Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

ethernal

Cytat: sseebbaa1 w 05.06.2016, 19:53

Opis z aukcji:
Perfomance exhaust manifolds and downpipe for ford mondeo st220
Stainless steel
Kit including:
1) two exhaust manifolds
2) Two downpipes (diametr 57mm or 63mm) or one y-pipe ( diametr 63mm or 76mm)


Nie jestem pewny o co chodzi z punktem 2) tego opisu z aukcji - "Two downpipes or one y-pipe"?
Wydaje mi się, że do wyboru są 2 DP - każdy dla 3 cylindrów - lub jeden klasyczny DP od razu dla 6 cyl., który się zaraz rozdziela na 2 osobne rury w formie Y :]

T

Dokładnie, albo dwie oddzielnie downpipes (tak jak jest w ST220 seryjnie), albo y-pipe, czyli łączenie 2-1.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Potwierdziły się moje obawy związane z wypychaniem płynu chłodzącego przez zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego :(

Zrobiłem test na obecność spalin w płynie chłodzącym i w testerze kolor płynu zmienił się z niebieskiego na zielony. Mechanik stwierdził, że to właśnie potwierdza obecność spalin...


Zatem będę w najbliższych dniach wymieniał obie uszczelki. Zamontuję metalowe uszczelki Victor Reinz, co powinno raz na zawsze rozwiązać problem.

Przy wymianie UPG zrobię od razu sprawdzenie szczelności obu głowic oraz szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych.
Natomiast nie wiem czy zaglądać od razu do panewek?
Żeby je ocenić to już trzeba dosyć mocno rozebrać silnik, prawda? (jak już robić panewki to i wał raczej trzeba sprawdzić itp.)

Co robić jeszcze oprócz tych uszczelek pod głowicami?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 10.06.2016, 22:04Żeby je ocenić to już trzeba dosyć mocno rozebrać silnik, prawda? (jak już robić panewki to i wał raczej trzeba sprawdzić itp.)
Żeby ocenić panewki wystarczy zdjąć miskę, wał trzeba sprawdzić jeśli zdecydujesz się na montaż nowych (owalizację).

Cytat: sseebbaa1 w 10.06.2016, 22:04Co robić jeszcze oprócz tych uszczelek pod głowicami?
Splanować odpowiednio głowice, żeby podnieść stopień sprężania, wyszlifować zawory na dwa kąty, wypolerować kanały w głowicy i oczywiście dopasować do siebie cały dolot łącznie z głowicami.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 10.06.2016, 23:30wypolerować kanały w głowicy i oczywiście dopasować do siebie cały dolot łącznie z głowicami
A wyliczałeś może co jest najwęższym gardłem w dolocie przy standardowych częściach w ST220?
Przepustnica? Kanały w głowicy? Zawory?


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Zdecydowanie przepustnica. :)

« Dodane: 11.06.2016, 00:27 »

PS Ale pamiętaj, że nie tylko średnica się liczy, wszelkie uskoki, mocno chropowata powierzchnia tez ograniczają przepływ i to często nawet bardziej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Cytat: sseebbaa1 w 05.06.2016, 19:53Pytanie do ludzi mających doświadczenie z przeróbkami układu wydechowego w ST220 - czy warto zainteresować się takim zestawem zrobionym w Rosji? Smiley
Cena bardzo dobra, bo 410 Dolarów, co pozwoliłoby wybaczyć ewentualne drobne niedoskonałości, a długie runnery robiłyby i tak niezłą robotę.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/Exhaust-manifold-Ford-Mondeo-ST220-3-0-V6-/322130066187?hash=item4b0072bb0b:g:yZ0AAOSwLN5Wl8L8&vxp=mtr

Opis z aukcji:
Perfomance exhaust manifolds and downpipe for ford mondeo st220
Stainless steel
Kit including:
1) two exhaust manifolds
2) Two downpipes (diametr 57mm or 63mm) or one y-pipe ( diametr 63mm or 76mm)

W aukcji jest napisane, że do wersji sedan - wydaje mnie sie że wersja nadwozia nie ma znaczenia.

Zastanawiam się czy taki zestaw plus dobry dolot, potem programem mu trochę polać więcej - czy 250 qnióf jest osiągalne. No i jak zachowa się moment ;)

sseebbaa1

Cytat: Tigerbart w 11.06.2016, 14:27No i jak zachowa się moment
To mnie w sumie nie interesuje. Tym autem i tak nie da się jeździć poniżej 4.000 obr/min :D
Za to jeżeli będą zyski mocy w górnych zakresach obrotów, to z pewnością przełoży się to na lepsze przyśpieszenie.
Maksymalne przyśpieszenie zależne jest od mocy, a nie od momentu!


Odnośnie wymiany uszczelek pod głowicami, to rozmawiałem dzisiaj z zakładem zajmującym się głowicami, blokami, wałami korbowymi itp. Stwierdzili, że sprawdzenie szczelności jednej głowicy z planowaniem i z frezowaniem zaworów na dwa kąty, to koszt około 600 złotych. Uważam, że to bardzo dobra cena.

Zastanawiałem się przez chwilę, czy przy okazji rozbierania silnika ruszać panewki, ale dosyć szybko uznałem (zwłaszcza po przygodach różnych osób :) ), że trzeba też to zrobić. Zastosuję zapewne panewki King, ale wersję zwykłą, a nie Racing.
Zwykłe panewki King i tak powinny być lepsze od seryjnych Forda, bo King chwali się, że mają powiększony otwór, przez który podawany jest olej.

Ewentualne toczenie wału korbowego wyjdzie 250 złotych. Jeżeli będzie tylko sprawdzenie, to najprawdopodobniej będzie gratis z uwagi na zlecenie obróbki głowic.
Po sprawdzeniu wału będzie też wiadomo jaki rozmiar panewek trzeba zamówić - jeżeli będzie toczenie wału, to oczywiście panewki będę nadwymiarowe (King w katalogu przewiduje 4 rozmiary).
Ale moim zdaniem raczej odbędzie się bez szlifowania wału, bo akurat w ST220 jest mocny.


Teraz tylko pytanie czy zdążę to zrobić przed Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Zlotem 2016 :/
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Najśmieszniejsze jest to, że ten rosyjski sprzedawca ofertę kieruje do USA, gdzie nie było Mondeo ST220 ;) Nie uznaje zwrotów i nie wysyła do PL.

Nioh nioh nioh nioh ;)

sseebbaa1

11.06.2016, 17:58 #1044 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:15 by sseebbaa1
Tigerbart - właśnie z tego powodu zastanawiam się czy to dobry pomysł z tym wydechem. Chociaż bardzo podobne konstrukcje w przerabianych ST220 dają (przy innych też przeróbkach) bardzo fajne przyrosty mocy. Może warto poprosić ich o bardziej szczegółowe zdjęcia pokazujące połączenia od wewnątrz?
W aukcji mają dwa zestawy do sprzedaży, więc może jak ktoś by ściągał dla siebie, to może podłączyłbym się? :)


A teraz pytanie co do panewek.
Ma ktoś zdjęcia oryginalnych panewek ST220? (raczej takie same są 2.5 V6)
Chodzi mi głównie o zdjęcie większych panewek podpierających wał korbowy, a w szczególności otworów w tych większych panewkach.
Chciałbym je porównać do panewek King z serii Racing, które kupiłem pod kątem konstrukcji doładowanego silnika.

Panewki King z serii Racing do ST220 wyglądają tak
-panewki korbowodów:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




-panewki wału:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Zaplanowana na najbliższe kilkanaście dni (czas oczekiwania w warsztacie) wymiana uszczelek pod głowicami zdopingowała mnie jednocześnie do mocniejszego prześledzenia problemu panewek, które również wymienię przy okazji rozbierania silnika.

Przeanalizowałem różne informacje dotyczące silnika Duratec 3.0 montowanego także w innych samochodach, niż tylko w Fordach. No i doszedłem do ciekawych wniosków, które być może(?) przyczynią się do rozwiązania odwiecznego problemu z panewkami w fordowskich v-ałkach.

Zapraszam do lektury:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link."Rozwiązanie problemu z panewkami w Mondeo ST220?"

:)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

24.06.2016, 14:39 #1046 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:16 by sseebbaa1
Aktywna funkcja LIFT, przydatna przy podjeżdżaniu pod krawężniki :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

Czyli grubo :)

Tigerbart

Czyli zacząłeś działać konkretnie ;)

bubel25

No to czekamy na efekt końcowy :-)