[Mondeo] ST220 Nie spadają obroty przy jeździe, falujące obroty na luzie.

Essio, 27.03.2012, 12:14 « poprzedni - następny »

MotoManiaq

Odpowiedź:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=43IlYWOvUGY

??

bishop

Posiłkuje się zawsze cytując z forum mkp:  działanie bocznikowego się sprawdza tak (jeżeli nie gaśnie po odpięciu wtyczki):
Zaciśnij gumową rurę która omija przepustnicę, to jest rura od bocznikowego. Jak zgaśnie to znaczy że bocznikowy uwalony a jak nie zgaśnie to znaczy że lewe powietrze. Rurę trzeba dobrze ścisnąć, palcami tego nie zrobisz.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MotoManiaq

Cytat: bishop w 06.04.2016, 22:16
Posiłkuje się zawsze cytując z forum mkp:  działanie bocznikowego się sprawdza tak (jeżeli nie gaśnie po odpięciu wtyczki):
Zaciśnij gumową rurę która omija przepustnicę, to jest rura od bocznikowego. Jak zgaśnie to znaczy że bocznikowy uwalony a jak nie zgaśnie to znaczy że lewe powietrze. Rurę trzeba dobrze ścisnąć, palcami tego nie zrobisz.

OK spróbuje jak mówisz. Dziś rano za to niemiła niespodzianka: check się zapalił - po podpięciu Forscana wszyło: P1504 - wykasowałem go - czyżby po zabawach z bocznikowym wczoraj taka niespodzianka?

pozdrawiam

bishop

Cytat: MotoManiaq w 07.04.2016, 12:01czyżby po zabawach z bocznikowym
Dokładnie tak, przy włączonym zapłonie zapisał się ten błąd. Wykasuj i powinieneś nie mieć więcej checka. Piszesz że masz forscana. Tam jest test bocznikowego. Nie zaszkodzi jak go zrobisz.

A jak dodajesz gaz i trzymasz np: na 1000 obrotów to możesz utrzymać? Czy np. spadają?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MotoManiaq

ostatnio powalczyłem z moimi obrotami, niestety bez skutku... Błąd jest sporadyczny, czasem polecą w dół, czasem zawieszają się obroty - nie ma reguły, a przynajmniej nie udało mi się tej reguły znaleźć. Wyjąłem przepustnicę, wyczyściłem (syfu dużo nie było), wyjęty i przeczyszczony pedzelkiem MAF, wtyczki od Mafa, bocznikowego, zielonej wtyczki od wspomagania potraktowane kontaktem - efektów brak...
Cytat: bishop w 06.04.2016, 22:16Zaciśnij gumową rurę która omija przepustnicę, to jest rura od bocznikowego.

rura scisnieta - silnik nie zgasł, nawet nie zmieniły się obroty ... jakieś pomysły jeszcze?

alibizi

Obserwuję ten temat cały czas bo sam mam czasem podobne problemy. Ostatnio mam problem z bocznikowym bo nie otwiera się całkowicie według forscana także odsyłam go na gwarancję. Mój mechanik powiedział, że nie wygramy z obrotami w ST.

MotoManiaq

Nie mam zamiaru sie poddac 8)  powiedz, gdzie jest ten test w forscanie?

bishop

Cytat: MotoManiaq w 18.05.2016, 10:30
Nie mam zamiaru sie poddac 8)  powiedz, gdzie jest ten test w forscanie?
Test IAC ale ostatnio gdzieś doczytałem że to błąd w programie że krokowiec nie przechodzi testu ale nie potwierdzę na 100%. Może ktoś przeprowadzi test będąc pewny że ma krokowca sprawnego? Co do falowania, to najczęstszą przyczyną są felerne odmy.  Ja jestem w trakcie wymiany wszystkich (jedna była pęknięta). Objawy takie same czyli falowanie obrotów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

alibizi

Nie pamiętam która to zakładka, ale dokładnie - test IAC. Kiedy krokowiec był nowy na poprzedniej wersji forscana pokazywał mi otwarcie 100%. Teraz pokazuje w okolicach 60 %, za każdym razem inaczej. W sumie sprawdzone było wszystko i nie ma się do czego doczepić ale czasem obroty po prostu spadają lekko poniżej optymalnych.

MotoManiaq

Wlasnie zrobilem test IAC, 100% expected, 63% actual, druga proba tak samo, dodam, ze bocznikowy nowy, przejechane ok 20tys, testy robione na benzynie, przy okazji samodiagniostyki na zadanie wyszedl blad p1116, termostat walniety?

wyklikane palcem
Kolejne testy z forscana: temp 90st na budziku, obroty jalowe, paliwo- benzyna:
   

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Cos sie rzuca w oczy?

alibizi

Bocznikowy mam dokładnie taki sam odczyt z lekkimi odchyłami czasem. Może faktycznie to błąd forscana. Tylko co więcej może zawieszać obroty przy braku nieszczelności? Nic mi się tu nie rzuca w oczy ale niech ktoś potwierdzi lepiej, że wszystko jest ok.

veg

Ktoś wygrał z tymi obrotami?

MotoManiaq

Jeszcze nie wygral

Hugo1983

Dołączam się do dyskusji .
Kilka dni temu również miałem takie same objawy .
Trzymał mi obroty na 2000 obr i nie chciały w ogóle spać , wyskoczył check .
Nie dało się jeździć . (moje podejrzenia padły na krokowca i lewe powietrze )
Zaprowadziłem do Paola (Pawła) od razu podpiął pod komputer , 7 błędów , wszystkie wskazywały na sondy co drogą dedukcji padło na lewe powietrze .
Za kolektorem sparciał , pękł wężyk szybka wymiana i po problemie .
Skasowane błędy .
Szukaj lewego powietrza ...

veg

Zamawiał ktoś poza ASO przewody elastyczne? Na ebay cena powala...

FINIS 4940144 - Numer 2S7E 6758 CA
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



FINIS 4461858 - Numer 2S7E 6C658 BA
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Obydwa mam pęknięte i silnik chodzi nierówno.