[Mondeo][MK3] Wyrzucamy katalizator?

bd77, 24.05.2010, 11:43 « poprzedni - następny »

olo


Cinkciarz

ja mialem zalozony decat i wyciete tlumiki i u mnie bylo na wolnych obrotach slychac swist turbiny zreszta u wilhelma tez on tak samo mial pusty wydec
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

twinpoint

a mój samochód dostał swego czasu ogromnego kopa (po wizycie w pewnym warsztacie zajmującego się CR - którego nazwy nie wymienię - bo za rękę nie złapałem) - a jak się okazało po wymianie turbinki - zajumali mi wkład od kata - latałem na pustym dobre 120-130 tysi - ale sorki - świstu turbiny nie słyszałem - i nie słyszę teraz po założeniu regenerowanej. obym nie był złym prorokiem - ale jak mi w turbince zaczęło pogwizdywać - to wykonałem prosty zabieg - na zimnej turbinie złapałem za wirnik (od strony filtra powietrza) - i "pomacałem luzy". JUż było czuć że bliski jej koniec - i po 7k padłą :(.

wilhelm

Trochę dziwne że się nie zorientowałeś, bo spaliny z diesla bez kata śmierdzą jak z 30 letniego ikarusa.

weksla

no ale jak mógł czuć te spaliny, ja jeżdżę już 30.00 bez kata i nie czuję różnicy w zapachu spalin.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Cinkciarz

Ja na pustym kacie przejechalem 20000 k  a na decacie 50000 k i nigdy nic się nie stało. Spalin też nie czulem  a Wilhelm sie nie przyznał że śmiga na oleju po frytkach :)
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

twinpoint

do dzisiaj nic nie czuję - ale spaliny w kabinie ? hehhe - pora sprawdzić szczelność wydechu w okolicach przedniego zawieszenia ?

Grigori

U mnie od początku czuć spaliny przy otwartym oknie w korkach czy to wina uszczelki przy decacie, ostatnio pojawił się również dziwny szum na podszybiu w miejscu turba powyżej 2tys obrotów szumi jak suszarka do włosów i co gorsza zostawiając tumany czarnego dymu za autem ,czy ktoś zna przyczynę ??

wilhelm

Cytat: Grigori w 28.10.2012, 00:11ostatnio pojawił się również dziwny szum na podszybiu w miejscu turba powyżej 2tys obrotów szumi jak suszarka do włosów i co gorsza zostawiając tumany czarnego dymu za autem,czy ktoś zna przyczynę?

Na 100% nieszczelność w dolocie między turbo a kolektorem ssącym. Pewnie któraś rura pękła.

Grigori

Jeden mechanik sprawdzał to już i niby wszystko oki, widocznie marny z niego mechanik a co do smrodu spalin to wymienić uszczelkę przed i za decatem ??

twinpoint

jak szumi tak jakby nad schowkiem pasozyta - sprawdz luzy na turbo.
ale jak tylko słyszysz "gdzieś" przedmuch - i chmury czarnego dymu - to sprawdź rury z obu stron intercoolera - przy tych strasznie kopci - u mnie nic nie było widac jak mu do 4k kopnąłem :)

wilhelm

Jeśli masz decat to uszczelki nie pomogą, to jest po prostu zapach spalin z diesla bez kata :)

Grigori

Szumi centralnie nad kratką środkową wylotu powietrza na szybę czołową , turbo w maju regenerowane a w czerwcu zaczipowane a kłopoty z dymieniem i szumem od wrześnie , turbina była w pierwszej kolejności sprawdzana i zero luzów czy śladów zużycia mimo dość sporego przyrostu mocy bo z poczciwej 115 wyszło 162 km i to przy minimalnym wzroście ciśnienia doładowania

wilhelm

U mnie szum dochodził z właśnie z okolicy podszybia, a pęknięta była rura między IC a EGR - ta co najczęściej nie wytrzymuje.

kacperek_27

Słuchajcie, co myślicie o tej aukcji:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-tdci-tddi-decat-i2753684008.html
Może warto kupic?

Zastanawiałem się, żeby swojego kata wystawic na aukcję. Ilę mogę się za niego spodziewac?

Pozdrawiam