Jaki wydech polecacie do st220

DAYCO, 29.12.2012, 18:02 « poprzedni - następny »

st-power

To może jakieś grupowe zamówienie zrobimy-może będzie taniej :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

NeroN

Ja niestety na razie odpadam, robię tylko zawias jak przyjdzie wiosna - inwestycje w firmie mnie czekają :/
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

st-power

Mój cel w moim STku,to osięgnięcie takiego dźwięku, ten dźwięk to mistrzostwo Świata :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=GxbbAdoNvgo

Będę w tym miesiącu rozmawiał z Wojtkiem z El-Teca czy da radę wykrzesać taki z V6-wiem ,że prezentowany film dotyczy silnika 5.0 V8-ale seryjne BMW 6 jest ciche. Słyszałem też Cougary V6 z nie wiele gorzej brzmiącymi wydechami.

Seryjne Merce AMG tak brzmią-dla mnie przy takim dźwięku radio w aucie jest już zbędne :D
Czysta poezja :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

01.05.2014, 12:58 #48 Ostatnia edycja: 01.05.2014, 12:59 by badger
Myślę, że uzyskanie tego będzie bardzo trudne, chyba, że zamierzasz zostawić seryjne katalizatory. Tak czy owak, mała rada — jeśli nie chcesz mieć brzęczenia i ogólnie wysokich tonów, to bardzo ważne są tłumiki środkowe. Ja mam teraz dwa 120 cm tłumiki rurowe na każdą głowicę — dopiero dzięki temu pozbyłem się brzęczenia. W ST220 w zasadzie tłumiki środkowe i w ogóle cała środkowa część wydechu jest ok. Ja bym jej nie ruszał. Zrobiłbym wydech od momentu, gdy łączy się w jeden przed tylną osią (ew. to łączenie można by też zrobić lepiej). Tam seryjnie jest ok. 2,25", a to duża zwężka. No i oczywiście końcowe tłumiki komorowe są do wymiany.

PS. Dźwięk warto porównywać pod obciążeniem. Mój brzmi tak sobie, gdy przygazuję na jałowym, natomiast przy normalnym przyspieszeniu jest bulgot jak z V8.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Tomasz powiem Ci tak,nie wiem jak jest w STku,ale kolega w Cougarze kilka lat temu zabił klocka wszystkim. Każdy inwestował w drogie wydechy z kwasowki,zabijając się o parę KM,a on wyciął lewy tylny tłumik przelotowy, prawy tylny seryjny wyciął i wspawał "tuningowany" z allegro za 200zł-efekt bulgot V8,gdy przyśpieszał wydech się stopniowo wyciszał-szok,bo zawsze jest odwrotnie,im większe obroty,tym jest głośniej. Czy stracił coś mocy? Nie wiem,nawet jeśli to nieodczuwalnie,czy zyskał to też nie odczuwalnie.

W związku z tym wierzę,że da radę wykrzesać taki dźwięk tylko za pomocą odpowiednio zbudowanych tłumików końcowych i będę tego pionierem. Katy zostaną seryjne, tłumika środkowego nie ruszę (bo wiem jak bardzo podnosi głośność jego usunięcie).
A nie mam zamiaru szukać paru KM w STku,bo to mija się z celem.

Wydech ma ładnie brzmieć,delikatnie pieścić ucho,a nie ryczeć z daleka jak większość wydechów w Japończykach,które przyprawiają mnie o śmiech 8)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 01.05.2014, 13:58Dźwięk warto porównywać pod obciążeniem. Mój brzmi tak sobie, gdy przygazuję na jałowym, natomiast przy normalnym przyspieszeniu jest bulgot jak z V8.
Podpisuję się pod tym. To znaczy, ja nie słyszałem bulgotu Tomasza, ale rzeczywiście praca na jałowym w każdym silniku nie będzie dobrym wyznacznikiem dźwięku w trakcie jazdy. Obciążenie silnika z reguły powoduje, że dźwięk jest głębszy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Cytat: Tomasz w 01.05.2014, 12:58Zrobiłbym wydech od momentu, gdy łączy się w jeden przed tylną osią (ew. to łączenie można by też zrobić lepiej). Tam seryjnie jest ok. 2,25", a to duża zwężka. No i oczywiście końcowe tłumiki komorowe są do wymiany.

Chciałbym zastosować tę radę w moim kombi ST220, gdzie mam seryjny wydech. Czy dedykowany Ulter, który jest na allegro dałby taki bulgot do jakiego każdy dąży, czy trzeba szukać czegoś innego?

Tigerbart

Cytat: Tomasz w 01.05.2014, 12:58Zrobiłbym wydech od momentu, gdy łączy się w jeden przed tylną osią (ew. to łączenie można by też zrobić lepiej). Tam seryjnie jest ok. 2,25", a to duża zwężka. No i oczywiście końcowe tłumiki komorowe są do wymiany.

Czy istnieje na rynku gotowy element do kombi załatwiający sprawę, czyli od momentu łączenia aż po końcówki, czy też trzeba zrobić to od podstaw ?

Jeśli nie ma gotowego zestawu - jakie końcowe tłumiki komorowe kupić celem zmontowania całości u tłumikarzy?

T

Nie ma gotowego zestawu. Tłumiki mogą być dowolne, byle na odpowiednią średnicę (po rozejściu na 2 będzie to ok. 2") i odpowiedniej wielkości. Kup jakieś markowe, o brzmieniu, które Ci odpowiada. Znane firmy mają coś w stylu "brzmienia firmowego", a każdy lubi co innego.

« Dodane: 20.04.2015, 10:25 »

Tzn. są gotowe zestawy typu "cat-back", ale to już grubsza i droższa (ok. 2x) sprawa.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Jeśli Cię stać, to uzbieraj na wydech JP Performance - słyszałem go na żywca i w porównaniu do Milteka był o niebo ciekawszy.
Cena z wysyłka za catback to ok 550 funtów.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

Powiedzcie, czy coś takiego jest godne uwagi?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-ST220-Estate-3-0-V6-Stainless-Steel-Jetex-Half-Sys-57-HAR-04-07-/120868150884?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1c244d9e64


st-power

Za tą cenę(3500zł+presyłka+montaż) zrobisz na zamówienie typowo pod auto i cena będzie wraz z montażem u polskich producentów.
Z gotowców polecam Milltek, JP i Mongoose.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

Tigerbart

No ale ja mam Kombi, co utrudnia sprawę zwłaszcza, że nie wiem za dużo na ten temat, bo mam ST od nieco ponad miesiąca.

Mam jakiś tam budżet jeszcze i mogę sobie na wydech pozwolić, jednak nie wiem gdzie i jak kupić, a już na pewno komu zlecić ;)

Póki co to już mi ukradli dekielki od felg 19 z Foki RS pod blokiem :)

st-power

W tej firmie kupisz bezpośrednio układ Millteka w dobrej cenie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.poturbowani.pl/p/331/8650/uklad-wydechowy-milltek-ford-mondeo-st220-3-0-v6-milltek-kompletne-uklady-wydechowe-uklad-wydechowy-tuning-mechaniczny.html
Napisz im tylko,że do wersji nadwozia kombi.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

Tigerbart

Dzięki, napisałem do nich. Zobaczymy co się z tego urodzi.

W historii tego tematu jest mowa o JP Performance i grupowym zamówieniu - jestem chętny jeśli ktoś jeszcze by zamawiał. Może cena byłaby lepsza?