[S-Max] 2,5T awaria chłodzenia, czujnik temp. cieczy?

zwy, 01.07.2016, 22:04 « poprzedni - następny »

zwy

Witam, mojemu 2,5t i zdarzyła się pierwsza awaria.
Wczoraj jadą z pracy było gorąco i stałem w korkach. Najpierw zauważyłem, że klima słabo działa, potem w ogóle dmuchało na ciepło. Na wskaźnikach wszystko było w porządku, nic nie świeciło na czerwono ani na pomarańczowo, temperatura cieczy 90 stopni. Dojechałem na parking i wpiąłem adapter BT do OBD, połączyłem się z telefonem i jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem, że temperatura to 136 stopni! a na zegarach dalej 90. I wtedy zobaczyłem parę unoszącą się spod maski po prawej stronie, tam gdzie jest zbiornik wyrównawczy. Zgasiłem silnik, pod samochodem kałuża z płynu, otworzyłem maskę i zobaczyłem, że pewnie przez korek ciśnienie wywaliło nadmiar.
Zostawiłem auto, wróciłem po 3 godzinach, dolałem płynu (niecałe 0,5 litra), sczytałem błędy. Wyskoczył tylko jeden P0117 - czujnik temperatury czynnika chłodzącego silnik - niski sygnał wejściowy.


Czy słyszeliście, żeby komuś się kiedyś coś takiego stało?
Do sprawdzenia pewnie wiązka czujnika, czujnik i wentylator.

grzechalm

Miałem kiedyś podobna sytuację w VW T4 2.5tdi
Okazało się, że uszkodzona była pompa wody. Góra silnika gotowana się dół był chłodniejsze a temperatura na wskaźniku 90 stopni. Czujnik był chyba na dole i nie wskazał wyższej temperatury a spod maski para. Z kratek nawiewu raz ciepłe a za chwilę zimne Powietrze

MAG

Miałem identyczna sytuację ale zimą, przy minus 20 st - podejrzewałem potem uszkodzenie uszczelki pod głowicą, ale skonzylo sie na strachu.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

zwy

W tym momencie mam tylko błąd P0480 - Błąd obwodu wentylatora 1. Na biegu jałowym falują obroty i spalanie chwilowe, które bez klimy wynosi ok. 1l/h, teraz faluje 1,5-1,8 l/h.
Wykluczyłem wentylator, bo spiąłem go na krótko i chodzi. Napięcie w wiązce wchodzącej do sterownika wentylatora też jest.
Poczytałem forum i winny może być fioletowy kabelek sterujący od wtyczki sterownika wentylatora do ECU. Niestety wszyscy przeprowadzający wymianę tego kabelka mieli silnik 2,0tdci i tam ECU jest za lewym nadkolem koło zbiorniczka płynu do spryskiwaczy. Ma on 3 wtyczki i jest dość prosto.
Niestety u mnie ECU jest przykręcony do airboxa i ma 2 wtyczki, obie kątowe z dużą ilością przewodów. Trzeba będzie chyba pruć wiązkę i go odszukać przy wtyczce ECU.
Jeszcze jutro podmienię ze znajomym moduł wentylatora i zobaczymy czy działa.

zwy

Zrobione!
Winowajcą okazał się oczywiście fioletowy kabelek sterowania wentylatorem chłodnicy.

W silnkach 2,5T wychodzi z mniejszej wtyczki ECU pin 8 (zaznaczony na zdjęciu).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


weksla

Ale ci z nim przetarł się?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

zwy

On jest zrobiony z takiego gównolitu, że ta miedź znika ze środka. Przedzwoniłem go miernikiem, bez skutku. Dalej nie wnikałem i po prostu uciąłem przy wtyczkach i wlutowałem nowy.
Zanim kupiłem auto to ktoś w ASO już go sztukował przy wtyczce modułu.