jakoś to się odpowietrza?
Czytałem na ten temat w necie to sugerują czujnik skrętu, że jest uszkodzony. Jak myślicie?

Najbardziej niepokoi mnie błąd ABS - C1278.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/1.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/2.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/3.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/4.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/5.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/6.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/7.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.decoriva.smarthost.pl/bledy/8.jpg

« Dodane: 15.11.2018, 11:16 »

Przepraszam, to nie jest kontrolka z napisem "ABS", tylko ta kontrolka z samochodzikiem w uślizgu czyli prawdopodobnie to ESP (jestem laikiem, myli mi się to).
Ostatnio jakbym też lekkie drgania momentami na kierownicy odczuwał. Wiązałem to właśnie z tylnym kołem, że gościu coś źle może poskładał. On mi każde koło poprawiał bo jakoś źle założył wentyl że uciekało powietrze z wszystkich kół!
To co, do niego uderzać? A może koła dokręcić?

Alek

To nie jest kwestia bocznikowego. Wygląda na to że jest nie skalibrowany kąt skrętu kół. Jest na to procedura w ForSCANie, nie pamiętam w tej chwili jak się nazywa, mogę sprawdzić w weekend.

Przeeemo30

Jaka procedura? Na czym to polega? Cos klikne i samo sie naprawi? A kola nie sa zle przykrecone? Nie trzeba gdzie podjechac, na stacje czy zrobic zbieznosc czy ta samą kalibracje?
Przy okazji mam pytanie, jakie sruby powinno sie stosowac do oryginalnyvh felg i nieoryginalnyvh? W tej chwili na ori mam z ruvhomym stozkiem.

Alek

Cytat: Przeeemo30 w 15.11.2018, 18:40Jaka procedura? Na czym to polega? Cos klikne i samo sie naprawi?
Mniej więcej właśnie tak, będę w sobotę w domu to sprawdzę jak to się dokładnie nazywa. Czy się naprawi? Prawdopodobnie.

Cytat: Przeeemo30 w 15.11.2018, 18:40Nie trzeba gdzie podjechac, na stacje czy zrobic zbieznosc czy ta samą kalibracje?
Stacja może Ci ustawić zbieżność, ale raczej nie zrobi Ci kalibracji, ja przynajmniej się z tym nie spotkałem

Cytat: Przeeemo30 w 15.11.2018, 18:40Przy okazji mam pytanie, jakie sruby powinno sie stosowac do oryginalnyvh felg i nieoryginalnyvh? W tej chwili na ori mam z ruvhomym stozkiem.
Jedyne ograniczenie o którym wiem to żeby stosować śruby z tego samego materiału co felga, aluminiowe do aluminiowych, stalowe do stalowych. Mieszanie się mści.

Przeeemo30

W ostatnim czasie regulowałem kierownicę, także podczas jazdy.
W tej chwili jest podciągnięta mocno, chyba na maxa do kierowcy. Więc powrócić ją do tyłu znów i skasować błąd?

Alek

to co jest Ci dostępne jako kierowcy do regulacji położenia kierownicy nie ma nic wspólnego z tym błędem


Alek

Odpal Forscan, połącz z samochodem, jak się wszystko zgłosi, wchodzisz w procedury serwisowe ("Service functions", ikona klucza, piąta od góry) i uruchamiasz "Calibrate ESP sensors". Daj znać czy pomogło.

Przeeemo30

21.11.2018, 21:26 #8 Ostatnia edycja: 22.11.2018, 11:32 by Przeeemo30
Mam trase 500km w 2 strony i nie wiem czy bezpiecznie jest jechac autem.
Mam tez 2 problem. Wymienilem akumulator ale nadal mam miganie ledow, tak pulsuja i slychac silnik tez jakos nierowno pracuje. Po przejechaniu kilkunastu km problem ustaje. Altek?

« Dodane: 21.11.2018, 21:28 »

Dobra Alek, zrobie, moze nawet zaraz.
Przy 120 mam lekkie drzenie kiery.
Jakis taki stuk-dudniecie tez czasami mam gdzie kolo lewego tylnego kola jak wjade na nierownosc.
A ten facet co urwal mi szpilke czegos nie skoncil?

« Dodane: 22.11.2018, 11:32 »

Pomoglo Alek. Dziekuje.
Ale czy reflektory tez nie powinienem skalibrowac?  Wyskakuje taki komunikat aby to zrobic przy bledach z lampami wyladowczymi, jednak tam w opisie jest ze trzeba miec hakies narzedzia do regulacji reflektorow a ja tego przeciez nie mam.
Mam tez blad o alternatorze P1246 i aby uruchomic diagnostyke ladowania akumulatora. Gdzie to zrobic?

Alek

Cytat: Przeeemo30 w 21.11.2018, 21:26Ale czy reflektory tez nie powinienem skalibrowac?  Wyskakuje taki komunikat aby to zrobic przy bledach z lampami wyladowczymi, jednak tam w opisie jest ze trzeba miec hakies narzedzia do regulacji reflektorow a ja tego przeciez nie mam.

Podejrzewam że chodzi o ten przyrząd który mają na stacji kontroli pojazdów, który sprawdza geometrię strumienia światła. Nie znam za bardzo tematu.

Cytat: Przeeemo30 w 21.11.2018, 21:26Przy 120 mam lekkie drzenie kiery.
Sprawdź kolejno:
1. Wyważenie kół
2. Bicie tarcz hamulcowych
3. mniej prawdopodobne, ale jeżeli powyższe jest cacy to może łożysko podpory dłuższej półosi?

Cytat: Przeeemo30 w 21.11.2018, 21:26Jakis taki stuk-dudniecie tez czasami mam gdzie kolo lewego tylnego kola jak wjade na nierownosc.
Sprawdź kolejno:
1. Mocowanie linki hamulca ręcznego do podłużnego wachacza tylnego zawieszenia, taki klips metalowy z plastikową obejmą. Możesz do tego zdjąć koło albo wczołgać się pod samochód.
2. Tylny łącznik stabilizatora
3. Tuleje stabilizatora
4. Tuleje tylnej ramy pomocniczej (sanek) jeżeli to sedan albo hatchback
Nie są to duże tematy, dość popularne niestety. Ostatnie dwa można trwale wymieniając zakładając powerflex'y, ewentualnie insze poliuretany.

Przeeemo30

Dzięki Alek!
raz mi gościu na stacji kontroli powiedział że mam jakby źle zainstalowany właśnie tylny zacisk hamulca, coś takiego
mam też problem chyba z altkiem
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6090.new.html