Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

thomas198

Panowie co do uszczelki to jakaś lipa, miesięcznie rozbieram kilka silników w których też były uszczelki reinza, ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem, coś tam zawsze schodzi czarna warstwa uszczelniająca, ale nie tak . Także próbuj to reklamować.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

Maly

Seba szukaj przyczyny bo sporo pracy w niego włożyłeś. Nie odpuszczaj i rób swoje dalej. :)

T

Ja spotkałem się kiedyś z szybkim zniszczeniem nowej UPG w tym silniku (w aucie kolegi), ale była to tania uszczelka z ebaya.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Niestety istnieje coś takiego jak podróbki...

T

...i to pewnie będzie rozwiązanie tej zagadki. :( Źle przygotowany blok raczej nie spowodowałby takich zniszczeń (najwyżej miejscowy przedmuch).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Na 99,9% jestem pewny, że uszczelki były niepodrabiane.
Moje przekonanie wynika z faktu, że kupiłem pełny zestaw uszczelek tego producenta. Taki zestaw uszczelek na cały silnik wraz ze śrubami głowic (też Reinz) kosztował, ponad 1.500 złotych. Nie sądzę, aby ktoś podrobił pełny zestaw.
Zresztą numery na uszczelkach pod głowicami należące do tego zestawu minimalnie różniły się od numerów takich uszczelek zamawianych indywidualnie. Jeżeli ktoś podrabiałby, to nabiłby numer, który widoczny jest na pojedynczych uszczelkach, bo taki numer jest powszechnie dostępny w internecie. Czyli moje na pewno były z pełnego zestawu.

61-36875-00 - gdy zamawiana indywidualnie (prawa; tylna)
60-36875-00 - ta sama uszczelka jako składnik zestawu

Tu zresztą odpowiedź przedstawiciela, który doradzał, który numer uszczelki jest prawidłowy:
"Technicznie to dokładnie ta sama uszczelka. Wersja 60- jest po prostu nieopakowana w blister, wersja 61- jest opakowana w blister i ocechowana zewnętrznie logiem VR.
Wersji 60- używamy do kompletacji zestawów, natomiast 61- trafiają z produkcji do indywidualnego pojedynczego pakowania i sprzedajemy na rynku jako pojedyncze uszczelki.
Jeśli potrzebuje Pan samej pojedynczej uszczelki podgłowicowej, proszę poszukać numeru 61-...
"

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Moim zdaniem trzeba poprosić o opinię producenta.

sseebbaa1

Jasne. Będzie to zrobione w formie reklamacji.

Zastanawiam się tylko czy wymieniać od razu też drugą uszczelkę spod głowicy, która nie ciekła. Silnik jest na stole z porozpinanym rozrządem, więc dostęp jest łatwy i niewielki dodatkowy koszt.
Zastanawiam się nad tym, bo może akurat pechowo trafiłem na wadliwą partię uszczelek...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

thomas198

Jasne ze robić wszystko . Kto oszczędza płaci 2 razy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

T

Skoro uszczelka, którą zdemontowałeś wygląda w taki sposób, to raczej nie ma się nad czym zastanawiać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

13.09.2017, 23:41 #1390 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 20:39 by sseebbaa1
Czekam na odpowiedź w sprawie reklamacji uszczelki.

Ale żeby nie było nudno w temacie :) to pracuję nad ulepszeniem hamulców - Stage 2.
Jako Stage 1 traktuję ulepszenie przedniej osi: zaciski i tarcze 320mm od Focusa ST mk2.
Lecz Stage 1 nie wystarcza przy mojej jeździe, więc trzeba opracować kolejny upgrade :D

Stage 2 ma w założeniu ulepszać zarówno przednie, jak i tylne hamulce. Z tym że odnośnie wymyślonej przeze mnie modyfikacji tyłu będę coś więcej wiedział za dwa dni - wtedy będę przymierzał konkretne, wybrane przeze mnie, tarcze na samochodzie.


Do finalizacji hamulców Stage 2 jeszcze daleka droga, ale podzielę się z Wami swoimi przemyśleniami i doświadczalnymi ustaleniami.

Planowane ulepszenie przednich hamulców będzie składało się z 4-tłoczkowych zacisków Brembo montowanych w BMW E38 ("siódemka") oraz przednich tarcz od Focusa RS mk3 o średnicy 350mm.

Zaciski od E38 są bardzo często wykorzystywane w ulepszaniu hamulców i to w różnych samochodach - są łatwo dostępne w internecie, są bardzo rozsądne cenowo, są wydajne i do tego jeszcze są lekkie.
Zacisk (a przecież 4-tłoczkowy!) wraz z praktycznie nowymi klockami waży zaledwie 4,2 kg!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Dla porównania zwykłe (i beznadziejne) przednie zaciski Mondeo mk3 ważą 5,5 kg i to z klockami na wykończeniu!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tak jak wspomniałem tarcze do modyfikacji brane są od aktualnej generacji Focusa RS i mają one średnicę 350mm.

Porównanie tarcz: Focus RS mk3 (350mm) vs Mondeo mk3 (300mm) :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i przechodzimy do najciekawszego!
Po przykręceniu wszystkiego do przedniej zwrotnicy zaciski pasują do tarczy jeżeli chodzi o wzajemne wysunięcie wzdłuż osi obrotu koła. Chodzi o to, że nie ma potrzeby przesuwania zacisku do wewnątrz, czy na zewnątrz auta, aby tarcza idealnie celowała w szczelinę zacisku.
Muszę oczywiście opracować adapter, który pozwoli na odsunięcie zacisku od piasty, żeby dosięgnąć większego obwodu większej tarczy, ale wygląda na to, że wystarczy prosty adapter biegnący w prostej linii.

Tutaj dobrze to widać - na zdjęciu metalowe prowizoryczne szablony służące do ustalenia ostatecznego kształtu adaptera:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




O dalszych postępach w projektowaniu będę Was informował.
Trzymajcie kciuki, bo jest szansa na opracowanie bardzo rozsądnego cenowo uprgrade'u, który będzie mógł się równać wydajnością z najlepszymi zestawami dużych hamulców 8)

!
W tym miejscu wielkie podziękowania dla forumowego kolegi Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.weksli - za ogromną, a bezinteresowną pomoc w zorganizowaniu tarcz od RS-a mk3. Gdyby nie pomoc Sławka, to pewnie nie zdecydowałbym się na ten eksperyment.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Seb myślałem o masce w twoim projekcie z kompresorem. Przyjrzyj się masce Falcon'a FPV (mk1 i mk2) z silnikiem BOSS 335.

Chodzi o zaadaptowanie garba. Daj znać co ty na to

loockas

Cytat: sseebbaa1 w 13.09.2017, 23:41Tutaj dobrze to widać - na zdjęciu metalowe prowizoryczne szablony służące do ustalenia ostatecznego kształtu adaptera:

Muszę się oduczyć oglądania zdjęć przed czytaniem opisu :P Przez 10 sekund myślałem, że to są finalne adaptery do zacisków :D

weksla

Sebastian nie ma za co i polecam sie na przyszłość
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

14.09.2017, 20:48 #1394 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 20:43 by sseebbaa1
Tigerbart - Oglądałem w internecie. Rzeczywiście taka maska mogłaby fajnie pasować. Chodzi o to, że stosunkowo dobrze maskuje swoje wybrzuszenie.
Tylko, że kompresor w moim aucie, to na razie sfera odległych marzeń :) Ciężko mi znaleźć czas na dokończenie tego projektu...

loockas - Do zdjęć takie "adaptery" w zupełności wystarczyłyby :stupid:

weksla - Jeszcze raz wielkie dzięki!



A teraz trochę materiału do pośmiania się :)
Zanim zamówiłem tarcze RS-a i wydałem na nie kasę chciałem sprawdzić czy chociaż mniej więcej pasują do założeń projektu. Nie chciałem wydawać pieniędzy na piękny, ale zbędny w garażu gadżet...

... dlatego  zrobiłem sobie najpierw tarcze RS-a z kartonu! :stupid: :stupid: :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Model kartonowy był na tyle dobrze wykonany, że można go było nawet założyć na zwrotnicę, lekko przykręcić nakrętkami i sprawdzić jak tarcza jest pozycjonowana względem szczeliny zacisku.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




!
Zapomniałem podziękować koledze Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.heko, który jako jedyny pomierzył tarcze RS-a mk3 i podał mi wymiary. Obecnie nie sposób znaleźć w internecie dokładnych wymiarów tych hamulców, zatem musiałem polegać na pomiarach właścicieli RS-ów :)
heko dzięki! Te wymiary pozwoliły mi wytworzenie kartonowego modelu :D i w konsekwencji podjąć decyzję o zakupie tarcz.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy