Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] ST220 i zawias przód

NeroN, 21.05.2012, 10:10 « poprzedni - następny »

Alek

Biskup, ja Ci je mogę oddać za trzy flaszki dobrego wina..... tyle że seryjne sprężyny są kompletnie bez sensu, za dużo by chciały wyłapać i przez to za bardzo się to buja, eibachy są moim zdaniem lepsze we wszystkim oprócz prześwitu, no i po 600 za zestaw na całe auto, tzw. no-brainer.

disclaimer: nie sprzedaję sprzężyn marki eibach i nie mam żadnych korzyści z zamieszczania takich opinii jak powyższa :P

bishop

Dzięki za pomoc ale jak pisałem na początku musiałem to zrobić w ciągu jednego dnia. Dziś auto odebrałem ze sprężynami: lesjofors. Tylko takie udało mi się załatwić w ciągu 1 dnia. Sprężyny dedykowane pod ST.  Jak się rozpadną za jakiś czas to wywalę nivo z tyłu i wstawię jakiś zestaw obniżony.

tomekka

Teraz jest niżej ? Wyżej ? Tak samo ?:) daj foto

Alek

Jeżeli to do mnie to jest niżej, chociaż nie jakoś dramatycznie, 10-15 mm tak na oko, natomiast przechyły są znacznie mniejsze.

tomekka


Bobson

Gdyby ktoś szukał sworznia do ST220 to można też kupić Monroe L16559 - jest identyczny jak sworzeń Lemfordera pomijając wypustek od spodu.

W wolnej chwili zrobię foto, porównywałem dokładnie 3 sworznie: Lemfordera 26060, Monroe L16559 i Delphi TC1016.
Delphi według katalogów jest do zwykłych Mdo i jest inny w budowie, zmienia parametry pracy zwrotnicy podczas ugięcia amortyzatora.

W poniedziałek zamówię jeszcze jakiś inny sworzeń do Mdo seryjnego aby mieć na 100% porównanie.

PS Lemforder kosztuje 160zł, Monroe 60zł.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Tigerbart

Zamontowany właśnie mam Monroe - nie różni się od oryginału a kosztował mnie 70zl. Wymiana oczywiście upierdliwa, poluzowanie wózka żeby wahacz wyciągnąć no i potem wyprasować nity. Co prawda objawów to nie załatwiło (stary był jeszcze znośny) oraz muszę pojechać na zbieżność, jednak najważniejsze jest to że sworzeń pasuje - ciekawe ile wytrzyma.

st-power

Wracam do tematu jakże bardzo ważnego w naszych ST220 czyli wahaczy przednich.
Otóż zgodnie z informacjami jakimi dysponujemy jeśli nie chcemy kupować nowych oryginalnych wahaczy do ST za ok 1000zł /szt. należy :
- kupić sworznie Lemfordera od Jagura X-Type
- tuleje metalowo-gumowe od zwykłego Mondeo.

Tylko nikt nie wspomniał,że wymiana tych tulei to koszmar. O ile wymiana dużej tulei idzie gładko, to tyle ta mała to już grubsza sprawa. U mnie przy wypychaniu na prasie małej tulei grubsza tuleja się poddała pod naciskiem i wahacz jest do wyrzucenia :|
I teraz mam zamiar przetestować kombinację zakupu wahaczy do zwykłego Mondeo Lemfordera i przełożyć sworzeń.
Wiem,że ustalono już,że delikatnie się różni mocowaniem dużej tulei,ale nikt do tej pory nie opisał,czy próbował zrobić ze zwykłego wahacza - wahacz ST220 poprzez przekładkę sworznia. Dyskusje się toczyły ale w praktyce nikt tego nie sprawdził?

Ja jutro to przetestuję, we wtorek ustawię geometrię.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

Tigerbart

Sworzeń nie musi być z Jaga, ten Monroe za 70zl dobrałem jako zamiennik oryginału.

A z wymianą tulei - problem pojawia się przy usuwaniu starych czy przy wprasowywaniu nowych?

st-power

Cytat: Tigerbart w 16.11.2015, 21:19A z wymianą tulei - problem pojawia się przy usuwaniu starych czy przy wprasowywaniu nowych?
Przy usuwanią starej tej małej tulei.

Dziś odebrałem STejka z zamontowanymi wahaczami Lemfordera (przy okazji wymieniłem gumy i obejmy stabilizatora, łączniki i końcówki drążków) i autko zrobiło się sztywne i prowadzi się dobrze,ale przetestuję je konkretnie jutro jak wyjadę z ustawioną geometrią, która potwierdzi mi fakt,że operacja się udała a pacjent przeżył.

Mam zrobione zdjęcia obu wahaczy i wrzucę je jutro - ja osobiście nie zauważyłem różnicy pomiędzy cywilem a STejkowym wahaczem (pomijając oczywiście sworzeń).
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

Tigerbart

Mam nadzieję że uda mi się je po zimie wyprasować bo zmieniam na poliuretan po wypiaskowaniu i malowaniu proszkowym elementów zawieszenia.

Jakie końcówki drążków kupiłeś?

st-power

Cytat: Tigerbart w 16.11.2015, 21:42Mam nadzieję że uda mi się je po zimie wyprasować bo zmieniam na poliuretan po wypiaskowaniu i malowaniu proszkowym elementów zawieszenia.
Pamiętaj,że wypychając tą małą tuleję, nie wolno Ci podpierać dołem wahacz,tj. mocowaniem dużej tulei.

Cytat: Tigerbart w 16.11.2015, 21:42Jakie końcówki drążków kupiłeś?
SWAG niemiecka firma - grupa firmy Bilstein.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

yayko

ja dziś się dowiem jak u mnie robili :)

yayko

Hallo ludziska ma ktoś gwint założony w kombi?

Tigerbart