Różnice pomiędzy 2,5 V6 170 KM a ST200

T, 17.06.2010, 16:01 « poprzedni - następny »

T

Cytat: nokitel w 20.06.2010, 20:51
Mam nadzieję że po zamontowaniu nie będzie więcej takich sytuacji jak dziś tzn. mondeo 2.0 TDCI 130PS i 110km/h ja do dechy na 4 biegu i on tak samo ... niestety dopiero jak doszedłem do 5tyś. obrotów doszedłem go ... brak mi słów nie po to 2.5L kupowałem :) hehe
Może czas zacząć korzystać ze skrzyni biegów? :D Testy "na tym samym biegu" (a dokładniej na biegu o tym samym numerku) nie mają sensu. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Cytat: nokitel w 20.06.2010, 20:51
Miałem już zakładać w ubiegłym tygodniu całość ale przepustnica która miała być zamontowana okazałą się niewypałem a następna od explorera do dziś nie dotarła do mnie nie wiem co się dzieje (Y-pipa w tygodniu będzie koleś spawał zobaczymy jak mu to wyjdzie ten sam co mi kolektor spawał). Mam nadzieję że po zamontowaniu nie będzie więcej takich sytuacji jak dziś tzn. mondeo 2.0 TDCI 130PS i 110km/h ja do dechy na 4 biegu i on tak samo ... niestety dopiero jak doszedłem do 5tyś. obrotów doszedłem go ... brak mi słów nie po to 2.5L kupowałem :) hehe
Przy 110km/h na czwórce to masz zapewne w okolicach 3,7-4tys obrotów i przy takiej wartości pewnie około 90-100KM plus jakieś 200-210Nm, a diesel ma wtedy swoje maxi, czyli ze 100Nm więcej plus 30-40KM więcej.
Jak chcesz efektywnie przyspieszyć mając 110km/h to musisz to zrobić na 3-ce, a wtedy dieselki tylko powąchają twoje spaliny  :D
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

KLUSEK

Juz nie raz pisałem ze diesle to podstępne mendy :P
Ale fakt, jakbys zrzucil na 3 to bys sobie poradził ;)

nokitel

następnym razem będzie na 3 i zobaczymy wtedy. Na jakie koszty muszę się nastawić gdybym chciał po przeszczepieniu już wszystkiego co mam od st200 + wydech zrobić strojenie i czy jest ktoś na dolnośląskim godny polecenia?

T

20.06.2010, 22:32 #19 Ostatnia edycja: 21.06.2010, 02:17 by badger
Cytat: nokitel w 20.06.2010, 22:28
następnym razem będzie na 3 i zobaczymy wtedy.
Przy tej prędkości diesel na 3 się rozleci. :D

PS. Tego typu testy nie mają po prostu sensu. Każdy silnik ma inną charakterystykę i jedyny test który warto to zrobić to taki, w którym jednym i drugim autem przyspieszasz na przełożeniu optymalnym dla danego zakresu prędkości. Na YT jest gdzieś filmik, gdzie Stilo JTD wygrywa z Lancerem EVO chyba na 5-tym biegu przy jakiejś niewielkiej prędkości. Czy to znaczy że Stilo jest szybsze? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Strojenie indywidualne to koszt zapewne w granicach minimum około tysiączka - może warto zagadać z heko z Kraka?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Monsun

Cytat: Tomasz w 17.06.2010, 16:01
Główne różnice pomiędzy 2,5 V6 170 KM (Mondeo mk2 od 1998, Mondeo mk3, Cougar poliftowy) a ST200.
...
- Inne oprogramowanie ECU
...
Po wizycie w ASO by "dograć kluczyki" do nowego ECU
oznaczonego (jak stare) URN3, i dzięki Sniper'owi wiem że wgrana startegia miała określenie KBAN4,
zrobiło się:
URN5.KBAN7 - software spotykany w ostatnich produkcyjnych ST200.

Sprawa jest prosta. Kwestia dostępnych czujników, wpisanych wtrysków oraz soft'u jaki jest wgrany.
ECCV to mocne ECU...

adonrac

Pytanie czy silnik z ST200 wejdzie np do Cougar'a

MAG

Po pierwsze gratuluję odkopania wątku sprzed 9-ciu lat...

A po drugie, niby czemu by to miało być problemem.
Zwykle V6 i ST200 nie różnią się jeśli chodzi o blok i punkty mocowań.

Z tego co kojarzę, to w Polsce jeździło co najmniej kilka Cougarów z silnikami od ST200.. .
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Wejdzie. Z silnikiem ST220 jest problem w Cougarze, bo kolektor ssący niezbyt się mieści. Ale i na to są patenty. Tak jak napisał @MAG sporo było w Polsce Cougarow zarówno z silnikiem z ST200 jak i różnymi kombinacjami opartymi o 3,0.

Największą wiedzę na ten temat ma na forum prawdopodobnie @TAM.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

adonrac

Dzięki Panowie to już wiem jakie kroki będą następne!

T

Cytat: adonrac w 04.02.2021, 09:06Dzięki Panowie to już wiem jakie kroki będą następne!

Tutaj masz opis najprostszego swapu z 2,5 na 3,0:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Dotyczy także Cougara.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club