Szanowni forumowicze
Mam takie zagadnienie - auto
Ford Focus ST MK2 225KM
do standardowego układu chłodniczego ma dołożony dodatkowy wentylator pchający od strony chłodnicy klimatyzacji (nie chciałem rozsuwać chłodnic) i standardowy wentylator "ssący" od chłodnicy silnika). Wentylator dołożony jest uruchamiany z przełącznika wewnątrz auta.
Auto jeździ na trackday-ach. i na krętych torach niestety grzeje się powyżej 100 stopni (pomiar z OBD2).
szukam koncepcji jak zmodyfikować układ chłodzenia by się nie grzało.
Czy może ktoś walczył z tematem?
Customowa chlodnica będzie wydajniejsza, może się obejdzie beż "demolki" , a jak jeszcze będzie mało to pomyśl o natrysku zimnej wody.
Jeżeli masz już dobrą chłodnicę oleju, to pozostaje wymiana głównej chłodnicy na większą. Z drobnych patentów, ale często skutecznych, można dopracować przepływ powietrza przez komorę silnika (m. in. usuwając częściowo uszczelkę przy podszybiu). Istotny może być też nawiew na miskę olejową.
Mam ten sam problem i przychodzi mi do głowy racingowy termostat z niskim otwarciem okolo 70 stopni..... Mishimoto robi takie cuda staram sie namierzyć do Focusa mishimoto MMTS-FOC-05
O ile dobrze pamiętam.... Rozmyślam nad gruba Chlodnica i myślałem o przeprogramowaniu wentylatorów aby załączyły sie na Maxa nuz przy 95 stopniach........ Bede kombinował bo jeżdżę dopiero tydzień po generalnym remoncie i zakuciu silnika.....