Ford Fiesta MK8 ST3 2019 Agate Black

Darekptr, 31.03.2024, 21:04 « poprzedni - następny »

Darekptr

Teaser
Więcej informacji wkrótce :)

Darekptr

Dobra
Trochę to jednak zajęło.

Fiesta MK8 5D w wersji ST3, rok 2019, salon Polska (Autoplaza Warszawa) i jestem na papierze trzecim właścicielem, faktycznie drugim, w posiadaniu od września 2023, ale jezdna od lutego 2024. 10 godzin po odbiorze miałem przygodę i musiała odstać swoje zanim została sklejona z powrotem, brak AC po zakupie zrobił swoje (tak, nie zdążyła wrócić do domu, a nawet nie szalałem). Przebiegu 46k przy zakupie, obecnie 55k. Z pakietów dodatkowych na pewno ma Performance, nie ma panoramy, ostrzegania przed kolizją, BLISa, Edge Protectorów, jest jeszcze sprzed ery opcji ładowania indukcyjnego (nie jako akcesorium) i B&O schowanego w boczku bagażnika.

Mechanicznie musiałem zmienić przednie amortyzatory, są tam teraz Bilsteiny B6, to samo czeka niedługo tył bo jak to MK8, już ciekną. W planach jest kilka modów:
- Rozpórka kielichów zawieszenia od Forda (chciałem Carbonową, ale stwierdziłem, że skoro nie robię full send w innych miejscach, to ograniczę się do zwykłej)
- Wkład K&N
- Poduszka skrzyni biegów
- Intercooler (prawdopodobnie Airtec)
- Chłodnica oleju (Airtec robi fajny kit)
- Przewody hamulcowe w oplocie
Nie chcę dotykać softu tego auta, tryby jazdy i aktywny wydech robią wszystko czego w nim potrzebuję, chociaż nie powiem, jak ktoś przeszczepi zegary performance z Focusa ST do Fiesty to chętnie przytulę, bo obecnie tylko zegary Digital z polifta mają tą funkcję.

Wizualnie ogarnę sobie chlapacze od ST-Line, zestaw gumowych dywaników i ramki tablic z logiem Performance. Dojdzie też drugi zestaw kół jako zima, staną na feldze 17 calowej z ST2. Może kiedyś pojawi się trzeci komplet z semislickiem na felgach performance..

Idealnie chciałbym jeszcze uderzyć w temat audio, czyli dorobić Beosonic z polifta, a sam samochód wyciszyć, możliwe że same głośniki zostaną zmienione i przejrzana instalacja, bo czasem grają własnym życiem, o jakości tylnych nie wspominam.

Ile się legitymuje jeszcze nie wiem, planujemy z bratem skoczyć na hamownie, ale jego Volvo wskoczyło terminem w zabezpieczenia antykorozyjne więc na razie czekam.

Odbyłem też wycieczkę na Tor Łódź podczas czerwcowego Łódzkiego zlotu. Jak na moje jedyne doświadczenie pochodzące z simracingu bawiłem się świetnie, ale czasowo zawiodłem, dałem się pokonać o 3 sekundy dwóm ST220 i pewnie jeszcze wielu innym które w dobrych rękach powinny zostać zjedzone przez ten go-kart. Zostawmy czas 1.19.010 jako benchmark moich umiejętności i seryjnej Fiesty na mocno średnich oponach (przednia oś Pilot Sport 4 z 2021, tylna oś też Piloty ale z 2019). Wrzucam też moje wideo ze zlotu, poza timelapsem z wycieczki do Łodzi to jest też półtora przejazdu po torze, moje zarządzanie baterią zawiodło.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.


Pozdrawiam

Darekptr

Dorzucam też kilka innych zdjęć. Wgl zauważyłem, że to chyba jedyna zgłoszona na forum MK8 :)

Darekptr

Montaż Bilków B6 z tyłu zajął mi może 2:30h. Od razu jakość jazdy się poprawiła. Pod maskę nowa 5-Woda 20 i lecimy klepać kolejne 10 tysięcy. Opony chyba się już skończyły, bo Fiesta nie chce jechać idealnie, a hamownia jeszcze nie odwiedzona.

sseebbaa1

Dziękuję za zdjęcia i filmik z Toru Łodź. Przypomniałeś mi moje baaaardzo przyjemne wspomnienia z września 2019 kiedy brałem udział w takim Zlocie ST/RS.

