Alternatywa dla MSDS

T, 05.07.2010, 04:02 « poprzedni - następny »

T

Cytat: GrekuPL w 09.07.2010, 08:20
ja też mam usuniętego kata :) zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...teraz na nowym wydechu ładniej mruczy :)
A pamiętasz jaką średnicę ma wydech za y-pipe? 2,5"?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

boro

Cytat: GrekuPL w 09.07.2010, 08:20
ja też mam usuniętego kata :) zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...
A jak z analizą spalin na przeglądzie?

Cytat: Tomasz w 07.07.2010, 16:46
Choćby Kleber usuwał ostatnio kata i mocy mu to nie zabrało.
I do tego fajnie mruczy z tego co wczoraj słyszałem...

Lukasz-no1

Cytat: boro w 12.07.2010, 19:50
A jak z analizą spalin na przeglądzie?
Z tym problemy w PL nie wierze Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Pozdro
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

GrekuPL

CytatGrekuPL:
ja też mam usuniętego kata Smiley zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...teraz na nowym wydechu ładniej mruczy Smiley
A pamiętasz jaką średnicę ma wydech za y-pipe? 2,5"?

chyba 2"  ???

CytatGrekuPL:
ja też mam usuniętego kata Smiley zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...
A jak z analizą spalin na przeglądzie?

kiedyś chciałem sprawdzić-a koleś do mnie, że włączyć tego nie umie  :evil: :evil: :evil:

T

Cytat: GrekuPL w 15.07.2010, 23:02
kiedyś chciałem sprawdzić-a koleś do mnie, że włączyć tego nie umie  :evil: :evil: :evil:
Mi kiedyś sprawdzali. Za to ostatnio na moje pytanie, dlaczego nie sprawdzają zawieszenia chociaż powinni gość stwierdził, że właśnie przeprowadza "kontrolę wzrokową". ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Jakis czas temu gadałem z właścicielem warsztatu (dosyc renomowany w Gdańsku) i stwierdził, że tez kiedyś chciał dodatkowo uruchomic u siebie w firmie osobne stanowisko z przeglądem technicznym, ale wycofał się z tej inwestycji, bo stwierdził, że co to za interes, gdy im lepsza usługa, tym mniej chętnych klientów na nią  :D
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Schem

Przegląd przejdzie.
W escorcie miałem swojego czasu usunięty katalizator i gość od wydechów z pewnością siebie powiedział, że jak silnik zdrowy, to przegląd przejdzie, a katalizator to g... daje, jeśli z silnika idą syfy i spalony olej.

No i potem zapomniałem, że nie mam kata, przyszedł czas przeglądu i przypomniałem sobie o tym, jak na stanowisku facet wsadził sondę w rurę... Zbladłem i już szykowałem linię obrony, a gość zrobił analizę, pochwalił stan techniczny auta i podbił pieczątkę.

Poza tym w PRL analizę robi się na biegu jałowym, więc naprawdę silnik musiał by wyziewać olej i płyn chłodniczy, żeby coś wyszło
There's no replacement for displacement

Bauma

wyglądają ciekawie, cenowo również, jestem ciekaw jak opiszesz ich jakość jak dojdą i podczas montażu spasowanie...flansze na złącze elastyczne będziesz robił? jakieś bandaże na kolektory w planach?
długo ta paczka idzie czy mi się zdaje...? :P

co do norm spalin to zależy od rocznika auta...np. mój spełnia Euro 4 ale obowiązuje go Euro 3, także coś w kierunku zwiększenia toksyczności można pogrzebać :P, jeśli dobrze pamiętam to Euro 4 obowiązuje od 2005r. a Euro 3 od 2001r.

T

Cytat: Bauma w 25.07.2010, 12:36
wyglądają ciekawie, cenowo również, jestem ciekaw jak opiszesz ich jakość jak dojdą i podczas montażu spasowanie...flansze na złącze elastyczne będziesz robił?
Flansza jest na trzy śruby czyli tak jak w seryjnej y-pipe.

Cytat: Bauma w 25.07.2010, 12:36
jakieś bandaże na kolektory w planach?
Bo ja wiem... trochę obawiam się nasączenia bandaży wodą, solą, błotem itp. co raczej zbyt dobrze na trwałość kolektorów nie wpłynie...

