Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Focus ST `06

molo, 11.11.2011, 22:11 « poprzedni - następny »

Lukasz-no1

MAK XLR Ice Black 18"  8)
Jak ja sie dowiadywałem to czas oczekiwania ok 1-2 miechy, chociaż teraz już może się to zmieniło.
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

molo

w sumie podobny wzór do tych TN1 , myśle że chyba jednak całe czarne felgi wole niż srebrno czarne :)
Cytat: Lukasz-no1 w 23.11.2011, 19:00Jak ja sie dowiadywałem to czas oczekiwania ok 1-2 miechy
dlatego tematem felg na wiosnę zaczyna interesować się już teraz

GIZIU

Jak okleiłeś konsolę środkową tą folią carbon ? Planuje to zrobić u siebie.

molo

jeszcze wklejam 2 zdjęcia foczki, już na kołach zimowych.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us

GIZIU: poniżej wklejam zdjecie poszczególnych elementów które trzeba zdjąć. Najpierw musisz wyciągnąć radio, trzeba takie 4 wkładki ( ja sobie je zrobiłem z pcv 1mm grubośći) włożyć w  4 otwory i radyjko wychodzi. Pózniej są już tylko widoczne śrubki na torx ,więc na pewno zobaczysz co musisz wykręcić. :)
Ja to robiłem pierwszy raz i najważniejsze to żeby nagrzać folie ,wtedy super się rozciąga i każdy zakamarek obkleisz. Ja podgrzewałem za pomocą suszarki i spokojnie daję rade. Na youtubie jest dużo filmików jak się okleja taką folia. powodzenia

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us

GIZIU

Thx, ja to mam dwie lewe ręce do takich rzeczy. Podjadę do znajomego od car-audio i powinien mi to ogarnąć. A światła tylne gdzie brałeś ? Bo też szukam jakichś fajnych pomału.

MAG

Fajne autko, a co do 18-tek, to brałbym albo ori od ST (wtedy dystanse 20mm bym założył), albo Tomasona TN4 - bardziej mi sie podoba od TN1 ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

molo

Cytat: barti87 w 17.11.2011, 14:38Molo jakie masz tam zawieszenie? Bilstein?
teraz już Ci moge odpowiedzieć na to pytanie , bo musiałem sie zainteresować gdyż pękła mi sprężyna, jest to zawias firmy k sport : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.sklep.tgauto.pl/k-sport-ford-focus-st-05-up-street.html
i teraz się zastanawiam co zrobić, troszkę twarde jest to zawieszenie i myślałem nad zmianą ale jestem umówiony na przeróbki auta i teraz brak $ .
Myślałem żeby dać seryjne amory i sprężyny albo takie bilsteiny jak ma Łukasz bo je chwalił.  Napisałem też do tego sklepu czy można dokupić sprężyne. A jak nie to myślałem też o zamówieniu takich samych sprężyn w pospringu tylko miększych... Co polecacie?
Po zmianie kół z 19 na 16 cały czas tre zderzakiem o nawierzchnie.

« Dodane: 29.11.2011, 13:29 »

Mam jeszcze do Was takie pytanie jak kupie amory obojetne jakie to sprężyny brać standardowe czy obniżające?
Na lato będą koła 18" a zima 205.55 r16. Chodzi mi wysokość zderzaka teraz jest bardzo nisko a pomiędzy błotnik a opone nie włoże palca.

MAG

Jaki masz rozmiar opon na 19-tkach, bo skoro po zejściu na 16-tki masz dużą różnicę w wysokości koła, sugerowałoby to zbyt duży rozmiar opon na letnich kapciach. Z tego co pamietam, to na 19-tce powinienes mieć oponę 235/35 aby był to zamiennik fabrycznego rozmiaru 225/40/18, bo chyba taki jest w ST standardem (a przynajmniej w standardowym Focusie na 18-tkach taki rozmiar się stosuje).
205/55/16 jest raptem tylko o parę milimetrów mniejsza na średnicy od takiej 19-tki - góra około 5mm różnicy na odległości auta od ziemi

Odnośnie sprężyn - jesli nie uda Ci się dokupić pojedynczej sztuki, to przynajmniej ja osobiście założyłbym Eibacha, bo z tego co pamiętam, to seria nie jest specjalnie niska (a wręcz wysoka), a Eibach robi -40mm, co dałoby defacto jakieś raptem -25mm w stosunku do seri w ST i miejsca w nadkolu jeszcze troche powinno zostać...