Jeździliśmy po identycznej pętli, więc i onboard oglądnąłem z zainteresowaniem. No trochę musisz poćwiczyć zakręty, bo widać że późno wciskasz gaz, praktycznie dopiero wtedy gdy już całkowicie wychodzisz na prostą.

Auto super. Na początku myślałem, że 3 cylindry to trochę przesada w modelu ze znaczkiem ST, ale jest to jednak mocna jednostka i mam wrażenie, że trzy gary czasami brzmią lepiej niż cztery. Aż sam nie wierzę co mówię :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Darekptr

Opony są w takim stanie, że potrafią się po prostu ślizgać i z czasem jest to coraz bardziej wyczuwalne. Przy codziennym jeżdżeniu nie przeszkadza to jakoś mocno, ale na torze na pierwszej sesji pierwszy zakręt był przejechany na tyle ile pozwolił mi start, a na drugim okrążeniu już wyczułem podsterowność więc i swoją jazdę mocno ograniczyłem. Po zimie planuję dorwać komplet nowych opon, jak znów będzie zlot na torze, to mam nadzieję poprawić czasy.

Ja się śmieję, że mam teraz połowę Mondeo pod maską. Dźwięk jest po prosty inny. Osobiście przez 3 tygodnie zabawy MK7 polubiłem także jego R4, ale to R3 to jest cudeńko. Wszystkie feature'y z pudełka powodują, że to najlepsza Fiesta jaką Ford wypuścił (chociaż w sercu ST150). Palić mogła by delikatnie mniej, bo pali tyle co Focus MK3 z 1.5 EB 150KM (pod moją nogą 7-8 litrów zwykle). Szkoda, że świat idzie gdzie idzie, bo chciałbym zobaczyć MK9 lub nie wybebeszonego polifta (poliftowa MK8 ma mniej wyposażenia niż przedliftowa).

T

Cytat: Darekptr w 17.07.2024, 13:56Pod maskę nowa 5-Woda 20

5w20?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Darekptr

Jedyna zalecana przez producenta opcja. Jak jeszcze 1.6 Sigma miał w instrukcji info, że dopuszczalne jest nalanie 5W30, tak przy Dragonie nie ma tego. Trzymam się tego co przy Mondeo, Ravenol, tylko już nie FDS, a SFE. Na torze zakładając, że PIDy Forscana wskazują cokolwiek dobrze było maksymalnie 105 stopni.

T

Bardzo dziwne zalecenie jak na usportowione auto. Może z przyczyn ekologicznych? U mnie producent zaleca 5w30, ale wszyscy używają 5w50, bo jazda na "zalecanym" to krótka droga do remontu silnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Darekptr

Do ST220 też zalecano 5W30, wszyscy lali 5W50 bo katy, a później było masa krzyków, że 5W50 nie lepsze i morduje silnik w innych sposób.

Ja przejeździłem 3 lata na 5W30 w ST220, jest też człowiek co ma 540 tysięcy na tym oleju zrobione.

Rozwiązanie jest proste i niektórym znane, nie upalać wiecznie na krótkich dystansach, a jeśli już to w sesjach. To, że mam 200KM pod maską nie znaczy, że codziennie robię 0-100 na każdych światłach i za każdym skrzyżowaniem.
Jak wyjdę z progu na S8 to i później bujnę się podczas wyprzedzania to nic mu się nie stanie. To samo na torze, sesja 7 minut mu od razu krzywdy nie zrobi, a tyle co postoi między sesjami to akurat na kolejną.

T

Cytat: Darekptr w 25.10.2024, 12:07później było masa krzyków, że 5W50 nie lepsze i morduje silnik w innych sposób

W jaki?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Darekptr

Szukałem po grupie, ale konkretów znaleźć nie mogę, na pewno było kilka, może nie dosłownie, że morduje, ale takie same efekty byłyby na 5W30. Prawda jest taka, że trzeba po prostu umieć korzystać z auta, a większość zalała 5W50 i heja banana można upalać do odciny na zimnym. A dodatkowo 5W50 jeszcze dłużej osiąga temperaturę roboczą, więc to może być broń obusieczna. Wolę zostać przy swojej tłustej wodzie. To codziennie normalnie jeździ, a nie walczy na setne sekund.