[S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania

januszjg, 02.11.2015, 19:50 « poprzedni - następny »

januszjg

Cześć wszystkim,

mam problem z turbiną. Przy załączaniu turbiny czasami szarpnie a przy przyspieszaniu powyżej 2000obr/min zaczynają się dziwne wzrosty i spadki mocy. Turbo jest po regeneracji i upatruję całej winy w złym podłączeniu lub uszkodzeniu zaworu regulacji ciśnienia doładowania.

Czy ktoś może pomóc zdjęciem i opisem który wężyk gdzie powinien być podłączony?

PS. Owy zawór to 7.28197.03 PIERBURG'a Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.(Zdjęcie 1). Słyszałem, że istnieją jakieś lepsze zawory. Wie ktoś może jakie i gdzie je kupić i czym będą się różniły w praktyce?

Z góry dzięki za szybką pomoc.

weksla

Tak są lepsze zawory. Naisz do kolegi TAMa. Błedne podlaczenie zaworu boost to czesty przypadek wśród fachmanów. Jesli chodzi o fordowski zawor to tu masz schemat

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

A na tym zdjeciu sa opisane polaczenia do tego zaworka od TAMa ...   

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

januszjg

Cytat: MAG w 03.11.2015, 09:58
A na tym zdjeciu sa opisane polaczenia do tego zaworka od TAMa....   

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



MAG dzięki.

Czyli mam rozumieć, że podłączenie zaworu powinno wyglądać jak na poniżej załączonym zdjęciu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



BTW: czy ten zawór można w jakiś sposób przeczyścić aby sprawdzić czy będzie jakakolwiek poprawa zanim wymienię go na nowy? Jeżeli były by uszkodzone wężyki to jakie najlepiej zakupić (materiał i średnica wew/zew)?

TAM

Zdjęcia nie można zobaczyć.
Zaworu nie można przeczyścić.
Zamiast martwić się o wężyki po prostu sprawdź, czy nie są przetarte czy w inny sposób przedziurawione (raczej w to nie wierzę).
Zawór można statycznie sprawdzić w prosty sposób: przy braku napięcia powinien być przelot między metalowym kroćcem a plastikowym poprzecznym (i tylko między nimi!). Po podłączeniu 12V przelot powiniem być tylko między plastikowymi króćcami.

januszjg

Dzisiaj zabrałem się osobiście za sprawdzenie podłączenia. To co zaobserwowałem to to, że gruszka nie była podłączona do poprzecznego. Ze schematu powyżej wynika, że grusza powinna być podłączona właśnie do poprzecznego. Jeżeli dobrze to interpretuje to u mnie jest źle podłączone. Dodatkowo wyjscie z zaworu po przeciwległej stronie zasilania jest podłączone do takiego czarnego dekielka w turbinie, nie wiem czy to jest poprawnie.

georgus

Ktoś Ci nieźle namieszał.... Zrób wg rysuku powyżej
FF I 1.6 2000r. 5D   FF II 2.5 ST 2008r. 5D

januszjg

No i chyba się udało. Zamieniłem wężyki bo na logigę, jak pisze TAM o zasadzie działania, poprzeczny powinien być podłączony do gruszki. Tak też zrobiłem i Maxik śmiga. Jakim parametrem w Forscanie można sprawdzić czy turbo działa poprawnie?

Do naprawy zostaje mi jeszcze, prawdopodobnie uszkodzony popychacz, tyrka podczas jazdy. Częstotliwoćś tyrkania zależy od położenia pedału gazu (czyli wnioskuję, że od obciążenia). Jak silnik jest zimny to jest to dużo mniej słyszalne. Po rozgrzaniu silnika na pierwszym biegu głośno słychać, potem coraz ciszej ale najbardziej słychać kiedy hamuje się silnikiem to częstotliwość tyrkania jest znacznie większa. Jakieś sugestie co do diagnozy?

No i na koniec na turbo zobaczyłem wiszącą kroplę oleju. Turbo po regeneracji. Skąd mogą pojawiać się wycieki?

PS. Już mam tego dość ale muszę go doprowadzić do porządku :(

TAM

W 2.5T nie ma hydraulicznych popychaczy, luz zaworów reguluje się przez dobór odpowiednich szklanek. Może masz wypalony któryś zawór? Na odległość się tego nie zdiagnozuje. Co do wycieku oleju, to najpierw oczyść dokładnie okolice turbo i wtedy dopiero obserwuj co się dzieje.

januszjg


bolekrbv

Witam i pozwolę podłączyć się do tematu. Czy po wymianie na zawór MAC będzie trzeba zmieniać coś w oprogramowaniu ECU?


Boa241

Szalenie istotne zdjęcie a nie mozna go zobaczyc... Może ktoś zapakować tę fotkę dotyczącą poprawnego podłączenia tego zaworka jeszcze raz?

MAG

Jak bede miał dostęp do kompa, to postaram się odnaleźć te fotke.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Boa241

Ok. Czekam z niecierpliwoscia... dzieki