Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200

gorilla666, 11.10.2010, 23:04 « poprzedni - następny »

eng

No jak to jak. Przykręciłem obudowę przepływki do odbudowy filtra z v6 ;) A może jesteś tą częścią zainteresowany? Z tym, że bebechy obudowy przepływki z mk2 zostały wygrzebane.

gorilla666

no to czegos nie łapie.......   odciełem wystajaca rure po przepływke z puchy mk3 ale ni w zab nie pasuje rura od mkI/II bo jest za duza srednica... nie wiem jak zes to pomiescil....musze jakas przejsciowke zrobic pomiedzy rura a pucha ,mam jednak obawy ze guma mi nie wejdzie bo i teraz jest mocno na styk :)
Adam  603-78-75-73

eng

Dopasowałem otwór do obwodu obudowy z mk2. Wygląda to mniej więcej tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



oczywiście bebechy od przepływki wygrzebałem.

gorilla666

no rozumiem tyle tylko ze otwor w ruze z mkI/II ma 80mm a dochodzi jeszcze szerokosc uszczelki i mocowania i wychodzi 100 mm a tyle niestety na wysokosc nie ma puszka...dlatego tez sie dziwuje jak zes to zmontowal :) szkoda ze juz zniszczylem obudowe jedna-wiec przeznacze ja do testow bo mam pare wizji :) jak polegnie moja na testach to zanabede twoja--jakis szacunkowy preir mozesz juz zucic-bede wiedzial czy z moja moge isc na całosc :)
Adam  603-78-75-73

MAG

Jak tam Adamie projekt?

Bo zastanawiam się delikatnie nad pewnym manewrem, którego "bohaterami" byłoby Mk3 V6 z padniętym silnikiem i bardzo ładny silniczek z ST200 (ale poniewaz mam RTS'a, to chciałbym raczej zachować ori instalkę i kompa od mk3).

jakie ewentualne kłopoty z takim swapem się wiążą???
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

gorilla666

podstawowe pytanie na jakim kompie ma latac ten motor ? bo jak od st200 to instalke silnika trza dosc mocno podłubac...no i aleterantor od mk2 zapodac bo w mk3 napieciem steruje kom silnika i tak prawde  mowic to najwiekszy problem jest to ładowanie bo teraz mam problem ze zgaszeniem lampki ładowania na desce a jest tam dioda......pali sie jeszcze ABS i ESP troche kłopotu z dolotem bylo z racji tego ze przeplywka tez od st200 ma pozostac(nie chcialem stozka)-generalnie  walaka NA RAZIE zawieszona bo mam pare innych tematow teraz do ogarniecia-najwazniejsze ze motor odpalil bo dosc dlugo czekal na te chwile :) jak bedziesz mial jakies pytania to wal temat w zasadzie swiezy wiec nic z pamieci raczej nie uleci
Adam  603-78-75-73

T

Cytat: MAG w 18.11.2010, 00:12
Bo zastanawiam się delikatnie nad pewnym manewrem, którego "bohaterami" byłoby Mk3 V6 z padniętym silnikiem i bardzo ładny silniczek z ST200 (ale poniewaz mam RTS'a, to chciałbym raczej zachować ori instalkę i kompa od mk3).

jakie ewentualne kłopoty z takim swapem się wiążą???
Przekładasz silnik, zamach, sprzęgło (chyba, że to w mk3 będzie w lepszym stanie to można zostawić), kolektory wydechowe, kolektory dolotowe, przepustnicę. Reszta zostaje z mk3 łącznie z wtryskami (spokojnie starczą na grubo ponad 200 KM). ECU nie ma sensu przekładać, będzie bez problemu jeździł na zwykłym, ew. można zrobić strojenie i to właściwie wszystko. Aha, jeśli silnik z ST200 nie jest z ostatnich kilku miesięcy produkcji to musisz przełożyć go wraz z rozrządem.

Jeśli zrobisz tak jak napisałem wyżej to jest to naprawdę prosta operacja, musisz tylko doliczyć koszty kilku uszczelek no i robocizny, myślę, że zamknie się to w kwocie ok. 2000 zł (ceny warszawskie).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

no chwileczke,pomalu,jaki jest sens wsadzic silnik st200 ze zwylkym(ciezkim) sprzeglem i kompem od zwyklego V6 ?

Adam  603-78-75-73

T

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:01
no chwileczke,pomalu,jaki jest sens wsadzic silnik st200 ze zwylkym(ciezkim) sprzeglem
Co masz na myśli pisząc o "ciężkim" sprzęgle? Zamach ST200 radziłem przełożyć, sprzęgło nie różni się zbyt wiele, ma tą samą średnicę. Oczywiście warto je przełożyć jeśli to z mk3 byłoby w gorszym stanie, ale tylko wtedy.

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:01
i kompem od zwyklego V6
A co jest takiego w ECU ST200, że warto je przekładać? Rozumiem, że sam tak zrobiłeś i się przy tym napracowałeś, ale zachowaj proszę trochę obiektywizmu. Sens tej operacji jest żaden. Mnóstwo roboty, rzeźby, cięcia wiązek, mnóstwo potencjalnych problemów, a efekt żaden. Jeśli już, to można zrobić strojenie.

Jeśli MAG zrobiłby tak jak radzę to miałby mk3 z silnikiem ST200 w takiej formie, jak mógłby wyjść z fabryki. Czyli absolutne zero rzeźby i nietypowych rozwiązań, a cała operacja nie byłaby trudniejsza (ani droższa) od włożenia do mk3 zwykłej V-ki z mk3.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

no wlasnie o zamach mi chodzilo(doczytalem ze ma zostac) co odo kompa ja to zrobilem z pelna premedytacja-chcialem miec altek z regulatorem (bezproblemowy) no i ori mape z st200,w instalce nie ma rzezby duzo pinow trzeba przelozyc na kostce wchodzacej do kompa,doszczepic "zasilania"altka  i wyseparowacpare kabelkow z wizki-szalu nie ma :)
pytanie np jak bedzie lataC st200 ze zwyklym Vkowy kompem i przepływka?przeplywka raczej pod motor jest robiona a nie pod kompa
Adam  603-78-75-73

T

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:40
no wlasnie o zamach mi chodzilo(doczytalem ze ma zostac) co odo kompa ja to zrobilem z pelna premedytacja-chcialem miec altek z regulatorem (bezproblemowy) no i ori mape z st200,w instalce nie ma rzezby duzo pinow trzeba przelozyc na kostce wchodzacej do kompa,doszczepic "zasilania"altka  i wyseparowacpare kabelkow z wizki-szalu nie ma :)
Sam mówisz, że jeszcze tego do końca nie ogarnąłeś, rzeźby jest przecież naprawdę sporo. ;) A co do map to nie są jakieś rewelacyjne, nawet uniwersalny bluefin np. bardziej przyspiesza zapłon niż ECU ST200, a indywidualnym strojeniem da się uzyskać na pewno jeszcze więcej.

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:40
pytanie np jak bedzie lataC st200 ze zwyklym Vkowy kompem i przepływka?przeplywka raczej pod motor jest robiona a nie pod kompa
Ale dlaczego miałby nie działać? Przecież to prawie identyczny silnik. Różnice pomiędzy nimi są znacznie mniejsze niż możliwości adaptacji ECU. Nawet 3.0 bez problemu pójdzie na zwykłym ECU z 2.5 (jeżdżą takie Cougary). Oczywiście trzeba zostawić wtryski z mk3, ale jak wspomniałem one spokojnie wystarczą na pewno do ok. 240 KM.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

Cytat: Tomasz w 18.11.2010, 13:52
Sam mówisz, że jeszcze tego do końca nie ogarnąłeś, rzeźby jest przecież naprawdę sporo. ;) A co do map to nie są jakieś rewelacyjne, nawet uniwersalny bluefin np. bardziej przyspiesza zapłon niż ECU ST200, a indywidualnym strojeniem da się uzyskać na pewno jeszcze więcej.
Ale dlaczego miałby nie działać? Przecież to prawie identyczny silnik. Różnice pomiędzy nimi są znacznie mniejsze niż możliwości adaptacji ECU. Nawet 3.0 bez problemu pójdzie na zwykłym ECU z 2.5 (jeżdżą takie Cougary). Oczywiście trzeba zostawić wtryski z mk3, ale jak wspomniałem one spokojnie wystarczą na pewno do ok. 240 KM.

Blufin ma wgrana na sztywno lekko ulepszona mape z ST200 co do strojenia to troszke koszty sa inne niz przerobienie instalki,jakby dlubal dolot/przepustnice,wydech itd wtedy bym zostawil ECU od mk3 i strojil a tak to nie widze sensu a przeciez wiadomym jest ze na komie mk3 od zwyklej Vki to poleci ale napewno nie  tak jak na fabrycznej mapie bo niestety kompa ma mape bazowa a korekty  wynikajace  np ze stylu jazdy,obciazen itd sa nieznacze wiec kiszka raczej z tego by była... wtryski zostawilem od ST200-generalniecala wiazka wtryskaowa z ST200 jest identyczna jak w V mk3   
Adam  603-78-75-73

MAG

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
Blufin ma wgrana na sztywno lekko ulepszona mape z ST200 co do strojenia to troszke koszty sa inne niz przerobienie instalki,jakby dlubal dolot/przepustnice,wydech itd wtedy bym zostawil ECU od mk3 i strojil a tak to nie widze sensu a przeciez wiadomym jest ze na komie mk3 od zwyklej Vki to poleci ale napewno nie  tak jak na fabrycznej mapie bo niestety kompa ma mape bazowa a korekty  wynikajace  np ze stylu jazdy,obciazen itd sa nieznacze wiec kiszka raczej z tego by była... wtryski zostawilem od ST200-generalniecala wiazka wtryskaowa z ST200 jest identyczna jak w V mk3   
Nie doczytaliśta Panowie  :D

Mam RTS'a z VTechu w ST220 (które idzie do sprzedania i raczej będe sprzedawał na ori programie, a nawet jak nie, to mogę za pewna opłatą, zresetować RTS'a), więc nie jest mi potrzebna dłubanina z wiazką  :/ , a koszt indywidualnego strojenia na hamowni na kolejnym programie dla RTS'a będzie napewno odczuwalnie niższy niż 1.000zł  ;)

Jesli będę się bawił z tym projektem (najpierw musi się sprzedać ST220), to przy wymianie silnika na ten od ST200, od razu wjadą kolektory wydechowe ze sportowym katem plus pełny nowy wydech, a w dolocie na pewno pojawi sie co najmniej przepustnica 65mm ....  :D

Generalnie mam wizję sleepera bez zadnych zewnętrznych zmian (przedlift), z wydechami schowanymi pod zderzakiem i najwyzej na 17-takch 225/45/17, albo ewentualnie 16-tkach 225/50/16  :evil:
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
Blufin ma wgrana na sztywno lekko ulepszona mape z ST200
Skąd te dane? Nie twierdzę, że są błędne, pytam z ciekawości...

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
co do strojenia to troszke koszty sa inne niz przerobienie instalki,jakby dlubal dolot/przepustnice,wydech itd wtedy bym zostawil ECU od mk3 i strojil a tak to nie widze sensu
Nie byłbym taki pewien. Strojenie to ok. 1000 zł. Jeśli zostawisz ECU z mk3 to nie potrzebujesz z ST200: alternatora, wtrysków, przepływki, wiązki no i samego ECU. Może coś jeszcze by się znalazło. Czyli po sprzedaży tych części dołożyłbyś do strojenia tylko trochę albo i nawet nie...

BTW, działa Ci ESP? ;)

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
a przeciez wiadomym jest ze na komie mk3 od zwyklej Vki to poleci ale napewno nie  tak jak na fabrycznej mapie bo niestety kompa ma mape bazowa a korekty  wynikajace  np ze stylu jazdy,obciazen itd sa nieznacze wiec kiszka raczej z tego by była...
No co Ty, te korekty są bardzo duże, problem w tym, że ECU nie potrafi chyba korygować dawek paliwa dla poszczególnych zakresów obrotów.

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
wtryski zostawilem od ST200-generalniecala wiazka wtryskaowa z ST200 jest identyczna jak w V mk3   
Jeśli dawałeś ECU z ST200 to musiałeś dać też wtryski z ST200... z kolei przy ECU z mk3 trzeba zostawić wtryski z mk3.

« Dodane: 19.11.2010, 11:19 »

Cytat: MAG w 18.11.2010, 21:56
Jesli będę się bawił z tym projektem (najpierw musi się sprzedać ST220), to przy wymianie silnika na ten od ST200, od razu wjadą kolektory wydechowe ze sportowym katem plus pełny nowy wydech, a w dolocie na pewno pojawi sie co najmniej przepustnica 65mm ....  :D
Turbo włóż. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

moj kolo rozmawial z gosciem z Superchipsa i ten stwierdzil ze to w zasadzie typowa mapa od st200 :)
co do strojenia to u mnie i dla mnie to tak  min 1500 za konkret robote sie kreci a ja wolalem zestaw fabryczny(przeplywka,komp,wtryski)


a ESP  nie dziala  :D bynajmniej na razie ,na kompie wyrzuca dwa błedy nieznane ESP i ABS
Adam  603-78-75-73