Jakie paliwo lejecie do swoich foczek?

decol, 27.12.2011, 21:38 « poprzedni - następny »

ares

Otworzyli, byl tam kolega podobno spoko hamownia jak cos to ja moge jeszcze 2 auta skolowac
chetne i bylby mini dynoday takze cena tez bylaby przystepniejsza :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

decol

Łee...to rewelacja :) hehe, dynoday jak najbardziej mile widziany :D a w ogóle gdzie śmigasz ST'kiem? i jaki kolor? bo w Poznaniu chyba Cie jeszcze nie widziałem :)

« Dodane: 04.01.2012, 23:44 »

p.s. jak były dyno days w VTG to za FWD/RWD brali 100 zł, a za AWD 150 zł :D
Decol ;)

ares

czarnym ST ale smigam dopiero od miesiaca bo wczesniej smigalem Impreza i na dobra sprawe ST stal wiecej na upgrade'ach niz zdazylem jezdzic :)
trzeba sie zorientowac zebrac z 6os i mozna umowic sie w VTG na dynoday jestem za jak najbardziej :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

T

Cytat: decol w 04.01.2012, 22:50Nie mówię o w pełni seryjnym aucie...gdybym miał wszystko w serii i zalałbym Racinga, to nie oczekiwałbym nawet 2 koni mechanicznych więcej...ale weź pod uwagę to Kolego, że mam założony sportowy układ wydechowy
Z punktu widzenia "oktanowości" paliwa nie jest to istotna modyfikacja. Paliwo o wyższej liczbie oktanowej ma mniejszą tendencję do spalania detonacyjnego, co można wykorzystać głównie ustawiając nieco wyższe ciśnienie sprężania (to jest modyfikacja typowo mechaniczna, wymaga modyfikacji głowicy i/lub bloku i/lub tłoków) i/lub ciśnienie doładowania no i oczywiście nieco przyspieszając zapłon.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

steveno

Jak robili testy w 5 Gear to tylko V Power Racing się różnił na hamowni o 4 konie.
Ja osobiście jeżdze na 95 a na spróbowanie zalałem V Power Racing 100 oktanów i czuć różnice i w jezdzie i odgłosach z rur wydechowych na plus:)
Ale na co dzień szkoda kasy moim zdaniem ,ale od czasu do czasu na pewno warto.6  zł za litr to jednak przegięcie :}
Do przodu!!!

GIZIU

Ech, pamiętam czasy gdy do Evo lałem tylko V-Power Racing za... 4,99zł :) Teraz tylko BP 95.

sseebbaa1

Ja na początku do Mondeo ST220 lałem cały czas Shell V-Power (czyli chyba 95), a od czasu do czasu Shell V-Power Racing.
Czyli wygląda na to, że jeżeli chodzi o wydajność wybierałem najlepsze paliwa (mówię o oktanowości i kaloryczności, a nie o firmie).

Potem jednak zacząłem już cały czas lać Racinga. Uznałem, że skoro lubię męczyć smoka, to coś mu się należy w zamian.
A zresztą auto troszeczkę lepiej się wkręcało na obroty i wydawało się minimalnie żwawsze.
W trasie gdy jechałem emerycko 90-100km/h i unikałem wyprzedzania (jechałem od miasta do miasta w ciągu samochodów), to spalił mi 7,8 l/100km. I takie spalanie uzyskał właśnie na Racingu.
Zimą tylko zalewałem jeszcze zwykłego V-Powera, bo ciężko było cisnąć na maksa autko, więc nie była potrzebna ani lepsza kaloryczność, ani wyższe oktany.
Na lato na bank będę lał znowu Shell V-Power Racing.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Wbrew temu co niektorzy mówią, tankowanie wysokooktanowego paliwa ma w Focusie ST225 duży sens. Wynika to stąd, że jest to jeden z baaardzo niewielu samochodow jeźdźących obecnie po publicznych drogach, którego ECU dopasowuje się do własności paliwa i je wykorzystuje. "Ręcznie" robiony remap jest więc zbędny. Jednak należy sobie oczywiście zdawać sprawę, że adaptacja nie jest natychmiastowa, dlatego należy raczej zdecydować się na jeden rodzaj paliwa, niż lać co akurat się trafi, licząc na magię sterownika. W moim przypadku praktyka wygląda tak, że benzyny 98 (bezsiarkowa ze Statoil) spala średnio o ok. 8% mniej. Pomiary robiłem kilkukrotnie w sporych odstępach czasu, nie może więc być mowy o pomyłce. Ponadto pomiary na hamowni pokazały przyrost mocy o 17 KM przy jednym z wcześniejszych setupów: 280/297 KM. Oczywiście nie dało się porównać tego dokładnie, bo z praktycznych przyczyn oba pomiary robione były w odstępie 45 dni, ale zadbałem o podobne warunki pomiaru (temperatura i ciśnienie przy suchej pogodzie). Od tamtej pory jeżdzę już tylko na benzynie 98 oktanów; w stosowaniu gorszego paliwa nie widzę żadnego sensu.

sseebbaa1

Ostatnio tankowałem na Shellu najlepsze ich paliwo V-Power Racing i z ciekawości zapytałem obsługę stacji ilu kierowców tankuje te paliwo.
Odpowiedzieli mi wtedy, że takie paliwo z reguły tankują stali klienci, czyli jak ktoś już się przekonał, to tankuje dalej.

Ale drążyłem dalej temat, bo chciałem wiedzieć jak duży (a raczej jak mały) jest udział tego najlepszego paliwa w ogólnej sprzedaży. Obsługa zaglądnęła w komputer i uzyskałem taką ciekawą odpowiedź.

Dzienna sprzedaż na tej niewielkiej stacji Shella to około:

- 2000 litrów - zwykła benzyna
- 550 litrów - benzyna V-Power (95 oktanów)
- 90 litrów - benzyna V-Power Racing (100 oktanów)

Ciekawe proporcje.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Badzo fajne dane. 90 litrów 100 oktanowego paliwa to jest ok. 3.4% całkowitej sprzedaży. Spodziewałem się raczej wyników bliższych 1%.

vtec

ostatnio lałem 98 na Statoil - jakoś tak dziwnie chodzi, tj. mniej strzela :)
kilka dni temu zalałem Vpower100, jakoś specjalnie wrażenia nie robi, chodzi normalnie, specjalnych odczuć nie zauważyłem.
nie ukrywam, że najlepiej jezdzi mi się na 98 z Orlen, czyli na tym na czym był strojony, choć nie wiem czy ma to jakiś wpływ.

steveno

Cytat: vtec w 13.04.2014, 22:16
ostatnio lałem 98 na Statoil - jakoś tak dziwnie chodzi, tj. mniej strzela :)
kilka dni temu zalałem Vpower100, jakoś specjalnie wrażenia nie robi, chodzi normalnie, specjalnych odczuć nie zauważyłem.
nie ukrywam, że najlepiej jezdzi mi się na 98 z Orlen, czyli na tym na czym był strojony, choć nie wiem czy ma to jakiś wpływ.

Przy tej mocy roznicy nie ma w serii jest duza i dzwięk i osiągi ale moim  zadaniem za ta kase nie warto.

Do przodu!!!

GIZIU

07.05.2014, 20:02 #42 Ostatnia edycja: 07.05.2014, 20:09 by GIZIU
Ja leję tylko BP PB 95. Ostatnio zatankowałem PB 98 ale nie zauważyłem różnicy.

steveno

ja pomiedzy 95 a 98 roznicy nie widze ale 100 oknatow shela juz tak
Do przodu!!!

walec

ja leje LPG orlenowe :) i 98 Orlen lub Vpower nitro+
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)