A i zapewne cena za komplet Eibacha (w okolicach 700-800zł) będzie niższa niż komplet ori sprężyn do ST...

Co do amorów - jeśli Bilsteiny B6 będą w cenie podobnej do seryjnych, to bym się na nie zdecydował, a B8 (o ile nie śmiga się notorycznie po torze) przynajmniej ja osobiście bym sobie odpuścił ze względu na cenę, bo do obniżenia jakie daje Eibach w zupełności wystarczą B6, które zreszta maja charakterystyke bardzo zbliżoną do ori amorów od ST.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

molo

Cytat: MAG w 30.11.2011, 09:16Jaki masz rozmiar opon na 19-tkach, bo skoro po zejściu na 16-tki masz dużą różnicę w wysokości koła, sugerowałoby to zbyt duży rozmiar opon na letnich kapciach. Z tego co pamietam, to na 19-tce powinienes mieć oponę 235/35 aby był to zamiennik fabrycznego rozmiaru 225/40/18, bo chyba taki jest w ST standardem (a przynajmniej w standardowym Focusie na 18-tkach taki rozmiar się stosuje).
205/55/16 jest raptem tylko o parę milimetrów mniejsza na średnicy od takiej 19-tki - góra około 5mm różnicy na odległości auta od ziemi
opony letnie to 235/35 r19 i jak na nich jeździłem to za 2 miesiące mozę 4 razy gdzieś przytarłem spodem, jak założyłem zimówki to praktycznie co jakiś garb,nierówność to zawadzam. I tak sobie teraz myśle ze rzeczywiście dużej róznicy w średnicy zewnętrznej koła 19" i 16" nie ma bo sprawe załatwia profil opony. Możliwe że sprężyna była pęknięta już wcześniej a jak mi zakładali zimówki i podnieśli auto mogła ona się obrócić i auto klapneło.

Cytat: MAG w 30.11.2011, 09:16Odnośnie sprężyn - jesli nie uda Ci się dokupić pojedynczej sztuki
dostałem odpowiedź od producenta że można dokupić pojedynczą sprężyne za 700zł i czas oczekiwania to ponad 3 tygodnie.
Bilstein B6 nie ma gdzie kupić , nikt nie ma dostępnego. I tak myśle że chyba kupie jakieś zwykłe amorki znalazłem sachsa po 400/szt i kyb 300/szt a na wiosne będę coś myślał bo nie dam rady takim autem jeździć.
Myśle tak jeszcze może zamówie sobie tą sprężyne i pośmigam później na tym zawiasie bo szkoda go wyrzucić - robiłem test amorów i mają 77% sprawności.
Cytat: MAG w 30.11.2011, 09:16o ile nie śmiga się notorycznie po torze)
po torze w ogóle nie śmigam raczej auta używam codziennie.


« Dodane: 30.11.2011, 10:07 »

a mam takie pytanie jaka jest różnica pomiędzy amorami i sprężynami w wersji ST a w  zwykłym focusie mk2?

MAG

Cena za tę jedną spręzynę jak za komplet Eibacha - nie zastanawiał bym się długo co wybrać....

Sprawdzałeś dostępność ori amorów do ST?
Bo zakładanie standardowych zwykłych amorów typu KYB czy Sachs (no chyba, że Sachs Sport) do ST jest moim zdaniem profanacją....

Jeśli już, to chyba bym wolał kupić ori uzywki i dać je do regeneracji - znam w Gdańsku warsztat który się tym zajmuje od wielu lat....




edit - popatrzyłem w linka jaką masz zawiechę i jest tam mozliwość regulacji siły tłumienia i twardości amorów - może masz je ustawione zbyt sztywno (i nisko) i wystarczy je odpowiednio ustawić aby dało się bardziej komfortowo jeździć ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

molo

Cytat: MAG w 30.11.2011, 10:12Sprawdzałeś dostępność ori amorów do ST?
DO Sprowadzenia w 2 dni za 550zł/szt.
Cytat: MAG w 30.11.2011, 10:12Sprawdzałeś dostępność ori amorów do ST?
Bo zakładanie standardowych zwykłych amorów typu KYB czy Sachs (no chyba, że Sachs Sport) do ST jest moim zdaniem profanacją...
może tak może nie powtarzam że to awaryjna sytuacja jak by mi ta sprężyna nie strzeliła i robił bym cos z zawiasem to nawet bym o takich nie myślał. I tak miałem robić coś z zawiasem na wiosne.

Cytat: MAG w 30.11.2011, 10:12edit - popatrzyłem w linka jaką masz zawiechę i jest tam mozliwość regulacji siły tłumienia i twardości amorów - może masz je ustawione zbyt sztywno (i nisko) i wystarczy je odpowiednio ustawić aby dało się bardziej komfortowo jeździć....
właśnie też to wyczytałem w tym linku, nigdy tam nic nie ustawiałem , auto jak przyjechało z Niemiec to miało już ten zawias i koła 20" takze pewnie pod nie było ustawione, tylko niżej zawieszenia już nie moge ustawić a jak będę je podkręcał to zawias będzie jeszcze sztywniejszy dobrze myśle?
a innych pokręteł do ustawiania tam nie widze.

MAG

Ale jak podniesiesz auto, czyli jednocześnie max wydłuzysz skok i spręzyny i amora, to siłą rzeczy nie będzie takie twarde.

Nie znam się na gwincie zbyt dobrze (nie miałem z nim do czynienia osobiście), ale oprócz regulacji wysokosci ustawienia sprężyny (czyli defacto zmiany wysokości auta) powinienes mieć możliwość regulacji twardości samego amora - przynajmniej tak wynika z opisu w linku
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

molo

Cytat: MAG w 30.11.2011, 12:31Ale jak podniesiesz auto, czyli jednocześnie max wydłuzysz skok i spręzyny i amora, to siłą rzeczy nie będzie takie twarde.
to jest moje pierwsze auto z gwintem więc tez za dużo nie moge powiedzieć ale wydaje mi się ze jak podnoszę auto to ściskam sprężyne tym samym utwardzam zawieszenie

vtec

kupuj kpl, amory ze sprezynami od zwyklego ...
poszukaj u gościa o nicku ROBSON z allegro (Łuków) lub lepiej przedzwon, za 200zł albo i mniej będziesz miał kpl amor i sprezyna ...

molo

30.11.2011, 19:02 #29 Ostatnia edycja: 01.12.2011, 14:48 by molo
Cytat: vtec w 30.11.2011, 17:55kupuj kpl, amory ze sprezynami od zwyklego....
poszukaj u gościa o nicku ROBSON z allegro (Łuków) lub lepiej przedzwon, za 200zł albo i mniej będziesz miał kpl amor i sprezyna....
dzięki wielkie dzwoniłem do gościa mówi że powinien miec ale jutro dopiero sprawdzi

« Dodane: 01.12.2011, 14:47 »

dzięki jeszcze raz vtec za chęci, ale niestety gość nic nie ma. I kupuje amory sachsa ,poduszki ori , łożyska ori , sprężyny znalazłem w necie w ogłoszeniu z 2010r :)  oryginalne od ST i jutro będę je już miał i zakładam. zobaczymy jaka będzie różnica w stosunku do gwintu

« Dodane: 01.12.2011, 14:48 »

najlepsze jest to ze sprężyn nigdzie nie ma , w żadnej hurtowni , dzwoniłem też do ASO i są po 350zł i oczekiwanie 7 dni :)