Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

snafu

W kwestii IC.
Foca ST ma czujnik w rurze.
Foca RS ale także Mondeo i S-max mają do IC przykręcany?

Pytam, bo powoli nastawiłem się na Airteca do Foki, ale raz, że i tak potrzebna będzie mała rzeźba z czujnikiem, a dwa Foka ST ma trochę inne kąty wyjścia tych rur?

Przez co Airtec nie będzie taki P&P do S-maxa.
Dobre tu mam dane?

ccLot

Cytat: snafu w 01.01.2015, 20:09Przez co Airtec nie będzie taki P&P do S-maxa.
Dobre tu mam dane?

Ale tu masz dedykowanego do MIV czyli raczej do S-Maxa też podejdzie p&p
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/8107/3113/airtec_interooler_up_grade_mondeo_2_5t

MAG

AirTec to AirTec, ale czy rzeczywiście jest aż 4 razy lepszy od FMIC'a, bo mniej więcej taka jest różnica w cenie...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ccLot

Imho nie warto tyle płacić, ale kolega chciał to ma.

thomas198

Cytat: MAG w 01.01.2015, 22:17
AirTec to AirTec, ale czy rzeczywiście jest aż 4 razy lepszy od FMIC'a, bo mniej więcej taka jest różnica w cenie...
Nie jest lepszy ani razu ,a kosztuje tyle ze nie wiadomo czy to Alu czy może srebro.  Sam uzywam Fmica i mam zalozony czujnik temperatury na wejsciu i na wyjsciu , i gdy temp na wejsciu jest 130 °C to na wyjsciu jest o 2 stopnie wyższa niz temperatura zewnętrzna,  np. 20°C na zewnątrz to na wyjsciu z IC jest 22°C . Dla tego nie widze sesu przepłacać. 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

ethernal

Witam Panowie,
nim się zarejestrowałem tutaj, przeczytałem w przerwie świątecznej cały ten wątek. A w związku z tym , że poluję na Mondeo 2.5t i po ewentualnym zakupie nie chciałbym zostawić go ori, to mam do Was pytania dot. zaworu spustowego (DV) i aktuatora (trochę nie fortunnie najpierw zapytałem w wątku @MAG`a), i proszę o krótkie wytłumaczenie na chłopski rozum, bo czytając w necie na różnych stronach, różnojęzycznych nie do końca rozwiałem swoje wątpliwości:
- gdzie się je dokładnie instaluje (wiem że zamiast oryginalnych), jakie jest ich działanie i co one de facto dają?

Nadmienię, że po ewentualnym zakupie Mondolota z tym silnikiem, chciałbym wymienić IC, dolot (z odseparowaniem filtra powietrza + rura doprowadzająca pow. z większą średnicą), DP (3"?) +wydech (albo z DC albo ze sportowym CAT) i jakiś dobry wirus. Jestem otwarty na wasze sugestię i uwagi. Chciałbym też przy oazji tych zabiegów przeprowadzić je tak, aby "zoptymalizować" spalanie paliwa ;).

heko

zdrowe 2.5t...seryjne graty, DV, aktuator itd. :P


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

ccLot

Cytat: heko w 03.01.2015, 15:58seryjne graty, DV, aktuator itd.

Wszystko seryjne?
Szacun jest moc!

sseebbaa1

Czy takie obniżenie przebiegu AFR niesie ze sobą jakieś zagrożenia? Jeżeli nie, to dlaczego seryjnie jest tak wysoko?
Proszę odpowiedzcie jakoś szerzej, bo moja wiedza w tym zakresie kuleje. Wiem tylko, że 14,7 jest chemicznie idealnie i wiem, że zbyt nisko powoduje wypalanie wnętrzności. :)
Chętnie poznam inne zasady tym rządzące.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

03.01.2015, 17:55 #399 Ostatnia edycja: 03.01.2015, 17:58 by TAM
Pytanie jest niewłaściwe postawione - powinno być: "czy przy tak absurdalnie wysokim AFR jak w serii na wykresie silnik przeżyłby pod pełnym obciążeniem dłużej niż minutę?"
Odpowiedź - prawdopodobnie nie, szybko by się ugotował, poza tym nie osiągnąłby nawet seryjnej mocy. Ten wykres przed modyfikacją to po prostu jakaś pomyłka.
Oryginalnie jest AFR na poziomie 13-13.5, a od 5500 obr. spada do 12.5-12 (tak przynajmniej było w moim seryjnym Focusie ST). Moim skromnym zdaniem heko i tak już trochę ryzykuje, dopuszczając do AFR ponad 13 powyżej 5000 obr.
Natomiast wartość 14.7 obowiązuje tylko dla małych i średnich obciążeń, gdy chodzi o zachowanie minimum toksyczności spalin.

heko

03.01.2015, 17:57 #400 Ostatnia edycja: 03.01.2015, 18:00 by heko
seryjnie jak zawsze w 2.5t jest ubogo, ok. 14.5. na modzie jest dolany na ok. 12...12.5, więc bogato, czyli bezpiecznie :)

« Dodane: 03.01.2015, 18:00 »

afr na wykresie jest "przesunięte" o ok. 1 (kalibracja przelicznika) ...ogólnie jest dolany tak jak ma być...więc się nie stresuj :P
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

TAM

03.01.2015, 18:09 #401 Ostatnia edycja: 03.01.2015, 18:11 by TAM
Spoko, nie stresuję się :) Dzięki za info. Różnica o 1 to sporo i wszystko wyjaśnia.
Ale naprawdę w Mondeo jest seryjnie taka masakra - AFR 14.5 przy wysokich obrotach przy WOT? Ja w swoim F. ST miałem seryjnie 12-12.5 w takich warunkach...

heko

większość Volvo-pochodnych jeżdżą ubogo...Struny XC70 2.4t 200KM trzyma zawsze, w WOT także 14.5...i jakoś żyją :D
zawsze mnie to zastanawiało
ST-ki są seryjnie mocniej dolane, pewnie z założenia mają być bardziej upalane, ale reszta, S-max, Mondeo, Kuga jeżdżą "na powietrzu" :D

aaa...Mondek jeździł na gazie, więc niedostrojona instalka lpg, mogła zrobić korekty na benie
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

TAM

Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć -:) Jeszcze raz dzięki za info.

ethernal

03.01.2015, 20:14 #404 Ostatnia edycja: 03.01.2015, 20:16 by ethernal
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Tutaj został co nieco opisany współczynnik AFR, także z perspektywy modyfikacji. Czy jest to poprawnie opisane, niech się wypowie kolega @Heko.

PS. @Heko, jeśli można wiedzieć, z którego roku produkcji był i jaki przebieg miał Mondeo, którego wykresy mod`a ostatnio wrzuciłeś?