[Focus] Ford Focus RS mk2 odcięcie mocy

dansk8, 21.07.2015, 22:13 « poprzedni - następny »

dansk8

Witam posiadam Forda Focusa RS mk2 z 2010r, auto przejechane ma 19tyś km. Problem polega na tym, że jakiś czas temu uświadczyłem dziwnej sytuacji, podczas jazdy na 3 biegu po dodaniu gazu przy około 3,5tyś obrotów auto straciło moc, zapaliła się kontrolka silnika więc focus wylądował w serwisie we Wrocławiu. Po paru dniach okazało się, że spaliła się świeca na piątym cylindrze. Auto odebrałem i podczas ponownej jazdy sytuacja znowu sie powtórzyła tyle tylko, że nie pojawił się już check silnika. Auto ponownie wylądowało w serwisie i po diagnostyce komputerowej według mechaników z autem jest wszystko ok jednak spadek mocy skądś się bierz, czy miał ktoś podobne problemy ?

Boxik

U siebie w Stku miałem podobnie tylko ,że 4 i 5 cylinder. Po wymianie świec i skasowaniu błędu problem pozostał a błędu nie wywalało . Zdecydowałem się na wymianę 2 cewek zapłonowych. Błędu nie ma i auto jeździ normalnie. Sprawdź cewki  i przepływomierz. 

gucior55

jakieś mody w aucie robiłeś ? serwis serwisem zależy na jakiego fachowca trafiłeś
1 odłącz ako w fotce na min godzinę (może być stały błąd którego nie skasowali)
2 w tym czasie sprawdź  i wyczyść czujnik powietrza w przeplywce na górnej rurze od filtra powietrza
3 sprawdź wszystkie węże gumowe dolotu powietrza szczególnie z lewej strony przy chłodnicy często się przecierają o elementy karoseri
4 morze się też kończyć czujnik przy turbinie (kostka z 3 krućcami na takie cienkie wężyki )
lub sterujący doładowaniem



KrisSz

Na początek kup interfejs elm na wifi lub nwet na kablu, ściągnij darmowy forscan przeskanuj i zobacz co się dzieje...

Jak wyłączysz aku to skasuje wszystkie błędy które mogą Ci cokolwiek powiedzieć co się działo (jeżeli ktoś ich nie wykasował).

Co serwis zrobił dokładnie? Czy masz kompresję na tym cylindrze co wymieniali świece? Jakieś mody / software?

Nie słyszałem do tej pory u upaleniu świecy w seryjnym silniku RS Mk2.Masz jakieś fotki tej świecy?
Pozdrawiam

K

vtec

wydaje się, że przyczyną może być ... hmmm ... niski przebieg :)
btw ciekawy przypadek ...

dansk8

24.07.2015, 19:14 #5 Ostatnia edycja: 24.07.2015, 19:16 by dansk8
Witam, więc w serwisie nic nie wykryli, żadnych błędów, jazdy próbne także robili z podpiętym komputerem i według nich wszystko jest ok. Jutro odbieram auto i zobaczę czy powtórzy się tak sytuacja. W serwisie już chyba myślą, że nie mam co robić z pieniędzmi i daje do nich :)
Kolega Boxik pisał, że miał podobną sytuację, czy wymiana cewki to nie głupota?

T

Ja bym, dla pewności, zmierzył kompresję.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

carlosc

przy 19 tys km takie akcje? kolega w rsie mial taka sytuacje ale pomodzony na 380km wymienil dwie cewki i ok ja jezdze juz 1.5roku rsem i nie mialem takiej sytuacji..co prawda mam serie..wczesniej mialem st i cos takiego bylo porobionego na 290km prawie wiec zobacz cewki sadze ze pomoze a jesli chodzi o serwis, to nigdy nigdy w zyciu nie oddam tam mojego auta! tam sa partacze i nie znaja sie zbytnio na tych autach! w st chcialem wymienic rozrzad to w dwoch serwisach krecili glowa! ciekawie co bedzie jesli chodzi o rsa! dzieki bogu mam dobrego znajomego ktory serwisuje moje auto...w serwisach dzieja sie rozne rzeczy wyciagaja czesci wstawiaja uzywane , wiem bo mam znajomego i kaza mu tak robic najgorzej :-(
Kiedyś focus st 2.5t 287km,teraz focus rs 2.5t 410.7km  :-D
Fb : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/carlosrs410/

TAM

Miałem kiedyś coś podobnego, winna była padająca cewka. Ale przy takim przebiegu to dziwne, duży pech.

steveno

Ja miałem taki problem w Volvo T4 cewka poszła wymiana i po sprawie,
Do przodu!!!

dansk8

Panowie po 6 wizytach w serwisie FORDA we Wrocławiu w końcu uporali się z problemem, przyczyną był pin na 5 cylindrze.

Dozer

Cześć, mam podobny problem tylko objaw występuje jeszcze zaraz po odpaleniu gdy foka jest na saniu to słychać ze wypada zapłon, ostatnio profilaktycznie wymieniłem świece i na początku bylo ok ale po ok 100km znów i właśnie teraz zastanawiam sie nad cewkami tylko pytanie czy na diagnostyce pokaże na ktorym cylindrze wypada  czy lepiej będzie podmienić wszystkie .

TAM

Cytat: dansk8 w 05.11.2015, 18:57przyczyną był pin na 5 cylindrze
A co to znaczy?