Cytat: Bauma w 25.07.2010, 12:36
długo ta paczka idzie czy mi się zdaje...? :P
Krótko, kilka dni.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bauma

Cytat: Tomasz w 25.07.2010, 22:03
Flansza jest na trzy śruby czyli tak jak w seryjnej y-pipe.
albo się nie zrozumieliśmy albo mam troszkę inaczej to rozwiązane... u mnie fabrycznie kolektory idą do Y-pipa, potem Y-pipe jakoś jest połączone z złączem elastycznym w każdym bądź razie nie flanszą ;p i flansza jest dopiero za złączem, gdzie łączy się z katem...
reasumując u mnie Y-pipe nie kończy się flanszą tak jak te Rabits, ja bym musiał przerobić złącze pod flansze albo kupić złącze od starszego rocznika, bo chyba wtedy właśnie Y-pipe miał flansze a nie elastyczne...

to mamy rozumieć, że już kolektorki masz i zapomniałeś się pochwalić i je opisać?? (od 6 lipca pykło więcej niż parę dni :D)

T

Cytat: Bauma w 26.07.2010, 18:18
albo się nie zrozumieliśmy albo mam troszkę inaczej to rozwiązane... u mnie fabrycznie kolektory idą do Y-pipa, potem Y-pipe jakoś jest połączone z złączem elastycznym w każdym bądź razie nie flanszą ;p i flansza jest dopiero za złączem, gdzie łączy się z katem...
Nie wiem, możliwe, nie mam kanału żeby spojrzeć pod auto. Z fotek które znalazłem wynikało, że w mk3 flansza jest przed złączem elastycznym. Tak czy siak dla mnie to nie ma wielkiej różnicy bo za kolektorami chce dać flansze, potem małe złącze elastyczne, potem tłumik przelotowy udający katalizator, potem długo, długo nic (wywalony tłumik środkowy) i na końcu tłumiki końcowe od ST220.

Cytat: Bauma w 26.07.2010, 18:18
reasumując u mnie Y-pipe nie kończy się flanszą tak jak te Rabits, ja bym musiał przerobić złącze pod flansze albo kupić złącze od starszego rocznika, bo chyba wtedy właśnie Y-pipe miał flansze a nie elastyczne...
Zawsze było jakieś połączenie elastyczne. Musi być, inaczej wydech by zrywał wieszaki. ;) Tyle, ze było bodaj w różnych miejscach, nie pamiętam dokładnie, ale czasem chyba przed, a czasem za flansza. Po za tym w mk2 flansza była na dwie śruby. W jeszcze wcześniejszych nie było chyba plecionki tylko jakieś inne rozwiązanie, nie pamiętam już dokładnie.

Cytat: Bauma w 26.07.2010, 18:18to mamy rozumieć, że już kolektorki masz i zapomniałeś się pochwalić i je opisać?? (od 6 lipca pykło więcej niż parę dni :D)
Pisałem o tym w "nasze auta". ;)

Graty po rozpakowaniu wyglądają tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Małe porównanie wizualne serii i Racebits:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości po co się je wymienia? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bauma

już bliżej montażu?
szkoda, że nie mają w Y-pipe mocowania do podwozia jak fabrycznie lub MSDS...w pierwszym kolektorze jest tulejka na sondę czy tylko śruba zaślepiająca jest tak długa?

T

Cytat: Bauma w 05.09.2010, 17:35
już bliżej montażu?
Czekam jeszcze na sprzęgło, bo chcę zrobić wszystko naraz. Teoretycznie za tydzień auto idzie do warsztatu, ale jak będzie to się okaże.

Cytat: Bauma w 05.09.2010, 17:35
szkoda, że nie mają w Y-pipe mocowania do podwozia jak fabrycznie lub MSDS...w pierwszym kolektorze jest tulejka na sondę czy tylko śruba zaślepiająca jest tak długa?
W obu są tulejki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Lukasz-no1

Cytat: Tomasz w 05.09.2010, 17:42

W obu są tulejki.
No to już z "fabryki" pomyślane :D

Pozdro
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]