Letnie opony

yoseph, 11.03.2011, 17:15 « poprzedni - następny »

st-power

A co sądzicie o Nokian Zline-podobno rewelacyjna opona, testowana Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. na Audi RS4.
Druga opcja to Vredestein ultrac sessanta-podobno też świetna,ale kierunkowa i tu moje obawy czy nie będzie głośna jak Toyo Proxes T1R.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Cytat: st-power w 24.02.2014, 09:37Vredestein ultrac sessanta
Słaba, przecież tam chodziło o wygląd bieżnika...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Ja polece Bridgestone S001, genialne na suchym, utwardzana ścianka boczna ( przy masie ST220 pożądane zdecydownaie).

Przy wyborze zastanawiałem się między Vredstein, Conti5/3, Pirelli PNero i jeszcze czymś. Przekonały mnie utwardzaną ścianką i przyznaje że trzymają w zakręcie genialne, czasem się zastanawiam że to auto jeszcze nie płynie.

T1R kiedyś miałem bardzo fajna opona, jakość/cena, bardzo ją lubią na KJSy chłopaki jako uniwersalną opone. Ale nie do tego auta... IMO
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

sseebbaa1

Najnowszy test opon letnich 2014 (Auto Świat) w rozmiarze 225/50R17

Jest to rozmiar opon do S-Maxa/Galaxy, ale myślę, że test może też być wyznacznikiem dla oceny opon w zbliżonych rozmiarach (czyli np. do Mondeo mk3, mk4).

Do głównego testu dostało się pierwszych 15 opon.
Ostateczna kolejność czołówki po pełnym teście to:
-Michelin
-Pirelli
-Continental
-Fulda
-Goodyear

Skan przedstawia wyniki wstępnych testów hamowania, przeprowadzonych w celu wyeliminowania słabych opon.
Każdy może zobaczyć na co może liczyć kupując "chińszczyznę". Wyniki niektórych opon na mokrym przerażają.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

daj linka do całego testu bo chce zobaczyć czemu hankook nie pozostał w czołówce ;)

sseebbaa1

Linka nie dam bo zeskanowałem gazetkę z tego tygodnia  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kubek

Cytat: st-power w 24.02.2014, 09:37Druga opcja to Vredestein ultrac sessanta
miałem te opony, nigdy więcej obok nich nie przejdę - wrażenia poza estetycznym na mnie nie zrobiły, poprzednie Goodyear Eagle F1 Asymetric (jeszcze te pierwsze) które były łyse miały lepsze trzymanie niż te sessanty całe - żałuję wydanych pieniędzy.
W tym roku postawiłem na doświadczenie - na zime Nokian, na lato Goodyear Eagle F1 A2 - nie będę się uczył jakich wynalazków na sobie.

caqerr

Widzę mamy identyczny setup :)
Będziesz Pan zadowolony  :)

TAM

Ja miałem Sessanty 2 sezony w Focusie ST i uważam je, obok Eagle F1, za jedne z najlepszych jakie miałem. Zachowują się bardzo dobrze i przewidywalnie w każdych warunkach, a w temperaturach bliskich 0 stopni są lepsze niż większość przeciętnych zimówek. Byłem z nich tak zadowolony, że następne jakie kupiłem to też Sessanty,  tylko w nieco większym rozmiarze. Ciekawe jest to, że są ogromne rozbieżności co do oceny tych opon przez użytkowników jeżdżących na nich w podobnych warunkach. Tak samo jest w USA, Europie i jak widać... na tym forum :-)
Jestem bardzo ciekawy co powie na ich temat ST-Power, który lada moment zacznie je testować.

PS: niedawno widziałem inny test (jakiś niemiecki), w którym zLine zdecydowanie wygrała, a Bridgestone Turanza nie załapała się nawet do 3. dziesiątki. Tyle warte są te testy. Opinie użytkowników są chyba najlepszym odniesieniem.

T

Ja bym najchętniej zapoznał się z testem, polegającym na kilku przejazdach po tym samym torze, tym samym autem, na różnych oponach. Wrażenia subiektywne bywają jednak zwodnicze -- zależy jakie kto ma porównanie, a po za tym, nie zawsze opona, która sprawia dobre, subiektywne wrażenie, jest obiektywnie najlepsza.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Tomasz, w pełni się zgadzam, dlatego na opinie użytkowników też należy "umieć patrzeć". A jeśli chodzi o testy robione przez duże firmy, to jeśli nawet są obiektywne (a takie się mimo wszystko zdarzają!), to problem polega na tym, że testowane opony tylko z nazwy przypominają te, które są dostępne w normalnej dystrybucji. Wszyscy, nawet bardzo bogaci "testerzy" wolą dostać opony od producentów niż je kupować, a od producentów dostają "producent-jeden-wie-co", ale na pewno nie to, co może kupić klient.

kaziu88

31.03.2014, 23:04 #41 Ostatnia edycja: 31.03.2014, 23:09 by badger
Witam!Jestem posiadaczem foczki rok 2008.i mam mały dylemat z dobraniem opon do felg 17 które kupiłem nie dawno do fordzika:)Jest to felga fordowska oryginalna o parametrch 17/7/ET55,i własnie sie zastanawiam jaką oponke do nich zarzucić,zeby to ładnie wygladało i nie było tragedii na naszych pieknych drogach:)Wulkanizator u ktorego byłem,powiedział ze najlepiej by założyć 205/50,maksymalnie 215/50,tez zastanawiam sie nad profilem 45 ale czy to dobry pomysł?jakiej firmy oponki byście polecili?czekam na szybką odpowiedź w tym temacie.
Pozdrawiam!

sseebbaa1

Takie felgi (17x7 ET55) mam w S-Maxie i tam założyłem 225/55. Do vana opony o szerokości 225 są OK, ale do Focusa rzeczywiście trzeba montować węższe, bo w zakrętach lepiej będą trzymały felgę, mniej będą się kładły.

Resztę tak naprawdę to musisz ustalić sobie w pierwszym lepszym kalkulatorze opon znalezionym w internecie.
Nie wiem jaki masz silnik w tej Foczce, ale skoro zadajesz pytanie na tym forum, to zakładam, że lubisz przegonić trochę swoje auto. W takim przypadku raczej bierz 215 - będzie więcej gumy Cię trzymało.

A profil - o ile nie będą obcierały opony o błotnik i nadkole, to ja brałbym 50 chociażby z tego względu, że nie podobają mi się auta na za małych kołach.

Summa summarum - 215/50R17
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kaziu88

seba ja w focusie strasznego motoru żeby pogonić to nie mam hehe:)mam 1.6 109 km,idzie ale troszkę za mało moim zdaniem jak na kombiaka.Dzieki za info i chyba wybiore ten rozmiar 215/50R17 tak jak napisałeś.Myślałem żeby zarzucić na nie oponki firmy Barum,a Ty jakiej firmy masz oponki letnie?

st-power

215/50R17 w tym rozmiarze fabrycznie Ford montował. Co do Barumów-w cenie 358zł/szt ciężko znaleźć mu konkurencję jeśli myślimy o cenie :) Ale za to kasę i do 100 konnej Foki spokojnie wystarczą.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi