Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

veg

Wiedziałem, że coś się dzieje. Za cicho było w tym wątku...

sseebbaa1

05.07.2017, 18:11 #1351 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 19:58 by sseebbaa1
Cytat: veg w 05.07.2017, 17:52Wiedziałem, że coś się dzieje. Za cicho było w tym wątku...

Niestety długo musiałem czekać na wbicie się do jednej z firm CNC.
No a jeszcze wcześniej trochę czasu zajęło bawienie się w styropianie :D
Bo najpierw było poszukiwanie odpowiedniego kształtu i najlepiej do tego nadawał się twardy styropian.
Początkowe wersje miały naprawdę komiczne kształty, hehe!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Problemem bowiem było dopasowanie short shiftera do specyficznego kształtu ramienia, na które zakładane jest cięgno. Nie dość, że zakrzywione, to jeszcze z jakimś garbem na środku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ułatwieniem było to, że mam w garażu zapasową skrzynię. Aż szkoda było tego nie wykorzystać.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cytat: MotoManiaq w 05.07.2017, 17:12No to teraz posypią się zamówienia :D Gratuluje pomysłu i wykonania!
Za parę dni będę w Gdańsku więc będziesz mógł przetestować np. przez jeden dzień w swoim ST220 :)
Przyjadę do Gdańska S-Maxem a nie Mondeo, ale prototyp short shiftera wezmę w kieszeń.
Ty masz 6-biegową wersję?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

rajman

Kiedy rusza produkcja short-shiftera?

chętnie bym to wypróbował ale w dieslu, swego czasu też bezskutecznie szukałem do mmt6

sseebbaa1

07.07.2017, 13:24 #1353 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 20:00 by sseebbaa1
Cytat: rajman w 06.07.2017, 18:51Kiedy rusza produkcja short-shiftera?
A byliby chętni? :D :D :D


Cytat: rajman w 06.07.2017, 18:51chętnie bym to wypróbował ale w dieslu, swego czasu też bezskutecznie szukałem do mmt6
Z tego co patrzyłem na zdjęcia w internecie, to ten konkretnie short shifter powinien pasować do każdego Mondeo mk3 ze skrzynią MMT6.
A jeżeli chciałbyś się upewnić, to musiałbyś sprawdzić czy jest takie ramię na skrzyni (w aucie widać to pod filtrem powietrza):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

rajman

ramie wygląda identycznie. zakładam że ten short-shifter nie wadzi o mocowanie poduszki skrzyni bo mało tam miejsca. ale skoro testowałes to na aucie to powinno być ok.

visionary

Jak tylko będzie taka możliwość to ja się piszę na taki. Genialnie pomyślany i wykonany. Brawo. :)

sseebbaa1

Miło to słyszeć :)
W takim razie postaram się zrobić parę sztuk więcej tak na drugą połowę sierpnia. Wcześniej nie dam rady, bo nawet nie będzie mnie w domu, będę na wczasach.

Po zrobieniu paru sztuk poznam rzeczywiste koszty takiego short shiftera, bo zrobienie pierwszej sztuki jest do przesady drogie. Koszty informatycznego wprowadzenia danych do maszyny CNC są naprawdę wysokie. Taka cena, jak dla pierwszej sztuki, byłaby zaporowa i pewnie nie byłoby chętnych.
Short shifter mojego projektu składa się z dwóch części i każda musi być wprowadzona do maszyny, a następnie każda osobno wystrugana :D
Więc dopiero taka mini-hurtowa produkcja ma szanse sprowadzić cenę jednostkową do akceptowalnego poziomu.

Na zachętę powiem tylko, że short shifter będzie porządnie zrobiony z aluminium PA6, które podobno najlepiej nadaje się na części samochodowe i do tego będą nierdzewne śruby i nierdzewny sworzeń.
Nie ma lipy 8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Przed chwila "macałem" zabaweczkę - IMHO pełną profeska i gdybym nadal miał ST220 to bez dwóch zdań,byłbym zainteresowany.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

09.07.2017, 13:34 #1358 Ostatnia edycja: 22.07.2017, 10:21 by sseebbaa1
Dzięki :)
Być może wykorzystam urlop w Gdańsku na dokończenie tego short shiftera i poszukam zakładu grawerowania CNC w aluminium. W Gorzowie i okolicach miałem problem ze znalezieniem takiego.
A chciałbym część tuningową ozdobić (i oznaczyć) niewielkim logo, ale wykonanym poprzez frez o szerokosci 1mm i głębokosci 0,5mm.
Takie logo mogłoby pojawić się na pozostałych egzemplarzach, jeżeli rzeczywiście zrobiłbym wiecej sztuk.
To takie luźne myśli, bo wszystkiego w tym temacie uczę się od początku :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Miałem przyjemność obserwować projektowanie i kolejne prototypy tego short-shiftera. Podsumuję to jednym słowem -- perfekcjonizm. Gdybym miał Mondeo mk3 po lifcie to kupilbym go na 100%. :)

Bardzo ciekawa jest możliwość indywidualnej regulacji. Tego raczej nie spotyka się w takich rozwiązaniach, a przecież każdy kierowca ma trochę inne preferencje.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

09.07.2017, 23:45 #1360 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 20:02 by sseebbaa1
Thanx!

Cytat: Tomasz w 09.07.2017, 17:36możliwość indywidualnej regulacji.
Taka możliwość wynika także z faktu, że sam nie wiedziałem jaki wariant skrócenia skoku lewarka będzie najlepiej pasował do tego samochodu :)
Postanowiłem zatem zaprojektować bardziej uniwersalne rozwiązanie, hehe!
Dzięki temu rzeczywiście każdy będzie mógł sobie wybrać wariant i sprawdzić czy moje oceny poszczególnych ustawień są trafne (Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.#1349).
Ciekawie wyszła zwłaszcza możliwość konfiguracji w zależności od wzrostu kierowcy (różne odsunięcie fotela i pozycja kierowcy względem lewarka).

W najbliższym czasie spróbuję ponegocjować warunki finansowe z zakładem CNC i ustalić jak najkorzystniejsze ceny na większą ilość sztuk, bo akurat w przypadku tej części największym jest koszt usługi CNC. Jak się uda, to oczywiście zrobię specjalne ceny promocyjne dla forumowiczów Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FORDTUNING.PL :D
Ale jeszcze potrzebuję trochę czasu na dopięcie tematu, bo w tej chwili wypoczywam na kwaterze u Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.MAG-a, którego serdecznie pozdrawiam! :stupid:

A tu jeszcze foto z obróbki CNC, które udało mi się strzelić w trakcie wytwarzania prototypu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MotoManiaq

Cytat: sseebbaa1 w 05.07.2017, 18:11Ty masz 6-biegową wersję?

dokladnie tak, mam 6tke :) a do  kiedy bedziesz? ja w GDA bede dopiero 23.07 na pare dni :)

MAG

Seba - przeca MondeoManiaq ma mojego bylego ST...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MotoManiaq w 11.07.2017, 13:35a do  kiedy bedziesz?
Przepraszam, że nie odpisywałem, ale miałem w Gdańsku bardzo ciekawą przygodę z S-Maxem i tym samym miałem głowę zaprzątniętą innym problemem. Opiszę to później, jak uporam się z ubezpieczycielem :D
Niestety z Gdańska wyjechałem 2 dni temu.


A dzisiaj wyjeżdżam z kolei na parę dni do Krakowa do znajomych :)
Nie pamiętam, które ST220 jest z Krakowa... Ale jak ktoś będzie chętny z tamtych okolic na testowanie short-shifera, to dawać znać!

No a jak już wrócę z wszystkich wojaży, to przypilnuję wykonania ostatecznej wersji tej części.


Cytat: MAG w 11.07.2017, 15:46Seba - przeca MondeoManiaq ma mojego bylego ST...
Zapomniałem już o tym :)



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr