Witka,
piszę i czytam, a nie przywitałem się, nie ładnie. ;)
Cóż, auto na razie seria, zakupione w tamtym roku w lipcu, do tej poty zmieniane tylko pierdółki typu wewnętrzne strzaskane nadkola (plastikowe), zaślepka na hak, bo się zawieruszyła czy nakładki na śruby ramion wycieraczek. ;) Zalewana olejem z Forda, ale pod moimi skrzydłami co 8kkm leję tylko MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 5W-30.
Niedawno założyłem nowe EBC Turbo Groove oraz Green Stuffy, a na zaciski poszła czarna farba do zacisków, płyn oczywiście EBC DOT4 zalany nowiuśki, bo od nowości nie był zmieniany i sporo wilgoci w nim było.
Z planów to zewnętrzna stylistyka mnie średnio interesuje, bo podoba mi się seria, no może pomyślę o innych felgach, ale to temat na potem.
Najwcześniej chcę wstawić nowy IC i zrobić program. Nie chcę też szaleć, bo jak się wkręcę w to, jak w autodetailing to nie ręczę za siebie. ;) No może jeszcze downpipe i sportowy katalizator (jak ktoś coś może polecić to zamieniam się w słuch).
Wczoraj byłem na hamowni u hekka, który zrobił takie O.O oczy, ale to niżej napiszę. ;)
Kilka fotek od poprzedniego właściciela:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1310404349__1687718648.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1310404367__1687718648_3.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1310404403__p1050328.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1310404495__p1050325.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1310404381__1687718648_6.jpg)
Co uważniejsi użytkownicy widzą, że to auto ... prasowe. :D Dlatego wklejam kilka profesjonalnych fotek z gazet, ale TEGO auta:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1336598513__img_4129kopia.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1336598546__img_4147kopia.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1336598555__img_4153kopia.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1336598564__img_4254kopia.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1336843227__1264648625418.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1336843255__1264648625420.jpg)
No i kilka spy shotów z nowymi heblami:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1337239209__img_0153.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1337239238__img_0158.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1337239141__img_0161.jpg)
No i wspomniany powód wczorajszego zdziwka u hekka:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1337238477__focu_st_225.jpg)
Pozdr i do następnego!
P I Ę K N A !!!
Słyszałem ,że jesteś z Krakowa . Wpadnij czasem na jakiegoś spota do Tych/Katowic :)
Oczywiście odpowiednio wcześniej dam znać :D
Fajne auto, i wypluło serie :) Kojarzę to auto z FKP. Co do downpipe'a i de cat'a to jest szeroki wybór od millteka po mongoose, scorpio itp, różnią się dźwiękiem, ale opinie są podobne. Jezeli chcesz zachować pełną legalność auta to jakiś sportowy cat. Pzdr
Cytat: barti87 w 17.05.2012, 10:59Jezeli chcesz zachować pełną legalność auta to jakiś sportowy cat. Pzdr
...i jeśli przeszkadza Ci smród spalin wokół auta.
Fajna foka, podoba mi się w środku i widać że zadbana :)
Wynik z hamowni rewelacyjny, całkiem niezła baza do modów.
wilhelm, dzięki dzięki! Twoje wyniki też widziałem wczoraj. ;)
« Dodane: 17.05.2012, 12:08 »
Ok, mam pytanie. Czy taki zestaw zda egzamin:
http://www.teamtorquesteer.co.uk/engine/gen-3-airtec-60mm-core-focus-st-intercooler-upgrade.html
http://www.teamtorquesteer.co.uk/05-focus-st-milltek/milltek-sport-focus-st225-hi-flow-sport-cat.html
http://www.teamtorquesteer.co.uk/milltek/milltek-sport-focus-st225-hi-flow-down-pipe.html
Dopiero raczkuję w temacie, więc proszę nie bić. :P
Na teamtorquesteer nie działa mi już kod na zniżki...
Nie jestem pewien co do wydechu. Seryjnie jest 2.5", milltek ma 2.75" a więszkość innych producentów 3". Jeśli dasz sam DP i kat 2.75" to na łączeniu z seryjnym wydechem będzie dość gwałtowna zwężka (mam rację?). Ja bym zrobił cały wydech 3" z katem (np. mongoose - jest dość tani w porównaniu do millteka).
A jeśli chcesz zostawić wydech od katalizatora do końca w serii, to kupiłbym downpipe 3" i gdzieś dorobił sportowego kata z łagodnym przejściem z 3 na 2.5" - takie coś powinno kosztować do 1000zł :) Swoją drogą prawie 3500zł za kata to lekka przesada :D
IC jest bardzo ok, chociaż ja się cały czas łamię czy brać chinola czy 3x droższego airteca...
Zobacz sobie ceny w tym sklepie, chyba mają trochę lepsze (domyślnie są netto) http://j-w-racing.co.uk/section.php/12/1/ford_focus_st
No to coś takiego:
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8185/0/
http://j-w-racing.co.uk/product.php/7287/0/
http://j-w-racing.co.uk/product.php/7289/0/
http://j-w-racing.co.uk/product.php/7290/0/ (Tail Choice: 3" ROLLED IN SLASH CUT)
?
« Dodane: 17.05.2012, 18:15 »
Dziś zamontowałem pierwszą zabawkę:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1337271189__img-20120517-00203.jpg)
Wszak nie od razu Rzym zbudowano. ;)
Cytat: Tomasz w 17.05.2012, 11:16
...i jeśli przeszkadza Ci smród spalin wokół auta.
eee nie jest z tym tak źle , chociaż po odpaleniu na zimno np w garażu podchodzenie do auta z tyłu grozi ... wymiotami , w środku spalin nie czuć a na przeglądzie i tak Ci nie sprawdzą czy cat jest czy go nie ma zwłaszcza jak Ci atrapę Cata wspawają ... a jak masz znajomego Pana Stasia to nawet w atrapy się bawić nie trzeba. Jeśli jednak jesteś Eko to zakładaj tego Sports- Cata ;)
Pytanie mam - zastanawiam się nad paroma rzeczami, a mianowicie czy zakup tylko sportowego kata oraz downpipe'u pod standardowy układ wydechowy ma sens i czy będzie to działać tak, jakby się można tego spodziewać (lepiej)? :)
Powinno coś dać, ale wydaje mi się że bez kata będzie lepiej. Ważne jest też przejście z większej średnicy na mniejszą, większość DP i decatów/catów ma 3" a seryjny wydech chyba 2.5" w porównaniu do tamtych firmowych które też mają 3". Więc nie ma łagodnego przejścia między katem a resztą wydechu, tylko robi się próg. Jeśli chcesz zostawić resztę wydechu seryjną to chyba lepiej wyrzeźbić customowy dowpipe i decat/kat. Będzie taniej i lepiej :D
A z jakiego powodu nie chcesz iść w 3" po całości (z catem lub bez) ? Kwestia kosztów czy nadmiernego hałasu ?
Ja bym się nie bawił w półśrodki tylko odetkał po całości 3"
Powiem tak - przede wszystkim hałas, potem koszty, ale nie lubię też sztukować, więc jeśli to nie jest rozwiązanie to oczywiście z niego rezygnuję i czas pomyśleć nad customem - tylko poniucham za dobrymi firmami w Krk lub okolicy. No chyba, że ktoś coś poleci. ;)
Jak używasz auta na co dzień i wozisz rodzinę to miltec czy mongoose raczej odpada. Sama pucha z tyłu + Cat nawet w wersji cichej... jest głośna i lubi buczeć. Ja mam customa , priorytetem było odetkanie ale nie kosztem wzrostu hałasu. Aktualnie mam 3" po całości na 3 tłumikach (bez cata), jest minimalnie głośniej (dzwięk bardziej basowy i miły dla ucha) niż na serii a przyrost mocy znaczący , przed strojeniem wyszło 254KM i 340nm głównie dzięki wydechowi bo dolot to raczej nie daje wielkich przyrostów. W Twojej okolicy robi MG Motorsport (nie wiem czy są godni polecenia), ja robiłem u El-Teca Piastów (robi dobrze ale terminów nie trzyma)
Dziękuję za odpowiedź. Na razie niech przyjadą pierwsze graty, zamontować je i dopiero będziemy działać dalej. :)
To ja mam też pytanko, czy dźwięk na wkładce KN-a zmienia się jakoś czy nie słychać różnicy ?
...a jakie graty jadą :) ?
Absolutnie żadnej różnicy - choć nigdy w trakcie jazdy nie przykładałem ucha do maski. :D
Kupiłem go głównie ze względu na trwałość oraz na to, że jakoś chciałem zacząć. ;)
A graty na razie to chyba podstawowe:
Przewody hamulcowe - http://www.teamtorquesteer.co.uk/brakes/goodridge-hose-kit-for-ford-focus-st-2005.html (niestety, ale obecne dość często mi puchną),
http://www.teamtorquesteer.co.uk/engine/focus-strs-lower-rear-engine-torque-link.html - ;)
I intercooler: http://www.teamtorquesteer.co.uk/engine/gen-3-airtec-60mm-core-focus-st-intercooler-upgrade.html
Do tego dobrałem sobie zestaw do czyszczenia tego filtra za 15 baksów.
...fajny ten cooler , ja przyoszczędziłem i męczę się na chinolu :(
Co sądzicie o czymś takim: http://j-w-racing.co.uk/product.php/7389/2622/mongoose_full_system_with_sports_cat__ford_focus_st ?
I pytanie o nazwę końcówek oznaczonych na grafice:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1344539070__catbacck.jpg)
P.s. głupie pytanie: ile by mogło kosztować założenie tego do auta? Nigdy takich rzeczy nie robiłem i się nie znam na cenach.
Fajny, trochę drogo wychodzi...
Co do końcówek to
1. 4.5" slash cut - vtec takie ma
2. 4" rolled in - ja takie mam
3. 3" rolled in slash cut - jak seria
Do poliftowego dyfuzora brałbym nr 1
Co do montażu to pewnie wezmą stówkę, kwestia dostępu do auta od spodu i odkręcenia paru śrubek :D
« Dodane: 10.08.2012, 00:23 »
A jak byś chciał nr 2, to weź nr 1 i się zamienimy
Rzecz gustu, ale "najgroźniejsze" są nr 1, podobne do RS-owych
ja za swój na ebayu dałem 3600 z przesyłką, oczywiście za kata rureczka sobie idzie :)
Trzeba tylko pamiętać, że końcówki potrafią mieć spory wpływ na dźwięk (im większa średnica, tym głośniej).
Będę pamiętać. Dzięki za radę. :)
vtec - przeglądałem teraz na szybciocha i nic nie znalazłem. Widocznie dorwałeś jakąś okazję (ze sportowym katem?).
vtec ma decata
Jedna graciarnia dojechała i dziś udało się ją założyć.
Nowy stuff:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1346347375__p1000023.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1346347385__p1000024.jpg)
Bezzębna foka:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1346347439__p1000042.jpg)
Jakieś odpady:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1346347486__p1000053.jpg)
I nowe życie tchnięte:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1346347635__p1000089.jpg)
Dojedzie reszta to działamy dalej.
A jak dźwięk ? Nie buczy w środku koło 2500-3000 ?
Trochę buczy jednak. Ale zaraz po założeniu meches się zdziwił, że taki cichy.
Generalnie, jak nie będzie się dało wytrzymać - ja lub Kobieta to jest opcja wspawania małego tłumika za katem zamiast tej plecionki.
Jeszcze owiniemy DP taśmą przy następnej okazji, by lepiej ciepło oddawała.
Dziś po założeniu przejechałem trasę 50km i albo to przez ten tłumik albo przez pogodę, ale dyńka mnie trochę napierdzielała. Jutro 80km, pojutrze 100km (z Kobietą), więc wszystko zweryfikuję. Dziś za bardzo się wczuwałem.
A i jakby mocy przybyło. :o
Przerabiałem już max głośny wydech, fun jest tylko na pierwszych 20km (lub np między ekranami - urywa jaja) potem to mordęga. Ale na pocieszenie im dłużej będziesz śmigał tym ciszej będzie. Ułoży się ...! Mocy powinno być więcej o jakieś 10%... może trochę więcej.
U mnie zaraz po założeniu pierwszego (włącznie z ori mam już trzeci :stupid:), tego max głośnego wydechu po ok 200km jednym ciągiem wymiękłem, łeb miałem kwadratowy. A jazda z żoną była w zasadzie podwójnie męcząca od marudzenia. Nie dość że wydech męczył to jeszcze kobita zrzędziła "po coś ty to zakładał, jechać się nie da" , "policja nas zatrzyma..." itd. itd itd....... :stupid:
« Dodane: 30.08.2012, 23:48 »Cytat: DawPi w 30.08.2012, 23:25Jeszcze owiniemy DP taśmą przy następnej okazji, by lepiej ciepło oddawała.
a z ciekawości co to za taśma ? tam potrafi być aż 400 st C ?
No widzisz, u mnie może być podobnie, na szczęście jeszcze nie żona. ;) Hehe.
Odnośnie wydechu - mam nadzieję, że jakoś to będzie i nie będę kombinować i zmieniać. Jak coś to jak pisałem - ten tłumik mam nadzieję, że robotę zrobi.
Odnośnie taśmy - zabij mnie, ale Ci nie powiem, bo nie wiem - meches mi tylko pokazał kawałek i mówił, że się nada. Pewnie to coś z tej serii: http://moto.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&category=3&string=ta%C5%9Bma+termoizolacyjna&description=1
Cytat: DawPi w 31.08.2012, 00:02na szczęście jeszcze nie żona. Wink Hehe.
Tym gorzej ... przez wydech może nią nie zostać :(
Cytat: DawPi w 31.08.2012, 00:02Pewnie to coś z tej serii: http://moto.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&category=3&string=ta%C5%9Bma+termoizolacyjna&description=1
To raczej nie tłumi a podwyższa temp w układzie wydechowym dzieki czemu spaliny są cieplejsze i szybciej opuszczaja wydech
Cytat: DawPi w 30.08.2012, 23:25Generalnie, jak nie będzie się dało wytrzymać - ja lub Kobieta to jest opcja wspawania małego tłumika za katem zamiast tej plecionki.
Jak usuniesz łącznik elastyczny to raczej nie będzie ciszej, bo on tłumi drgania wydechu. Dodatkową rozrywką może być urywanie wieszaków przez taki sztywny wydech. :) Wątpię też, czy tłumik (w szczególności mały) umieszczony na początku układu wygłuszy bas. To zależy przede wszystkim od tłumika końcowego. Aczkolwiek czasem różnie z tym bywa, czasami rezonans powstaje w trochę dziwny sposób i jakaś nietypowa zmiana pozwala się go pozbyć.
« Dodane: 31.08.2012, 00:18 »Cytat: Kris1976 w 31.08.2012, 00:12To raczej nie tłumi a podwyższa temp w układzie wydechowym dzieki czemu spaliny są cieplejsze i szybciej opuszczaja wydech
Tym warto owinąć przede wszystkim kolektor wydechowy. :)
Ok, coś tam nagrałem, ale uprzedzam, że to moje pierwsze takie zabawy i pewnie lipnie słuchać i oglądać. Znajdę jakiegoś operatora to postaram się coś lepszego nagrać i wrzucić.
Odpalanie na zimnym: http://www.youtube.com/watch?v=k7oJZ0cthog
I krótka trasa: http://www.youtube.com/watch?v=pd__qWnYRbg
Daje to to radę?
Mi się bardzo podoba. :)
Cytat: DawPi w 05.09.2012, 15:22Odpalanie na zimnym: http://www.youtube.com/watch?v=k7oJZ0cthog
Kurde czujniki masz ! czad! a wydech słychać że fajnie mruczy i chyba jest różnica w głośności w stosunku do de-cata
Cytat: DawPi w 05.09.2012, 15:22I krótka trasa: http://www.youtube.com/watch?v=pd__qWnYRbg
Daje to to radę?
PIRAT jeden ! 200 paczki po takich ścieżkach , 1 ręka - kiera, 2 ręka - biegi .... 3 ręka kamera ... :stupid:
Fajny dźwięk, ale w środku spora część hałasu jest z symposera :P
Cytat: Kris1976 w 05.09.2012, 18:39a wydech słychać że fajnie mruczy i chyba jest różnica w głośności w stosunku do de-cata
Porównamy za 10 dni
Kris1976, czujniki od nowości. E tam pirat - refleksy świetlne zniekształciły obraz, tam było najwyżej 95km/h. ;)
wilhelm - otóż to, bo też mnie takie porównanie zastanawia.
Cytat: wilhelm w 05.09.2012, 17:50Porównamy za 10 dni
a co ? będzie głośniej ? raczej powinno być ciszej z biegiem czasu
« Dodane: 05.09.2012, 21:53 »Cytat: DawPi w 05.09.2012, 18:04refleksy świetlne zniekształciły obraz, tam było najwyżej 95km/h. Wink
.... mnie ostatnio poniosło i trzasło 140 na 70 - wpadłem jak frajer a sądziłem że ma oczy nawet w dupie :evil:
« Dodane: 05.09.2012, 21:56 »Cytat: wilhelm w 05.09.2012, 17:50Fajny dźwięk, ale w środku spora część hałasu jest z symposera Tongue
no właśnie ale ten symposer to w puszce poprzecznej na samym końcu w ori wydechu siedzi a gdzie on ma niby być w mongoosie ?
Cytat: Kris1976 w 05.09.2012, 22:50a co? będzie głośniej? raczej powinno być ciszej z biegiem czasu
Będę się widział z Dawidem na summer cars party więc porównamy mojego mongoosa + decat z jego sportcatem ;)
Cytat: Kris1976 w 05.09.2012, 22:50no właśnie ale ten symposer to w puszce poprzecznej na samym końcu w ori wydechu siedzi a gdzie on ma niby być w mongoosie?
Symposer to co innego, to takie gówienko w dolocie przed przepustnicą. Tam jest membrana która się rusza i dźwięk silnika leci do kabiny taką karbowaną rurą (obok wlewu oleju). Dlatego tak fajnie słychać dźwięk 5 garów, nawet w serii...
Cytat: wilhelm w 06.09.2012, 10:29
Będę się widział z Dawidem na summer cars party więc porównamy mojego mongoosa + decat z jego sportcatem ;)
ooooo, najprawdopodobniej też się wybieram z ekipą z krakowa na tą impreze :)
No proszę, to będzie nas więcej. Będę dzwonić albo się zauważymy. :D
Cytat: wilhelm w 06.09.2012, 10:29Symposer to co innego, to takie gówienko w dolocie przed przepustnicą. Tam jest membrana która się rusza i dźwięk silnika leci do kabiny taką karbowaną rurą (obok wlewu oleju). Dlatego tak fajnie słychać dźwięk 5 garów, nawet w serii...
tu mnie zaskoczyłeś, czytałem o tym że jest magiczny zaworek który się otwiera i wpuszcza do kabiny trochę rasowego brzmienia przy butowaniu ale w ST mk3...
Cytat: molo w 06.09.2012, 12:20ooooo, najprawdopodobniej też się wybieram z ekipą z krakowa na tą impreze Smiley
fajnie macie, u nas jakoś ciężko się ostatnio zorganizować :(
Cytat: Kris1976 w 06.09.2012, 23:19tu mnie zaskoczyłeś, czytałem o tym że jest magiczny zaworek który się otwiera i wpuszcza do kabiny trochę rasowego brzmienia przy butowaniu ale w ST mk3...
W mk2 jest to samo :D
Cytat: Kris1976 w 06.09.2012, 23:19fajnie macie, u nas jakoś ciężko się ostatnio zorganizować
Przyjeżdzaj do nas za tydzień!
A dokładnie gdzie ta impra ? planuje w Tatry wypad między 12-16,09 to może jakość dam rady
Tu się wszystkiego dowiesz: http://summercarsparty.pl/
A tu masz temat spotowy na fkp http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=58238
pisałem już na forum focusa ale napiszę i tutaj, że furka kozak! :D
Musimy się kiedyś zgadać na małego spota ;)
Siedzi nowa zabawka na aucie...
Z przodu nic nie widać, spod spodu nie ma co oglądać, więc wrzucam przed montażem. Dla porównania jeszcze przyłożyliśmy IC z RSa:
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1347373179__p1000034.jpg)
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1347373198__p1000037.jpg)
Teraz pora wystroić. :)
no majster elegancko. juz powoli zaczynam sie bac konfrontacji:)
E tam, mój nie robi tak ładnie jak Twój: pssssssssst, ogień, psssssssssssssst ogień! :D ;)
ale wiesz to psssssst podobno odejmuje trochę mocy i podnosi spalanie , także coś za coś :)
Grzesiek mówił, że odejmuje tyle, że nijak się to zmierzyć nie da dokładnie. ;)
odejmuje jak zacznie puszczać powietrze przy wysokim doładowaniu.
nie polecam blow off jak szybko kupilem tak szybko sprzedalem spadek mocy i trzeba ostro butowac heeh zeby byl efekt:-D
carlosc, czy ja wiem czy mocno butować. U mola to ładnie śmiga i wcale bardzo nie butowałem. ;)
kiedy on to zalozyl? jak w czwartek latalismy na Wrocek to nic nie slyszalem;p
No co Ty gadasz. :P Nie wiem kiedy, ale raczej dawno. :P
Piekne auto,zadbane piekna seria:-) dla mnie czarne fele polysk ciemna szyba i tyle :-) a co do modow icek wydech i program :-) powodzenia w modach:-)
Podziękował. :)
Fele raczej zostają te - na jesień oddaję do regeneracji. Szyba na tyle na ile w serii jest ciemna i bardziej nie chcę.
IC i wydech jest. Teraz wystroimy i zobaczymy.
Cytat: molo w 11.09.2012, 21:52ale wiesz to psssssst podobno odejmuje trochę mocy i podnosi spalanie, także coś za coś Smiley
Molo masz blow off-a ? czy Wy tu raczej o syczeniu stożka rozprawiacie ? ;)
Cytat: wilhelm w 11.09.2012, 22:14odejmuje jak zacznie puszczać powietrze przy wysokim doładowaniu.
i zdaje się jeszcze dodatkowo zwiększa spalanie
Cytat: DawPi w 11.09.2012, 22:51Teraz wystroimy i zobaczymy.
Tak jak pisałem na FKP teraz (po programie) moc nie będzie problem ... zaczną się inne problemy ...
No ma BO. Foty: http://fordtuning.pl/index.php/topic,2617.msg22629.html#msg22629
O jakich innych problemach piszesz?
Cytat: DawPi w 11.09.2012, 23:50O jakich innych problemach piszesz?
może nie do końca problemy a następne inwestycje. Żeby moment rzędu 400-440 nm przenieść skutecznie na glebę to w przyszłości nie obędzie się bez szpery, ingerencji w zawias ...a najprędzej w sprzęgło. U mnie np są czasem (nieregularnie) uślizgi sprzęgła (tak to przynajmniej zdiagnozował fachowiec...)na wysokich biegach i w okolicach maxymalnego momentu ok 2500 obrotów. Objawia się to chwilowym b. szybkim wzrostem obrotów które po chwili spadają do normalnego poziomu i auto dalej ciągnie. Co ciekawe im więcej wilgoci tym częściej to występuje wiec na nowy sezon czeka mnie wymiana sprzęgła, które ma raptem 62 tys z czego jakieś 6-7 po czipsie.
Wiesz, zawsze jest wtedy pretekst by coś nowego zamodzić. ;)
OK, na razie porobię to co planowałem, a potem się zobaczy.
Tak czy siak jak Ci po czipsie wyjdzie jakiś masakrujący - niespodziewanie wysoki wynik to go nie zduszaj do dołu (chyba że już się będzie sprzęgło ślizgało na hamowni...:), polatasz chwile - tak jak ja - i uznasz że są chwile że mocy mogłoby być więcej :) apetyt zawsze będzie rósł w miarę jedzenia
Cytat: carlosc w 11.09.2012, 22:45
kiedy on to zalozyl? jak w czwartek latalismy na Wrocek to nic nie slyszalem;p
Bo w czwartek ze mną się ścigałes a nie z molem :D
Cytat: DawPi w 11.09.2012, 23:51IC i wydech jest. Teraz wystroimy i zobaczymy.
Coraz więcej mocnych foczek na południu.
Cytat: Kris1976 w 12.09.2012, 01:09Co ciekawe im więcej wilgoci tym częściej to występuje wiec na nowy sezon czeka mnie wymiana sprzęgła, które ma raptem 62 tys z czego jakieś 6-7 po czipsie.
Masz już pomysł na co wymienić lub co w nim podłubać?
U mnie wynik nwet ladny 281km i 465nm :-) no tak Wilhelm slask rzadzi:-D wie ze z toba latalem:-D a za ile moza wzmocnic lub kupic wzmocnione sprzeglo?i gdzie?:-)
Cytat: wilhelm w 12.09.2012, 12:53Masz już pomysł na co wymienić lub co w nim podłubać?
no nie bardzo, trochę się w sprzęgłach zagubiony czuje... dociski, spieki, tarcza....muszę poczytać na spokojnie w długie zimowe wieczory zanim znowu jakiegoś niewypała tuningowego zmajstruje :(
Tak na szybko komplet od RS wydaje się najprostszym ale nie najtańszym rozwiązaniem, ale ponoć to też nie jest najmocniejsze sprzęgło. Zdania na forach są podzielono co to Radzikowskiego
http://www.sprzegla.com/cennik/cennik-regeneracja-i-tuning-sprzegiel-samochodowych.html
ale kwotowo byłoby pewnie 40% ceny sprzęgła RSowego.
Cytat: carlosc w 12.09.2012, 22:47U mnie wynik nwet ladny 281km i 465nm
ale Ci momentu dopierdzielił - sprzęgło klęknie szybko! Ja w pierwszym strzale u promotora miałem nawet 312km i 470nm ale już na hamowni sprzęgło się ślizgało, po czasie okazuje się że seria nawet 430 nm nie bardzo przenosi :(
Oceni ktoś?
#1
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1347530148__2012-09-13_11-50-43.png)
#2
(http://forum.invisionize.pl/uploads/imgs/pre_1347530164__2012-09-13_11-51-21.png)
Czym one się różnią?
No delikatnie rantem - przynajmniej trzeba się przypatrzeć. Ale mi się pomerdały fotki. ;)
Ok, to inaczej - podobają się? Pasują? :)
a co to ? bbs czy OZ jakiś ultralekki ? na lato na zime ?
ja tam jestem zwolennikiem 5 ramiennych felg bo wg mnie wyglądają bardziej rasowo/sportowo
Cytat: Kris1976 w 12.09.2012, 23:46Tak na szybko komplet od RS wydaje się najprostszym ale nie najtańszym rozwiązaniem, ale ponoć to też nie jest najmocniejsze sprzęgło. Zdania na forach są podzielono co to Radzikowskiego
http://www.sprzegla.com/cennik/cennik-regeneracja-i-tuning-sprzegiel-samochodowych.html
ale kwotowo byłoby pewnie 40% ceny sprzęgła RSowego.
Ten jego cennik to był aktualny może 10 lat temu. W tej chwili standardowa przeróbka, czyli założenie mocniejszych okładzin organicznych + wzmocnienie docisku kosztuje 1200 zł. Oprócz tego musisz mu dostarczyć komplet nadający się do przeróbki. Osobiście odradzam, bo gość jest niesłowny, nie trzyma terminów i sprawia wrażenie, jakby robił łaskę. Moje sprzęgło miało być gotowe w 3-4 tygodnie (aż!). W tym czasie nie zostało nawet ruszone. Kolejny termin — za 1-2 tygodnie, już niby na 100%. Efekt ten sam, czyli żaden i głupie tłumaczenia, ze "mają dużo pracy" (a cóż mnie to obchodzi — trzeba było wziąć tyle zamówień ile jest się w stanie zrealizować). Mało tego, tym razem, gość nie był nawet w stanie podać terminu, w którym sprzęgło zostanie wykonane (to było już grubo ponad miesiąc od pierwszej wizyty) więc zabrałem moje graty i moja noga więcej tam nie postanie. :)
Podobne opinie czytałem w necie... wiec tamu panu raczej dziękujemy. Przy okazji, El-Teca odwiedziłeś ?
Nawet fajnie te felgi wyglądają, ale przydały by się jakieś fotki poglądowe pod innym kątem :)
« Dodane: 13.09.2012, 12:26 »
To są OZ superturismo?
A mnie te fele sie nie podobają - po porostu nie lubię takich cie Nmkich szprychówek ...
Jak dla mnie ori od ST są duuuuuużo ładniejsze ...
Cytat: wilhelm w 13.09.2012, 13:25To są OZ superturismo?
Dokładnie tak. :)
Myślałem o nowym sezonie, ale chyba na razie skończy się na oddaniu obecnych ori alusów na jesień/zimę na regenerację.
Cytat: MAG w 13.09.2012, 12:27A mnie te fele sie nie podobają - po porostu nie lubię takich cie Nmkich szprychówek....
Jak dla mnie ori od ST są duuuuuużo ładniejsze....
dokładnie tak , popieram w 100%, co jak co ale wzór ori ST to się Fordowi udał !
« Dodane: 13.09.2012, 13:48 »Cytat: wilhelm w 13.09.2012, 12:25OZ superturismo?
czyli pewnie worek sianka kosztuja...
Dokładnie koledzy - z tym, że taki wzór bardzo mi się podoba, a na aucie już średnio wygląda. Chciałem poznać Wasze opinie i jednak pokrywają się z moją. Tę kasę można wrzucić w coś innego. ;)
Ok, to pytanie: załóżmy, że chciałbym kupić gotowe sprzęgło, a to z RSa ponoć takie rewelacyjne nie jest. W jakie dokładnie celować? Jakiej firmy?
Tomasz przerabiał tarczę na spiek w mickey garage, ponoć jest bardzo zadolony z efektu końcowego. Ale to chyba taki półśrodek?
Cytat: Kris1976 w 13.09.2012, 12:20Przy okazji, El-Teca odwiedziłeś?
Jeszcze nie, w przyszłym tygodniu się prawdopodobnie wybiorę. :)
« Dodane: 13.09.2012, 16:04 »Cytat: wilhelm w 13.09.2012, 15:41Tomasz przerabiał tarczę na spiek w mickey garage, ponoć jest bardzo zadolony z efektu końcowego. Ale to chyba taki półśrodek?
Ja zmieniłem też docisk na mocniejszy i koło zamachowe na lżejsze (6 kg zamiast 10 kg). Całość działa bardzo fajnie, ale trzeba pamiętać, że na takim sprzęgle jeździ się zupełnie inaczej niż na zwykłym i nie każdemu musi się to podobać.
« Dodane: 13.09.2012, 16:07 »Cytat: DawPi w 13.09.2012, 15:39Dokładnie koledzy - z tym, że taki wzór bardzo mi się podoba, a na aucie już średnio wygląda.
Bardzo średnio, wydają się o nr mniejsze. Zresztą wzory "szprychowe" powoli już wychodzą z mody. :)
Cytat: DawPi w 13.09.2012, 15:39Dokładnie koledzy - z tym, że taki wzór bardzo mi się podoba, a na aucie już średnio wygląda. Chciałem poznać Wasze opinie i jednak pokrywają się z moją. Tę kasę można wrzucić w coś innego. Wink
Jak już bym musiał zmienić to na takie :D
http://www.abbco.pl/felga_aluminiowa_C2372,OZ_Adrenalina_Black_8.0x18_
albo lepiej kasę zachować na sprzęgło, szperę albo inne miłe rzeczy ;)
Cytat: Tomasz w 13.09.2012, 16:01Ja zmieniłem też docisk na mocniejszy i koło zamachowe na lżejsze (6 kg zamiast 10 kg). Całość działa bardzo fajnie, ale trzeba pamiętać, że na takim sprzęgle jeździ się zupełnie inaczej niż na zwykłym i nie każdemu musi się to podobać.
Rozwiń myśl, co znaczy inaczej ? pedał chodzi ciężej, działa zero/jedynkowo ? masz jednomas ?
Cytat: Tomasz w 13.09.2012, 16:01Bardzo średnio, wydają się o nr mniejsze. Zresztą wzory "szprychowe" powoli już wychodzą z mody. Smiley
Dobrze prawi - dać mu wódki ;)
Cytat: Kris1976 w 14.09.2012, 00:04Rozwiń myśl, co znaczy inaczej? pedał chodzi ciężej, działa zero/jedynkowo? masz jednomas?
Tak, mam jednomas i to odelżony. 6 kg to bardzo mało jak na 3,0 V6. Co prawda Fidanza robiła 4 kg, ale to już w ogóle gruba przesada. Przy takim zestawie ruch pedału sprzęgła pomiędzy momentem gdy zaczyna łapać, a momentem, gdy już złapało jest zdecydowanie krótszy niż w jakimkolwiek seryjnym, oprócz tego przy obrotach poniżej 1000 potrafi lekko poszarpywać w końcowej fazie zasprzęglania (ale tutaj winny jest też moment, którego w 2,5T w tych akurat okolicach specjalnie nie ma i oczywiście lekkie koło zamachowe). Ogólnie gdy jeżdżę sam, to jest ok, powiedziałbym, że nawet lepiej niż się spodziewałem, natomiast ciężko jest zmieniać biegi absolutnie bez żadnego szarpnięcia, a w szczególności delikatnie ruszyć, co denerwuje niektórych pasażerów. Za to podczas dynamicznej jazdy wszystkie te wady stają się zaletami -- można zmieniać biegi zdecydowanie szybciej i pewniej niż przy seryjnym sprzęgle.
OZ Superturismo to bajka. Kurde, dlaczego są takie drogie...
Albo takie :)
http://j-w-racing.co.uk/product.php/7934/0/18__team_dynamics_pro_race_1_2___ford_focus_st
Wow! Jak to leży na aucie? Macie jakieś foty? Bo ja z grafiki noga jestem i nie potrafię tego podłożyć.
Cytat: wilhelm w 14.09.2012, 12:18
http://j-w-racing.co.uk/product.php/7934/0/18__team_dynamics_pro_race_1_2___ford_focus_st
Z kilkunastu metrów auto by wyglądało jak na stalówkach. ;)
(https://lh4.googleusercontent.com/__xGx_orM9Yw/TZcrHa9vohI/AAAAAAAACa4/XFZEO4Ep354/P1010337.JPG)
Świetne światła, felgi takie sobie (na zdjęciu fajne, ale z większej odległości -- j.w.). :)
Ja widziałem na żywo takie w civicu, ale 16". Moim zdaniem ładna sportowa felga. Jeno skłaniałbym się do białej tudzież srebrnej, ew antracyt. Ktoś sprzedaje je w PL?
Sam sobie znalazłem...
http://www.jdl-performance.com/felga-team-dynamics-pro-race-1-2-8x18-ford-focus-st-2004-2008.html (http://www.jdl-performance.com/felga-team-dynamics-pro-race-1-2-8x18-ford-focus-st-2004-2008.html)
Cytat: Tomasz w 14.09.2012, 12:41Z kilkunastu metrów auto by wyglądało jak na stalówkach. Wink
eee tam z bliska wygląda 10 X lepiej jak sreberko !
Praca wre. :) Na razie zmieniliśmy świece na nowe i już wiem, że powoli muszę się za sprzęgłem rozglądać.
Pytanko: komplet z RSa wchodzi P&P do STka?
Mniej Nma to dłużej pożyje :D
... ślizga już przy 420Nm
Spoko spoko. Ja już szukam jakiegoś punktu w krk co by wzmocnił seryjne.
Cytat: heko w 18.09.2012, 14:45... ślizga już przy 420Nm
które ? bo się zgubiłem ... RSowe ślizga przy 420nm ?
...Daw-owe :D
heko a moje sie nie slizgało?;p NA RAZIE nie mam problemu, aczkolwiek się mega wystraszyłem na muchowcu na ścigankach:-) bo jechałem bez asr i na 1,2 i 3ce mega mieliły koła:-D na kolejnej próbie z asr było juz ok:-) musze miec troche czasu żeby ogarnąć tą bestie;-p
a ja mam już 140tyś przelotu, po programie zrobiłem 25tys km i ze sprzęgłem się nic nie dzieje:)
Cytat: heko w 18.09.2012, 16:11...Daw-owe Cheesy
kurna nie ogarniam na trzeźwo i nie ogarniam po 2 piwach... Dawi ma nieczipsowaną jeszcze fokę więc gdzie u niego 420 nm !?
Dawid już Ci się ślizga sprzęgło ?
Cytat: carlosc w 18.09.2012, 17:54bo jechałem bez asr i na 1,2 i 3ce mega mieliły koła:D na kolejnej próbie z asr było juz ok:) musze miec troche czasu żeby ogarnąć tą bestie;p
bez esp chyba ;)
Cytat: molo w 18.09.2012, 18:33a ja mam już 140tyś przelotu, po programie zrobiłem 25tys km i ze sprzęgłem się nic nie dzieje:)
to dziwne u mnie sprzęgło po chipsie ma 6-7 tysi a łącznie 62 i już są ślizgawki
na pierwszym modzie zaczęło slizgać...przy 420Nm...nic na to nie poradzę
« Dodane: 18.09.2012, 19:25 »
nie wiem kto to pisał, że w Promotorze testowali doloty, wyciąganie kompa z dolotu i to nic nie pomogło...TOTALNA BZDURA !!!...własnie byłem zmuszony wyjąc kompa z dolotu (bo przy którymś kolejnym programowaniu miałem małego fuckupa ) i przy okazji go zhamowałem...+16KM i trochę Nm...i to tylko dlatego że sterownik nie przytykał i nie dogrzewał dolotu :P
Hmm..bedzie dobrze heko napewno ogarnie temat:-) a u mnie jak robiles i zatrzymal sie moment na 465nm nie slizgalo nic a nic?:-)
...na hamowni??...no co Ty...jeśli na hamowni śliźnie na 6b...to na drodze natychmiast nawet na 4b ...Ty masz na 100% sprzęgło igła...na razie :D
Dzieki za info heko pozdrawiam:-) NA RAZIE..heheheh
Carlos spokojnie jeździ więc sprzęgło nie dostaje po dupie :D
Cytat: heko w 18.09.2012, 19:17nie wiem kto to pisał, że w Promotorze testowali doloty, wyciąganie kompa z dolotu i to nic nie pomogło...TOTALNA BZDURA!...własnie byłem zmuszony wyjąc kompa z dolotu (bo przy którymś kolejnym programowaniu miałem małego fuckupa ) i przy okazji go zhamowałem...+16KM i trochę Nm...i to tylko dlatego że sterownik nie przytykał i nie dogrzewał dolotu Tongue
Ja pisałem - powtarzałem za Promotorem a tą polemikę to musicie przenieść na wyższy poziom chyba ... czipsologów Dla mnie Kuba z Promotora to jest akurat autorytet i raczej nie pierdzieli głupot. Komp w plastiku ogrzewa dolot...no nie wiem - inżynierowie Forda to w takim razie idioci bo wystarczyłoby wywalić kompa z puszki i byłoby nie ST225 tylko ST241
...widziałeś jak to wygląda?...jest rura dolotowa do turbiny...a do niej centralnie ...na płasko przystawiony sterownik...powietrze przeciska się tylko po miedzy "kaloryferem" , radiatorem, żeberkami chłodzącymi na sterowniku...już nie chodzi nawet o to ze ster jest gorący, ale o przepływ powietrza
...no i do tego moje dzisiejsze próby, po prostu 16KM więcej...i jeszcze większy uślizg słabego sprzęgła...to fakt!!! ...może przy doładowaniu 1,4bar nie widać takiej różnicy, ale w Promotorze wiedza jak się może skończyć jazda na mocnym booscie...mam teraz 280KM na ori dolocie i boost nie wchodzi ponad 1,1bar nawet w piku :P
Cytat: heko w 18.09.2012, 22:46...widziałeś jak to wygląda?...jest rura dolotowa do turbiny...a do niej centralnie....na płasko przystawiony sterownik...powietrze przeciska się tylko po miedzy "kaloryferem", radiatorem, żeberkami chłodzącymi na sterowniku...już nie chodzi nawet o to ze ster jest gorący, ale o przepływ powietrza
Tak , widziałem , macałem , otwierałem ...jest to faktycznie dość wąskie gardło, czyli reasumując Ty polecasz otwarty dolot ze stożkiem ?
A taki wykres jak oceniasz, 1,25 w piku wraz ze wzrostem obr. spada na 0,9. sprzęgło ślizga ale na razie tylko czasami na 4,5,6b. miedzy 3000-4000 obr.
(http://imageshack.us/a/img853/420/wykresik0001.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/853/wykresik0001.jpg/)
kreska zajefajna i moc adekwatna do boosta...bo utrzymać 0.9bar do końca to niezły wyczyn na wysokich obrotach, gdzie zapotrzebowanie motorka na powietrze jest spore...ja zostawiam na 0.7bar...to jakieś 30% mniejsze obroty turbiny, więc jeśli turbo padnie, to musiałoby być jakieś wyjątkowo słabe, albo kierownik "morderca" :)
...oglądałem projekty Promotora...i w większości są jakieś doloty modzone, dlatego wyniki oscylują w granicach 300KM...aby przepchać przez sterownik wystarczająco dużo powietrza, trzeba nieźle dmuchnąć
ja też miałem modzony dolot, stożek fajnie syczał ale auto miało dziwną czkawkę , szarpało przy 2500-2800obr. , wrócił ori dolot i poszarpywanie zniknęło. Nie hamowałem go co prawda na ori dolocie ale trudno wyczuć że jest słabszy :) Tak się składa że chłopaki na forum np Vtec, Barti - mają ori doloty a moce koło 300km...Barti to co prawda już teraz inna liga (big turbo, listwa wtrysków i masa innych gratów) ale dolotu nie ruszał.
Ja nadal utrzymuje, że nawet jeśli stożek zaburzał nieco odczyty przepływomierza to da się to bez problemu skompensować strojeniem, o ile oczywiście komuś się chce. :)
...tak jak mówię, dmuchniesz mocniej, to pojedzie nawet ze sterem w dolocie :D
...a to poszarpywanie na stożku dość dziwna sprawa...robiłem takiego ze stożkiem, ale nic sie nie działo
Wilhelm jeżdze jak jeżdze różnie:-) wiadomo czasami trzeba pocisnąć :-DDDD ale także trzeba dbać o sprzęgło,półoski itp:-) bo regeneracja np.przegobów wew koszt 1300zl przerabiałem ten temat:-DDD wiec może ty też sie kiedyś o tym przekonasz amen:-D
...poczekajcie jak dorwę własne ST/RS...to będzie jazda bez trzymanki 8)
Cytat: heko w 19.09.2012, 00:29...a to poszarpywanie na stożku dość dziwna sprawa...robiłem takiego ze stożkiem, ale nic sie nie działo
Myślę, że najprawdopodobniej stroili przy lepszych warunkach atmosferycznych, trochę przegięli z zapłonem, a teraz nie chce im się poprawiać. :) Ale oczywiście mogę się mylić.
czekamy czekamy pewnie 300 ps peknie:-DDD
Żeby Wam tego kompa do dolotu nie zassało jak tak będziecie dmuchać ;)
Ile seria turbaffka da radę utrzymać boosta przy odcince ?
Cytat: heko w 19.09.2012, 00:40
...poczekajcie jak dorwę własne ST/RS...to będzie jazda bez trzymanki 8)
Tak mnie mierzicie tymi turbawkami... tak mnie drażnicie... że chyba opyle swojego ssaka :)
...300KM to w pierwszy dzień jak ją kupię :P
Cytat: Tomasz w 19.09.2012, 00:42Myślę, że najprawdopodobniej stroili przy lepszych warunkach atmosferycznych, trochę przegięli z zapłonem, a teraz nie chce im się poprawiać. Smiley Ale oczywiście mogę się mylić.
Raczej to nie jest właściwa droga - rura dolotu była zrobiona ...z palca. Bardziej prawdopodobne jest że należy zachować odpowiednią odległość MAF-a od stożka (a nawet odpowiedni kąt przepływomierza) ... ale jaką tego nikt nie wie. Wrócę na przyszły sezon do stożka ale kupię coś dedykowanego ... dość z rzeźbą ! Wukanio dołożył stożek na ori rurze, za MAF-em dał kolanko na końcu filterek i też coś nie do końca gra... Wrażliwe strasznie te foki na dolot!
Cytat: NeroN w 19.09.2012, 00:46Tak mnie mierzicie tymi turbawkami... tak mnie drażnicie... że chyba opyle swojego ssaka Smiley
a nie da się dołożyć turbo do mundka ?
Dać się da dołożyć ale to są ogromne koszta.
Lepiej sprzedać mondka i kupić foke. Do tego foczka ładniejsza :D
ja mam zrobiony stożek customowy w nadkolu i żadnych problemów nie ma
Eee... Mundek tak samo ładny :)
Tylko klocek większy, na miasto średni :)
nie jest zły ale czemu nie ma w nim turbo seryjnie... :< tak tak wiem , marzenia...:D
Cytat: NeroN w 19.09.2012, 00:46
Tak mnie mierzicie tymi turbawkami... tak mnie drażnicie... że chyba opyle swojego ssaka :)
V'łka fajna ale turbinka daje więcej możliwości. Także kolejne autko będzie na turbinie. Ja planuje jeszcze rok lub dwa pojeździć (nacieszyć się ST220). Potem ST225 - pomarańczka lub Subaru.
No to jest nas dwóch ;)
Trzech. Z czym ja mam ST200 nie 220 :D
...no to zdłubane, sprzęgło dość ciekawe, ślizga tylko jak jest zimne, zagrzane daje jeszcze radę :)
(http://imageshack.us/a/img521/3481/focusst225daw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/521/focusst225daw.jpg/)
Cytat: caqerr w 19.09.2012, 12:53Dać się da dołożyć ale to są ogromne koszta.
ST220 + dołożenie turbo będzie zdecydowanie tańsze niż Focus ST + mody na 300 KM. :)
« Dodane: 19.09.2012, 16:05 »Cytat: Essio w 19.09.2012, 13:48Ja planuje jeszcze rok lub dwa pojeździć (nacieszyć się ST220). Potem ST225 - pomarańczka lub Subaru.
A ja chcę do Mondka dokupić Boxstera S (używanego :D). Ale zobaczymy co z tego wyjdzie. ;)
Ja nie mam przelotu tylko sport cat. :)
Ale chyba wydałeś mi nie moje auto. To co mam obecnie zapier.ala, a ja miałem muła w porównaniu do tego. ;)
Mega zadowolony jestem! Ogarnę sprzęgło i będzie malina.
Cytat: Tomasz w 19.09.2012, 16:04
ST220 + dołożenie turbo będzie zdecydowanie tańsze niż Focus ST + mody na 300 KM. :)
Jeżeli będę już na kupnie foki, to albo coś już dłubnięte delikatnie lub normalna wersja i przyjazd do
heko.
Jechałem Subaru w serii 245KM i byłem zadowolony. Także jak coś w tej granicy będę mieć to gitara.
W miarę jedzenia apetyt na konie rośnie. ;)
Aktualnie jestem zagranicą w krainie Volkswagena i bardzo milutkie są golfy 5 R32.
Cytat: Tomasz w 19.09.2012, 16:04
ST220 + dołożenie turbo będzie zdecydowanie tańsze niż Focus ST + mody na 300 KM. :)
Myślisz o gotowych zestawach zza wielkiej wody (Nautilius czy cos tam innego), czy rzeźbieniu w Polsce?
Wykresik ciekawy podobny do mojego:-) gratulacje:-)
Cytat: DawPi w 19.09.2012, 16:14Mega zadowolony jestem! Ogarnę sprzęgło i będzie malina.
..a może od razu ten komplet z RSa sprzęgło + szpera ;)
Cytat: DawPi w 19.09.2012, 16:14Ale chyba wydałeś mi nie moje auto. To co mam obecnie zapier.ala, a ja miałem muła w porównaniu do tego. Wink
hahah też miałem takie wrażenie po czipsie, carlos zresztą też :) wydawało mi się że to jest przesada i że aż taki szybki to mi nie był potrzebny... :evil:
ciekawe ile Heko mógłby wycisnąć na maxa z Twojego auta - tak bez "hamulców bezpieczeństwa"
« Dodane: 20.09.2012, 00:28 »Cytat: heko w 19.09.2012, 16:02.no to zdłubane, sprzęgło dość ciekawe, ślizga tylko jak jest zimne, zagrzane daje jeszcze radę Smiley
to ile pompuje w piku ? 1,1 bara ?
no dla mnie to byl demon szybkosci masakra ale powoli ogarniam bestie:-S
ja Wam daje ok. 2-3 tygodni i już się przyzwyczaicie i będziecie chcieli więcej
Kris1976, rozważam różne opcje, ale szpera to jeśli się zdecyduję to temat na przyszły rok.
molo, za tyle to ja może sprzęgło ogarnę. :P
Cytat: molo w 20.09.2012, 09:55ja Wam daje ok. 2-3 tygodni i już się przyzwyczaicie i będziecie chcieli więcej
ale żeby było jeszcze więcej to już trza głąbiej (dużo głębiej...) do portfela sięgnąć ...
Cytat: DawPi w 20.09.2012, 10:43rozważam różne opcje, ale szpera to jeśli się zdecyduję to temat na przyszły rok.
ja już odkładam do skarpety - w tym roku już zakończyłem pakowanie w pomarańczę , od marca działam z full opcją szpera + sprzęgło ! ...a po takich inwestycjach to będę nim jeździł aż się joung timerem stanie...;)
E no to gites, ja na razie mam tylko skarpetę! :D
« Dodane: 20.09.2012, 20:19 »
heko, u carlosa zrobiłeś 1,2 bara, a jak wygląda u mnie, bo chyba nie dopytałem. :(
U mnie 1.1 bara dawpi;p tak samo jak u ciebie rozmawialem z heko:-D wiec nie placz:-DDDD
Dziękówa za info! :D
gratulacje wykresu! Wpadnij do mnie po ten ściągacz bo pragnę przejażdżki tym cackiem:D
Najpierw sprzęgło ogarnę, bo na razie max. co 'daję' na drodze to 2100-2500 obr/min. ;)
A co się dzieję ? aż tak się ślizga powyżej 2500 ?
Tak, jak heko pisał - jak jest ciepłe to nie bardzo, ale zdarza mu się, więc te kilka dni wolę mieć auto na chodzie, a na przyszły tydzień wsadzam nowe.
a co masz w zanadrzu ? jakiś custom ?
RSowe. Funkiel nówka. :stupid:
Łooo - głęboka skarpeta :)
kupujesz w PL czy z GB ? ile dokładnie to kosztuje ? dwumas w komplecie ?
Ciągnę z GB, wczoraj mnie chłopcy we wszystkich trzech krakowskich ASO forda i jednym volvo wkur... W dodatku nikt nie potrafił odpowiadać na proste pytania (nie o sprzęgle), więc jak nie chcą to nie.
Cały komplet: tarcza, docisk, dwumas i wysprzęglik iiiii śruby.. :D
P.s. żadna skarpeta - rezerwy. :(
jaki koszt takiego sprzegla? co ci powiedzieli w aso?;-p
Ano tyle, że że mi nie zagwarantują, że będzie pasować to sprzęgło z RSa, bo w katalogu mają inne części. No to ja na to, że to normalne skoro to dwa różne sprzęgła, ale nie pytam czy jest to to samo tylko czy będzie pasować. Rozłożyli ręce. Polecono mi napisać maila do głównej siedziby forda w Polsce, więc tak zrobiłem i dziś dostałem odpowiedź:
CytatOdpowiadając na Pana zapytanie uprzejmie informujemy, że części do wersji Focusa ST są opisane jako części do ST, zatem wydaje się że części od Focus RS nie będą odpowiednie do Focusa ST.
Szczególnie trudno nam odnieść się do Pana zapytania ponieważ nie wiemy o jakiego RS'a chodzi, a tym samym nie mamy możliwości porównania oznaczeń sprzęgła z obu aut.
Dobre, nie? Wszystko opisałem jak dziecku w przedszkolu, a tutaj lanie wody byleby coś napisać. Pewnie jakbym chciał rozmawiać z 'górą' to bym się dowiedział, ale wolę nie tracić tygodni na to.
Złożyłem zapytania do dwóch sklepów w UK czy takie coś podejdzie - obie odpowiedzi zgodne: bez problemu. Zatem leci do mnie taki zestaw: http://j-w-racing.co.uk/product.php/7265/2594/genuine_ford_focus_rs_mk2_full_clutch_kit_ (plus śrubki: http://j-w-racing.co.uk/product.php/7948/2981/genuine_ford_focus_rs_mk2_flywheel_bolts ).
DawPi: Chyba juz pisalem o tym - pasuje, wlasnie to z j-w-racing zakladalem. Jedyne z czym mialem zaciecie to ...sruby ktore przyslali nie pasowaly. A co do ASO - he, he brzmi znajomo: nikt nie wie czy pasuje, nikt nie podejmuje sie zalozenia. O dostepnosci czesci typu 4 tygodnie czekania nie wspominajac.
.... dlatego zrobilem to w niezaleznym warsztacie.
Powodzenia i opisz wrazenia.
PS. O drobiazgu z dna szafy pamietam (jescze) ;)
Zolty, no ja też zamówiłem te śruby - zobaczymy, może u mnie przypasują. ;)
Aaa tak - oczywiście mogli mi to zamówić, ale byłoby ściągane z Niemiec i na za ok. dwa tygodnie, całe 200zł taniej niż z UK, a już wolę tyle dopłacić i mieć nawet na najbliższy poniedziałek/wtorek.
Ad ps - ja też nie zapomniałem i mam nawet nastawione przypomnienie. ;)
Zastanawia mnie czemu to sprzęgło - droższe od RSowego - trzyma tylko do 450 NM. Czyżby RS-we miało trzymać mniej ?! Może warto poprosić JW o dokładniejszą specyfikę
http://j-w-racing.co.uk/product.php/7405/2592/helix_uprated_organic_clutch_kit___ford_focus_st
Co do ASO - to ja bym im odpisał że takie odpowiedzi to jest kompromitacja zwykła. Wychodzi na to że większość z nas wie o wiele więcej od tych lamerów. Pamiętam jak przed kupnem STka poprzedni właściciel (przy okazji właściciel serwisu/ salonu Forda !) tłumaczył mi że czipowaniu to na 7 szt. "poddaje się" jakieś max 2. Reszta jest jakoś tajemniczo zabezpieczona i że trzeba kompa rozbierać ale on tego nie poleca a zmiana wydechu to nic nie daje co najwyżej koni może parę zniknąć ... Tacy to są fachowcy
Pamiętaj, że wklejasz sprzęgła z jednomasem, a nie dwumas, jak to ma RSowe. Lee z JWR napisał, że to sprzęgło od RSa mają w autach z 600NM w co trochę nie wierzę, ale jak mi te 470NM wytrzyma to będzie OK.
Wcześniej wkleiłem odpowiedź z głównej strony forda, gdzie miła Pani napisała, że nie podałem modelu RSa (co jest oczywiście bzdurą), więc odpisałem, że mowa o czywiście o MK2 po 2009r.. I co? Przefachowa odpowiedź:
CytatPonownie informujemy że części do wersji Focusa ST są opisane jako części do ST, zatem wydaje się że części od Focusa RS nie będą odpowiednie do Focusa ST.
:evil:
Cytat: Kris1976 w 21.09.2012, 09:16Co do ASO - to ja bym im odpisał że takie odpowiedzi to jest kompromitacja zwykła. Wychodzi na to że większość z nas wie o wiele więcej od tych lamerów.
W ASO nie ma sensu o nic pytać. jeśli są tam jacyś pasjonaci, to doskonale się ukrywają. Przeciętny pracownik potrafi jedynie odczytać, co mu program na monitorze pokaże. I to też nie zawsze, bo w moim przypadku pomylił czujnik położenia przepustnicy z uchwytem (po 5 minutach poszukiwań).
heko, to normalne, że zapalając auto dosłownie na pół sekundy obroty skaczą do 3000 wydając przy tym trochę zbyt duży ryk, a potem spadają do 1200-1500? Oczywiście mowa o zimnym silniku. Na ciepło sprawdzę dopiero jutro, ale od środy faktycznie przy każdym zapalaniu mam taki objaw, więc na ciepłym raczej jest tak samo.
Jak ktoś inny ma soft w foce może to sprawdzić?
Carlos w sobotę też o tym wspominał i nawet pokazywał mi, że przy odpalaniu właśnie obroty rosną do 3k. W serii mam max 2k ;)
molo mi mówi, że on jemu rosną tylko do ok. 2000. Mam się bać? ;)
A tak w ogóle to pompa wspomagania zaczęła mi się odzywać. :(
Bać to masz się zawsze :)
Tak dokładnie mi do 2tysi lecą obroty i spadają. Może to w skutek tej nowej metody programowania
hmmm...ciekawostka, nawet nie wiem skąd miałoby sie to brać
Cytat: DawPi w 21.09.2012, 19:45A tak w ogóle to pompa wspomagania zaczęła mi się odzywać.
U mnie od początku jak kupiłem było słychać wycie przy skręcaniu kół, z tym że czasem jest cicho a czasami słychać takie "łyyyyyy".
Dawpi mam tak samo na serii bylo ma 2 tys obrotow jak jest cieply tez...ale jak zimny silnik to delikatnie ponad 3 tys obrotow;-p odrazu to zauwazylem po programie u heka to nastapilo:-) ale dla mnie bomba wychodze z pracy zapalam auto i wszyscy sie patrza bezcenne:-DDDD
Panowie nie chcę otwierać nowego wątku dlatego zwracam się z prośbą o pomoc szczególnie do autora wątku tkóy przerabiał temat ;)
Czy do zainstalowania tego intercoolera http://www.teamtorquesteer.co.uk/engine/gen-3-airtec-60mm-core-focus-st-intercooler-upgrade.html trzeba coś jeszcze dokupić/przerobić? czy kupuje i po prostu zamieniam.
Znalazłem w innym sklepie taniej - czy to są te same ?
http://www.jsperformance.co.uk/accessories/intercoolers/airtec-focus-st-2.5-gen3-intercooler.html
Którą wersje kolorystyczną autor wybrał ?
Witka,
ja Ci z TTQ nie radzę kupować - zamówiłem swego czasu parę gratów by za miesiąc okazało się, że one nawet u nich jeszcze na magazynie nie są. Zamówiłem tutaj: http://j-w-racing.co.uk i od razu wszystko przychodzi - warto jednak pytać o dostępność, by się niemile nie rozczarować.
Ten IC, co podałeś ze strony TTQ wchodzi plug and play, nic Ci więcej nie potrzeba oprócz kanału. Oczywiście zderzaka się nie ściąga. Był mały problem z klaksonem, ale jest na tyle 'luzu' na przewodzie, że wszystko wystarczyło. Komplet łączeń i śrubek jest w zestawie.
Ten tańszy jak się przyjrzysz nie ma lotek do kierowania powietrza na IC.
Kolorystycznie jedyny słuszny - cały czarny, bez napisów. ;)
P.s. tu masz taniej: http://j-w-racing.co.uk/product.php/8185/2584/airtec_gen_3_intercooler_kit_with_scoop___ford_focus_st
OK! czyli ten brałeś tak? http://j-w-racing.co.uk/product.php/8185/2584/airtec_gen_3_intercooler_kit_with_scoop___ford_focus_st
Druga sprawa czytałem też, że zmieniałeś wydech. Inwestycja warta? - odczuwalny przyrost mocy/przyśpieszenia?
Co ewentualnie doradziłbyś dokupić/zmienić. Z góry dzięki za pomoc.
Ps. Kilka dni temu dołączyłem do grona właścicieli ST i zaczynam modyfikacje - najważniejsze. Chciałbym docelowo osiągnąć ok 270 km.
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 23:34Ps. Kilka dni temu dołączyłem do grona właścicieli ST i zaczynam modyfikacje - najważniejsze. Chciałbym docelowo osiągnąć ok 270 km.
Pochwal się autem w odpowiednim dziale :D
Którego kupiłeś?
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 23:34czyli ten brałeś tak?
Dokładnie tak. Choć na forum polecają również IC z fmic.pl - z tym, że trzeba trochę przerabiać, co jednak trudne nie powinno być. Ja nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań (o ile mnie stać na daną rzecz). ;)
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 23:34Druga sprawa czytałem też, że zmieniałeś wydech. Inwestycja warta? - odczuwalny przyrost mocy/przyśpieszenia?
Warta, dźwięk - miazga. Coś tam mocy i przyspieszenia na pewno przybyło, ale pamiętaj, że i tak bez strojenia to takie trochę cudowanie. Zakup graty, załóż, wystroić u heka i nie poznasz maszyny.
Czekamy na temat w dziale!
W weekend zrobię kilka fotek i wrzucę :)
Jestem też z małopolski (N. Sącz) więc chętnie kiedyś pojawię się na jakimś spociku.
Czyli wziąłbyś ponownie taki sam wydech? Dźwięk nie jest przesadny? - nie chcę aby wszyscy słyszeli, że to ja jadę przez miasto wystarczy, że auto jest charakterystyczne..
Właśnie chcę od razu zamówić wszystko co sensowne i od razu zamontować całość dlatego proszę o porady co jeszcze dorzucić i na końcu chip u heka. :)
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 23:49Jestem też z małopolski (N. Sącz) więc chętnie kiedyś pojawię się na jakimś spociku.
Wpadnij w tę sobotę na Zakopiankę pod Decathlon o 18. Ja będę, jak się wykuruję, bo dziś tak mnie złapało, że słowa powiedzieć nie mogę.
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 23:49Czyli wziąłbyś ponownie taki sam wydech? Dźwięk nie jest przesadny? - nie chcę aby wszyscy słyszeli, że to ja jadę przez miasto wystarczy, że auto jest charakterystyczne..
Ja mam ze sport katem, więc jest cichsze niż przelot. Czym bym wziął? Pewnie tak, choć mam tylko porównanie do foki mola. ;)
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 23:49Właśnie chcę od razu zamówić wszystko co sensowne i od razu zamontować całość dlatego proszę o porady co jeszcze dorzucić i na końcu chip u heka.
A jaki budżet? :D
P.s. to jak w sobotę wrzucasz foty swoje to może masz jakieś od poprzedniego właściciela/aukcji?
ten weekend odpada ale przyszły jak najbardziej. wrzucę swoje fotki. dzięki wielkie za rady icek zamawiam a nad wydechem jeszcze pomyślę. do usłyszenia-zobaczenia
Cytat: DawPi w 21.09.2012, 18:25to normalne, że zapalając auto dosłownie na pół sekundy obroty skaczą do 3000 wydając przy tym trochę zbyt duży ryk, a potem spadają do 1200-1500?
u mnie jest tak jak na serii do ok 2000
« Dodane: 26.09.2012, 00:41 »Cytat: DawPi w 25.09.2012, 22:26Kolorystycznie jedyny słuszny - cały czarny, bez napisów. Wink
nie zgodzę się , dobrze jak coś tam przeziera przez kratkę wlotu - widać od razu że coś dłubnięte było ;)
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 22:34Druga sprawa czytałem też, że zmieniałeś wydech. Inwestycja warta? - odczuwalny przyrost mocy/przyśpieszenia?
Co ewentualnie doradziłbyś dokupić/zmienić. Z góry dzięki za pomoc.
Ps. Kilka dni temu dołączyłem do grona właścicieli ST i zaczynam modyfikacje - najważniejsze. Chciałbym docelowo osiągnąć ok 270 km.
Szybki jesteś ...ja się najpierw (przez rok) serią nacieszyłem... dawkuj sobie pomału ... no chyba że już latałeś szybszymi brykami i mało Ci mocy w serii :evil:
Cytat: Kris1976 w 26.09.2012, 01:34nie zgodzę się, dobrze jak coś tam przeziera przez kratkę wlotu - widać od razu że coś dłubnięte było
A ja wolę 'Sleeper Mode' lub jak kto woli 'Seria Mode'. ;)
Wtedy ludzie robią większe zdziwko, że ich seria objechała. ;)
O nie! Objechała mnie pomarańczowa foka ST , nie spodziewałem się! :D
Jak lubisz sleepery to mogłeś inny kolor foczki wziąć. Bo szczerze mówiąc pomarańczowa foka ma sie nijak do sleepera. ;)
To co mówisz z tym IC to może i miało by sens ale przykładowo przy Octavii emeryta. Gdzie jest totalnie zwykła , czarna skoda zrobiona na 300+ ;) . A w foce jeden napis w tą czy w tą nic nie zmieni. Zwłaszcza pomarańczowej :D
Zdania nie zmienię. :)
A mnie się wydaje że ta farba trochę blokuje przewodzenie ciepła :D
I ogranicza prędkość internetu :-D
A mnie się wydaje, że znów za dużo zjedliście w KFC i się Wam trochę na mózgownice coś rzuciło. :D :P
jak ktoś stoi na światłach obok to IC nie widzi :P
Cytat: linkgrabber w 26.09.2012, 13:10jak ktoś stoi na światłach obok to IC nie widzi Tongue
to jeszcze śmieszna rzecz a'propos Icka. Siedzę w aucie i podchodzi do mnie dzieciak sąsiada (jakieś może 5 lat) i pyta mnie , wie pan czemu to jest sportowe auto ? ja mówię ... no powiedz bo nie wiem. Mały na to "bo ma dużą chłodnicę powietrza..." :o normalnie się zapowietrzyłem... to się nazywa edukacja motoryzacyjna od małego !
Jakim autem się sąsiad buja? :)
mercem W124 w kombiku
Sprzęgło wymienione. Twarde, łapie niżej - jest OK. :)
Nie było jak dziś pocisnąć, bo Kraków pod wodą i co chwilę się trakcja włączała, ale jutro ma być sucho. ;)
w mordę aleś szybki... jak pomarańcza:)
to już przyszło z GB i mechanior ogarnął ? ... mega speed
Wolny. :( Miał wysłać w poprzedni czwartek a wysłał w ten poniedziałek. Szybki telefon do mechesa - miejsce się zwolniło, średnia 110km/h i jestem na miejscu. Po 5h odbiór i gitarka. :)
Tak, ciągnąłem z GB. :)
A co za sprzęgło wstawiałeś?
Genuine RS.
I jak się spisuje? Jakieś odczucia oprócz tego że niżej łapie?
Niżej łapie, jest twardsze. I nie ślizga. W sumie tyle. Malina. :)
A podasz mi cały koszt na plny z mechanikiem ? to było poza aso ?
Hej,
funty sobie przelicz na dany dzień wg Twojego banku, a meches 450zł brutto (pełna FV).
Czas pracy od 12.30 do 16.30.
Cytat: k2argon w 25.09.2012, 23:49W weekend zrobię kilka fotek i wrzucę
Czekamy czekamy. :stupid:
Noo, heko dał radę wczoraj i uzdrowił te wysokie obroty. Dziś przy 7 stopniach rano było 1900 przez chwilę, co do 4000 wcześniej jest OK. Jeszcze będę sprawdzać na dniach, ale chyba będzie OK.
Nie obyło się bez pewnego przykrego incydentu, ale mówi się trudno. :/
Cytat: DawPi w 17.10.2012, 12:20Noo, heko dał radę wczoraj i uzdrowił te wysokie obroty. Dziś przy 7 stopniach rano było 1900 przez chwilę, co do 4000 wcześniej jest OK. Jeszcze będę sprawdzać na dniach, ale chyba będzie OK.
super ;) żądam przejażdżki :D
Cytat: DawPi w 17.10.2012, 12:20ie obyło się bez pewnego przykrego incydentu, ale mówi się trudno.
słuchamy.
Cytat: Mustang w 17.10.2012, 13:05słuchamy.
To nie związane z moim autem. ;)
a z czego te obroty się brały ? wiadomo ?
No z przerobionego softu. Coś mi heko mówił o jakichś limiterach i przepustnicy, że trudno to 'ustrzelić'. Za pierwszym razem się nie udało, ale za drugim już tak.
Problem polegał na tym, że występował tylko na zimnym silniku, więc po każdorazowej próbie trzeba było auto chłodzić. Szczęście, że na hamowni heko ma jebutny wentylator. ;)
Panowie, jak raz ksenon świeci, potem gaśnie i by znów zaświecił musi trochę odstać i potem trzeba auto znów włączyć to jest to objaw kończącego się żarnika?
albo przetwornicy
weź tego dziada najlepiej zezłomuj...
niech weźmie z ciebie przykład :D
Teraz już padł na amen. :(
molo, to co, jakaś ustawka? :P
I gra. Padł prawy żarnik, więc do wymiany poleciały oba na 4300K. Ładnie toto świeci teraz.
To jakoś tak szybko chyba co ?
Ty masz rocznik 2009, prawda ?
mój 2008 świeci bez problemu... przynajmniej na razie...
Hej,
no szybko, ale co zrobić. Jak odbierałem żarniki w sklepie to mówili, że chyba coś jest na rzeczy, bo nie pierwszy raz zamawiają żarniki do tak młodego auta (2009).
Niech te nowe świecą już do końca świata i o jeden dzień dłużej. ;)
Jeszcze może mi padły bo ja często włączam i wyłączam światła. 8)
Cytat: Essio w 19.09.2012, 13:48
V'łka fajna ale turbinka daje więcej możliwości. Także kolejne autko będzie na turbinie. Ja planuje jeszcze rok lub dwa pojeździć (nacieszyć się ST220). Potem ST225 - pomarańczka lub Subaru.
Dokladnie ja tez jeszcze rok max 2 i cos kupie co ma okolo 300ps :) jeszcze sie nie nacieszylem moim st220 ;) dopiero 1,5 miesiaca max jestem szczesliwym posiadaczem hehe