Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

TAM

Po co gdybać i szukać w ciemno? Podłącz jakiś skaner OBD i sprawdź co jest przyczyną wchodzenia w trym awaryjny. Ja na 90% obstawiam overboost, który jest spowodowany większą wydajnością sprężarki właśnie w zakresie nisko-średnich obrotów. W takim przypadku trzeba odpowiednio do turbiny skorygować program, nawet nie czekając na założenie pozostałych gratów.
Boost solenoid HD jest zawsze dobrym pomysłem, nie może powodować problemów z ECU. Problemy mogą się pojawiać tylko w przypadku gdy samochód był strojony na już uszkodzonym BSie, ale wówczas każdy nowy BS będzie problemem.

mluki

Przepraszam, zapomniałem napisać, że podpiąłem się do OBD i rzeczywiście był błąd ECM-603D, co w kodach Volvo oznacza "zbyt niskie ciśnienie doładowania".

Solenoid który zakupiłem kosztował grosze, także pewnie faktycznie wymienię na coś mocniejszego.
Póki co jednak chciałbym przede wszystkim pozbyć się tego bardzo uciążliwego problemu z ciśnieniem.

TAM

Czyli underboost... bardzo dziwne. Hybryda która później wstaje? Nie wydaje mi się że tak jest. Napisz coś więcej o tej turbinie, ale stawiałbym raczej na wadliwy BS.

mluki

W turbinie robiona była strona zimna - większe koło kompresji i poszerzane kanały. Oprócz tego wstawiony mocniejszy zawór WG, który ponoć został ustawiony na 0,5 bara (chyba nieco więcej niż w standardzie, gdzie o ile pamiętam jest 0,3).

Moje pierwsze przejażdżki z przerobioną turbiną starałem się wykonywać bardzo delikatnie, ale miałem takie sytuacje, że np. na dwójce przy nieco mocniejszym wciskaniu gazu, po przekroczeniu tych około 2500 obrotów samochód nagle dostawał strasznego "kopa", tak jakby ciśnienie nagle gwałtownie rosło. Przed modyfikacją takiego zjawiska na pewno nie było. Nie wiem czym to było spowodowane, ale tak sobie teraz myślę, że może właśnie wtedy któryś z podzespołów (naruszonych już zębem czasu) uległ uszkodzeniu z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.

Mam gdzieś wykresy z hamowni robione w 2016 roku na seryjnej turbinie - jak znajdę, to później wrzucę. Z tego co tak pobieżnie porównywałem z aktualnymi od Heka, to na hybrydzie moment obrotowy rośnie nieco później, czyli wygląda na to, że ciśnienie też przyrasta wolniej.

cliner

Boost solenoid załóż mocniejszy(np.Elevate),DV-sprężyna kolor-ja założyłem żółtą przy hybrydzie i programie na 300 KM.
Tomek

Rokoś

A po co przepłacać i płacić  107 dolarów  za ten sam zawór co jest u chińczyka za 60 zeta i tak samo działa.....

TAM

Boost solenoid HD za 60 zł? Chyba jednak coś Ci się pomyliło...

Rokoś

Absolutnie mi się nic nie pomyliło mam taki od kilku lat... znajomy też  jeździ.
wszystkie te solenoidy to zawór przemysłowy mac3; tylko się naklejkami i dodatkami różnią. Działanie jest takie samo 0-1.

https://pl.aliexpress.com/item/33010880869.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.1b632e0eEPTlYo
ja mam tego: https://pl.aliexpress.com/item/32808976548.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.1b632e0eEPTlYo

i jeszcze inne rzeczy za które nie warto przepłacać.....


TAM

Rzeczywiście, ten z drugiego linku to faktycznie jest ten właściwy. Ten z pierwszego to nie wiadomo, bo nie ma opisu, a 3-portowych Maców tak wyglądających  jest kilkanaście rodzajów, dość znacznie się różniących, m. in. szybkością przełączania; większość z nich nie nadaje się do sterowania aktuatorem. Ale ten drugi zaskakuje; mimo mocno siermiężnych końcówek cena jest niesamowita – o ile oczywiście to nie podróbka. Ostatnio ściągałem te zawory 2 lata temu bezpośrednio od producenta i przy dość konkretnym już zamówieniu wychodziło ponad 150 zł za sztukę, bez końcówek, wtyczki itd.

Rokoś

to zawór DV do tubiny to mam taki i wszystkie sprężyny wytestowane, jeżdżę na żółtej przy mocy 260+ i tak od kilku lat :)

https://pl.aliexpress.com/item/32971535281.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.49095c0fAw5nEa

aktuator ze sprężyną 0.5 bara... jedynie skrócony jest gwint.
https://pl.aliexpress.com/item/4000135696444.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec65c0fCp1rIr

żadnych błędów, przeładowań ... koła ślizgają się jak szalone    :P
...mam jeszcze parę asów w rękawie  :D

TAM

Z zaworami DV z AE miałem już do czynienia. Bezwzględnie należy je dokładnie sprawdzać przed montażem, gdyż bardzo często zdarzają się egzemplarze wadliwe – nieszczelne, źle spasowane. Ale jeśli już jest dobry, to będzie działać długo i niezawodnie. Z aktuatorami też trzeba uważać i też bardzo dokładnie je sprawdzać – co ciekawe, właśnie te teoretycznie lepsze, czyli tłokowe – bo mimo dobrej konstrukcji częste są problemy wynikające z niechlujnej obróbki króćca ciśnienia od strony wewnętrznej, co powoduje blokowanie tłoka i nieprzewidywalną pracę. Po wyrównaniu i doszlifowaniu króćca problem znika.  Pozostaje jeszcze kwestia mocowania, co jest szczególnie istotne w K04 (czyli Focus ST MK2 i Volvo), bo jeśli nie uda się wykorzystać starego, to dorobienie nowego (porządnie, bez partyzantki) ze względu na kształt jest dość trudne i nie tanie.
Mimo wszystko powyższe linki na pewno będą dla wielu osób bardzo przydatne i fajnie że je zamieściłeś.

Rokoś

To i tak skorzystają ludzie co mogą sobie sami rzeźbić jak ja w garażu, bo powrót do serii jest wtedy nieproblematyczny.

Inni użytkownicy , którzy korzystają z serwisów to wiadomo oczekują prawidłowego montażu i tu niestety markowe produkty raczej  im pozostają.

Odnośnie mocowania aktuatora to można odciąć od seryjnego i już jest :)

Jeszcze chłodnicza oleju (wymiennik) pasuje z volvo D5 2.4 nr katalogowy 8677973
taką mam u siebie pasuje p&p w mocowania jedynie króciec od wody trzeba przyciąć , koszta używek to ~50zł.....
Wielkościowo jest jak ta z Focusa RS'a

tu moje fotki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




TAM napisz jaką wysokość ma seryjna uszczelka pod głowicą, bo znalazłem dane, ale muszę być pewien, a z tego co widzę to  jesteś ekspertem.....

TAM

Wydaje mi się że 1.1 mm, niestety dokładnie nie pamiętam, dotychczas wymieniałem ją tylko raz, dawno temu i mogę się mylić. Niebawem znowu mnie to czeka, ale zakładam tym razem Elring 477.870, której tzw. "installed thickness" wynosi 0.9 mm.

enforte

Cytat: Rokoś w 09.01.2021, 18:46Jeszcze chłodnicza oleju (wymiennik) pasuje z volvo D5 2.4 nr katalogowy 8677973
taką mam u siebie pasuje p&p w mocowania jedynie króciec od wody trzeba przyciąć , koszta używek to ~50zł.....
Wielkościowo jest jak ta z Focusa RS'a


A jak ktoś nie lubi niczego przycinać to po prostu kupuje chłodniczkę pod numerem części 30751937, która jest identyczna jak RSowa :)

sseebbaa1

Kupiłem Volvo C70 II z silnikiem 2.5T
Planuję zrobić delikatny program w okolice 250 KM (max 260 KM, bo nie planuję ingerencji mechanicznych we wnętrze silnika).
Czy wszystkie uwagi w tym temacie oraz polecane części odnoszące się do Focusa ST mk2 dotyczą również Volvo 2.5T? (S40/V50/C70/C30)
Czy są jakieś techniczne różnice?


Cytat: enforte w 10.01.2021, 13:50chłodniczkę pod numerem części 30751937, która jest identyczna jak RSowa
Parę dni temu taką dokładnie chłodniczkę kupiłem za 25 zł :) Układ końcówek jest identyczny jak w moim Volvo. Wygląda zatem na przekładkę P&P.
Zastanawiam się tylko ile oleju wyleci przy odkręcaniu chłodniczki. Bo od tego zależy moment wymiany chłodniczki. Albo zlecę to do zrobienia od razu przy spawaniu wydechu, albo poczekam na wymianę oleju.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy