Niejasne wyniki z hamowni

Polarny, 05.07.2010, 10:11 « poprzedni - następny »

Polarny

A jeszcze takie pytanie. Czasami widzę, że niektórzy hamują auto z otwartą maską. Ja miałem z zamkniętą - a Wy?

weksla

przy standardowym dolocie miałem zamknięta maskę, przy stożku hamuję przy otwartej
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 06.07.2010, 14:57
przy standardowym dolocie miałem zamknięta maskę, przy stożku hamuję przy otwartej
A jeździsz też z otwartą?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

Cytat: Tomasz w 06.07.2010, 15:29
A jeździsz też z otwartą?
...jeśli stożek nie jest odizolowany termicznie, i nie jest podłączony do dolotu zimnego powietrza, to nadmuch na hamowni nie jest w stanie wentylować komory silnika...tak jak to się dzieje w czasie jazdy...a wręcz wdmuchuje po przez chłodnicę gorące powietrze...więc taki dolot zagrzałby się nienaturalnie, zresztą sprawdzaliśmy... po jeździe dolot był zimny, a na hamowni gorący, więc otwieramy maskę w trakcie pomiarów :P
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: G-CS w 06.07.2010, 16:16
...jeśli stożek nie jest odizolowany termicznie, i nie jest podłączony do dolotu zimnego powietrza, to nadmuch na hamowni nie jest w stanie wentylować komory silnika...tak jak to się dzieje w czasie jazdy...a wręcz wdmuch...e po przez chłodnicę gorące powietrze...więc taki dolot zagrzałby się nienaturalnie, zresztą sprawdzaliśmy... po jeździe dolot był zimny, a na hamowni gorący, więc otwieramy maskę w trakcie pomiarów :P
Czyli sprawdzaliście to na oko, bez żadnych pomiarów? Mierzyłem kiedyś temperaturę w zwykłym dolocie po paru minutach stania z zamkniętą maską i także jest dużo wyższa niż podczas jazdy. Różnica temperatury pomiędzy staniem, a jazdą z seryjnym dolotem była dużo większa niż pomiędzy staniem z seryjnym dolotem i staniem ze stożkiem. Bardzo wątpię, żeby nadmuch był w stanie obniżyć temperaturę zasysanego powietrza przy seryjnym dolocie do takiego poziomu, jak to się dzieje podczas jazdy. Tymczasem jeśli otworzysz maskę to filtr stożkowy może sobie swobodnie ssać chłodne powietrze z otoczenia. W ten sposób ewidentnie faworyzujesz stożek.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

No właśnie mi się też wydaje że jest jednak tak jak pisze Heko. Po prostu nadmuch w hamowni nie jest w stanie zrównać się z tym, co otrzymuje się podczas normalnej jazdy nawet przy niższych prędkościach.

Hmmm, u mnie hamowanie odbyło się bez otwartej maski, chociaż stożek miałem.

heko

...dokładnie...nadmuch działa tylko na wloty powietrza...oczywiście także na wlot do ori dolotu...a w przypadku stożka...powietrze jest zasysane tylko z gorącej jak cholera komory silnika...
...a przy otwartej masce dmuchawa i tak nie dmucha prosto na stożek...bo hamownia jest dużo wyżej...
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: G-CS w 06.07.2010, 17:26
...dokładnie...nadmuch działa tylko na wloty powietrza...oczywiście także na wlot do ori dolotu...a w przypadku stożka...powietrze jest zasysane tylko z gorącej jak cholera komory silnika...
...a przy otwartej masce dmuchawa i tak nie dmucha prosto na stożek...bo hamownia jest dużo wyżej...
A może byś pomierzył, co? ;) Bo póki co to tylko takie teoretyczne dywagacje, a zmierzyć temperature w dolocie jest bardzo łatwo.

Mierzenie stożka z zamkniętą maską pewnie trochę zaniża wynik (ale w sumie też nie do końca, bo często dużo mocy potrzebujemy właśnie po parominutowym postoju, czyli w identycznych warunkach), ale pomiar z otwartą zdecydowanie go zawyża. Zwróć choćby uwagę na to, że z otwartą maską przestaje być istotny sposób montażu stożka (osłona termiczna, nadmuch zimnego powietrza), a przecież w rzeczywistości ma to kluczowe znaczenie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Na moje nawet otwarta maska nie równa się z tym co uzyskuje się podczas jazdy. Wystaw rękę za okno już przy 60km/h i zobacz jak mocny jest powiew - a co dopiero przy 100km/h i wyżej? Taki powiew bezbłędnie wietrzy wszystko co pod maską.

T

Cytat: Polarny w 06.07.2010, 17:50
Na moje nawet otwarta maska nie równa się z tym co uzyskuje się podczas jazdy. Wystaw rękę za okno już przy 60km/h i zobacz jak mocny jest powiew - a co dopiero przy 100km/h i wyżej? Taki powiew bezbłędnie wietrzy wszystko co pod maską.
Oczywiście, ale wbrew pozorom dotyczy to też seryjnego dolotu, chociaż w mniejszym stopniu. Jeśli mnie pamięć nie myli to podczas moich testów temperatura w dolocie rosła o 10 stopni po ok. 2-3 minutach stania w przypadku serii i po ok. 1 minucie w przypadku stożka. Nie dam w głowy w tej chwili za te wyniki, ale była to różnica tego rzędu. Mówię oczywiście o V6. Dodam, że zdziwił mnie wtedy ten wynik, bo spodziewałem się, że różnica będzie znacznie większa na niekorzyść stożka.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

tak się składa że miałem tez hamowane auto przy seryjnym dolocie i otwartej masce, wyniki były identyczne lub prawie identyczne.

A tak przy okazji to Tomasz nieraz lubię sie powozić z otwartą maską, to takie ;) oryginalne
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 06.07.2010, 19:15
tak się składa że miałem tez hamowane auto przy seryjnym dolocie i otwartej masce, wyniki były identyczne lub prawie identyczne.
Bo przy seryjnym dolocie wiele to nie da...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Zrobiłem wczoraj pomiary temperatury pod maską.

Pomiary rozpocząłem po pełnym nagrzaniu silnika, gdy temperatura na zewnątrz wg komputera wynosiła 27*C i grzało pełne słońce. Temperature mierzyłem w okolicy filtra stożkowego - jakieś 15 cm od niego, by on sam nie wpływał na pomiar.
Włożyłem czujnik temperatury pod maskę i sprawdzałem jak temperatura zmiania się w zależności od tego czy stoję czy jadę.

Gdy stałem temperatura dochodziła do 57*C. Spróbowałem na postoju nieco przygazować, by sprawdzić, czy sam stożek nie spowoduje, że zasysanie powietrza przyczyni się do spadku temperatury. Pomimo różnych prób temperature udało mi się zbić co najwyżej do 55*C.
Następny test to obserwowanie przy ruszaniu. Gdy autem ruszyłem i jechałem już 20 km/h, temperatura natychmiast spadała poniżej 40*C, a gdy przejechałem się jakieś 1000 m, to temperatura spadła do 28*C.

Oznacza to, że nawet najmniejszy ruch powoduje, że temperatura pod maską drastycznie spada. To chyba wystarczający dowód na to, że powinno hamować się auto z otwartą maską.

weksla

i w pełni się z Tobą zgadzam. profesjonalne podejście.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: Polarny w 09.07.2010, 09:07
Oznacza to, że nawet najmniejszy ruch powoduje, że temperatura pod maską drastycznie spada. To chyba wystarczający dowód na to, że powinno hamować się auto z otwartą maską.
Jeśli już, to najwyżej Twoje auto, bo na pewno nie każde. ;) Z tego co rozmawiałem np. z boro to u niego (V6) podczas jazdy temperatura wynosi ok. 20 stopni powyżej temperatury otoczenia co daje stratę mocy ok. 3% czyli mniej więcej tyle ile "dał" stożek (pomijając inne mankamenty testu, jak np. porównanie z serią z brudnym filtrem).

A co do Twojego testu. Powinieneś jeszcze wykonać podobne pomiary z seryjnym dolotem, a następnie pomierzyć temperaturę na hamowni podczas testu z oboma rodzajami dolotów. Na koniec należałoby odpowiednio skorygować wyniki z hamowni jeśli okazałoby się, że różnica w temperaturze podczas pomiaru na hamowni jest inna niż w rzeczywistych warunkach. I wtedy miałbyś realny wynik. ;) Póki co to tak naprawdę dowiedziałeś się, że temperatura w stożkowym dolocie spada podczas jazdy. ;)

...no i warto zauważyć, że przez ten kilometr przegrasz 2x wyścig na 1/4. ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club